eitaa logo
فانوس (سید احمد هاشمی)
1.3هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
982 ویدیو
16 فایل
#مواضع و #بیانات سید احمد هاشمی🎙 🔻دکتری حکمت‌متعالیه‌مؤسسه‌امام 🔻استاد مؤسسه،طرح‌ولایت،حوزه 🔻بنیان‌گذار دوره‌های فلسفه برای نوجوان 🔻مؤلف مجموعه‌کتب «فانوس» 🔸مؤسس اندیشکده ققنوس‌انقلاب 🆔 @Ghoghnous_enghelab 👈 ارتباط با استاد 📲 @Hashemi_faannoos
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراسم برائت از مشرکین توسط هیئت اعزامی انصارالله در حرم مکی هیئت انصارالله در حرم مکی به صورت دسته جمعی، با تصریح بر ولایت امیرالمومنین و اهل بیت پیامبر و نام بردن از سید عبدالملک بدرالدین و نیز با تبری جستن از دشمنان پیامبر و اهلبیتش، مراسم برائت از مشرکین را به جای آوردند. نکته قابل تامل حضور افراد برجسته ای از صف اول انصارالله همچون سرلشکر یحیی الرزامی، از فرماندهان برجسته میدانی و سیاسی انصارالله است. سرلشکر الرزامی الآن رئیس هیئت نظامی انصارالله در مذاکرات با طرف‌های دیگر درگیر در یمن است. این روزها عربستان با ایجاد فضایی امنیتی پیش از آغاز مراسم حج مانع از هرگونه تحرک سیاسی شدند و دستگیری و اخراج هیئت رسانه‌ای ایران و نیز دستگیری تعدادی از حجاج سرشناس عراقی‌ وابسته به حشد الشعبی از جمله این اقدامات بود. 🔵 نبرد آخر 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
🔴انتخاب رئیس جمهور یا مدیران کشور؟ 🖊احمدحسین شریفی 🔶انتخاب رئیس جمهور، انتخاب یک فرد نیست، انتخاب هیئت دولت و استانداران و فرمانداران و بخشداران و مدیران آموزش و پرورش و تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران فرهنگی و اقتصادی و سیاسی کشور و به طور کلی انتخاب مدیران اغلب قریب به اتفاق بخش‌های اداره کشور هم است. مگر نه اینکه مدیران و مشاوران اغلب بخش‌های فرهنگی و اقتصادی و اداری و کشاورزی و سیاسی و امنیتی و تولیدی و توزیعی و امثال آن همگی مستقیم یا غیرمستقیم توسط رئیس جمهور انتخاب می‌شوند؟ 🔷کسی که در انجام وظیفه خود نسبت به انتخاب شایسته‌ترین فرد برای این مسوولیت کوتاهی کند، قطعاً در همه ناکارآمدی‌ها و ضعف‌ها و آسیب‌های بعدی سهیم است. @Ahmadhoseinsharifi 🌹 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
🔴 مهم و راهبردی | سخنان‌ دیده نشده‌ و صریحِ امام خامنه‌ای که حدود ۳۰ سال قبل در نقد قبیله‌گراییِ سیاسیِ دو باند و قبیله سیاسی فرموده‌اند: ۱.جامعه روحانیت مبارز و مولود آن ← اصولگرایی ۲.مجمع روحانیون مبارز و مولود آن ← اصلاح‌طلبی 📄 👇🏼 ـــ ـ ـ ـــ ـ 🏷 حضرت امام خامنه‌ای‌ : هر دو خط بلاشک در حدی هردو خط، هم آدمهاى بسيار خوب داشتند، هم آدمهاى ناباب داشتند، هم آدمهاى متوسط داشتند. سالها بیهوده با هم دعوا کردند. لکن چیزی که در باب این دو باند نه امروز، از سابق معتقدم، این است که : آنچه این دو باند، درست می‌کنند، ؛ عواطف و احساسات قبیله‌ای است! این اعتقاد من است؛ ما در حزب جمهوری اسلامی کنگره دوم را تشکیل دادیم، به نظرم سال ۶۴ بود ، اوج اختلافات گروهی هم این دو باند بود ، هر دو طرف تعصبات شديد داشتند. مظهر و به اصطلاح آن آيينة صحنه درگيرى هم، از همه جا بيشتر، حزب جمهورى اسلامى بود؛ چون از هر دو جناح افرادى در اين حزب بودند؛ از ِچپ چپ تا ِ راست راست. من آنجا هم این تعبیر قبیله را کردم؛ گفتم شما هستید، به اصطلاح دو جناح حزبی، به هیچ وجه از این تعبیراتِ -مثل دو ایدئولوژی- نگذارید، که من قبول نخواهم کرد، من این اختلاف را مثل اختلافات قبیله‌ای می‌بینم، دو قبیله‌اند. عجيب اين است، در قبيلة الف گاهى حرفهايى هست بسيار شبيه حرفهاى قبيلة ب. در قبيلة ب هم حرفهايى هست بسيار شبيه حرفهايى كه در قبيلة الف معروف است. اين واقعاً چيز عجيبى است! جز تعبير قبيله‌اى هيچ تعبير ديگرى ندارد. این دو قبیله همینطور رشد کرد... حزب جمهوری اسلامی که قالب انداخت، اینها طور دیگری در جامعه حضورشان را نشان دادند چه در مجلس و چه بیرون از مجلس... 📄 👆🏼 ـــ ـ ـ ـــ ـ منبع: کتاب دغدغه های فرهنگی ، انتشارات صهبا - فصل تهدیدات درونی 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1718083055353914505 🗒 تا دیروز، ما را تمسخر و تحقیر می‌کرد و «سوپرانقلابی» می‌خواند، اما امروز به‌بهانه‌ی «وحدت»، انتظار دارد که جامه‌ی ریاست‌جمهوری بر تن او بپوشانیم! دوره‌ی «تحکم ائتلافی» به سر آمده؛ اینک جبهه‌ی انقلاب، فکر می‌کند و خودش تصمیم می‌گیرد که چه کسی شایسته است. من هرگز و هرگز به قالیباف رأی نخواهم داد. 🖇تعلیقه: ما با او در «جبهه‌ی مشترک» نیستیم که بتوان اینک از «اختلاف» سخن گفت. ملاک و معیار، «همگرایی فکری» و «وفاق هویتی» است، نه «ائتلاف سیاسی‌کارانه» و «اجماع قدرت‌مدارانه». من «باطن لیبرال_تکنوکراتیک» را می‌بینم و فریب «پوسته‌ی متظاهرانه‌ی شبه‌انقلابی» را نمی‌خورم. باید متفکرانه رأی بدهیم، نه عمل‌گرایانه. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
🏡 برای خانه‌ی ما؛ برای ایران... ❤️ پوستر ویژه «ریحانه» KHAMENEI.IR بر اساس تاکید رهبر انقلاب بر نقش بانوان در 🖼 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «در این قضیّه‌ی انتخابات، شما بانوان و خانمهای عزیز میتوانید نقش ایفا کنید. مهم‌ترین نقش شما هم در داخل خانه است؛ وادار کنند فرزندان را و همسر را برای اینکه در زمینه‌ی انتخابات فعّال باشند و درست تحقیق کنند... در شناخت نامزدهای انتخاباتی، در حضور در پای صندوقها، هم در داخل خانه و هم در خارج خانه میتوانید نقش ایفا کنید.» ۱۴۰۲/۱۰/۶ 📥 دریافت نسخه قابل چاپ 🖥 @khamenei_reyhaneh 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
🟢رئیس جمهور؛ عالی‌ترین مقام رسمی کشور پس از مقام رهبری 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ هر چند رئیس جمهور به عنوان رئیس «قوه مجریه» شناخته می‌شود؛ اما باید دانست که توانمندی‌ اجرایی صرفاً یکی از شؤون رئیس‌جمهور است؛ زیرا طبق اصل ۱۱۳ قانون اساسی «پس از مقام رهبری رئيس جمهور عالیترین مقام رسمی کشور است» او نماینده رسمی و بین‌المللی انقلاب اسلامی و تمدن در حال ظهور اسلام با محوریت انقلاب اسلامی است؛ پس باید فهم تمدنی، گفتمان تمدنی و بلکه برنامه تمدنی داشته باشد؛ او را نباید فقط از دریچه تجربه‌های عمرانی و تأمین زیرساخت‌های اقتصادی کشور ملاحظه کرد. چنین شخصی نه تنها باید از متانت در گفتار و رفتار برخوردار باشد، که لازم است از استقامت فکری و عملی بر مواضع بنیادین انقلاب اسلامی هم برخوردار باشد. او باید بر همه مسائل کلان کشور اشراف داشته باشد. رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی باید مبانی فکری امامین انقلاب را در همه حوزه‌های زیست اجتماعی و حکمرانی اسلامی مسلط و معتقد باشد. به تعبیر دیگر، صرفاً اقدامات اجرایی و مدیریت پروژه‌های کلان اجرایی برای چنین مسؤولیتی کافی نیست. منظومه فکری و اندیشه‌ای شخص رئیس جمهور دقیقاً باید مطابق و منطبق بر منظومه فکری امامین انقلاب باشد. @Ahmadhoseinsharifi 🌹 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
🔻 علامه مصباح و وحدت انتخاباتی [یکم]. اینکه چند نفر در مجلسی خصوصی تصمیم بگیرند و بعد بگویند هر کس مخالفت کند، «وحدت‌شکنی» کرده است، نه روشی دینی است و نه عقلائی، بلکه نوعی «فریب‌کاری» است. هیچ دلیلی هم وجود ندارد که اگر بنده تشخیص دادم یکی اصلح است، بايد حتماً «زمينۀ رأی‌آوری» هم داشته باشد، چراکه اگر چنين شرطی وجود داشت، سلمان و ابوذر نیز نباید از اميرالمؤمنين پشتیبانی می‌کردند چون رأی نداشت! گاهی باید فرد اصلح – ولو رأی‌آوری نداشته باشد - مطرح شود تا حداقل مشخص شود هنوز بین مردم، اعتقاد و ایمان به اسلام و انقلاب اسلامی وجود دارد. آیا خوب بود از ميان کاندیداهای ریاست‌جمهوری هیچ‌کس حرفی از اسلام و انقلاب نزند و همه به فکر ارزانی اجناس و رفع تحریم‌ها باشند؟ آيا نبايد از كسی كه ولو رأی‌آوری ندارد، اما دغدغۀ انقلاب و اسلام را دارد، حمايت كرد؟ گاه اگر از چنين فردی حمايت نشود، اين پيام به دنيا صادر می‌شود كه مردم از انقلاب و ارزش‌های انقلاب‌شان خسته شده‌اند. لذا در چنين مواقعی كه هيچ‌كسی دغدغۀ انقلاب و اسلام را مطرح نمی‌كند، باید از کسی که از انقلاب حمایت می‌کند، طرفداری کرد، ولو «يقين» داشته باشيم كه رأی نمی‌آورد. http://qabas.iki.ac.ir/node/4616 [دوّم]. بايد توجه داشت تعداد نقايص، مهم نيست، بلكه كمبودها را بايد از لحاظ كيفيّت و تأثيرش در سرنوشت انقلاب ارزيابی كرد. كسی كه نسبت به «تفكر انقلاب اسلامی»، نقص داشته باشد، برای رياست‌جمهوری صلاحيت ندارد ... فتنۀ اخير، خطر بزرگی برای انقلاب اسلامی بود؛ برخی نه‌تنها در مقابل فتنه، موضع نگرفتند، بلكه با فتنه‌گران رابطه داشتند، لذا اين‌ها نقص‌های بسيار بزرگی است كه نمی‌توان آن را در انتخابات ناديده انگاشت. اگر قرار باشد به خاطر «وحدت»، نيروهای حزب‌اللهی و مخلص، فدای نيروهايی شوند كه دارای «نقص‌هاي مختلف» به ويژه «فكری» هستند، چنين وحدتی بی‌فايده است. http://qabas.iki.ac.ir/node/3890 [سوّم]. اگر نتيجۀ مطلوب، حاصل نشد، حتّی به‌صورت مکرّر، اين ناكامی برای «ترك وظيفه» در دفعات بعد، حجّت نیست، بلکه مؤمن بايد طبق موازين شرعی دریابد که چه تکليفی متوجّه او است، و همان را انجام دهد. اين سخن يعنی در انتخابات بعدی هم بايد همان کاري را انجام بدهيم که در انتخابات سال نود و دو انجام دادیم. ما وظيفه دانستيم که بايد به شخصی که به نظر ما «اصلح» است رأی بدهيم و به ديگران هم توصيه کنيم؛ نه این‌که مانند بعضی به خاطر انگيزه‌های مادّی و دنيوی رأی دهیم. ما با تحمّل همۀ «سختی‌ها» و «ملامت‌ها» و شنيدن همۀ «ناسزاها»، به وظيفه‌مان عمل کرديم و خدا را هم شكر مي‌كنيم و اگر فردا هم چنين تكليفی پيش بيايد، باز همان کار را «تكرار» می‌کنيم(سخنرانی در جمع اعضای هيأت علمی مؤسسه امام خمینی، ۲۶ خرداد ۱۳۹۲). [چهارم]. اگر ورود در انتخابات را با نگاه دنیاگرایانه ببینیم، ما شکست خوردیم، ولی ما تنها برای «برنده‌شدن ظاهری» در انتخابات، وارد کار سیاسی نشدیم، بلکه هدف اصلی ما، پیروزی ارزش‌های اسلامی است. اگر همۀ نامزدها فقط روی مسألۀ تحریم تکیه می‌کردند، تمام عالم می‌گفتند آمریکا پیروز شد؛ چون اینها از انقلاب‌شان دست برداشتند، و دیگر اسمی از «اسلام» و «انقلاب» و «ارزش‌های انقلابی»، از جمله «مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌ها» نمی‌برند. ما احساس می‌کردیم در چنین شرایطی باید نامزدی هم باشد که از ارزش‌های انقلابی سخن بگوید. حال اگر رأی آورد، چه بهتر، و اگر رأی نیاورد، دست‌کم در عالم مطرح شود که هنوز هم کسانی از «ارزش‌های اسلامی» دفاع می‌کنند. از موضع‌گیری خویش در انتخابات، هیچ احساس پشیمانی نمی‌کنم؛ خدا را شکر می‌کنیم که فهمیدیم و عمل کردیم و تحت تأثیر «جوسازی‌ها» و «فشارها» و «تهمت‌ها» واقع نشدیم. ازاین‌رو، اگر در انتخابات بعدی این جریان تکرار شود، رفتار ما هم «تکرار» خواهد شد؛ یعنی ‌باز هم ما نامزدی را معرفی می‌کنیم که از «ارزش‌های انقلابی» حمایت کند؛ حال پیروز شود، یا نشود، چون این خودش، «نتیجه» است(هفته‌نامۀ نُه دی، آذرماه ۱۳۹۲، ص۷_۱۰). [پنجم]. شاید برای انتخابات پیش‌رو از سوی برخی كساني‌كه برنامه‌ای برای شناسايی افراد مورد نظر خود دارند، پيشنهاد «ائتلاف» برای ارائۀ لیست انتخاباتی مطرح شود؛ در برابر اين پيشنهاد می‌توان گفت ما هم طرفدار ائتلاف هستیم؛ امّا در صورتی که نتيجۀ اين ائتلاف، همفکری برای شناختن افراد «اصلح» باشد. در اين صورت اگر احیاناً در موردی، اختلاف سلیقه وجود داشت، تابع نظر اکثریّت هستیم؛ امّا نه این‌که به خاطر در اقلیّت‌بودن يک گروه، از افراد اصلح آنها دست بکشیم و بر اساس «سهم‌خواهی» عمل کنیم(در دیدار شورای مرکزی جبهۀ پایداری، ۳۱ تير ۱۳۹۸). https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
🔺حرف های فریبنده بعضی کاندیدها در بیان امام خامنه ای(مدظله‌العالی) 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
🟢انتخاب رئيس جمهور: برنامه‌ یا کارنامه؟! 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مدتی است در بدنه‌ی نخبگانی کشور مسأله اولویت داشتن هر کدام از «برنامه» یا «کارنامه» برای انتخاب رئیس جمهور، به یکی از مسائل و مباحث داغ تبدیل شده است. این بنده پیشتر گفته‌ام و به این گفته خود نیز معتقدم که در انتخاب رئيس جمهور چهار عنصر کلیدی را به طور ویژه باید مورد مداقه و مطالعه قرار داد: «برنامه»، «اراده»، «کارنامه» و «هم‌خانه»‌ها(یعنی همکاران و اطرافیان و طرفداران). اما در وزن‌دهی به این امور معتقدم «برنامه» و «اراده» مهم‌تر و مقدم‌تر بر «کارنامه»‌اند؛ همانطور که «هم‌خانه»‌ها نیز مقدم بر «کارنامه‌»‌اند. زیرا: اولاً، افراد بدون برنامه ممکن است اقدامات اجرایی و عمرانی فراوانی انجام دهند، اما چون فرض این است که فاقد یک برنامه جامع، سنجیده و کارشناسی‌شده و بدون در نظر گرفتن همه جوانب زیست اجتماعی متناسب با جامعه اسلامی‌اند، آن خدمات، ممکن است ناخواسته فجایع فرهنگی و اخلاقی جبران‌ناپذیری را برای افراد و خانواده‌ها و جامعه پدید بیاورد. ثانیاً، تجربه نشان داده است که افراد بدون برنامه، وقتی در مسند اجرا قرار می‌گیرند، به دلیل رویکرد عمل‌گرایانه‌ای که دارند، «منفعلانه» یا «دلبخواهانه» در هر موقعیتی هر نکته خوشایندی را که بشنوند، به صورت سلیقه‌ای موافقت می‌کنند و هر نکته ناخوشایندی را مخالفت می‌کنند و این مسأله موجب یأس و سرخوردگی و کناره‌گیری و خانه‌نشینی جامعه نخبگانی و مدیران کاردان و خیرخواه نسبت به مدیریت کشور می‌شود. ثالثاً، افراد بدون برنامه جامع و سنجیده، به دلیل ضرورت‌های اجرایی و اداری نهایتاً به افرادی «دهن‌بین» و مدیرانی «مذبذب» تبدیل خواهند شد که موجب نوعی «سردرگمی» لاینحل در اداره کشور خواهند شد. رابعاً، همانطور که قبلا گفته‌ام، انتخاب رئیس جمهور، فی الواقع انتخاب یک شخص نیست؛ بلکه انتخاب همه مدیران و مجریان اداره امور کشور است. به همین دلیل باید هم‌خانه‌ها و هم‌کاران و همراهان و مدافعان او را هم سنجید. بی‌طرفانه قضاوت کرد. خیرخواهی و مردم‌دوستی و پایبندی آنها را به شعارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی ملاحظه کرد. عزت‌طلبی و استقلال‌خواهی و عدالت‌محوری آنان را مطمئن شد. و الا روشن است که یک شخص به تنهایی، هر اندازه هم که کامل باشد، نمی‌تواند کشور را اداره کند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
🟢رئيس جمهور و درک عملی دردهای جامعه 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ رئيس جمهور موفق کسی است که عملاً دردهای جامعه را چشیده باشد؛ به تعبیر (ره) «از طبقه‌ای باشد که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس نموده» باشد. چنین فردی است که می‌تواند در اندیشه «رفع فقر و محرومیت» و «رفاه مردم» باشد. و الا حتی اگر بخواهد باز هم نمی‌تواند «تلخی محرومیت» و «رنج گرسنگی و پابرهنگی» را به درستی درک کند. سبک زندگی و رفتاری اکنون نامزدهای ریاست جمهوری را نیز باید به دقت مورد مطالعه و مداقه قرار داد. میزان ارتباط آنان با طبقات محروم و میزان حضور میدانی آنان در میان طبقات مختلف جامعه را باید بررسی کرد. فی المثل کسی که تاکنون به صورت حضوری و میدانی مسائل و مشکلات مردم را مطالعه نکرده‌ باشد بسیار بعید است که در آینده نیز بتواند ارتباطی واقعی و صادقانه با بدنه مردم برقرار کنند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
🟢رئیس جمهور و اهداف بنیادین انقلاب اسلامی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸برای فهم ویژگی‌های یک رئیس جمهور تراز، باید «بینش»، «منش» و «کنش» او و مدافعان و اطرافیان او را با آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی سنجید. زیرا کمترین زاویه در این خصوص، خسارت‌های سنگینی و جبران‌ناپذیری برای جامعه و پیشرفت و عدالت خواهد داشت. کمترین زاویه رئیس جمهور با آرمان‌های بنیادین انقلاب اسلامی نه تنها موجب کندی شتاب حرکت پیشرونده انقلاب خواهد شد، که موجب امیدواری دشمنان و ناامیدی دوستداران انقلاب در گوشه و کنار دنیا خواهد شد. 🔹اصلی‌ترین اهداف انقلاب اسلامی که کراراً توسط امامین انقلاب بیان شده است عبارتند از: 1.تحقق «عدالت»؛ که در صدر اهداف انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بوده است؛ 2.حفظ و ارتقای «کرامت انسان»؛ 3.تلاش در جهت «آبادی و آبادانی زمین» و استفاده بهینه و درست از نعمت‌های خدادادی؛به تعبیر امیرمؤمنان علیه السلام از مهم‌ترین وظایف حکومت اسلامی: «عِمارَةُ بِلادِها؛ عمران و آبادی شهرها» است. 4.برنامه‌ریزی برای «پربار کردن زمان»؛ 5.شکل‌دهی به «زندگی توحیدی»؛ 6.و زمینه‌سازی برای «عروج آدمی به مرتبت قرب خدا». @Ahmadhoseinsharifi 🌹 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
🔻‌تکنوکرات‌های شبه‌انقلابی (۴): اشرافیّت دولتی در نقاب سازندگی 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. از جمله ارزش‌هایی که با وقوع انقلاب اسلامی بر جامعۀ ایران حاکم گردید و هم مردم و هم کارگزاران نظام سیاسی، به آن متعهّد بودند، ساده‌زیستی و زهد و قناعت و پرهیز از رفاه‌زدگی و دنیاطلبی بود؛ به‌طوری‌که در سال‌های آغازین پیروزی انقلاب، تفاخر به ثروت و مال‌اندوزی و اشرافی‌گری، به یک ضدّارزشِ مطلق تبدیل گردید که همگان از آن گریزان بودند. بسیاری از نیروهای انقلابی که در ساختار سیاسی حضور داشتند، حتّی از گرفتن حقوق قانونی خویش نیز اجتناب می‌کردند و یا آن را به‌ناچار و به‌منظور رفع حاجات اوّلیّۀ معیشت‌شان دریافت می‌کردند. از آنجاکه شخص امام خمینی - رحمه‌الله‌علیه - که در ساده‌زیستی و بی‌آلایشی، سرآمد و برجسته بود و زندگی او در دورۀ پیش از رهبری انقلاب و دورۀ پس از آن، تفاوتی نکرده بود، به الگویی اسطوره‌ای و ستایش‌برانگیز تبدیل شده بود؛ این منبع الهام‌بخش و فرهنگ‌ساز، روح آخرت‌گرایی و اعراض از دنیاگزینی و رفاه‌طلبی را در اعماق وجدان جامعه دمیده بود. در اغلب سال‌های دهۀ شصت، چنین فضای قدسی و معنوی و ملکوتی‌ای بر جامعۀ ایران حاکم بود. [دوّم]. با استقرار نیروهای تکنوکرات در دولت سازندگی در سال شصت‌و‌هشت، به‌تدریج ورق برگشت و دولت سازندگی با شتابی خیره‌کننده، فضای پیشین را زدود و علایق و تمایلات مادّی و منفعت‌جویانه را در ذهن‌ها و دل‌ها، تحریک و فعّال کرد. از این منظر باید گفت سیاست‌های تکنوکرات‌ها، روند حرکت انقلاب را تا حدّی در مسیری انحرافی و غیرتکاملی افکند و منزلت ارزش‌ها را در جامعه، متزلزل و سست کرد. از جمله مهم‌ترین آسیب‌هایی که در این مقطع به‌وجود آمد، شکل‌گیری «اشرافی‌گری دولتی» بود؛ به‌طوری‌که باید تکنوکرات‌ها را بنیان‌گذار اشرافیّت دولتی در ایران پس از انقلاب شمرد. اشرافیّت دولتی به این معنی است که مدیران و کارگزاران دولتی به علّت این‌که قدرت و اختیارات سیاسی را در دست داشتند، توانستند ثروت‌های کلان و آن‌چنانی را تصاحب و همچون ثروتمندان و سرمایه‌دارانِ بی‌درد، زندگی کنند. بنابراین، این اندوختن‌ها و اکتساب‌ها، به واسطۀ پیوند با قدرت انجام پذیرفت؛ یعنی این قبیل مدیران و کارگزاران از اتّصال خود به ساختار سیاسی، سود جُستند و «ثروت‌های بادآورده» اندوختند، به‌گونه‌ای که اگر آنها در ساختار سیاسی حضور نداشتند و مسئولیّت‌های کلیدی و مهم به آنها واگذار نشده بود، نمی‌توانستند به غول‌های اقتصادی و قطب‌های ثروت در جامعه تبدیل شوند و جزء طبقۀ اشراف و ثروتمندان به‌شمار آیند. [سوّم]. «طبقۀ جدید»ی که در دوران حاکمیّت دولت سازندگی شکل گرفت، حتّی پس از آن نیز در قدرت سیاسی باقی ماند. مدیران دولتیِ اشرافی و نوکیسه، در دولت اصلاحات نیز حضور داشتند و پس از گسستی که رخ داد، دوباره در دولت اعتدال‌گرا، سَربرآورند. اینان در طول دهه‌های گذشته، هیچ‌گاه صندلی خود را در ساختار سیاسی از دست ندادند: یا وزیر بودند، و یا معاون و یا مشاور و یا مدیر کل و ... . آنچه برای آنها اهمّیّت داشته و دارد این است که به‌واسطۀ اتّصال به حاکمیّت سیاسی، به دست‌اندازی‌های خود به بیت‌المال ادامه دهند و با دور زدن قوانین، ثروت‌های بادآورده و نامشروع کسب کنند. مدیرانی که در دولت سازندگی، تازه به رفاه‌طلبی و ثروت‌اندوزی رو آورده بودند، در دولت‌های بعدی، ثروت‌های هزارمیلیاردی انباشتند و با دریافت حقوق‌های نجومی، به آرمان‌های انقلاب خیانت کردند. نقطۀ اوج مسیری که دولت سازندگی طراحی کرد، در دولت اعتدال‌گرا نمایان است؛ تکنوکرات‌ها، بی‌پروا و بی‌رحمانه، بیت‌‌المال مسلمین را به تاراج می‌بَرند و غارت می‌کنند، در حالی‌که توده‌های مردم در وضع معیشتی و اقتصادی دشواری قرار دارند. و تلخ‌تر و نارواتر این‌که چنین فساد و تبعیض آشکاری، از سوی عالی‌ترین مقامات رسمی دولت اعتدال‌گرا، توجیه می‌شود و یا در عمل، کمترین اهتمام و قاطعیّتی در برخورد با مفسدان و خائنان اقتصادی انجام نمی‌گیرد. مردم در کمال ناباوری مشاهده کردند که دولت اعتدال‌گرا، دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی را ذخایر نظام معرفی کرد و حتّی به‌جای عزل، آنها را وادار به استعفاء نمود و مراسم تودیع نیز برای آنها برگزار کرد. علاوه بر این، این مفسدان، به قوّۀ قضائیه معرفی نشدند و همچنان زیر چتر حمایتی دولت قرار داشتند؛ به‌طوری‌که دولت به این بهانه که باید زمینه‌های قانونی و ریشه‌های ساختاری را از بین بُرد، نه این‌که مدیران را محاکمه کرد، جدّیّتی در برخورد با آنها از خود نشان نداد. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟢دو حکمت از شکافنده دانش‌ها، باقرالعلوم(ع) 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ لَا يُقْبَلُ عَمَلٌ إِلَّا بِمَعْرِفَةٍ وَ لَا مَعْرِفَةَ إِلَّا بِعَمَلٍ وَ مَنْ عَرَفَ دَلَّتْهُ مَعْرِفَتُهُ عَلَى الْعَمَلِ وَ مَنْ لَمْ يَعْرِفْ فَلَا عَمَلَ لَهُ؛ هيچ عملى پذیرفته نمی‌شود مگر آنکه از روی معرفت باشد؛ و هیچ معرفتی نیز پذیرفته نمی‌شود مگر آنکه همراه عمل باشد. پس هر كس شناخت پيدا كند، آن شناخت، او را به عمل رهنمون شود و عملی که از روی معرفت نباشد، ارزشی ندارد. إِنَّ أَشَدَّ النَّاسِ حَسْرَةً يَوْمَ الْقِيَامَةِ عَبْدٌ وَصَفَ عَدْلًا ثُمَّ خَالَفَهُ إِلَى غَيْرِهِ؛ بیشترین حسرت در روز قیامت از آن بنده‌ای است که سخن از عدالت گوید اما با دیگران خلاف آن عمل کند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ در این باره نظری ندارند؟ 🔹 نامزدهای محترم ریاست جمهوری آن قدر مشغول ارائه راهکار و برنامه برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند که هنوز فرصت پیدا نکرده اند موضع و دیدگاه خود درباره گسترش و عادی شدن حرام شرعی و سیاسی در جمهوری اسلامی را بیان کنند! ( شاید هم به نظر برخی از نامزدها وظیفه رئیس جمهور ارائه خدمت به افراد بی حجاب است و ارشاد و هدایت و یا برخورد قانونی با آنها به دولت مربوط نیست!) 🔹 رهبر انقلاب با صراحت و قاطعیت از جمع شدن بی حجابی و ضرورت آن سخن گفته اند ! باید دید کدامیک از نامزدهای محترم، ولایت پذیری عملی خود را با ارائه برنامه برای عملی شدن وعده رهبر انقلاب ( جمع شدن بی حجابی ) اثبات می کند؟ ▪️۲۴خرداد ۱۴۰۳ تهران،خیابان ...، بانک قرض الحسنه مهر. (مدتهاست ارائه خدمات به صورت ویژه و سفارشی به این افراد قانون شکن و متجاهر به فسق، عادی و رایج شده است! همان گونه که این دو از خدمات شعبه فوق به صورت ویژه برخوردار شدند!) @pas_kouchehaie_enghelab 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
🔸 رئیس‌جمهور و «معماری و شهرسازی اسلامی» ✍ احمدحسین شریفی 🔹یکی از مهمترین شؤون ، مدیریت فضاهای سکونت‌گاهی و اجتماعی است: توجه به «بنیان‌های معرفتی» و «حفظ ارزش‌های فرهنگی» در معماری و شهرسازی. 🔹به همین دلیل، سالیانی است که توجه به و اسلامی در رأس مطالبات رهبر فرزانه انقلاب از دولت و مجلس بوده است. 🔻اکنون از همه نامزدهای محترم ریاست جمهوری انتظار داریم: اولاً، نگاه خود را به این موضوع با مردم در میان بگذارند؛ ثانیاً، کارنامه خود را در این موضوع ارائه دهند؛ (چه در بخش تقنین، که برخی از نامزدهای محترم چندین دور نماینده مجلس بوده و الان هم هستند، چه در بخش اجرا، که برخی از نامزدهای محترم سابقه‌ای طولانی در حوزه ساخت و ساز داشته‌اند، و چه در بخش تدوین راهبردها و آیین‌نامه‌های مربوطه، که برخی دیگر از آنان در مراکز نظارتی و مجمع تشخیص مصلحت و ... سالیانی متمادی حضور داشته‌اند.) و ثالثا، برنامه خود را برای «کنترل» معماری‌های غیرسازگار با فرهنگ اسلامی ایرانی ما از یک سو و «ترویج» و «تحقق» معماری اسلامی ایرانی از سوی دیگر ارائه دهند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
🇮🇷 ارزشی بیش از صدها سال عبادت : و در روزهای باقی مانده تا انتخابات می‌تواند ارزشی بیش از صدها سال عبادت داشته باشد؛ و در مقابل، کوتاهی و اشتباه در این امر ممکن است عقوبتی بیش از گناه صدها سال داشته باشد... 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب در دیدار مدال‌آوران علمی: ▪️انتخابات بسیار مهم است ▪️تلاش کنید مشارکت افزایش یابد ▪️برای انتخاب خوب ببینید چه کسی به ملاک‌های انقلاب نزدیک‌تر است و توانایی کار در جهت ملاک‌های انقلاب را دارد. 👌 نزدیک‌ترین فرد به ملاک‌های انقلاب ✅ همه چیز همچون خورشید وسط روز روشن است و هیچ ابهامی وجود ندارد... 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
🔸وحدت یا تنوع نامزدها؟ ✍ احمدحسین شریفی 🔹این روزها در میان بخشی از نیروهای جبهه انقلاب نگرانی‌هایی درباره تعدد کاندیداها وجود دارد و بسیاری از آنان انتظار دارند که در روزهای آینده برخی از نامزدها به حمایت از برخی دیگر کنار روند. 🔸بنده مخالف چنین طرح و تاکتیکی هستم: اولاً، چنین کاری را، اخلاقی نمی‌دانم؛ زیرا هر کدام از آنان فرصت‌ها و امکاناتی برابر داشته‌اند، کناره‌گیری برخی به نفع برخی دیگر، عدالت در برخورداری از امکانات بیت‌المال را مخدوش می‌کند؛ ثانیاً، اساساً معلوم نیست که چنین تاکتیکی نتیجه مطلوب آنها را داشته باشد؛ ثالثاً، هر چند علی‌القاعده همه آنها در اعتقاد و التزام به اصول اسلامی و انقلابی مشترکند، اما دیدگاه‌های متفاوتی در شیوه حکمرانی و در اولویت‌شناسی مسائل کشور دارند. 🔻پس نیکوتر آن است که هر کدام از نامزدها به گونه‌ای شفاف، «روش حکمرانی اجرایی» خود و همچنین «نظام اولویت‌های» خود را با مردم در میان بگذارد و اجازه دهد مردم در فضایی عقلانی انتخاب خود را داشته باشند. این قطعاً و لو در دراز مدت به سود کشور است. @Ahmadhoseinsharifi 🌹 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1718515954881379115 🗒 آری، «وحدت» را باید مطلوب و ممدوح انگاشت، اما حتی وحدت در عرصه‌ی سیاست نیز باید ماهیت «اعتقادی» داشته باشد، نه «عملی». باید از دریچه‌ی فکر و معرفت و هویت به عالم سیاست نگریست، نه اقتضائی و‌ عمل‌گرایانه. نشاندن تکه‌های نچسب و ناهمگون در کنار یکدیگر، «سهم‌خواهی‌های ناگفتمانی» را به دنبال خواهد داشت. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
🟢سخنی با استاد حسین شریعتمداری 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔹جناب استاد حسین شریعتمداری مسئول جهادی و شجاع و انقلابی مؤسسه کیهان، ضمن نکته‌ای با عنوان «پاسخ یک پرسش پرشمار» ( https://kayhan.ir/fa/issue/3009/2 ) خطاب به نامزدهای جبهه انقلاب چنین توصیه کرده‌اند که اگر مدافع انقلاب و امام و رهبری هستید و می‌خواهید راه شهید رئیسی تداوم یابد، «پس صورت مسأله را از حالت «چندکاندیدایی» به «تک کاندیدا» تغییر دهید» 🔸ضمن احترام به جناب استاد شریعتمداری، به نظر می‌رسد: اولاً، هیچ تضمینی نیست که با چنین کاری مطلوب شما حاصل شود؛ ثانیاً، باید بپذیریم که ما در این دوره از انتخابات دست‌کم با چهار «گفتمان متفاوت» و چهار «شیوه حکمرانی متمایز» مواجه هستیم: یک. گفتمان اصیل و خالص انقلابی و شیوه حکمرانی مردم‌محور که جناب دکتر جلیلی آن را نمایندگی می‌کند؛ دو. گفتمان شبه کارگزارانی که جناب دکتر قالیباف آن را نمایندگی می‌کند؛ سه. گفتمان اصلاحات و تداوم مدل حکمرانی جناب دکتر روحانی که جناب دکتر پزشکیان آن را نمایندگی می‌کند؛ چهار. گفتمان جامعه روحانیت مبارز که دبیر کل محترم آن یعنی جناب حجت‌الاسلام پورمحمدی آن را نمایندگی می‌کند. ✔️بنابراین کنار رفتن یکی یا چند نفر به سود دیگری، حتی اگر کاری خلاف اخلاق و عدالت نباشد، (که به نظر این بنده هست) اساساً یک سیاسی‌کاری نادرست و نوعی سهم‌خواهی است که ممکن است به یک دولت شراکتی سهامی و ناهماهنگ منجر شود که آسیب‌های آن نیازی به گفتن ندارد‌. ♦️پس پیشنهاد می‌دهم که اجازه دهید همه این چهار گفتمان با قوت و قدرت و با همه داشته‌ها و توانمندی‌هایشان به تبلیغ و روشنگری در باره خود پرداخته و در یک فضای کاملاً‌ اخلاقی و غیرتخریبی، برنامه‌ها و اولویت‌های خود را با مردم در میان بگذارند. مطمئن باشید که این کار برای آینده انقلاب و جمهوری اسلامی مفیدتر است؛ مشارکت را افزایش می‌دهد؛ دقت در انتخاب را بالاتر می‌برد و مهم‌تر از همه هر کدام از گفتمان‌ها وزن خود را در میان مردم بهتر و دقیق‌تر متوجه می‌شود و این برای آینده همان گفتمان و بتبع برای آینده جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی نیز بهتر و مفیدتر است. @Ahmadhoseinsharifi 🌹 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
یا خود زنی؟ این روزها بحث وحدت بین کاندیدهای جبهه انقلاب بین برخی حزب‌اللهی‌ها داغ شده و انتخابات ٩٢ را یادآوری می‌کنند! سوال این است که در همان ایام در بهترين حالت ممکن اگر آقایان ، رضایی، ولایتی و حتی غرضی به نفع جناب آقای کنار می‌رفتند و تمام آرای آنها بعلاوه آرای سفید به سبد رای ایشان میرفت آیا آرای جناب روحانی از ۵٠% بعلاوه یک، کمتر میشد؟ آیا تغییری در نتیجه رخ می‌داد؟ آیا به دور دوم می‌رفتند؟ بدانیم و آگاه باشیم که اگر قرار باشد کاندیدی در دور اول رای بیاورد حتی اگر همه آرا رقبا در یک کاندید مقابل او جمع شوند بازهم او رای می‌آورد! اگر هم بفرض آرا بشکند و به کشیده شود باز هم از بین کاندیدها فردی که بیشترین مقبولیت را بین مردم دارد رای می‌آورد و قطعا رای جریان انقلاب به صندوق رای یک غیرانقلابی نمی‌رود و هیچ جای ترس و نگرانی نیست! به این شرط که "نترسید و نترسیم و نترسانیم" (١) فشار برای وحدت بین کاندیدها فشار آوردن به سیاستمداری است که خود را متخصص رشد کشور می‌داند که یا باعث طلبکار شدن او می‌شود و یا سرشکسته شدن طرفداران و خودش! پس همفکران و حامیان دکتر جلیلی بیخیال کناره‌گیری آقایان قالیباف و زاکانی و قاضی زاده شوید حامیان عزیز آقایان قالیباف و زاکانی لطفا بیخیال کناره‌گیری دیگر کاندیدهای جبهه انقلاب شوید بگذاریم رقابت‌های ، روند عادی خود را طی کند و "خدای متعال هم دلهای مردم را ان‌شاءاللّه هدایت خواهد کرد به بهترین گزینه" (٢) پینوشت: ١. سخنرانی شهید حاج قاسم سلیمانی ٢. بیانات مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای ✍🏻عباس طالبی 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
❇️ آیا کنار رفتن نامزدهای جبهه انقلاب تاثیر مثبتی بر نتیجه انتخابات دارد؟ ◀️ نظر یکی از اساتید مدیریت 👇👇 عقل ریاضی بنده می‌گوید که وقتی یک نامزد انصراف می‌دهد طبیعتا بخشی از آراء او به سبد کسی می‌رود که آن نامزد به نفع او انصراف داده ولی به هر دلیل بخش دیگر به سمت نامزدهای دیگر می‌رود و بخشی هم به آراء باطله تبدیل می‌شود. در دوره قبل که آقایان جلیلی و زاکانی انصراف دادند آراء شهید رئیسی افزایش چندانی نداشت، ولی آراء باطله رکوردی تاریخی زد و به رتبه دوم رسید. از سوی دیگر وضعیت از دو حال خارج نیست، یا نامزد رقیب بیش‌از ۵۰ درصد رای دارد که انصراف دادن حتی با فرض اینکه همه آراء انصراف دهنده به سمت کسی برود که به نفع او انصراف داده، هیچ تاثیری در عدم پیروزی رقیب ندارد و یا اینکه آراء رقیب کمتر از ۵۰ درصد است که انصراف باعث می‌شود مجموع آراء صحیح کاهش یافته و احتمال رسیدن آراء رقیب به ۵۰ درصد افزایش یابد کما اینکه انصراف آقای قالیباف در سال ۹۶ باعث شد رقیب در مرحله اول پیروز شود. سیاست‌و‌دیانت|حجت‌الاسلام‌ابوطالبی 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
🟣مناظرات انتخاباتی ابزاری برای مقایسه «برنامه‌ها» و «شخصیت» نامزدها 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸در مناظرات انتخاباتی هیچکدام از نامزدها به هدف «فهم و انکشاف حقیقت» یا «شناساندن حقیقت به رقبای دیگر» در مناظره شرکت نمی‌کند. زیرا هر کدام از آنان، پیش از شرکت در مناظره، خود را برترین فرد برای اداره کشور و برنامه خود را بهترین و دقیق‌ترین برنامه برای پیشرفت کشور می‌داند و در این موضوع تردیدی ندارد که بخواهد با مناظره تردید خود را برطرف کند. 🔹بنابراین، هدف اصلی از مناظرات انتخاباتی این است که هر کدام از نامزدها، نظرگاه و برنامه خود را به صورت همزمان با مردم در میان بگذارد و مردم نیز این فرصت را دارند که با شنیدن برنامه‌های هر کدام از نامزدها در مهمترین موضوعات اساسی اداره کشور، در یک فضای عقلانی هم برنامه‌ها را با هم مقایسه کنند و هم متانت و شخصیت نامزدها را. در پایان بهترین خادم و برترین برنامه را برگزینند. 🔻«هیجانی‌ کردن فضای مناظرات»، «ذکر سخنان بی‌پایه»، «طرح ادعاهای بدون محاسبه»، «تخریب دیگر نامزدها» و «تمسخر برنامه‌های سایر رقبا»، روش‌هایی شیطانی و غیراخلاقی است که امیدوارم هیچکدام از نامزدهای محترم فریب وسوسه‌های شیاطین انسی و جنی را نخورد و از مرزهای اخلاق عدول نکند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
🟢رئیس جمهور و «جهاد مقابله با سبک زندگی غربی» 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در بیانیه ، یکی از هفت اولویت اول کشور در چهل‌ساله دوم انقلاب اسلامی را مقابله‌ی «جهادی»، «همه‌جانبه» و «هوشمندانه» با سبک زندگی غربی می‌دانند و می‌فرمایند: «تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیان‌های بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه میطلبد.» 🔹سبک زندگی، میوه‌ی باورها و ارزش‌هاست. میوه باورهای اومانیستی و ارزش‌های لیبرالیستی که در ساحت‌های مختلف زیست فردی و اجتماعی نمود پیدا کرده است، سالیانی است تحت عنوان «سبک زندگی آمریکایی» یا «سبک زندگی غربی» در جهان اسلام ترویج می‌شود. تناول از این میوه یا بی‌تفاوتی نسبت به عرضه آن در بازار مسلمین، موجب تغییر ذائقه برخی از جوانان و خانواده‌ها و به دنبال آن موجب تغییر باورها و ارزش‌های اسلامی و گرایش به باورها و ارزش‌های لیبرالی شده است. قرآن کریم این معادله و این ارتباط را به زیبایی بیان می‌کند: ثُمَّ كانَ عاقِبَةَ الَّذينَ أَساؤُا السُّواى‏ أَنْ كَذَّبُوا بِآياتِ اللَّهِ وَ كانُوا بِها يَسْتَهْزِؤُن‏ (روم، ۱۰) آرام‌آرام سرنوشت کسانی که کارهای بد مرتکب شدند، تکذیب آیات خدا و به سخره گرفتن آنها بود. ♦️اکنون پرسش و مطالبه ما از نامزدهای محترم ریاست جمهوری این است که: اولاً، اهمّ مصادیق شایع سبک زندگی غربی در جامعه اسلامی را که موجب خسارت‌های بی‌جبران اقتصادی و سیاسی و فرهنگی در جامعه شده است، بیان کنند، تا فهم آنان از این مقوله مهم را بدانیم. ثانیاً، به توجه به مسئولیت‌های مهمی که هر کدام از نامزدهای مختلف در طول چند دهه اخیر در کشور داشته‌اند، انتظار داریم که سابقه و کارنامه خود در این خصوص را برای مردم گزارش دهند. و ثالثاً، برنامه همه جانبه و هوشمندانه خود را در خصوص مواجهه با ترویج سبک زندگی غربی در جامعه اسلامی تشریح کنند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos