🔳فرقههای دستساز انگلیس و ادامه فتنه در منطقه!
▪️بهائیت، وهابیت، صهیونیسم و اخوانیت همه فرقههایی بودند که در یک توالی و توسط یک دستگاه اطلاعاتی تاسیس شده و هنوز هم مدیریت میشوند. شکلگیری هر چهار فرقه، آن هم در آسیای غربی و تداوم فعالیت آنها نشان میدهد که آنها به یک قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی مهم وصل هستند. بدون شک انگلیسیها پشت این قضیه قرار داشته و هنوز هم وظیفه هماهنگی میان همه این طرفها را بر عهده دارند. در مورد این موضوع میتوانم ساعتها حرف بزنم و هزاران کلمه بنویسم، اما چند نکته را مطرح میکنم شاید مساله کمی برای شما حل شود:
1) رژیم سعودی از همان ابتدای تاسیس رژیم صهیونیستی هیچ مشکلی با آن نداشت و هیچ وقت وارد جنگ مستقیم با آن نشد؛ این مساله شاید کمی عجیب باشد، اما این یک واقعیت است که در همه چند دهه گذشته سران رژیم سعودی روابط تنگاتنگی با صهیونیستها داشته و صرفا آن را علنی نمیکردند.
در ادامه این مبحث، باید گفت طرح صلح عربی که در آن اشغالگری صهیونیستها بر سه چهارم سرزمین فلسطین به رسمیت شناخته میشد و طی آن قرار بود همه کشورهای عربی و حتی اسلامی! این رژیم را به رسمیت بشناسند هم توسط عبدالله بن عبدالعزیز شاه وقت سعودی پیشنهاد شد! وقتی این مساله توسط عبدالله سعودی مطرح شد، سران این رژیم فهمیدند که اگر کرانه باختری را هم شهرک بسازند و به اشغال خود در بیاورند، کسی حرفی نخواهد زد.
2) فلسطین اشغالی در سالهایی که در اشغال انگلیس بود، محل امنی برای بهائیها شد و سپس صهیونیستها به آنجا رفتند و شریکی چپاول کردند؛ حالا هم پس از گذشت دهها سال، شهر حیفا و برخی از شهرهای فلسطین محل حضور گروههای مختلف فرقه بهائیت است. زیارتگاه و اماکن مهم بهائیها در فلسطین اشغالی قرار دارد و گفته میشود دهها هزار بهائی در فلسطین زندگی میکنند و شهروند رژیم صهیونیستی هستند.
در این مورد یک نکته قابل توجه و عجیب است، در حالی که رژیم صهیونیستی در تلاش است تا مسلمانان را از همه جا براند، این مساله در مورد دروزیها و بهائیها صدق نمیکند. صهیونیستها حتی با مسیحیان در فلسطین هم مخالف هستند! امروزه بهائیها به بازوی جاسوسی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده و هنوز هم بزرگترین حامی رسانهای آنها، رسانههای مقیم در لندن هستند!
3) اخوانیها هیچ وقت با رژیم صهیونیستی مشکل نداشتهاند، اگر یادتان باشد در سال 2012 محمد مرسی اخوانی، هنگام معرفی سفیر مصر در تلآویو چگونه قربان صدقه شیمون پرز رئیس این رژیم رفت و از او به عنوان «دوست عزیز و بزرگوارم!» یاد کرد! این نامه در آن زمان باعث تعجب بسیار زیاد بسیاری از مردم مصر شد، شاید یکی از مهمترین عوامل سرنگونی مرسی، همین نامه فدایت شوم به شیمون پرز بود که صهیونیستها آن را منتشر کردند.
4) ترکیه اخوانی هم این روزها هیچ مشکلی با رژیم صهیونیستی ندارد، کاری به هارت و پورتهای اردوغان نداشته باشید، تراز تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی از تراز تجاری این رژیم با هر کشور اروپایی بیشتر است. تقریبا به شکل عجیبی ترکیهی اردوغان همکاری دفاعی، نظامی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی دارد. حتی این روابط از روابطی که از دوره تانسو چیللر نخستوزیر وقت ترکیه شکل گرفت و او تا مدتها با افتخار از برقراری روابط با تلآویو صحبت میکرد، بیشتر شده است!!!
5) قطرِ اخوانی هم از زمان پدرِ امیر فعلی، روابط گسترده و عمیقی با رژیم صهیونیستی داشت و هنوز هم این روابط را دارد. قطر امروز هم این روابط را حفظ کرده و مقامات رژیم صهیونیستی نه تنها سفرهای مختلفی به این کشور کوچک دارند، بلکه حضوری پررنگ در رسانههای قطری داشته و دیدگاههای خود را از شبکه الجزیره همواره منتشر میکنند. همین نزدیکی قطریها به رژیم صهیونیستی باعث شد تا طرف اماراتی نیز تلاش کند به این رژیم نزدیک شود، چرا که به باور اماراتیها، قطریها با کمک لابی صهیونیستها در امریکا موفقیتهای بسیاری داشتهاند، چرا آنها نداشته باشند!
در پایان باید گفت که برخی از دوستان میگویند پس اختلافات میان قطر و ترکیه اخوانی با رژیم سعودی وهابی را چگونه میشود ارزیابی کرد! باید خدمت شما بگویم که این طرفها تا همین چند سال پیش با هم برادر و بسیار نزدیک بودند، اما قدرتطلبی و جاهطلبی سران ترکیه و رژیم سعودی باعث شده طرفین به اختلاف بر بخورند. هر دو داعیه رهبری اهل سنت را بر عهده دارند و هر دو نیز دنبال مقابله با ایران (بر اساس پیشنهاد طرف انگلیسی) هستند. در همه این سالها انگلیسیها تلاش بسیاری کردند تا آنها را با هم آشتی دهند – که جای گفتنش اینجا نیست – اما نشد!
@faanos313
⚫️ ویژه سالروز شهادت #امام_صادق (ع)
🔻 #زمانه | خورشید وجود مقدس امام صادق (ع) در ۱۷ ربیع الاول سال ۸۳ هجرس قمری در مدینه طلوع کرد و در سال ۱۱۴ ه. ق به مقام امامت نائل گشتند. دوره امامت امام بالغ بر ۳۴ سال به درازا کشید.
🔹حضرت در طول امامت خود هم خلافت غاصبانه و جائرانه بنی امیه را تجربه فرمود و هم سقوط آن و روی آمدن خلافت جبار بنی عباس را.
🔹از ۱۲۵ ه ق تا سال ۱۳۲ که بنی امیه مضمحل میشوند، جنگ قدرت بین آنها در گرفته است؛ دوره خلافت ها کوتاه و عزل و قتل خلفا را در رقابتهای درون خانوادگی امویان شاهد هستیم. در سال ۱۳۲ دولت غاصب بنی امیه توسط عباسیان سرنگون شد و کشتار وسیعی از بنی امیه صورت گرفت و بنی عباس که شاخهای از بنی هاشم بودند و نسب آنها به عبدالله بن عباس پسر عموی پیامبر میرسید قدرت را به دست گرفتند.
🔹 در فاصله سال ۱۲۵ تا ۱۳۲ که دوران ضعف و انحطاط بنیامیه بود، خلفای جائر از امام صادق علیه السلام غافل بودند و آن حضرت فرصت مناسبی را بدست آورد تا وظیفه امامت خود را در قالب تدوین معارف اهل بیت علیهمالسلام در مباحث فقهی، کلامی و اخلاقی تبیین بفرماید.
🔹 همچنین ۴ سال اولِ روی کار آمدن بنی عباس یعنی از سال ۱۳۲ تا ۱۳۶ که ابوالعباس سفاح اولین خلیفه عباسی قدرت را در دست دارد، به سبب آنکه هنوز پایگاه محمکی برای بنی عباس در امر خلافت ایجاد نشده بود نسبت به امام_صادق علیهالسلام مدارا میکردند و این فرصت هم برای امام فراهم شد تا به اقدامات ارزشمند خود در نشر معارف اهل بیت علیه السلام ادامه دهد.
🔹 اما در سال ۱۳۶ در پی مرگ أبوالعباس و روی کار آمدن أبوجعفرعبدالله که بعداً به منصور معروف شد، دوران سختی برای امام صادق علیه السلام و علویان پدید آمد. چرا که او میدانست امامت حق آن ذوات مقدس است و با علم براین مسئله بر امام صادق (ع) به عنوان بزرگ علویان و چهره برتر علمی و تقوایی آنان و همچنین بر نوادگان امام مجتبی علیه السلام بسیار سخت گرفت.
🔹 منصور امام صادق (ع) را در مضیقه فراوان گذاشت و بارها آن حضرت را به کوفه و بعداً شهر هاشمیه که بعنوان مرکز خلافت عباسیان پیش از بغداد بنا شده بود، احضار می کرد و امام را در تنگنا و فشار قرار میداد. با این حال امام در احضارها، مخفیانه با شیعیان و جویندگان دانش اهل بیت ارتباط برقرار می کرد و آنها را از دریای بی کران معلومات خود بهره مند میفرمود تا اینکه منصور امام را به مدینه باز گرداند و تحت مراقبت شدید قرار داد.
🔹 به گفته و اعتقاد بسیاری از علمای ما، از نظر فشار و مشکلات و سختی ها میتوان گفت که دوران منصور از دوران معاویه و یزید هم سخت تر بوده است. لذا دیگر از آن جلسات علمی و ارتباطات امام با مردم خبری نیست تا اینکه منصور تصمیم به شهادت امام صادق گرفت و در چند نوبت اقدام به قتل امام نمود اما موفق نمیشد تا اینکه به حاکم مدینه فرمان قتل امام را صادر کرد.
🔹شهادت امام صادق(ع) بنابر نقل معروف در ۲۵ شوال سال ۱۴۸ اتفاق افتاد و آن حضرت بر اثر مسمومیت روح مقدسش به ملکوت اعلی پیوست.
@faanos313
بیانیه ۳ کشور اروپایی: به شدت از نقض تعهدات هستهای توسط ایران نگرانیم
بیانیه مشترک آلمان، انگلیس و فرانسه:
🔹ما از آژانس انرژی اتمی بابت انجام مأموریت خود در زمینه راستیآزمایی اجرای برجام توسط ایران با بیطرفی و حرفهایگری تقدیر میکنیم.
🔹ما به شدت از نقض تعهدات هستهای توسط ایران که تبعات جدی و برگشتناپذیر اشاعهای داشته نگران هستیم.
🔹تروئیکای اروپا با توجه به انجام اقدامات مغایر با برجام توسط ایران، روز ۱۴ ژانویه "مکانیسم حل و فصل اختلافات در برجام" را فعال کرد.
🔹ما این کار را از سر حسن نیت انجام دادیم.
🔹به صراحت گفتهایم که هدف کلی ما یافتن راه حلی دیپلماتیک برای بازگرداندن ایران به پایبندی [به توافق] است و این تصمیم به معنای قدم گذاشتن در مسیر خودکارِ منتهی به شورای امنیت نبود.
🔹در کسوت تروئیکای اروپا ما رفع تحریمها به نحو پیشبینیشده در برجام را ادامه داده و با عملیاتی کردن کامل اینستکس تلاشهایی اضافه برای تسهیل تجارت مشروع با ایران انجام دادهایم.
@faanos313
✅ احکام مربوط به تحلیل سیاسی
❇️ برگرفته از کتابچه «احکام هدایت سیاسی» بر اساس فتاوای حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)
❌ 4-حکم تحلیل هایی که منجر به تجسس در کار افراد شود، چیست؟
⭕️ جواب: تحلیلی که منجر به تجسس در احوالات شخصی افراد گردد، جایز نیست. (مستفاداجوبه، س ۱۳۹۳)
@faanos313
اختصاصی//مولفه های امید آفرینی و یاس آفرینی
👈 رویکرد برنامه های روشنگری و بصیرت افزایی می باید بر اساس امیدآفرینی باشد، اما مولفه های امید آفرینی یا یاس آفرینی در جامعه کدام اند؟ در ذیل به مواردی از آنها اشاره می شود:
۱) واقع گویی یا خلاف گویی
۲) توجه به اولویت ها و یا حاشیه پردازی
۳) اولویت منافع ملی یا پیگیری منافع گروهی و حزبی
۴) مطالبه گری یا تخریب گرایی
۵) همگرایی و همافزایی یا اختلاف گرایی
۶ ) مبارزه با فساد یا توجیه گری خلافها
۷) اقتدار دستگاه های نظارتی یا ضعف و تضعیف آنها
۸) ساده زیستی مسئولان یا اشرافیگری آنها
۹) جهش تولید یا رکود تولید
۱۰) دیپلماسی عزتمندانه یا مواضع منفعلانه
۱۱) مبارزه با گرانفروشی یا رهاسازی بازار
۱۲ ) تاکید بر هویت دینی و ملی یا ترویج هویتهای غیر ملی
۱۳) گسترش شرکت های دانش بنیان یا وابستگی به واردات
۱۴) منزلت تولیدکننده یا جولان واسطهگری و دلالی
۱۵) اقتدار نظام مالیاتی نسبت به ثروتمندان یا فرار مالیاتی طبقه برخوردار
موارد فوق به عنوان مولفه های امید آفرینی یا یاس آفرینی مطرح است که به این لیست می توان موارد متعدد دیگری را نیز افزود.
.هادیان و روشنگران سیاسی می توانند هر یک از مولفه های فوق را به عنوان بایدها و نبایدها در رویکرد امید آفرینی مورد بحث و بررسی قرار دهند.
✅دکتر حبیب زاده. کارشناس مسایل سیاسی
@faanos313