فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیدآبادی: فحش میخورم اما میگویم که در ۳۶ سال گذشته اولین دورهای است با نوشتن انتقاد روزنامهمان تعطیل نمیشود
تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب: من از سال ۶۶ وارد مطبوعات ایران شدم. در تمام این سالها، اولین دورهای است که ما در روزنامه مینشینیم و هرطور دلمان میخواهد همهٔ سیاستها را نقد میکنیم و منتظر نیستیم یک فکس بیاید و روزنامه تعطیل شود.
یعنی دولت دارد از خودش تحمل نشان میدهد. چرا نباید این را ببینیم و به جایش بگوییم اختناق تمامیتخواه حاکم شده است؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خانوادههایی که «سمبل دروغگویی» در ایران شدند
🔹تبعات دروغ همیشه محدود نیست؛ گاه دامن یک کشور و مردم را میگیرد؛ مثل دروغهای پدر مهسا امینی، پدر و برادر محمد حسنزاده، مادر و خالۀ نیکا شاکرمی، پدر محمدمهدی کرمی و درنهایت خانوادۀ نوید افکاری. تمام اینها سمبل دروغ در ایران شدند. این گزارشی از همۀ این دروغگوییهاست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فوری
❌ سینا استوی مدیر عامل صرافی کریپتولند از که سال گذشته به خارج از کشور گریخته بود و با یک میلیون و دویست هزار نفر دنبال کننده با انتشار اراجیف در حال تهییج جوانان علیه نظام و همکاری با معاندان بود دقایقی قبل توسط سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در اطلاعات سپاه دستگیر شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴دستگیری ادمین یک کانال معاند در تبریز
♦️ادمین یکی از کانالهای معاند که درصدد برنامهریزی برای ایجاد ناامنی و آشوب در جامعه بود توسط مأموران اطلاعات یگان ویژه فراجا شناسایی و دستگیر شد.
♦️در مراسم سالگرد فوت آیلار حقی، رفتار مشکوک یک زن که از فاصله دورتر از مزار وی اقدام به عکاسی و فیلم گرفتن از مراسم میکرد توجه ماموران اطلاعات یگان ویژه را به خود جلب کرد.
♦️در ادامه ماموران یگان ویژه با مشکوک شدن به این خانم، اقدام به بازرسی از وسایل وی کرده و از صندوق عقب خودرویش تعداد زیادی اعلامیه دست نویس کشف میکنند؛ در ادامه هم با چک کردن گوشی تلفن همراه این خانم مشخص میشود که وی ادمین یکی از کانالهای سلطنت طلب با تعداد زیادی فالوور است که برای اغتشاش و دعوت به ناامنی برنامه ریزی داشته است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فراخوان اعتراضات سراسری #خونین
اینم وضعیت رعایت حقوق زنان تو کشوری که میخواد به ما درس زن زندگی آزادی بده!
تو همون فرهنگ غربی که ادعا میکنه آزادی روابط و پوشش منجر به عادیسازی و از بین رفتن نگاه جنسی بین افراد جامعه میشه، خانم دکتر جراح تو اتاق عمل وسط جراحی مورد آزار جنسی قرار میگیره! اونم نه از جانب اراذل و اوباش، که از سمت همکاران تحصیلکردهاش!
❌تکذیب قطع یارانه نقدی ۴۰۰ هزار نفر از دیروز
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
🔹خبر منتشر شده در برخی از رسانهها مبنی بر قطع یارانه نقدی ۴۰۰هزار نفر از روز گذشته را تکذیب میکنیم.
❗️ یعنی از هیچ شایعهای برای بازی با روان مردم دریغ نمیکنند. فکر می کنند اینطوری میتونن مردمو بکشن تو خیابون 😏😏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیسی به منزل شهید امنیت سلمان امیراحمدی رفت
🔸سلمان امیراحمدی در مهر پارسال در جریان اغتشاشات تهران به شهادت رسید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خبرنگار بیبیسی: رضا پهلوی اندازۀ گاو هم نمیفهمد
🔹مسعود بهنود در صوتی که از او افشاشده گفته: رضا پهلوی ۴۰ سال هیچ کاری نکرد. چقدر باید ملتی خام باشد که فکر کند او الان میتواند کاری کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | *افشای ماموریت گروه بحران* توسط رهبر انقلاب در دیدار اخیر
📥 سایر کیفیتها👇🏻
khl.ink/f/53844
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬 #تحلیل_و_تبیین | پنج شاخص افول آمریکا
🎤 گفتوگوی رسانه KHAMENEI.IR با دکتر فؤاد ایزدی دانشیار گروه مطالعات آمریکا در دانشگاه تهران، به مناسبت بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره ضعیف شدن قدرت آمریکا
🔹 وضعیتی که آمریکا پیدا کرده یک روند است. روند افولی شروع شده و به سرعت دارد جلو میرود.
🔹 در حوزه نظامی آمریکا هزینههای میلیارد دلاریاش را نمیتواند به دستاورد سیاسی روی زمین تبدیل کند و در افغانستان، عراق و سوریه به اهدافش نرسید.
🔹 در حوزه سیاسی سؤال این است که چرا عصاره نخبگان سیاسی آمریکا کسی مثل ترامپ و بایدن میشود؟
🔹 در حوزه قدرت نرم جایگاه آمریکا به چالش کشیده شده است و نظرسنجیهای خود آمریکاییها نشان میدهد که جایگاه آمریکا در همه جای دنیا دارد پایین میآید.
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱 شمشیر تو در نیام، گُل کرد
از صلح تو صد قیام، گل کرد
ای جرات محض! در ید تو
آن بیرق سرخفام گل کرد
🌱 صلیالله علیکَ یا حسن بن عَلی، اَیُّها المجْتبی یابن رسولالله...
💻 Farsi.Khamenei.ir
📷 آخرین تصویر به جا مانده از بارگاه حضرت امام حسن مجتبی عليهالسلام و سایر ائمه در قبرستان بقیع در شهر مدینه منوره
▫️عکس: نمایشگاهی در حاشیهای یکی از دیدارهای رهبر انقلاب در دهه ۹۰
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤 ویژه شهادت امام حسن علیهالسلام
📹 حسین نهی به قاسم دهد، حسن دستور
زِ من بپرس که سلطان کربلا حسن است...
🔺 شعری از آقای محمد سهرابی
🌷 اشاره رهبرانقلاب به نسل امام حسن مجتبی علیهالسلام
💻 Farsi.Khamenei.ir
🏴 امام حسن، احیاءکننده نهضت اسلام
روایت دیده نشدهای از حضرت آیتالله خامنهای درباره دوران مبارزات امام حسن مجتبی - بخش اول
🔹 دوران امام مجتبی(علیهالصّلاةوالسّلام) و حادثهی صلح آن بزرگوار با معاویه، یا آن چیزی که به نام صلح نامیده شد، حادثهی سرنوشتساز و بینظیری در کل روند انقلاب اسلامىِ صدر اول بود. دیگر ما نظیر این حادثه را نداشتیم. توضیح کوتاهی راجع به این جمله عرض کنم و بعد وارد اصل مطلب بشوم. انقلاب اسلام، یعنی تفکر اسلام و امانتی که خدای متعال به نام اسلام برای مردم فرستاد، در دورهی اول، یک نهضت و یک حرکت بود و در قالب یک مبارزه و یک نهضت عظیم انقلابی، خودش را نشان داد و آن در هنگامی بود که رسول خدا(صلّیاللَّهعلیهوالهوسلّم)، این فکر را در مکه اعلام کردند و دشمنان تفکر توحید و اسلام، در مقابل آن صفآرایی نمودند؛ برای اینکه نگذارند این فکر پیش برود. پیامبر، با نیرو گرفتن از عناصر مؤمن، این نهضت را سازماندهی کرد و یک مبارزهی بسیار هوشمندانه و قوی و پیشرو را در مکه به وجود آورد. این نهضت و مبارزه، سیزده سال طول کشید. این، دورهی اول بود.
🔹 بعد از سیزده سال، با تعلیمات پیامبر، با شعارهایی که داد، با سازماندهییی که کرد، با فداکارییی که شد، با مجموع عواملی که وجود داشت، این تفکر، یک حکومت و یک نظام شد و به یک نظام سیاسی و نظام زندگی یک امت تبدیل گردید و آن هنگامی بود که رسول خدا(ص) به مدینه تشریف آوردند و آنجا را پایگاه خودشان قرار دادند و حکومت اسلامی را در آنجا گستراندند و اسلام از شکل یک نهضت، به شکل یک حکومت تبدیل شد. این، دورهی دوم بود.
🔹 این روند، در ده سالی که نبىّاکرم(ص) حیات داشتند و بعد از ایشان، در دوران خلفای چهارگانه و سپس تا زمان امام مجتبی(علیهالصّلاةوالسّلام) و خلافت آن بزرگوار - که تقریباً شش ماه طول کشید - ادامه پیدا کرد و اسلام به شکل حکومت، ظاهر شد. همه چیز، شکل یک نظام اجتماعی را هم داشت؛ یعنی حکومت و ارتش و کار سیاسی و کار فرهنگی و کار قضایی و تنظیم روابط اقتصادی مردم را هم داشت و قابل بود که گسترش پیدا کند و اگر به همان شکل پیش میرفت، تمام روی زمین را هم میگرفت؛ یعنی اسلام نشان داد که این قابلیت را هم دارد.
🔹 در دوران امام حسن(ع)، جریان مخالفی آنچنان رشد کرد که توانست به صورت یک مانع ظاهر بشود. البته این جریان مخالف، در زمان امام مجتبی(ع) به وجود نیامده بود؛ سالها قبل به وجود آمده بود. اگر کسی بخواهد قدری دور از ملاحظات اعتقادی و صرفاً متکی به شواهد تاریخی حرف بزند، شاید بتواند ادعا کند که این جریان، حتّی در دوران اسلام به وجود نیامده بود؛ بلکه ادامهیی بود از آنچه که در دوران نهضت پیامبر - یعنی دوران مکه - وجود داشت.
🔹 بعد از آنکه خلافت در زمان عثمان - که از بنیامیه بود - به دست این قوم رسید، ابوسفیان - که در آنوقت، نابینا هم شده بود - با دوستانش دور هم نشسته بودند. پرسید: چه کسانی در جلسه هستند؟ پاسخ شنید که فلانی و فلانی و فلانی. وقتی که خاطر جمع شد همه خودی هستند و آدم بیگانهیی در جلسه نیست، به آنها خطاب کرد و گفت: «تلقّفنّها تلقّف الکرة». یعنی مثل توپ، حکومت را به هم پاس بدهید و نگذارید از دست شما خارج بشود! این قضیه را تواریخ سنی و شیعه نقل کردهاند. اینها مسایل اعتقادی نیست و ما اصلاً از دیدگاه اعتقادی بحث نمیکنیم؛ یعنی من خوش ندارم که مسایل را از آن دیدگاه بررسی کنم؛ بلکه فقط جنبهی تاریخی آن را مطرح میکنم. البته ابوسفیان در آنوقت، مسلمان بود و اسلام آورده بود؛ منتها اسلامِ بعد از فتح یا مشرف به فتح. اسلامِ دوران غربت و ضعف نبود، اسلامِ بعد از قدرتِ اسلام بود. این جریان، در زمان امام حسن مجتبی(علیهالصّلاةوالسّلام) به اوج قدرت خودش رسید و همان جریانی بود که به شکل معاویةبنابیسفیان، در مقابل امام حسن مجتبی(ع) ظاهر شد. این جریان، معارضه را شروع کرد؛ راه را بر حکومت اسلامی - یعنی اسلام به شکل حکومت - برید و قطع کرد و مشکلاتی فراهم نمود؛ تا آنجایی که عملاً مانع از پیشروی آن جریان حکومت اسلامی شد.
|ادامه در بخش دو|
💻 Farsi.Khamenei.ir
🏴 امام حسن، احیاءکننده نهضت اسلام
روایت دیده نشدهای از حضرت آیتالله خامنهای درباره دوران مبارزات امام حسن مجتبی - بخش دوم
« ادامه از بخش اول... » در باب صلح امام حسن(علیهالسّلام)، این مسأله را بارها گفتهایم و در کتابها نوشتهاند که هر کس - حتّی خود امیرالمؤمنین(ع) - هم اگر به جای امام حسن مجتبی(ع) بود و در آن شرایط قرار میگرفت، ممکن نبود کاری بکند، غیر از آن کاری که امام حسن کرد. هیچکس نمیتواند بگوید که امام حسن، فلان گوشهی کارش سؤالبرانگیز است. نه، کار آن بزرگوار، صددرصد بر استدلال منطقىِ غیر قابل تخلف منطبق بود.
🔹 در بین آل رسول خدا(صلّیاللَّهعلیهوالهوسلّم)، پُرشورتر از همه کیست؟ شهادتآمیزترین زندگی را چه کسی داشته است؟ غیرتمندترین آنها برای حفظ دین در مقابل دشمن، برای حفظ دین چه کسی بوده است؟ حسینبن علی(علیهالسّلام) بوده است. آن حضرت در این صلح، با امام حسن(ع) شریک بودند. صلح را تنها امام حسن نکرد؛ امام حسن و امام حسین این کار را کردند؛ منتها امام حسن(ع) جلو بود و امام حسین(ع) پشت سر او بود.
🔹 امام حسین(علیهالسّلام)، جزو مدافعان ایدهی صلح امام حسن(ع) بود. وقتی که در یک مجلس خصوصی، یکی از یاران نزدیک - از این پُرشورها و پُرحماسهها - به امام مجتبی(علیهالصّلاةوالسّلام) اعتراضی کرد، امام حسین با او برخورد کردند: «فغمز الحسین فی وجه حجر». هیچکس نمیتواند بگوید که اگر امام حسین به جای امام حسن بود، این صلح انجام نمیگرفت. نخیر، امام حسین با امام حسن بود و این صلح انجام گرفت و اگر امام حسن(علیهالسّلام) هم نبود و امام حسین(علیهالسّلام) تنها بود، در آن شرایط، باز هم همین کار انجام میگرفت و صلح میشد.
🔹 صلح، عوامل خودش را داشت و هیچ تخلف و گزیری از آن نبود. آن روز، شهادت ممکن نبود. مرحوم «شیخ راضی آل یاسین»(رضواناللَّهتعالیعلیه)، در این کتاب «صلح الحسن» - که من بیست سال پیش، آن را ترجمه کردم و چاپ شده است - ثابت میکند که اصلاً جا برای شهادت نبود. هر کشته شدنی که شهادت نیست؛ کشته شدنِ با شرایطی، شهادت است. آن شرایط، در آنجا نبود و اگر امام حسن(علیه السّلام)، در آن روز کشته میشدند، شهید نشده بودند. امکان نداشت که آن روز کسی بتواند در آن شرایط، حرکت مصلحتآمیزی انجام بدهد که کشته بشود و اسمش شهادت باشد و انتحار نکرده باشد.
|ادامه در بخش سه|
💻 Farsi.Khamenei.ir
🏴 امام حسن، احیاءکننده نهضت اسلام
روایت دیده نشدهای از حضرت آیتالله خامنهای درباره دوران مبارزات امام حسن مجتبی - بخش سوم
« ادامه از بخش دوم... » راجع به صلح، از ابعاد مختلف صحبت کردهایم؛ اما حالا مسأله این است که بعد از صلح امام حسن مجتبی(علیهالصّلاةوالسّلام)، کار به شکلی هوشمندانه و زیرکانه تنظیم شد که اسلام و جریان اسلامی، وارد کانال آلودهیی که به نام خلافت - و در معنا سلطنت - به وجود آمده بود، نشود. این، هنر امام حسن مجتبی(علیهالسّلام) بود. امام حسن مجتبی کاری کرد که جریان اصیل اسلام - که از مکه شروع شده بود و به حکومت اسلامی و به زمان امیرالمؤمنین و زمان خود او رسیده بود - در مجرای دیگری، جریان پیدا بکند؛ منتها اگر نه به شکل حکومت - زیرا ممکن نبود - لااقل دوباره به شکل نهضت جریان پیدا کند. این، دورهی سوم اسلام است.
🔹 اسلام، دوباره نهضت شد. اسلام ناب، اسلام اصیل، اسلام ظلمستیز، اسلام سازشناپذیر، اسلام دور از تحریف و مبرّا از اینکه بازیچهی دست هواها و هوسها بشود، باقی ماند؛ اما در شکل نهضت باقی ماند. یعنی در زمان امام حسن(علیه الصّلاةوالسّلام)، تفکر انقلابىِ اسلامی - که دورهیی را طی کرده بود و به قدرت و حکومت رسیده بود - دوباره برگشت و یک نهضت شد. البته در این دوره، کار این نهضت، به مراتب مشکلتر از دورهی خود پیامبر بود؛ زیرا شعارها در دست کسانی بود که لباس مذهب را بر تن کرده بودند؛ درحالیکه از مذهب نبودند. مشکلىِ کار ائمهی هدی(علیهمالسّلام)، اینجا بود.
🔹 البته من از مجموعهی روایات و زندگی ائمه(علیهمالسّلام) اینطور استنباط کردهام که این بزرگواران، از روز صلح امام مجتبی(علیهالصّلاةوالسّلام) تا اواخر، دایماً درصدد بودهاند که این نهضت را مجدداً به شکل حکومت علوی و اسلامی در بیاورند و سر پا کنند. در این زمینه، روایاتی هم داریم. البته ممکن است بعضی دیگر، این نکته را اینطور نبینند و طور دیگری ملاحظه بکنند؛ اما تشخیص من این است. ائمه میخواستند که نهضت، مجدداً به حکومت و جریان اصیل اسلامی تبدیل بشود و آن جریان اسلامی که از آغشته شدن و آمیخته شدن و آلوده شدن به آلودگیهای هواهای نفسانی دور است، روی کار بیاید؛ ولی این کار، کار مشکلی است.
🔹 در دوران دوم نهضت - یعنی دوران خلافت خلفای سفیانی و مروانی و عباسی - مهمترین چیزی که مردم احتیاج داشتند، این بود که اصالتهای اسلام و جرقههای اسلام اصیل و قرآنی را در لابلای حرفهای گوناگون و پراکنده ببینند و بشناسند و اشتباه نکنند. بیخود نیست که ادیان، اینهمه روی تعقل و تدبر تکیه کردهاند. بیخود نیست که در قرآن کریم، اینهمه روی تفکر و تعقل و تدبر انسانها تکیه شده است؛ آن هم دربارهی اصلیترین موضوعات دین، یعنی توحید.
💻 Farsi.Khamenei.ir
45.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️ انتشار نخستینبار
🏴 امام حسن، احیاءکننده نهضت اسلام
روایت دیده نشدهای از حضرت آیتالله خامنهای درباره دوران مبارزات امام حسن مجتبی علیهالسلام
💻 Farsi.Khamenei.ir
📢 تبعیت کامل از پیامبر(ص) با ایجاد نظام اسلامی تحقق مییابد
✏️ حضرت آیتالله خامنهای: مسلمانهایى که امروز پیرو پیغمبرند و به یاد پیغمبر به هیجان مىآیند و عاشق رسول خدا هستند و احکام او و شرایع او را میخواهند عمل بکنند، باید روی این نکته توجّه کنند که تبعیّت از پیغمبر به صورت درست و کامل، در آن صورتى تحقّق پیدا خواهد کرد که یک نظام اسلامى بر اساس دین پیغمبر به وجود بیاید؛ وَالّا نظام جاهلانه، نظام کفرآمیز، جایى نیست و زمینهى مناسبى نیست براى اینکه انسان بتواند در آن طبق خواستهى پیغمبر و شریعت پیغمبر زندگى کند.
✏️ بخشی از بیانات در جمع فرماندهان و کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت ۲۸ صفر. ۱۳۶۷/۷/۱۷
🖼 #سخن_نگاشت
💻 Farsi.Khamenei.ir
📢 پیامبر اسلام؛ پایهگذار قرنها پرچمداری مسلمانان در عرصه علم
✏️ حضرت آیتالله خامنهای: قرنها بعد از ظهور اسلام، تنها پرچمدار دانش در دنیا مسلمانها بودند؛ یعنى تا پانصد سال پیش، ششصد سال پیش، در همین اروپایى که امروز مادر دانش در دنیا به حساب مىآید و مشعل دانش در دست اروپایىها است، علم محدود بود به نسخههاى خطّى ترجمهشدهی یا از عربى و یا از بعضى نوشتههاى قدیمى یونانیان، مثل ارسطو و غیره... و کسانى که میخواستند بیشتر بیاموزند، به دانشگاههاى اسلامى مراجعه میکردند. تا قرنهاى متمادى، مشعل علم دست مسلمانها بود؛ یعنى تا هشت قرن یا نُه قرن بعد از ظهور اسلام. این کارى بود که پایهى آن را پیغمبر در همان ده سال [حکومت اسلامی] گذاشت.
✏️ بخشی از بیانات در جمع فرماندهان و کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت ۲۸ صفر. ۱۳۶۷/۷/۱۷
🖼 #سخن_نگاشت
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 انتشار برای نخستینبار
📹 نماهنگی از بیانات حضرت آیتالله خامنهای در سال ۱۳۶۷ به مناسبت ۲۸ صفر، رحلت پیامبر(ص)
💻 Farsi.Khamenei.ir