فداییان بانوی دمشق
💠💠 رابطین خوب آمریکا (1) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت دوم) 🌐 جاسوسان در تهران (2) 1⃣ #عبدالکریم_سروش
✡ کسی که در جستجوی میانجی به ساختار هیئت حاکمه جمهوری اسلامی ایران مینگرد، بر روی 2 گروه تأمل میکند: اول نهضت آزادی؛ دوم عبدالکریم سروش!
فداییان بانوی دمشق
✡ کسی که در جستجوی میانجی به ساختار هیئت حاکمه جمهوری اسلامی ایران مینگرد، بر روی 2 گروه تأمل میکن
💠💠 رابطین خوب آمریکا (2)
✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت دوم)
🌐 جاسوسان در تهران (2)
1⃣ سال 1374 انتشار مقاله «در جستجوی میانجی» در ماهنامه پَر (چاپ آمریکا) به قلم #رامین_احمدی رازگشایی کلیدیای به شمار میرفت.
2⃣ دیگر تردیدی باقی نماند که پروژه #روشنفکری_دینی صرفاً یک تکاپوی سیاسی است، نه یک کوشش آکادمیک.
3⃣ احمدی با شرح «نقش کلیدی حلقههای میانجی» در میان #روشنفکران_یهودی و تأثیر آنان بر پروژهی صلح خاورمیانه، به تاثیرگذاری سیاستمداران میانجی برای تغییر ساختارهای کلان در جمهوری اسلامی میپردازد:
4⃣ شاید کسی که در جستجوی #میانجی به ساختار هیئت حاکمه جمهوری اسلامی ایران و گروهبندیهای سیاسی و اجتماعی آن طیف مینگرد، حداقل بر روی 2 گروه تأمل میکند: اول، #نهضت_آزادی و گروه بازرگان؛ دوم، #عبدالکریم_سروش و پیروانش در #مجله_کیان !
5⃣ چند سال بعد یکی از ستوننویسان روزنامه عصر آزادگان، بر تحلیل رامین احمدی صحه گذاشت و سروش و کیان را یک «حلقهی اتصال» دانست. #محمد_قوچانی در مقاله «107 نفر» مینویسد:
6⃣ #کیان اما فراتر از یک نشریهی تئوریک (که مانند دستگاه تئوریپرداز «روشنفکران دینی» عمل میکرد) #حلقهی_اتصال جریانهای متفاوت نسل جدیدی شد که در حال قوام و شکلگیری بود.
7⃣ با آغاز هفتهی دوم تیرماه 1374 #سروش به #آلمان رفت تا به سخنرانیای درباره «تقابل ارزشهای غرب با ارزشهای انقلاب اسلامی ایران» بپردازد و در نشستی سرّی با مقامات دولتی اروپا حضور یابد!!
📚 پیام فضلینژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان.
🔸 هشتگ اصلی: #ارتش_سری_روشنفکران
فداییان بانوی دمشق
✡ ایجاد دموکراسی در کشور تنها از طریق تمایزگذاری بین «ذات مذهبی شریعت» و «ذات سیاسی حکومت» ممکن است!
💠💠 رابطین خوب آمریکا (3)
✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت دوم)
🌐 جاسوسان در تهران (2)
1⃣ با آغاز هفتهی دوم تیرماه 1374 #عبدالکریم_سروش به آلمان رفت تا به سخنرانیای درباره «تقابل ارزشهای غرب با ارزشهای انقلاب اسلامی ایران» بپردازد و در نشستی سرّی با مقامات دولتی اروپا حضور یابد!! این سفر آبستنِ جنجالی بیسابقه بود.
2⃣ خبر سفر سروش در بامداد 13تیر1374 از فرودگاه مهرآباد به مقصد فرانکفورت را هیچ نشریهای منعکس نکرد و همه جوانب احتیاطی برای پنهان ماندن آن توسط یک «حلقهی امنیتی» با تجربه رعایت میگشت،
3⃣ اما مدیر مسئول #روزنامه_کیهان به محض دریافت گزارشی از یک منبع موثق دربارهی جلسه سرّی سروش با انجمن سیاست خارجی آلمان در شهر بُن پیگیریهای خبری خود را آغاز کرد. دریافت یک خبر محرمانهی فوری بر اهمیت سوژه افزود:
4⃣ «آقای هوبل، از اعضاء هیئت مدیره این انجمن گفت که به درخواست آقای دکتر سروش خبرنگاران و افراد غیر در این جمع «حق شرکت» ندارند و تأکید خیلی زیادی کردند که موضوعات مطروحه در این گردهمآیی نیز «نباید به هیچ وجه» در مطبوعات انعکاس یابد»!!
5⃣ #حسین_شریعتمداری (مدیر مسئول کیهان) یک قدم جلوتر حرکت میکرد و از محتوای سخنرانی سروش زودتر از انتشار متن تحریفشدهاش در مجلات خارجی مانند ماهنامه کار (ارگان سازمان فدائیان خلق) خبر داشت؛ بنابراین وقتی خطر را حس کرد، به تعقیب این سوژه پرداخت و بعدها ناگفتههای تکاندهندهای از آن را فاش ساخت.
6⃣ سروش در جلسه محرمانه خود با سیاستگذاران وزارت امور خارجه آلمان و اعضاء پیوستهی انجمن سیاست خارجی آلمان گفت موضع کنونی طیفی از سیاستمداران کشور در برابر #غرب در قیاس با اوایل انقلاب «تعدیل» و تا حدود قابل ملاحظهای «منطقی» شده است. او اظهار داشت «سیاست غربگریزی کور مقاطع اولیه انقلاب که در بین روشنفکران ایران به سنت بدل شد، اینک با رویآوری به فلسفه غرب، فلسفه مارتین هایدگر و هگل، به مرزکشی آگاهانه بین هویت اسلامی و غرب تبدیل گشته است»!!
7⃣ سروش در این نشست سرّی مقولانی از قبیل راسیونالیسم، لیبرالیسم، تقدم جان بر عقیده، سعادت دنیوی، شکگرایی و سکولاریزم را از ارکان #فرهنگ_مدرن برشمرد و یقینگرایی، تقدم عقیده بر جان و میل به سعادت اخروی را از ارکان #اندیشه_دینی معرفی کرد.
8⃣ در یک بخش مهم از این جلسهی محرمانه، عبدالکریم سروش از تمایل سیاستمداران پُرنفوذ و روشنفکران مؤثر به تز #تجدیدنظرطلبی_سکولار میگوید که آن را میتوان نمونهای بارز از آهنگ شتابان پروژه #فروپاشی_از_درون در ایران دانست.
9⃣ پدر معنوی اصلاحطلبان در شهر بُن به دولتمردان برجستهی آلمانی مانند هلموت کهل مژده میدهد:
مسئله «تجدیدنظر در نهاد حکومت» بین روشنفکران و حتی سیاستمداران پرنفوذ (کارگزاران سازندگی) به بحث و تبادلنظری جدّی دامن زده که برای آینده حکومت اسلامی ایران بسیار مهم است. ایجاد #دموکراسی در کشور تنها از طریق تمایزگذاری بین «ذات مذهبی شریعت» و «ذات سیاسی حکومت» ممکن است. «درآمیختگی شریعت و سیاست» برای اسلام و حکومت، هر دو زیانبخش است!!
📚 پیام فضلینژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان.
🔸 هشتگ اصلی: #ارتش_سری_روشنفکران
🔹 #ادامه_دارد...
1_8459490.mp3
4.16M
🎧 #دعای_سمات
🎤 #سیدقاسم_موسوی_قهّار
🍃رو به #غروب می رود
🍂 #جمعه انتظار من
🍃رحم نمی کند خدا
🍂به #صبر بی قرار💓 من
🍃ندبه به ندبه بی اثر
🍂سمت #سمات می رود
🍃کی به سمات می رسد
🍂 #ندبه_انتظار من⁉️
🌹🍃🌹🍃
#قرآن_نور_است.
💠هر صبح در چشمه سار نور الهی، نورانی شویم.
صفحه ۳۷۱
@fadayiane_banoye_damshgh
🔘
#خدا_باهات_حرف_داره
📎 آیات ۱۰۰-۱۰۴ سوره شعراء به احوال مردم در قیامت اشاره دارد.
📌در تفسير مجمعالبيان، رواياتى نقل شده كه امامان معصوم (عليهم السلام) سوگند ياد كردهاند كه شيعيان را شفاعت كنند.
🍃امام صادق (عليه السلام) فرمود: مؤمن در آن روز براى اهلبيت خود شفاعت مىكند.
🍃امام صادق( عليه السلام) فرمود: به خدا قسم، روز قيامت ما شيعيان خود را چنان شفاعت كنيم كه صداى منحرفان بلند شود.
🍃پيامبر (صلى الله عليه و آله) فرمود: در قيامت قرآن، فاميلِ مؤمن، پيامبر واهلبيت عليهم السلام شفاعت مىكنند.
📝پیام ها
۱ - در قيامت شفاعت قطعى است، امّا گروهى از جمله مشركان از آن بهرهمند نمىشوند.
۲- دوستى با گنهكاران در دنيا، در قيامت حاصلى ندارد.
۳- انسان حتّى در قيامت به دوست خوب نيازمند است.
۴- شرط دريافت شفاعت، ايمان است.
۵- روز قيامت، روز حسرت است.
۶- اگر مردم نخواهند و لجاجت كنند، نشانهى بزرگ الهى نيز براى هدايت آنان كارساز نيست.
۷- مهربانى در عين قدرت، يك صفت الهى است.
۸- اى پيامبر! نگران انحراف اكثريّت مباش، زيرا تو تحت حمايت مخصوص ما هستى.
۹- مهلتى كه خداوند به منحرفان مىدهد به خاطر عجز و ناتوانى نيست، بلكه به خاطر رحمت و لطف است تا شايد برگردند.
💠 پیام صفحه ۳۷۱ قرآن
┄┅─✵🌺✵─┅┄
#سلام_مولای_مهربانم ✋❤️
جمال از نور یزدان داری ای دوست
صفای باغ رضوان داری ای دوست
توئی یوسف که در هر کوی و برزن
هزاران پیر کنعان داری ای دوست