eitaa logo
فائزون
2.6هزار دنبال‌کننده
711 عکس
506 ویدیو
43 فایل
علیٌّ و شیعته هم الفائزون
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 ثقل امانت 🔸 در آیه ﴿إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ﴾، الأمانة ما هی؟ امانت چیست؟ این امانت، اصلِ توحید نمی‌ تواند باشد، اصلِ اطاعت تكوینی نمی‌ تواند باشد؛ اصلِ توحید نیست برای اینكه اینها موحدانه خدا را تسبیح می ‌كنند موحدانه خدا را تحمید دارند پس این نیست, اطاعت تكوینی هم منظور نیست. وجود مبارك حضرت امیر در كنار مسئله نماز و زكات، امانت را ذكر می ‌كند كه می‌فرماید امانت به قدری مهم است كه ذات اقدس الهی آن را بر آسمان و زمین عرضه كرده و آنها نتوانستند تحمل بكنند؛ این ، همین است. 🔸 شما می ‌بینید به استثنای اوحدی از مردم، همه ما مشكل امانت داریم؛ فرمود این امانت را به كوه ‌ها بدهی نمی ‌توانند حمل بكنند! همین امانت ‌ها كه به افراد می ‌دهند به مسئولین می‌ دهند، همین كمرشكن است. ما مهم ‌ترین مشکل كشورمان همین مسائل مالی است كه كسی به امانت عمل نمی ‌كند! 🔸 بار امانت را آسمان ها‌ نمی‌ توانستند بكشند؛ ما به همان ﴿یتُوبَ اللَّهُ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ﴾ امیدواریم! امانت، وضعش این است؛ اگر افراد واقعاً امین باشند، ما مشكلی در مملكت نداریم؛ مشكل ما آن است كه این بار امانت را نمی‌ توانیم حمل بكنیم. 📚 سوره مبارکه احزاب جلسه 29 تاریخ: 1392/03/01 🆔 @faezoon110
💠 حماسه علوی 🔸 در که اسلام به تار مویی بسته شده بود و مثلث شوم احزاب کفر (شرک) و یهود و نفاق در برابر آن صف کشیده بودند و در آن لحظه حساسی که عمرو بن عبدوَد از خندق گذشته بود، هیچ کس شهامت مبارزه با او و دفاع از اسلام و مسلمانان را نداشت و تنها علی (علیه السلام) این خطر را از اسلام دور و دین را حفظ کرد. در پاسداشت این رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: «لضربة علی لعمرو یوم الخندق تعدل عبادة الثقلین». 📚 تفسیر تسنیم ج 20 ص 208 🆔 @faezoon110
انسان شناسی ۲٠۸ - استاد شجاعی، استاد انصاریان .mp3
12.26M
🔊 سلسله 📝 ۲۰۸ 👤 استاد ❌ چرا من دمدمی مزاجم و حال قلبم همیشه درحال تغییره؟ ❌ چرا من با هر اتفاق ریز و درشتی، نظرم دائماً درمورد دیگران تغییر می‌کنه؟ ❌ چرا یه موقع قلبم نرم و مهربانه و تمایل به عبادت داره و یه وقتایی بی‌دلیل خشک و خشن و بی‌میل به معنویات می‌شم؟ ❌ چرا بعضی وقت‌ها کنترل خودم از عهده خودم خارج می‌شه؟ 🆔 @faezoon110
💠 مفاتیح الحیات 668 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 2. دانشمندان (اساتید و شاگردان) ویژگی عالمان مورد احترام در قرآن خشیت الهی: از میان بندگان خدا تنها عالمان ‌اند كه از خدا می‌هراسند و در برابر او خشوع می‌ ورزند. [1] [1]. ﴿اِنَّما یخشَى اللهَ مِن عِبادِهِ العُلَمـاء﴾ (سورهٴ فاطر، آیهٴ 28). 📚 مفاتیح الحیات ص 356 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @faezoon110
معادله احتمال - رادیو سایه‌بان.mp3
2.66M
🔰 چرا عقل میگه: باید دین‌دار بود؟ شاید آخرتی نباشه و ما لذت دنیا رو از دست بدیم! (البته به هزار و یک دلیل هست.) 🆔 @faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 از هم گسستن پیمان های دوستی؛ مطابق آیه ، روز رستاخيز، روز از هم گسستن پيوندهاى دوستى است. مگر پيوندهائى كه براى خدا و به نام خدا برقرار شده است. تبدیل ايـنگونه دوستيها به عداوت در آن روز طبيعى است، چرا كه هر كدام از آنها ديگرى را عامل بدبختى و بيچارگى خود مى شمرد. تـنـهـا پـرهـيـزگارانند كه پيوند دوستى آنها جاودانى است ، چرا كه بر محور ارزشهاى جاودانى دور مى زند، و نتايج پربارش در قيامت آشكارتر مى شود و آن را استحكام بيشترى مى بخشد. 🔷 آیه روز : الْأَخِلَّاءُ يَوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلَّا الْمُتَّقِينَ (زخرف / آیه 66) 🔶 ترجمه: دوستان در آن روز دشمن يكديگرند مگر پرهيزگاران 📅 سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ، ، 🌼🌼 🆔 @faezoon110
💠 تسلط بر دل ها 🔹 دلِ ما آن‌ قدر مستقل و بزرگ و عظمت دارد كه حرف هیچ كس را قبول نمی‌ كند. دل مگر حرف كسی را قبول می‌ كند! فقط را قبول می‌ كند، هیچ چیزی ممكن نیست که كسی بر دل‌ های مردم مسلّط شود، آن قدر این دل قوی است! 🔹 زبان و مانند آن را می‌ شود مهار كرد، امّا دل مهارشدنی نیست و بر دل‌ ها مسلّط شد و دل‌ ها را ظرف حرف كرد، ظرف حرف اهل بیت كرد. تمام تلاش و كوشش این عزیزان همین بود. مطالعه بیشتر: Esra.ir 📚 درس اخلاق تاریخ: 1394/03/14 🆔 @faezoon110
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 ‏نیست جُز روی تو درمان، چشمِ گریانِ مرا...💔 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @faezoon110
💠 وقف پویا 🔸 اگر واقف، مسئله شرعی را بداند در متن این شرایط را ذكر كند كه من اصل زمین را وقف كردم برای امور خیریه یا برای سیدالشهداء (سلام الله علیه) یا برای فلان مورد، فعلاً ساختمان است، فعلاً باغ است، فعلاً مجتمع است، اگر تغییر كاربری لازم بود، در اختیار متولی است. اینكه در متن وقف ‌نامه بیاید، است، نافذ هم است و دیگر كسی از وقف نگران نیست امّا الآن كه از وقف هراس دارند، می‌گویند یك مال، بسته است، بعد كه نمی‌ شود عوض كرد. 🔸 مال است، یك مال مداربسته نیست كه تغییر كاربری آن ممكن نباشد ولی به این شرط كه در متن عقد این شرایط تصریح بشود كه متولی با نظر كارشناسان می ‌تواند تغییر كاربری بدهد؛ این راه احیای وقف است. اگر ما تلاش و كوشش كنیم مردم را به وقف توصیه كنیم امّا مسئله شرعی را نگوییم، این می ‌گوید خب من حالا این مال را كه برای کشاورزی وقف كردم، بعد از چند سال كه اصلاً اینجا كشاورزی نمی ‌شود، این مال بسته است و می ‌شود بی‌ منفعت؛ ولی وقتی مسئله شرعی را بدانند می‌ گویند ما این زمین را وقف كردیم، فعلاً خانه است، بعد متولی می ‌تواند بر اساس تغییر منافعی كه هست تغییر كاربری بدهد. 🔸 وقف به عنوان است؛ اگر تغییر كاربری مشروع نباشد، این صدقه راكد است نه صدقه جاریه. اینکه وقف آن است كه صدقه جاریه باشد، معنایش این است كه واقف باید بفهمد كه این است. وقف، صدقه جاریه است؛ معنای صدقه جاریه این است كه تغییر كاربری ممكن است؛ این را نمی ‌گویند تغییر وقف، برای اینكه خود واقف، دست متولی را باز گذاشته كه شما می ‌توانید تغییر كاربری بدهید. 📚 دیدار مسئولین اوقاف با حضرت استاد تاریخ: 1391/04/24 🆔 @faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @faezoon110