eitaa logo
فائزون
2.6هزار دنبال‌کننده
711 عکس
506 ویدیو
43 فایل
علیٌّ و شیعته هم الفائزون
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 مراتب مراقبه 🔸 به ما گفتند مراقب باشید؛ این «مراقبت» در اخلاق یك معنا دارد، در عرفان معنای دیگر دارد. این است كه انسان مواظب باشد چه می ‌كند؛ فرمود شما مراقب باشید كه چه كار می‌كنید و چه كار نمی ‌كنید، بعد وقتی كه در دفترتان یادداشت كردید، محاسبه كنید؛ مثل یک یك تاجر که اول مراقب است چه چیزی می ‌فروشد، چه چیزی می ‌خرد، چقدر می ‌فروشد و اینها را در دفتر یادداشت می ‌كند که اینها است، بعد می ‌نشیند می‌ كند كه آیا سود کرد یا ضرر كرد. محاسبه، فرع بر مراقبت است و این كار، است که انسان مراقب باشد واجب و مستحب را انجام دهد، مراقب باشد حرام و مكروه را انجام ندهد، دعاها و فرصت‌ های مناسبی كه پیش آمده غفلت نكند. 🔸 اما در كه مسئله مراقبت مطرح است، یعنی انسان ببیند كه خدا دارد او را می ‌بیند! خدا مراقب آدم است و انسان به مقامی رسیده است كه مشاهده می ‌كند كه در تحت مراقبت «الله» است. اینكه از وجود مبارك پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) نقل شده است كه معنای این است که «أَنْ تَعْبُدَ اللَّهَ كَأَنَّكَ‏ تَرَاهُ‏ فَإِنْ‏ لَمْ‏ تَكُنْ‏ تَرَاهُ‏ فَإِنَّهُ‏ یرَاكَ» همین است. یا «مشاهده» یا «مراقبه»؛ یا خدا را ببین یا ببین كه او تو را می ‌بیند؛ اگر خودش را دیدی می ‌شود و اگر فعل او را دیدی می‌ شود . 🔸 این «مراقبه»‌ای كه در عرفان مطرح است، بعد از فراغ از مراقبت اخلاقی است؛ در مراقبت اخلاقی انسان به جایی رسیده است كه كار خلاف انجام نمی ‌دهد و از فیض واجب و مستحب هم محروم نمی ‌شود. ، كار اخلاق است، ، كار عرفان است. سكّوی پرواز عرفان، مسئله اخلاقی است؛ اگر كسی در اخلاق مشكل داشت هرگز به مقام مشاهده كردن كه «یا خَیرَ مَعْرُوفٍ عُرِفَ» نمی رسد هرگز به مقام «أَنْ تَعْبُدَ اللَّهَ كَأَنَّكَ تَراهُ» نمی رسد. 📚 سوره مبارکه ص جلسه 16 تاریخ: 1393/03/10 🆔https://eitaa.com/faezoon110
💠 مفاتیح الحیات 500 1. تعامل با مؤمنان 🔸 نیكی به مؤمنان و اقسام آن بر مبنای آیات و روایات لازم است مؤمنان به یکدیگر نیكی کنند و این نیکی، سه محور عمده دارد: «حمایت‌های مادی»، «حمایت‌های معنوی» و «ارتباط حسنه» كه به خوبی قابل ارایه ‌اند. أ. حمایت‌های مادی پاداش تأمین نیازمندی ‌ها ابن عباس گوید: با [امام] حسن بن علی (ع) در مسجد حرام بودم و او در حالی كه معتكف بود و طواف [مستحب] كعبه می ‌كرد، مردی از شیعیان به او گفت: ای پسر پیامبر! به فلانی بدهكارم، آیا قرض مرا می ‌پردازی؟ آن امام (ع) فرمود: به خدای این كعبه سوگند، امروز چیزی نزدم نیست. آن مرد گفت: اگر صلاح می‌ دانی از او برای من مهلت بگیر زیرا او مرا به زندان تهدید كرده است. ابن عباس می ‌گوید: امام حسن (ع) طواف خود را رها كرد و با آن مرد برای تأمین نیازش حركت كرد. گفتم: ای پسر رسول خدا! مگر در حال اعتكاف نیستی؟ فرمود: چرا، ولی از پدرم شنیدم كه به نقل از رسول خدا (ص) می‌ فرمود: هركس نیاز برادر مؤمن خود را برآورد، همانند كسی است كه نُه هزار سال با روزه‌ داری روزها و نماز شب ‌هایش خدا را عبادت كرده است.[1] [1] . (عدّة الداعی، ص224 ـ 225). 📚 مفاتیح الحیات ص 307 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔https://eitaa.com/faezoon110
8.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 قیامت حاضر 🔸 وجود مبارک رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) فرمود جهنم همچنین بهشت به شما شماست؛ این قدر نزدیک است! انسان تا نفسش بند آمد می ‌فهمد کجاست، هنوز جسد او را نَشُستند می ‌فهمد کجاست، معلوم می ‌شود این قدر نقد است! است، است، فرمود این از بند کفش شما به شما نزدیک ‌تر است، این نسیه نیست. 🔸 تعبیر قرآن کریم هم این نیست که ما قیامت را ایجاد می ‌کنیم، نه، قیامت الآن هست، آن گاه در آن روز، این بر می ‌خیزد. فرمود: ﴿یوْمَ تَقُومُ السّاعَةُ﴾ _ ﴿السّاعَةُ﴾ یعنی قیامت _ این هست، الآن موجود است؛ منتها آن روزی که است، می‌گویند این ساعت، قیام می ‌کند. ﴿یوْمَ یقُومُ النّاسُ لِرَبِّ الْعالَمینَ﴾ است، ﴿یوْمَ یقُومُ اْلأَشْهَادُ﴾ است، ﴿یوْمَ یقُومُ الرُّوحُ وَ الْمَلائِکةُ صَفّاً﴾ است، ﴿یوْمَ تَقُومُ السّاعَةُ﴾ است، پس الآن هست؛ منتها آن روز، این نشسته بر می ‌خیزد. 🔸 خب پس است، اگر نقد شد هیچ کس نمی ‌تواند بگوید من یواشکی امضا کردم به کسی نگو یا حالا شما رفیق ما بودی این مالیات را کم بده! آدم باید باشد که بگوید حالا به کسی نگو، یعنی چه به کسی نگو؟! 📚 درس اخلاق تاریخ: 1381/06/14 🆔https://eitaa.com/faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 دلهای در غلاف؛ يهود در مدينه در برابر تبليغات رسول اكرم (صلى اللّه عليه و آله و سلم ) ايستادگى به خرج مى دادند، و از پذيرفتن دعوت او امتناع مى ورزيدند و در مقابل ایشان می گفتند: دلهاى ما در حجاب و غلاف است و آنچه بر ما مى خوانى ما نمى فهميم! مسلما آنها اين گفته را از روى استهزاء و مسخره مى گفتند، اما قرآن مى فرمايد: مطلب همان است كه آنها مى گويند، زيرا بواسطه كفر و نفاق دلهاى آنها در حجابهائى از ظلمت و گناه و كفر قرار گرفته و خداوند آنها را از رحمت خود دور داشته است ، و به همين دليل بسيار كم ايمان مى آورند. البته این مسئله مبتلا به افراد بسیاری در عصر و زمان ما نیز است. در واقع خداوند به مجازات گناهان این افراد گیرنده های هدایت جانشان را خاموش کرده و آنها به هیچ عنوان حرف حق را نمی پذیرند. 🔷 آیه روز: وَ قَالُوا قُلُوبُنَا غُلْفٌ بَلْ لَعَنَهُمُ اللَّهُ بِكُفْرِهِمْ فَقَلِيلًا مَا يُؤْمِنُونَ (بقره / آیه 88) 🔶 ترجمه : (و آنها از روي استهزاء) گفتند دلهاي ما در غلاف است! (و ما از گفته تو چيزي نمي‏فهميم، آري همينطور است) خداوند آنها را بخاطر كفرشان از رحمت خود دور ساخته (بهمين دليل چيزي درك نمي‏كنند) و كمتر ايمان مي‏آورند. 🗓 یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ، ، 🌼🌼 🆔https://eitaa.com/faezoon110
11.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 خداوند حاجتم را نداد دیگه نماز نمیخونم 👤استاد 🆔https://eitaa.com/faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 دعایی برای مقابله با هجوم فتنه ها؛ یکی از موقعیت هایی که در قرآن توصیف شده است، موقعیت بنی اسرائیل اسیر در چنگال فرعون، آن هم زمانی که به رهبری موسی با فرعون مشغول مبارزه بود. در شرایطی که علاوه بر آزار فرعونیان، با وسوسه تسلیم شدن با هدف رسیدن به یک زندگی خوب و معمولی! دست و پنجه نرم می کردند و چشمشان به آسایش و زرق و برق زندگی فرعونیان دوخته شده بود. در این آیه خداوند دعای مومنان بنی اسرائیل را بیان می فرماید که از خدا می خواهند ما را فتنه ظالمان قرار نده. این فتنه ظالمان می تواند آزار آنها، وسوسه برای بازگشت از مسیر حق و فشار برای تسلیم باشد. این فتنه ها بسیار جدی است و می تواند مومنان را از راه رفته برگرداند. پس این دعا می تواند و باید دعای امروز ما هم باشد تا مبادا در هجوم فتنه ها ایمان خود را ببازیم. 🔷 آیه روز: فَقَالُوا عَلَى اللَّهِ تَوَكَّلْنَا رَبَّنَا لَا تَجْعَلْنَا فِتْنَةً لِلْقَوْمِ الظَّالِمِينَ (یونس / آیه 85) 🔶 ترجمه: گفتند تنها بر خدا توكل داريم پروردگارا ما را تحت تاءثير گروه ستمگر قرار مده. 📅 چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ، ، ، ، 🌼🌼 🆔https://eitaa.com/faezoon110