eitaa logo
فائزون
2.6هزار دنبال‌کننده
711 عکس
506 ویدیو
43 فایل
علیٌّ و شیعته هم الفائزون
مشاهده در ایتا
دانلود
لقب امام صادق ع.mp3
1.5M
🔰 راستگو بودن، فضیلتی هست که خیلی از آدمای معمولی دارن؛ چرا پیغمبر خدا به امام معصوم لقب صادق(راستگو) رو دادند؟ جوابو به نقل از آیت الله بهجت بشنوید.👌 🆔 @faezoon110
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 دارو فروش خسته دلان را کجاست 💔 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 بهره اندک و موقت؛ این آیه درباره کافران و گروهی است که مقابل تعالیم الهی ایستاده اند. تاریخ همواره چنین افرادی را به خاطر دارد که در عین حال که با خدا دشمنی می کنند، از نعمت های او بهره کافی و عالی دارند. خیلی بهتر از اکثر مومنان و حق طلبان! آن قدر که پناه بر خدا انسان فکر می کند که آن ها در موضع حق هستند، یا از آن بدتر ، اینکه که خداوند نمی تواند آن ها را عذاب کند! این آیه پاسخی به این تفکرات اشتباه هست. خداوند تأکید می فرماید بهره آنها از زندگى دنيا تو را شگفت زده نكند، (ما كمى از متاع دنيا در اختيار آنان مى گذاريم - و متاع دنيا هر چه باشد هم زود گذر و هم كم و ناچيز است - سپس آنها را بالاجبار به عذاب شديد مى كشانيم ) عذابى مستمر و دردناك. تا هیچ کس تصور نكند، که آن ها در اين جهان از قبضه قدرت خداوند خارجند، خود او مى خواهد آنها را براى آزمايش و اتمام حجت و مقاصدى ديگر آزاد بگذارد و به آن ها نعمت دهد، پس همين متاع قليل به آنها نيز از سوى او است . البته که آن ها در این معامله بد زیان می کنند، این متاع قلیل به آن عذاب غلیظ اصلا نمی ارزد! 🔷 آیه روز: نُمَتِّعُهُمْ قَلِيلًا ثُمَّ نَضْطَرُّهُمْ إِلَى عَذَابٍ غَلِيظٍ (لقمان / آیه 24) 🔶 ترجمه: ما اندكى آنها را از متاع دنیا بهره‏ مند مى ‏كنیم، سپس آنها را به تحمل عذاب شدیدى وادار مى ‏سازیم! 📅 چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ، ، ، ، 🌼🌼 🆔 @faezoon110
💠 گستره رسالت 🔸 بیاناتی در قرآن کریم هست که مربوط به است که مسلمان‌ ها این طور باشید، نماز این طور است، روزه این طور است، احکام اسلامی این طورند، خمس و زکات این طورند و مانند اینها؛ این بخش ملّی و محلّی است که قرآن کریم و اهل بیت (علیهم السلام) فرمودند. 🔸 یک بخش منطقه‌ ای دارد که مخصوص ما مسلمان ‌ها و موحدان عالم است که با اهل کتاب این طور باشید؛ یعنی با مسیحی‌ ها این طور، با یهودی‌ ها این طور، آنهایی که به هر حال خدا را قبول دارند؛ اینها قرآن کریم هستند. 🔸 قرآن یک سلسله انسانی هم دارد که ما با جهان انسانی چگونه رفتار کنیم نه با جهان توحید یا با جهان اسلام؛ انسان‌ هایی که در عالم هستند می‌ خواهند مسلمان باشند می‌ خواهند کافر باشند هر نِحله ‌ای که دارند، قرآن کریم درباره آنها سخن گفت که این جزء وظایف بین ‌المللی اسلام است که این بخش سوم آیات قرآن کریم است. آیه هشتم سوره مبارکه «ممتحنه» درباره این بخش سوم بود که کفّاری که کاری با شما ندارند، تحریم نکردند، تبعید نکردند، به دشمنان شما کمک نکردند و خودشان به شما حمله نکردند، خدا شما را نهی نمی‌کند که با آنها داشته باشید. 📚 سوره مبارکه تغابن جلسه 8 تاریخ: 1397/02/19 🆔 @faezoon110
💠 عبد الهی 🔹 این بزرگوار نام خدا و یاد خدا را در دل و دائماً نام خدا را بر لب داشت. چون «یاد خدا در دل و نام خدا بر لب» بود، خدای سبحان به یاد چنین بزرگواری هم بود. اگر خدا به یاد بنده باشد، به او عطایا و جوایزی اهدا می ‌کند و بهترین جایزه‌ ای که خدا به بنده‌ اش عطا می‌ کند، ذکر آغاز و انجام جهان یعنی ﴿هُوَ الْأَوَّلُ وَالْآخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالْبَاطِنُ﴾ است. 📚 پیام به مناسبت چهلمین روز درگذشت حضرت آیت‌الله بهجت ‌(ره) ـ 1388 🆔 @faezoon110
انسان شناسی ۲۱۳ - استاد شجاعی، استاد پناهیان .mp3
11.69M
🔊 سلسله 📝 ۲۱۳ 👤 استاد 🌱 خوردن غذای جسم، برنامه دارد؛ صبحانه، ناهار، شام و میان‌وعده‌ها... خروج از این برنامه‌های منظم، صدمات جبران ناپذیری را به جسم وارد می‌کند. ⬅️ خوردن غذای روح هم برنامه دارد؛ ممکن نیست از برنامه‌ی درست تغدیه روح خارج شوید، ولی بتوانید متناسب و صحیح رشد کنید. 🆔 @faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @faezoon110
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 صبرم از پای درآمد اللهم عجل لولیک الفرج ❤️ صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @faezoon110
💠 سرای عبرت 🔸 فرمود: ﴿إِنَّ فِی ذلِكَ لَآیاتٍ لِلْمُتَوَسِّمِینَ ٭ وَإِنَّهَا لَبِسَبِیلٍ مُّقِیمٍ ٭ إِنَّ فِی ذلِكَ لَآیةً لِّلْمُؤْمِنِینَ﴾؛ «متوسِّم» یعنی سیماشناس؛ سیما به معنی صورت نیست، سیما یعنی علامت. فرمود اگر كسی سیماشناس باشد وَسمه ‌شناس باشد موسوم ‌شناس باشد یعنی میراث فرهنگی ‌شناس باشد آثار باستانی‌ شناس باشد، می ‌بیند. فرمود: ﴿إِنَّ فِی ذلِكَ لَآیاتٍ لِلْمُتَوَسِّمِینَ﴾؛ «متوسِّم» کسی است كه كارشناس است؛ خب خیلی ها متوسِّم نیستند تماشاچی ‌اند، نمی‌ دانند که این برای چند سال قبل است نمی ‌دانند که برای كدام عصر و مصر است. فرمود آنها كه زمان‌شناس ‌اند زمین‌شناس ‌اند متوسّم ‌اند وَسمه ‌شناس ‌اند سیماشناس ‌اند میراث فرهنگی بلدند، آنها می ‌دانند این برای چند سال قبل است و سرِ راه شما هم است. سپس, بعد از اینكه فرمود: ﴿إِنَّ فِی ذلِكَ لَآیاتٍ لِلْمُتَوَسِّمِینَ ٭ وَإِنَّهَا لَبِسَبِیلٍ مُّقِیمٍ﴾، می ‌فرماید ما از اینها انتقام گرفتیم و این دو شهر را ویران كردیم ﴿وَإِنَّهُمَا لَبِإِمَامٍ مُّبِینٍ﴾؛ سرِ بزرگراهتان است، خب شما همیشه رد می ‌شوید، چرا عبرت نمی‌ گیرید؟! 🔸 اگر این‌چنین باشد، منشأش این است كه اینها خواب ‌اند اینها تماشا می ‌كنند نه اینکه عبرت بگیرند. وقتی انسان از جهلِ علمی به علم و از جهالتِ عملی به عمل و عقل عبور كند، می ‌گویند گرفته است، وگرنه اگر برود صحنه ‌هایی را ببیند كه ولی عبور نكند، این تماشا كرده نه اینکه عبرت گرفته باشد. فرمود اگر شما اهل درایتید، باید عبرت بگیرید؛ ولی شما چون خیال می ‌كنید مرگ, آخر خط است و آخر راه است و از قیامت هیچ سهمی ندارید، باكتان نیست، می‌ گویید خب انسان كه می ‌میرد می ‌پوسد، ما چرا لذّت نبریم! 📚 سوره مبارکه فرقان جلسه 16 تاریخ: 1390/11/24 🆔 @faezoon110