eitaa logo
فهام
1هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
184 ویدیو
34 فایل
💠فهام: فرهنگ. هنر. ادبیات. مذهب💠 ✅محتوای فاخر و عمیق ✅زبان ساده و قابل فهم ❌شعار ❌حرف بی‌سند ⏱شبی 5 دقیقه رضا بیات: استاد دانشگاه، نویسنده، شاعر و منتقد ادبی. @DR_Reza_Bayat
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از همراه با آفتاب
هدایت شده از همراه با آفتاب
9.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺🌿🌺🌿🌺 آشنایی با اندیشه‌های مولانا برای یک زندگی اخلاقی و آگاهانه گر شدی عطشان بحر معنوی فرجه‌ای کن در جزیرهٔ مثنوی فرجه کن چندان‌ که اندر هر نفس مثنوی را معنوی بینی و بس 🍃 دوره مجازی مثنوی‌خوانی (دفتر دوم، ترم هفتم) برای شرکت در این دوره نیاز به گذراندن دوره‌های قبلی نمی‌باشد. مدرس: دکتر مریم محمدی (دکترای ادبیات عرفانی) تعداد جلسات: ۱۰ جلسه زمان: شنبه‌ها ساعت ۱۸ تا ۱۹ بهای ثبت‌نام: ۴۲۰ هزار تومان شروع دوره: شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۳ 🍃 شرکت در دوره برای عموم علاقه‌مندان آزاد است. 📌 کلاس در سایت skyroom، به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. لطفا جهت ثبت‌نام با شماره ۰۹۰۲۱۳۴۸۲۲۹، تماس بگیرید یا به آیدی @parsisun1 در تلگرام پیام دهید. @parsisun_academy
سلام در خصوص مرحوم افتخارزاده خبر فوت و تصویر تعدادی از کتب ایشان را منتشر کردم. تعدادی از کانالها و سایتهای انقلابی به عنوان این که ایشان رهبر انجمن حجتیه بوده، شروع کردند به تخریب ایشان و اتهام های شگفت آور به انجمن حجتیه وارد کردند. دوستانی از من نظر خواستند. خلاصه ی حرف من این است: من با گروه های مختلف کار کرده ام و هیچ وقت عضو هیچ گروهی نبوده ام. با بسیجی و سپاهی هم کار کرده ام، با انجمنی هم کار کرده ام. در همه ی این گروه ها، آدم عاقل هست، آدم تندرو و جاهل هم هست. من هر گروهی را با متفکران گروه می سنجم و معرفی می کنم. انجمنی ها، آدمهای متدینی هستند که اهل سیاست نیستند. در اعتقادات مذهبی، تاریخ اسلام، تقوای شخصی و... فوق العاده اند. اما معمولا فهم سیاسی ندارند. باز هم یادآوری می کنم. من انجمنی نیستم. ولی فحاشی به این مومنان خوش اعتقاد را هم نامردی و ظلم می دانم. به گمانم این آیه ی شریفه در مقایسه ی انجمنی عاقل و انقلابی عاقل قابل استفاده باشد:
النساء لَّا يَسْتَوِي الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ وَالْمُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ عَلَى الْقَاعِدِينَ دَرَجَةً وَكُلًّا وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَىٰ وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا ﺁﻥ ﮔﺮﻭﻩ ﺍﺯ ﻣﺆﻣﻨﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﺪﻭﻥ ﺑﻴﻤﺎﺭﻱ ﺟﺴﻤﻰ [ ﻭ ﻧﻘﺺ ﻣﺎﻟﻲ ، ﻭ ﻋﺬﺭ ﺩﻳﮕﺮ ، ﺍﺯ ﺭﻓﺘﻦ ﺑﻪ ﺟﻬﺎﺩ ﺧﻮﺩﺩﺍﺭﻱ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭ ] ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﻧﺸﺴﺘﻨﺪ ، ﺑﺎ ﻣﺠﺎﻫﺪﺍﻧﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺑﺎ ﺍﻣﻮﺍﻝ ﻭ ﺟﺎﻥ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺟﻬﺎﺩ ﺑﺮﺧﺎﺳﺘﻨﺪ ، ﻳﻜﺴﺎﻥ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ . ﺧﺪﺍ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺍﻣﻮﺍﻝ ﻭ ﺟﺎﻥ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺟﻬﺎﺩ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ﺑﻪ ﻣﻘﺎم ﻭ ﻣﺮﺗﺒﻪ ﺍﻱ ﺑﺰﺭﮒ ﺑﺮ ﺧﺎﻧﻪ ﻧﺸﻴﻨﺎﻥ ﺑﺮﺗﺮﻱ ﺑﺨﺸﻴﺪﻩ ﺍﺳﺖ . ﻭ ﻫﺮ ﻳﻚ [ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺩﻭ ﮔﺮﻭﻩ ] ﺭﺍ [ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻭ ﻋﻤﻞ ﺻﺎﻟﺤﺸﺎﻥ ] ﻭﻋﺪﻩ ی ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻧﻴﻚ ﺩﺍﺩﻩ ، ﻭ ﺟﻬﺎﺩﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺧﺎﻧﻪ ﻧﺸﻴﻨﺎﻥِ [ ﺑﻲ ﻋُﺬﺭ ] ﺑﻪ ﭘﺎﺩﺍﺷﻲ ﺑﺰﺭﮒ ﺑﺮﺗﺮﻱ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ .(نساء: ٩٥)
📌موضع انجمن حجتیه قبل از انقلاب اسلامی نسبت به قیام حضرت امام خمینی (ره) چه بود؟ ✍️پاسخ 1️⃣اعضای انجمن افرادی انقلابی نبودند و توصیه ای نسبت به همکاری جهت براندازی رژیم شاهنشاهی نداشتند. این ادعا با توجه به تبصرۀ دوم از اساسنامۀ انجمن به دست می آید که اعضای انجمن را از ورود در فعالیتهای سیاسی منع کرده بود. 2️⃣بالاتر آنکه آنها به نکوهش قیام انقلابیون نیز پرداختند. به نظر می رسد چنانکه برخی اعضای جداشده این انجمن گفته اند، نکوهش آنها از این باب بود که تصور نمی کردند که بتوان با رژیم قدرتمند پهلوی مقابله کرد و این قیام را موجب هدر رفتن بیهودۀ خون مردم می دانستند. 3️⃣انجمن حجتیه هزاران نیرو برای مقابلۀ فکری با جریان بهائیت تربیت کرده بود، ولی موضع گیری شیخ محمود حلبی ـ رئیس انجمن ـ مانع از حضور جریانی آنها در جریان انقلاب میشد و این امر خوشایند ساواک بود. اساساً باید دانست که انجمن حجتیه برای تداوم فعالیت خود از ساواک مجوز داشت.(سیدحمید روحانی) 4️⃣در عین حال، با نزدیک شدن به بهمن 57، رویکرد دیگری از انجمن دیده می شود. به گفتۀ برخی نویسندگان ـ مانند حیدر رحیم پور ازغدی ـ شیخ محمود حلبی پس از کشتار مردم در روز هفده شهریور، پیمان عدم دخالت در سیاست را با ساواک شکست و به انجمن فرمان داد که دیگر سکوت در برابر آدم کُشان جایز نیست و با مردم و انقلابیون همکاری کنید. 5️⃣دربارۀ جشن و چراغانی نیمۀ شعبان سال 57 گزارشات متفاوتی از عملکرد انجمن وجود دارد. حضرت امام (ره) جشن و چراغانی را تحریم کرده بود. به گواهی اسناد ساواک، (گزارش به شماره 7400/ه) شیخ محمود حلبی هم دستور داد انجمنی ها، جشن نیمه شعبان را برگزار نکنند. البته به نظر میرسید که این دستور، مصلحتی و به جهت ترس از عواقب آن بود. علیرغم این دستور، عدۀ اندکی از انجمنی ها در شهرستانها اقدام به برپایی جشن کردند. این قبیل اقدامات موجب شده تا برخی دیگر، بر این باور شوند که آنها با جریان انقلاب در مسئلۀ اعتصاب نسبت به جشن نیمه شعبان همراهی نکرده اند. 👈ادامه دارد ... ✅به کانال یادداشتهای اعتقادی بپیوندید: 🆔@faryab110
16.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸محمود فرشچیان؛ شاهکار توازن میان ملیت و مذهب! 🔹امروز، تولد استادی است که با ۲۰۰طرح آهو، مشق اولش را شروع کرد تا خالق تابلوهای "ضامن آهو و "عصر عاشورا" شود. 🔹این استاد یگانه هنر ایرانی و اسلامی، امروز ۹۵ ساله می‌شود و ما با شنیدن نامش به یاد دو تابلوی شاهکار «ضامن آهو» و «عصر عاشورا» و از همه مهم‌تر، طراحی ضریح مطهر امام رضا(ع) می‌افتیم. فکر میکنید استاد برای خلق این آثار چقدر دستمزد دریافت کرده است؟ 🌐 معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی 🔎 @srufarhang
. 🔰دومین مدرسه فصلی آکادمی طومار اندیشه 🌐توانمندسازی برای مقاله‌نویسی بین‌المللی علوم انسانی | زمستان ۱۴۰۳ ▪️مهلت ثبت‌نام زودهنگام: ۱۸ بهمن ▫️آخرین مهلت ثبت‌نام: ۳ اسفند 👤۴ استاد | ۷ ارائه | فقط آنلاین ⏰یکشنبه ۵ تا جمعه ۱۰ اسفند 📃با گواهی آکادمی طومار اندیشه 1️⃣ژورنال‌های بین‌المللی و ناشران بین‌المللی: رتبه‌بندی و ارزش‌گذاری 👤پیمان اسحاقی |دانشگاه آزاد برلین یکشنبه ۵ اسفند | ساعت ۱۸ تا ۲۰ 2️⃣اصول حرفه‌ای نگارش و چاپ مقالات بین‌المللی علوم انسانی 👤بهروز محمودی بختیاری | دانشگاه تهران دوشنبه ۶ اسفند | ساعت ۱۸ تا ۲۰ چهارشنبه ۸ اسفند | ساعت ۱۸ تا ۲۰ 3️⃣رایتینگ علمی برای مقالات بین‌المللی علوم انسانی 👤علیرضا دوستدار | دانشگاه شیکاگو سه‌شنبه ۷ اسفند | ساعت ۱۸ تا ۲۰ پنجشنبه ۹ اسفند | ساعت ۱۸ تا ۲۰ 4️⃣کاربست هوش مصنوعی در مقاله‌نویسی بین‌المللی علوم انسانی 👤محمدرضا معینی | دانشگاه تهران جمعه ۱۰ اسفند | ساعت ۱۶ تا ۱۸ جمعه ۱۰ اسفند | ساعت ۱۸ تا ۲۰ ثبت‌نام از راه تلگرام و ایمیل: @toumareandisheh Toumareandisheh@gmail.com 📝هزینه، طرح‌درس‌ و رزومه‌‌ را در سایت بخوانید. 🆔 سایت | تلگرام | اینستاگرام
سلام. امروز پروندۀ ترم اول به طور کامل بسته شد؛ الحمد لله! در این ترم اتفاقات خوبی افتاد و درس‌گفتارهای خوبی ضبط شد. مهم‌ترینش 5 جلسۀ بود و درس‌گفتار که بسیار جذاب از آب در آمد و به زودی تقدیمتان می کنم. اما اتفاق ویژۀ این ترم در کلاسی پیش آمد که اسم دانشجویان خاص بود. روز اول که اسم‌ها را خواندم دیدم این نام‌ها چقدر در تاریخ فرهنگ ما معنادارند! هر کدام معرف یک فرقه بودند: 🟡 اسلام‌خواه 🟡 حنفی 🟡 مالکی 🟡 صوفی 🟡 عباسی در این کلاس جای «اسماعیلی» و «جعفری» خالی بود😊 دیگر نام‌ها هم نزدیک بود: 🟢 شفیعی (که یادآور شافعی بود) 🟢 غاله (که یادآور غالی بود) همچنین نام‌هایی که در فضای فرق و مذاهب معنادار است؛ هرچند به طور مستقل اسم یک فرقه نیست: 🔴 بلوچی (سنی بود؛ ولی نامش مهدی بود) 🔴 زوار 🔴 روحی 🔴 رحمانی 🔴 قدمگاهی 🔴 سیدزاده (ایشان سنی مذهب بود) به مناسبت نام‌هایشان در کلاس آنها بحث تاریخ فرهنگ و گروه‌های فکری را گفتم. بحث خوبی شد. تقدیمتان می کنم ان شاء الله.
حضور پررنگ و ارائه نمونه اولیه موتور هوش مصنوعی موسسه تحقیقات رایانه قائم اصفهان در رویداد هم‌اندیشی هوش مصنوعی شهر اصفهان در محل سال نصف جهان اتاق صنایع و معادن اصفهان پنجشنبه ۱۴۰۳/۱۰/۰۴ به میزبانی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان و استانداری اصفهان
21.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نمونه هوش مصنوعی ساخته شده توسط موسسه تحقیقات رایانه ای قایمیه اصفهان