هدایت شده از کانون نخبگان حامی اسلام ناب امام خمینی(ره)
قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لَا تَغْلُوا فِي دِينِكُمْ غَيْرَ الْحَقِّ وَلَا تَتَّبِعُوا أَهْوَاءَ قَوْمٍ قَدْ ضَلُّوا مِنْ قَبْلُ وَأَضَلُّوا كَثِيرًا وَضَلُّوا عَنْ سَوَاءِ السَّبِيلِ
بگو: «ای اهل کتاب! در دین خود، غلوّ (و زیاده روی) نکنید! و غیر از حق نگویید! و از هوسهای جمعیّتی که پیشتر گمراه شدند و دیگران را گمراه کردند و از راه راست منحرف گشتند، پیروی ننمایید!»
برخی مراجع تقلید از جمله مقام معظم رهبری -دام ظله-خواندان نماز لیله الرغائب را فقط به نیت رجاء (امید)ثواب صحیح می دانند و برخی علما نیز تصریح کرده اند که چنین نمازی مستحب نیست و تنها برخی صوفیه اهل سنت آنرا به پیامبر اکرم نسبت داده اند
روحانیت گرامی که این نماز را در مساجد خود برگزار می کنند ،نیت رجاء را برای مومنان توضیح دهند.
نیت رجا به این معناست که دلیل قطعی برای اینکه پیامبر اکرم چنین نمازی را فرموده باشند ، وجود ندارد، اما بنا بر احتمال اینکه اگر پیامبر چنین نمازی را فرموده باشند و به نیت تحصیل ثواب احتمالی آن عمل،نماز به جا آورده می شود.
اولویتهای دینی را دریابیم، امروز واجباتی مانند امر به معروف و نهی از منکر روی زمین مانده است.
#واجبات
#امربهمعروف
@knhene
مقابله شهید حایری ره با فتنه بهاییان
روحانیت و مردم ایران با جمهوری رضاخانی مخالف بودند. دلیل آن هم این بود که ایده جمهوری توسط بهاییان مطرح شده و آنان بودند که از آن حمایت میکردند.
این ایده با مخالفت نمایندگان مجلس به رهبری شهید مدرس روبهرو شد.
بازار تهران تعطیل شد و مردم بر علیه جمهوری رضاخانی شعار دادند.
رضا به فکر افتاد که از حمایت آیات عظام سیدابوالحسن اصفهانی و میرزای نائینی که در تبعید انگلیس در قم به سر میبردند، به نفع خود کمک بگیرد.
شهید مدرس با شهید حائری ره دیدار و درباره این مسئله با ایشان گفتوگو کرد.
شهید حائری ره پس از خبردار شدن از عزم رضا برای سفر به قم و کسب اجازه از مرحوم نایینی و اصفهانی ره، هر دو بزرگوار را به خانه خود دعوت کرد تا هر سه مرجع موضع هماهنگی دراینباره اتخاذ کنند.
این موضع هوشمندانه شهید حائری ره سبب شد تا تجربه تلخ مشروطه درباره شهید شیخ فضلالله نوری ره، در مسئله جمهوریت درباره شهید مدرس ره تکرار نشود.
حضرات آیات حائری، نایینی و اصفهانی ره در دیدار رضا با آنان خواستار اعلام لغو جمهوریت به تمام شهرها شدند و رضاخان در بیانیهای لغو جمهوریت را اعلام کرد.
چند روز بعد از آن، بیانیه مشترک آقایان اصفهانی، نائینی و شهید حائری درباره پایان غائله جمهوریت، مخابره شد.
📚موسس شهید، ص۷۹-۸۱.
4⃣روز تا هشتادوششمین سالگرد شهادت آیتالله حایری ره
@fahome
مقابله شهید حایری با ترویج آیین زرتشتی
در دوره صفویه، زرتشتیان به هندوستان کوچ کرده و جمعیت آنان کاهش یافت. اما در ماجرای مشروطه برای افزایش سهم خود از قدرت تلاش بسیاری کردند و بازرگانان زرتشتی در تامین مالی مشروطه و تسلیح مشروطهخواهان نقش بهسزایی داشتند.
پس از استقرار مشروطه سلطنتی و به ویژه در دوره رضاخان، نفوذ آنان روزبهروز بیشتر شد تا جایی که آیتالله حاجاقا حسین قمی بهمن ۱۳۰۳ به علمای نجف درباره تلاش دولت ایران برای ترویج آیین زرتشتی و تضعیف اسلام هشدار داد.
آیتالله شهید حائری پس از تأسیس حوزه، برای تقویت باورهای مسلمانان در برابر ترویج آیین زرتشت، مبلغانی به شهرهای مختلف فرستاد.
از جمله این موارد، فرستادن آقایان شیخ علیاصغر صالحی کرمانی، میرزا علیآقا مهرابی و عبدالحسین حجتی کرمانی به شهر کرمان بود.
📚موسس شهید، ص۱۴۱-۱۴۲.
🔰 🔰 🔰 🔰
گفتنی است، فعالیت زرتشتیان هند برای ترویج آیین زرتشتی در ایران که از مشروطه آغاز شده بود، از بهمن ۱۳۰۶ در یزد، کرمان و تهران شدت گرفت و مارکار موسس بنگاه خیریه زرتشتی هند که نقش بسیاری در احیای این آیین در ایران داشت، سه بار به ایران سفر کرد و با شاه ایران دیدار و نشان همایونی پهلوی را دریافت کرد.
3⃣روز تا هشتادوششمین سالگرد شهادت آیتالله حایری ره
@fahome
آیتالله مکارم: بیحجابی نیازمند کار فرهنگی است
آیتالله مکارم شیرازی در دیدار وزیر فرهنگ:
🔹مسأله حجاب در حال حاضر با مسائل سیاسی گره خورده و عدهای می گویند اگر بتوانیم حجاب را حذف کنیم نظام جمهوری اسلامی کم رنگ میشود؛ در این شرایط خشونت و فشار در مسأله حجاب کارساز نیست و باید به دنبال راههای فرهنگی باشیم.
🔹نباید طوری رفتار کنیم که دولت تضعیف شود، عدم تضعیف دولت به این معنی نیست که منتقد دولت نباشیم. مردم از ما میخواهند که شما صدای ما را برسانید و مشکلات را بگویید. ما مشکلات را میگوییم، اما باید گوش شنوایی هم باشد. بنابراین کاری کنید که این دولت إن شاء الله موفق بشود.
🔹باید توجه نمود که اگر امید از مردم گرفته شود کار مشکل میشود؛ باید کاری کنیم که مردم امیدوار باشند و امیدشان تبدیل به یأس نشود.
@TasnimNews
مبارزه شهید حایری ره با صوفیه
اقدامات دولت صفویه عرصه را بر فرقه ضاله صوفیه تنگ و آنان را مجبور به کوچ به هندوستان کرد. اما پس از سقوط صفویه، صوفیه به ایران بازگشت و در دوره قاجار به دربار نفوذ و به مبارزه با فقهای شیعه برخاست.
صوفیه در برپایی مشروطه نقش موثری داشتند و پس از استقرار مشروطه قدرت زیادی پیدا کرده و آزادانه به ترویج افکار باطل خود پرداخته و افراد بسیاری از اقشار مختلف را فریفتند.
آیتالله شهید حائری با تمام توان به مقابله با آنان برخاست و بسیاری را از فریبخوردگان را از دام آنان رهانید.
آیتالله حائری در زمان مدیریت حوزه اراک شخصا به منبر رفته و علیه آنان افشاگری میکرد.
افزون بر آن، جلسه مناظرهای با قطب گمراه صوفیه ملاسلطانعلی گنابادی ترتیب داد. در این مناظره، قطب صوفیه به حقیقت اذعان کرد.
آیتالله حائری پس از آمدن به قم مبارزه با صوفیه را شدت بخشید و آنان را از دارالشفا اخراج کرد.
مبارزه شهید حائری با صوفیه حتی در دورهای که تیمورتاش ـ وزير دربار رضاخان و هوادار فرقه ضاله صوفیه ـ در هیئت حاکمه حضور داشت، ادامه یافت.
📚موسس شهید، ص۱۳۷-۱۳۹.
2⃣روز تا هشتادوششمین سالگرد شهادت آیتالله حایری ره
@fahome
هدایت شده از کانون نخبگان حامی اسلام ناب امام خمینی(ره)
قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَىَٰ
بگو:"من هیچ پاداشی از شما بر رسالتم درخواست نمیکنم جز دوستداشتن اهل بیتم"
آیت الله العظمی حائری میبدی؛ مؤسس حوزه علمیه قم پیگیری های فراوانی برای محکومیت فاجعه تخریب قبورائمه بقیع ، توسط دولت پهلوی و پیگیری بین المللی بازسازی حرم های شریف در مکه و مدینه داشتند اما نفوذ بهائیت در دستگاه پهلوی کار حاج شیخ را به سرانجام نرساند
آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری چه جایگاهی در هندسه هویتی شهر میبد دارد؟
جایگاه رشید الدین با دیدگاه های سلفی اش در مورد اهل بیت، در هندسه هویتی میبد کجاست؟
چه نام هایی بر میادین و خیابان های شهرمیبد گذاشته شده است؟
#شهید_آیت_الله_شیخ_عبدالکریم_حائری
#افتخارات_حقیقی_میبد
#هندسه_هویتی_میبد
@knhene
مبارزه شهید حایری ره با صهیونیزم
آیتالله حائری ره سه سال پیش از شهادت و در دیماه سال ۱۳۱۲ از رضاخان خواست تا از مردم فلسطین در برابر هجوم و کوچ یهود دفاع کند.
ایشان خواستار انتشار این تلگراف در مطبوعات شد. رضا پهلوی اجازه انتشار این تلگراف در مطبوعات را نداد و گفت: «مقتضی نیست این نامه در مطبوعات منتشر شود.»
از زمینهسازی رضاخان در کوچ یهودیان ایران به سرزمین فلسطین و برخورد او با نامه شهید حائری ره به دست میآید که رضاخان و روشنفکران پیرامون او، در راستای سیاست انگلیس برای بنیاد کشور صهیونیستی در قلب کشورهای اسلامی، حرکت میکردند.
شاید این تنها موردی است که آیتالله حائری ره خواستار انتشار بیانیه خود در مطبوعات شده است. این گواه بر این است که ایشان سالها پیش از اعلام رسمی موجودیت جعلی اسرائیل، خطر وجود این غده سرطانی را در منطقه احساس کرده بود و آگاهی مردم را در پیشگیری از نفوذ آنان در منطقه مؤثر میدانست.
افزون بر اینکه انتشار خبر صدور این بیانیه از یک مرجع بزرگ شیعه، زمینه مطالبه افکار عمومی از علمای دنیای اسلام را فراهم کرده و میتوانست موجی را در جهان اسلام برای حمایت از فلسطین ایجاد کند و مانع از تأسیس این رژیم جعلی شود.
📚موسس شهید، ص۹۶-۹۷.
1⃣روز تا هشتادوششمین سالگرد شهادت آیتالله حایری ره
@fahome