eitaa logo
اسماعیل فخریان
12.6هزار دنبال‌کننده
954 عکس
539 ویدیو
52 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
19.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چند نفرمون شبیه این آقا هستیم؟! 🔺علامه مصباح در مورد این آقا چه گفت؟ @fakhrian_ir
محتوا داشتن کافی نیست 🔺در بسیاری از موارد دل‌مان خوش است که یک محتوای خوب دینی یا انقلابی، در حوزه‌های اجتماعی، اعم از فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در اختیار داریم و به پشتوانهٔ آن، هم به جلسات مختلف می‌رویم و هم همان محتوای از قبل آماده شده را گاهی به بدترین شکل خرج می‌کنیم. حال آنکه تبلیغ یک مهارت چند بعدی است و داشتن محتوای غنی و خوب تنها یکی از ابعاد آن است. در فن تبلیغ پرداختن به ۴ موضوع قبل از محتوا داشتن، ضرورت دارد: ۱. مسئله‌ شناسی ۲. مسئله سازی ۳. مخاطب شناسی ۴. شیوهٔ تبلیغ و تبیین 🔺تبلیغ صرفا گفتن و هرچه را گفتن نیست. تبلیغ رساندن قوتِ فکری به کسی است که سخت نیازمند آن است. تبلیغ برای آن است که نیاز اساسی مخاطب در حوزهٔ فکر برطرف شود. ما در تبلیغ و تبیین به دنبال حل مسائل و چالش‌های فکری مردم هستیم، پس باید مسائل را درست بشناسیم. مسئله‌شناسی صرفا به معنای آشنایی با فهرست عناوین مهم نیست، بلکه به‌معنای درک چالش‌های مهم ذهن مردم است که مربوط به زندگی آنهاست. کار ما باز کردن گره‌های ذهن مردم است، ما کلاف سر در گم ذهن‌ها را باز می‌کنیم، ما ابهام‌ها را برطرف می‌کنیم. پس بستر حل مسئله برای تبیین‌گر، ذهن و قلب مردم است. 🔺مسئله‌سازی از قبلی مهم‌تر است. در اینجا مبلغ به دنبال ایجاد مسائل جدید در ذهن مخاطب است. مسائل مهمی را که مردم از آن غافلند و یا اصلا هیچ اطلاعی از آن ندارند را مبلغ در ذهن‌شان می‌کارد. مثلا من برای‌ تبیین چرایی "تقابل اسلام انقلابی با غرب"، می‌روم سراغ مبانی فکری غرب. نگاه آنها به هستی، به انسان، به عدالت، به آزادی، به زن، به سلطه، به جنگ، به تروریسم، به حقوق بشر، به استعمار به خانواده و... با این حساب حالا من مسائل جدیدی را برای مخاطب بوجود آوردم، تبیین من از حالت دفاعی خارج شد. 🔺مخاطب شناسی برای این است که من بایستی بدانم بناست در بستر ذهن و قلب چه کسی عملیات کنم. کودک است یا نوجوان؟ جوان است یا میانسال؟ دختر است یا پسر؟ ذهنش زخمی است یا نه؟ تخاطب حضوری است یا مجازی؟ تنهاست یا جمعی؟ در محیط مدرسه‌ایم یا دانشگاه؟ هیئت یا مهمانی؟ محیط زیست فکری او چگونه بوده؟ منبع داده‌هایش کجاست؟ نسبت به مسئلهٔ محل بحث چقدر اطلاعات قبلی دارد؟ و ده‌ها نکتهٔ مهم دیگر. 🔺شیوهٔ تبیین هم جزو مسائل اصلی ماست. بهترین محتوا را برای طیف‌های مختلف داشته باشیم اما از شیوه‌های باورپذیری پیام برخوردار نباشیم، فایده ندارد. باید به شیوه‌های کارآمد و روزآمد مسلط شویم. باید از ابزارهای اثرگذار برخوردار شویم. @fakhrian_ir
ایرانِ ویران در ذهن‌ها سهم‌ها در جنایات اخیر 🔹کارشناس‌ها به مامان‌ها و باباها، به مربی‌ها می‌گویند عیب‌های بچه را مدام به رخش نکش. هی نگو تو فلان‌جوری و فلا‌ن‌جوری! مدام مقایسه‌اش نکن. بدتر، در میان جمع عیب‌هایش را فاش نکن، پیش بقیه خرابش نکن، توی جمع براش پشت چشم نازک نکن. اگه عیبی دارد، در لفافه، با مثال، در شرایط مناسب، با بیان خوب به او بگو. تازه قبل از گفتن عیب‌هایش، چندتا از محاسنش را هم بگو. نکند در جمع آبرویش را ببری! 🔹چرا؟ چون کسی که مدام عیب‌هایش را می‌شنود، سرکوفت می‌شنود، آرام آرام حسِ بی‌شخصیتی بهش دست میدهد، احساس می‌کند کاملا بدردنخور است، ازش هیچ کار مثبت و مفیدی که بشود به آن افتخار کرد، برنمی‌آید. حس ترور شخصیتی به او دست میدهد. حس مهرهٔ سوخته دارد، چون چنین حسی دارد، دیگر هیچ امیدی به اصلاح، به پیشرفت خودش، به تغییرش ندارد، دیگر هیچ چارچوبی را برای خودش قائل نیست، خودش را رها می‌بیند، ممکن است دست به هر کاری بزند! یعنی برای جبران کمبود شخصیتش، کارهای عجیب و غریب انجام میدهد، ممکن است دست به جنایت هم بزند. 🔹از آن طرف چون پیش بقیه هم بی‌آبرو و نادان و ناتوان جلوه کرده، دیگران هم به خودشان اجازه میدهند هرجوری که دوست دارند با او رفتار کنند، هرچی از دهان‌شان در امد به او می‌گویند. ممکن است هر پیشنهادی را به او بدهند، هر جوری از او استفاده کنند و چون بچه، دیگر پشتوانهٔ خانواده را ندارد، یک‌سره مثل خمیر در دست بقیه‌ است. 🔹کارشناس‌ها می‌گویند اگر می‌بینی بچه‌ات یک ذره کمبود اعتماد به نفس دارد، یک ذره زیادی خجالتی است، یک ذره زیادی تو خودش است، حتی فعلا عیب‌هایش رو نگو، فعلا انتقاد را بگذار کنار. تا میتوانی از خوبی‌هایش بگو، تشویقش کن، با او رفیق باش، البته حواست به عیب‌هایش هم باشد، اگر لازم شد ببرش پیش درمانگر. وقتی احساس کردی میزان شد، آرام آرام برو سراغ اصلاح. 🔹خب که چی؟ می‌خواهم بگویم ما با عیب‌های نظام چه‌جوری برخورد می‌کنیم؟ چقدر حواس‌مان به شخصیت و آبروی نظام هست؟ این جنایت‌هایی که نوجوانها و جوانها در چند روز گذشته انجام دادند، به خاطر معیشت نبود، از سر گرسنگی و بدبختی نبود. این همه بغض و کینه از کشور، به خاطر ایرانِ بی‌شخصیتی بود که در ذهن‌شان ساخته شد. چاقو و قمه، تیر و نیزه‌ای که به ایران زدند، از سر تنفری بود که از کشور داشتند، از مسئولین داشتند. طبیعی است وقتی در خانه مدام بدِ ایران را می‌شنود، بدِ مسئولین را می‌شنود، در مدرسه همینطور، در دانشگاه، در خیابون، در مغازه و فروشگاه و صف نانوایی، در رسانه‌های چرک، حتی از زبان بعضی از مذهبی‌ها و انقلابی‌ها، باید یک جا تیغش را در پهلوی نظامِ ویران فرو کند دیگر. 🔹حالی‌مان نیست که آن انتقادهای پی‌در‌پی که همه‌اش هم درست است، آن انتقادهای تند، آن پریدن به جان همدیگر، آن بی‌اعتماد کردن مردم به نظام و کشور، در کنار رسانه‌های بی‌شرف و بی‌وطن آن‌ور آبی، با ذهن این بچه‌‌ها چیکار میکند! آره حالی‌مان نیست. ژست کارشناس و منتقد دلسوز به خودمان می‌گیریم و رگباری پدر ذهن نوجوان و جوان را درمی‌آوریم، بعد می‌گوییم چرا اینا اینقدر خشن شدند؟ خب حجم انبوه سیاهی‌هایی که ما از کشور به خورد اینها دادیم، به اضافهٔ میلیون‌ها دروغی که آن کثیف‌های خارج‌نشین میگویند، چه‌جوری بروز می‌کند؟ با مهربانی؟ یا محاربه و آدم‌کشی و خون‌ریزی و انواع جنایت؟ اصلا یک ذره امید به اصلاح، به پیشرفت برای آنها باقی می‌ماند؟ بعد از این، می‌توانیم انتظار داشته باشیم ایران را دوست داشته باشند؟ تو جای آنها باشی این ایران خراب و مفلوک را دوست داری؟ نه والله. حالا بهتر می‌فهمیم که چرا رهبری اینقدر تأکید بر امیدآفرینی و روایت قدرت دارد. @fakhrian_ir
اسماعیل فخریان
ایرانِ ویران در ذهن‌ها سهم‌ها در جنایات اخیر 🔹کارشناس‌ها به مامان‌ها و باباها، به مربی‌ها می‌گویند
🔹آیت‌الله حائری شیرازی🔹 🔸نکته‌ای مهم دربارۀ نحوۀ بیان مشکلات سیاسی و اقتصادی در محیط خانه و نزد بچه‌ها🔸 با یک کم و زیاد [در مسائل سیاسی یا اقتصادی]، نباید سریع رنجیده شوی و داخل خانه با بچه‌ها صحبت ‌کنی. اگر مسئولی اشتباهی دارد، مطرح نکنید و بزرگش نکنید. بچه‌ها ظرفیت ندارند. اگر مدام از مشکلات گفتی، بچه نسبت به حکومت، عقده پیدا می‌کنند. اینهایی که بچه‌هایشان گروهکی شدند، یک علتش این بود که داخل خانه مدام علیه حکومت صحبت می‌کردند. خودش اصل حکومت را قبول داشت، اما نق‌هایی هم داشت. بچه ظرفیت نداشت و در نتیجه دشمنِ حکومت شد و علیه حکومت اسلحه دست گرفت! بعد هم بچه اعدام شد. بعد هم می‌گفت: بچه‌ام چرا اینطور شد؟ کسی گفت: «همین که پای کرسی نشسته بودی و نق زدی، اینطور شد. ناراحتی‌هایی که داشتی به خانه منتقل کردی، نتیجه‌اش این شد!» بچه، مثل حوضچهٔ کوچک است که اگر یک پاره آجر در آن بیندازی، نصف آبش بیرون می‌ریزد. آدم بزرگ، مثل یک استخر بزرگ است. یک سنگ ده‌مَنی هم که در آن بیندازی، آبش نمی‌پرد بیرون. تحمل این مشکلات برای خودت آسان است، اما برای بچه‌ها آسان نیست. در صحبت‌های خانوادگی، مواظب حکومت و علاقه بچه‌ها به حکومت باشید. @fakhrian_ir
💡دورهمی تشکیلاتی «دختران سلیمانی» 👈ویژهٔ دهه هشتادی‌های استان تهران 🔻پنج شنبه ۹ بهمن‌ماه، ساعت ۱۴:۳۰ 🔺تهران، شهرری ▫️جهت اطلاع بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید:
۰۹۱۹۱۱۵۳۰۵۷
⊰❀ @dokhtarane_soleimani ❀⊱ « کانال رسمی تشکل دخترانِ سلیمانی »
[فیک نیوزها] خدا رحمت کنه فرماندهان شهید رو. این حجم از اخبار کانال‌های نظامی‌نویس فیک و هیاهو و جوسازی پیرامون حملهٔ آمریکا رو این شب‌ها می‌بینم، یاد سال گذشته افتادم. در حالی که مطلع بودم پدرم و بقیه فرماندهان منزل هستند و اصلا قصدی در آن زمان برای انجام عملیات وعده صادق ۱ و ۲ نبوده، دائم این کانال‌ها با تولید محتوای کذب و ایجاد اضطراب و هیجان در مردم، مدعی بودند تا ساعتی دیگر عملیات وعده صادق انجام میشه! البته در زمان انجام دو عملیات هم ما اصلا مطلع نبودیم و اینطور نبود که پدر حتی به ما خبری کوچک بدهد. فقط چند مدتی نبودند و... بعد متوجه می‌شدیم. به خاطر همین سابقه جوسازی‌ها، من فیک بودن این کانال‌ها و ادعای وصل بودن به بالا رو اون زمان متوجه شدم. شاید برخی الان بگن اون کانالها در حال عملیات روانی علیه اسرائیل بودند! اما این ادعا نیز اشتباه هست. جنگ روانی در بستر پیام رسان ایرانی و زبان فارسی انجام نمیشه!!! و بستر و سازوکارهای خودش رو داره. این اقدامات بیشتر عملیات روانی علیه مردم خودمان هست! البته باز هم تکرار می‌کنم حرف‌های من به معنی اینکه اصلا حمله‌ای صورت نمی‌گیره نیست. بحث بر سر ضعف سواد رسانه در فضای مجازی و این کانال‌های خبری با محوریت مسائل نظامی هست. ✍ خانم مهدیه شادمانی(دختر شهید سردار علی شادمانی) @fakhrian_ir
دموکراسی به زبان ساده دموکراسی یعنی با پروپاگاندا کاری می‌کنیم که مردم، آنچه ما می‌خواهیم را بخواهند، در غیر این صورت با موشک و پهپاد کاری خواهیم کرد که باز مردم آنچه ما می‌خواهیم را بخواهند. می‌بینید انتخاب مردم چقدر برای ما مهم است! ➕لیبرالیسم به زبان ساده لیبرالیسم یعنی تو آزادی که در خدمت منافع ما باشی و در این بخش، هیچ محدودیتی وجود ندارد. با پروپاگاندا به تو می‌فهمانیم که آزادی یعنی همین. اگر متوجه نشوی، معنای آزادی را با موشک و پهپاد به تو می‌فهمانیم! @fakhrian_ir
حاج‌قاسم داغ تو هیچ‌وقت سرد نشد، برای هیچ‌کس. همه تو را یک‌جور دیگر دوست دارند، خودشان هم نمی‌دانند چرا. می‌دانی! روی تو تعصب دارند، از اینکه بتوانند شبیه تو باشند، کیف می‌کنند. فرقی ندارد، مردهامان زن‌هامان دخترهامان پسرهامان. همه الگو بودن تو را قبول دارند، در همه چیز، در شجاعت، در اخلاص، در ساده‌زیستی، در صداقت، در جهاد. این روزها همان که دستور تیربارانت را داد، دارد برای ما لغز می‌خواند. آن احمق خیال می‌کرد بعد تو، میدان خالی می‌ماند، اما اینطور نشد، تو تکثیر شدی، به پهنای همه. چند ماه قبل با تمام برج و بارویش آمد، با سگ هار آمد، اما دست از پا درازتر برگشتند. در مقابل مردمی که تو گفتی: جان من و امثال من، هزاران بار فدای شما باد، به زانو در آمدند. دوباره هم آمد، البته این‌بار یک جور دیگر، ادامهٔ همان جنگ بود، روز سیزدهمِ آن دوازده‌روز، اما باز هم زانو زد... ما هستیم، ما ایستادیم، کوچک و بزرگ‌مان ایستادیم، مثل سرو، مثل تو. زخمی می‌شویم، اما نمی‌شکنیم. ما هستیم... @fakhrian_ir
جلسه هفتگی هیئت زینبیون به‌مناسبت ولادت حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام و گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران 💢سخنران: حجة‌الاسلام والمسلمین فخریان 💢مداحان: کربلایی محمد آبادی کربلایی امیرحسین شفیعی کربلایی مهدی روز افزون کربلایی عباس صفری کربلایی جعفر اسکندری 🔰شعرخوانی حاج سید مجتبی حسینی 🔅جمعه ۱۰ بهمن، ساعت ۱۹:۳۰ 🔅قم، خیابان بسیج(هنرستان)، کوچه ۲۸، فرعی۴، حسینیه صاحب‌الامر علیه‌السلام |خواهران▪︎برادران|
حجة‌الاسلام والمسلمین فخریانمأموریت امام زمان عجل الله‌‌‌ تعالی‌ فرجه‌ الشریف.mp3
زمان: حجم: 16.3M
➕مأموریت امام زمان علیه‌السلام؟ ➕مشکلات جامعه چگونه حل می‌شود؟ ➕دولت‌ها می‌توانند جامعه را اداره کنند یا مردم؟ 📅 جمعه ۱۰ بهمن ۱۴۰۴، قم @fakhrian_media @fakhrian_ir
با آمریکا چه کنیم؟ ➕اول ببینیم آمریکا از ما چه می‌خواهد؟ یک کلام، تسلیم. همین را انجام دهیم کار تمام است. دیگر نه چالشی خواهد بود و نه دشمنی. آمریکا می‌گوید هم ایران در اختیار من باشد هم جمهوری اسلامی نباشد. ایران در اختیار من باشد تا نفتش را، گازش را، معدن‌هایش را ببرم، تا به اسم دموکراسی و آزادی تحقیرشان کنم، جمهوری اسلامی نباشد تا دیگران یاد نگیرند که برای من شاخ شوند. آخر قبل از انقلاب همینطور بود، هم ایران مالِ آنها بود هم جمهوری اسلامی در کار نبود. ➕انقلاب که شد، هم ایران از چنگال آنها در آمد هم جمهوری اسلامی بوجود آمد. از آن روز تا امروز، آمریکا به این فکر است که دوباره ایران را مال خود کند، به فکر این است که جمهوری اسلامی را از بین ببرد، چگونه؟ یا با جنگ سخت، یا با تحریم یا انزوا یا با جنگ نرم یا با مذاکره، یا با همهٔ این‌ها. اوایل انقلاب، بعد از کشتارهای وحشانهٔ منافقین و تسلیم نشدن مردم، رفتند سراغ صدام، تجهیزش کردند، تشویقش کردند که به ایران حمله کند و کرد. در آن جنگ، آنها همه‌ نوع سلاح و تجهیزاتی داشتند، اما ما نه. ما ایمان داشتیم و وحدت و غیرت که از دل اینها مقاومت درآمد. بعدها فهمیدیم این‌ سه‌تا قوی‌تر از سلاح‌های آنهاست، به پشتوانهٔ همین سه، ما در آن جنگ هشت ساله پیروز شدیم. جالب است بدانید ما در آن ۸ سال از همه جهت تحریم هم بودیم. کسی حق نداشت به ما تجهیزاتی بدهد. ➕بعد از شکست در آن ۸ سال، رفتند سراغ فرهنگ، گفتند این دفعه با یک جنگ فرهنگی، کار ایران را یکسره می‌کنیم! هر کار توانستند کردند، میلیاردها دلار خرج شبیخون فرهنگی کردند، که اگر یک صدم آن را برای هر کشور دیگری خرج می‌کردند، آن کشور ساقط شده بود، اما ایران ایستاد. دیدند نشد! رفتند سراغ کودتای سیاسی. با شعار تقلب، فتنه درست کردند، ایران را به لبهٔ پرتگاه بردند، مشغول کف زدن و پایکوبی در خوشحالی سقوط ایران بودند که ملت ورق را برگرداند، بازهم نشد! رفتند سراغ محاصره و جنگ تمام‌عیار اقتصادی، هر کار که می‌توانستند، کردند، با خودشان گفتند این‌بار دیگر کارشان تمام است، دیدند نه باز هم نشد. همهٔ راه‌ها را رفتند، نشد، راه دیگری مانده بود و آن حملهٔ مستقیم نظامی بود، آن را هم امتحان کردند، دیدند باز هم نشد. ایران ماند، ساقط نشد، نتوانستند بیایند در ایران، نتوانستند ایران را مصادره کنند. ➕در تمام این جنگ‌ها ملت ایستاد، مقاومت کرد، تیر خورد، ترکش خورد، نیزه خورد، اما ایستاد، مقاومت کرد، ملت دید مقاومت جواب می‌دهد. البته دست از سر ما بر نداشتند و برنمی‌دارند، دوباره آمدند سراغ فتنه. اینجا هم شکست خوردند. بعد از شکست اخیر رفتند سراغ تهدید نظامی و سایهٔ جنگ و حربهٔ مذاکره. اما باز هم شکست خواهند خورد، اگر مقاومت کنیم. اگر بدانیم آمریکا شیطان بزرگ است، اگر باور کنیم او شرّ است و شرّ. اگر باور کنیم مذاکره ادامه جنگ است. اگر باور کنیم او نمی‌خوابد، اگر در میدان باشیم، اگر مقاومت کنیم، اگر خسته نشویم، اگر نترسیم، اگر بمانیم... @fakhrian_ir