eitaa logo
اسماعیل فخریان
12.6هزار دنبال‌کننده
954 عکس
539 ویدیو
52 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
بدتر از جنگ، بدتر از مذاکره "بردن یک نظامی به مذاکرات از سوی آمریکایی‌ها اشتباه بسیار بزرگی است چون اگر این مذاکرات شکست بخورد که به احتمال بسیار زیاد شکست خواهد خورد، آنوقت نمی‌توانند بگویند مقصر ایران است. بلکه مقصر کسی است که در میدان دیپلماسی یک نظامی را برده!" 🔻این‌ها بخشی از جملاتِ دوستی است که مسائل سیاسی را تحلیل می‌کند، همین‌قدر ساده! همین‌قدر راحت! در سیاست، خصوصا سیاست خارجی، ساده‌انگاری، سطحی‌نگری، خوش‌خیالی و اعتماد به دیپلماسی رایج، سمّ است. طرف در وسط مذاکره به شما حمله کرده، چندماه بعدش به دنبال ایجاد کودتا بوده، با تمام وقاحت اقرار می‌کند که ایجاد آشوب‌های خیابانی کار او بوده، تو می‌خواهی او را از چه بترسانی؟ می‌خواهی بلندگو برداری و آبرویش را ببری؟ کجا؟ کدام آبرو را؟ 🔻در روز اول مذاکره، نه، قبل از اتمام مذاکرهٔ روز اول، کشور تو را برای هزارمین‌بار تحریم می‌کند! در حالی که موضوع مذاکره، رفع تحریم بوده! حالا می‌خواهی آبروی او را ببری؟ کجا؟ کدام آبرو را؟ 🔻میلیون‌ها سند از ارتباط رئیس‌جمهور آمریکا با پولدار کثیف و حضورش در کثافت‌خانه‌ها، در رسانه‌های جهان منتشر شده، انگار نه انگار، مردک اصلا به روی خودش نمی‌آورد، آن‌وقت تو می‌خواهی آبرویش را ببری؟ کجا؟ کدام آبرو را؟ 🔻رئیس‌جمهور یک کشور نفت‌خیز را جلوی چشم همه می‌دزدد و بعد می‌گوید ما به نفت آن کشور نیاز داشتیم و راهی جز ربودن رئیس آن کشور نبود! آب هم از آب تکان نمی‌خورد. تو می‌خواهی آبروی او را ببری؟ کجا؟ کدام آبرو را؟ 🔻این ساده‌انگاری‌ها از مذاکره و جنگ، خطرناک‌تر است. مراقب اینها باشید. نفهمیدن صحنه، نفهمیدن واقعیت‌ها، خسارت‌های سنگینی را بر کشور تحمیل می‌کند. رهبری فرمود: "مذاکره برای رئیس‌جمهور آمریکا مفید است. او سرش را بالا می‌گیرد و می‌گوید: ایران را تهدید کردم و آوردم پای میز مذاکره نشاندم، او در دنیا به اینها افتخار می‌کند، اما مذاکره برای ما ضرر محض است و هیچ فایده‌ای ندارد." اول مهر ۱۴۰۴ @fakhrian_ir
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم الحمدلله مدتی است که بستهٔ آموزشیِ «الگوریتم اقناع» آماده و در قالب کارگاه قابل ارائه است. در این بستهٔ آموزشی به این مسائل پرداخته می‌شود: ۱. موضوع اقناع ۲. هدف اقناع ۳. مخاطب اقناع ۴. محتوای اقناع ۵. محیط اقناع ۶. شیوه‌های اقناع ۷. ابزارهای اقناع البته مسائلی که در این کارگاه‌ها بررسی می‌شود، بیش از این ۷ مورد است. ما در این بستهٔ آموزشی به مرحلهٔ بعد از اقناع، یعنی «همراه‌سازی» نیز پرداخته‌ایم. این بستهٔ آموزشی برای همه خصوصا معلمین، اساتید دانشگاه، مربیان و مبلغین می‌تواند مفید باشد. @fakhrian_ir
حجة‌الاسلام والمسلمین فخریانسرگذشت استعمار(۱).mp3
زمان: حجم: 21.9M
🎙سخنران: حجة‌الاسلام و المسلمین فخریان ✍موضوع: سرگذشت استعمار 📆 یک‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۴ 📌 قم، در جمع دانش‌آموزان پایهٔ هشتم و نهم(پسران) @fakhrian_media @fakhrian_ir
اسماعیل فخریان
#صوت_کامل 🎙سخنران: حجة‌الاسلام و المسلمین فخریان ✍موضوع: سرگذشت استعمار 📆 یک‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۴ 📌
بزرگوارانی که با نوجوانان‌ها سروکار دارید، این صوت می‌تواند برایتان مفید باشد. ✍ ادمین
اسماعیل فخریان
#صوت_کامل 🎙سخنران: حجة‌الاسلام و المسلمین فخریان ✍موضوع: سرگذشت استعمار 📆 یک‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۴ 📌
🔹باسلام و تشکر بابت مطالب خوب و عالی بخصوص صوت جلسه سرگذشت استعمار. واقعا خلاصه و جمع‌بندی خوبی از این کتاب و در حد نوجوان بود. اما این سؤال آخری، سؤال یا بهتر بگم شبهه خیلی از جوانان و نوجوانان است که کشورهایی که دارند در رفاه نسبی و... زندگی می‌کنند و بقول معروف باج به کدخدا داده‌اند راحت‌تر زندگی می‌کنند، البته بنظرم خواستگاه این سؤال بیشتر جنبه زیربنای فکری و فلسفی و هدف خلقت و... داره. من بعنوان کسی که با نوجوانان کار می‌کنم از استاد تقاضا می‌کنم راهنمایی بفرمایند پاسخ این پرسش را چگونه می‌توان ساده و راحت تبیین کرد؟‌🙏 🔸سلام و نور صوت سرگذشت استعمار بسیار عالی و پر محتوا بود. تشکر از مطالب بسیار خوبی که برای نسل نوجوان ارائه شد. بی‌صبرانه منتظر سرگذشت استعمار۲ هستیم 🙏🙏🌷
ان‌شاءالله بناست سؤالات نوجوانان و مربیان در جلسات بعدی به مروز در طی مباحث پاسخ داده شود. حاج‌آقا دیروز به بنده فرمودند که گویا جلساتِ سرگذشت استعمار با مخاطب نوجوان تا ۵ جلسه دیگر نیز ادامه خواهد داشت. ✍ ادمین
فردا بیا ♥️ سال‌ها باید بگذرد، روزگار باید سپری شود، تا در رحم دنیا کسی مثل حاج‌قاسم رشد کند. او خاص بود، از جهات مختلف. در سیاست، در جهاد، در فهم، در رابطه با مردم، در رابطه با رهبر. او چیزهایی را می‌فهمید و در زمانی می‌فهمید که بقیه از فهم آن درمانده بودند، نه فقط مردم عادی که بزرگان. ♥️ وقتی که او گفت: «من و آدم‌های خودم؛ من و رفقای خودم؛ من و مریدهای خودم؛ این بی‌حجاب است؛ این باحجاب است؛ این چپ است؛ آن راست است؛ این اصلاح‌طلب است؛ او اصولگراست. خب، پس چه کسی را می‌خواهید حفظ کنید؟ همان دختر کم‌حجاب، دختر من است؛ دختر ما و شماست؛ نه دختر خاص من و شما؛ اما جامعهٔ ماست. این‌ها همه مردم ما هستند. این‌ها، بچه‌های ما هستند. فقط رابطه‌‌ حزب‌اللهی با حزب‌اللهی معنا ندارد. رابطه‌‌ حزب‌اللهی با کسی که دینش ضعیف‌تر است، موضوعیت دارد؛ باید این کار را بکنیم. جامعه‌‌ ما، خانواده‌ ماست.» نمی‌فهمیدیم که مسئلهٔ او فراتر از حجاب و حزب و قیافه و شکل است، مسئلهٔ او ایران بود، جمهوری اسلامی بود. ♥️ آن‌وقت که در وصیت‌نامه‌اش نوشت: "جمهوری اسلامی، مركز اسلام و تشیّع است. امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی (صلی‌الله‌علیه‌وآله)"، باز هم نفهمیدیم که مسئلهٔ او بسیار فراتر است از مسائل ما. ♥️ رفقا امروز حفظ ایران، اوجب واجبات است، امروز اتحاد مقدس اوجب واجبات است، امروز با مردم بودن و در میان مردم بودن، اوجب واجبات است، امروز سعهٔ صدر در مواجهه با دیگران اوجب واجبات است. امروز ایران خیمهٔ امام حسین است و ۲۲ بهمن، میدان مبارزه، بسم‌الله... اگر سال‌هاست خطاب به اباعبدالله می‌گفتی: «یا لَیتَنا کنّا مَعَک فَنَفوزَ فَوْزاً عَظیماً» فردا وقتش هست، بیا، اما تنها نه، باید آن‌قدر بیایند که دشمن مأیوس شود. @fakhrian_ir
امشب، فردا و یوم‌الخندق ➕در جنگ احزاب (خندق) در سال پنجم هجری قمری، عمرو بن عبدود همراه با عکرمة پسر ابوجهل، هبیرة بن ابی‌وهب، نوفل بن عبدالله بن مغیرة و ضرار بن خطاب، به سختی از خندقی که مسلمانان کنده بودند گذشتند، عمرو بن عبدود که سومین جنگجوی قریش و مساوی با هزار جنگجو دانسته می‌شد، مدام مبارز می‌طلبید و مسلمانان را تحقیر می‌کرد و گفت: صدایم گرفت از بس فریاد مبارزطلبی در میانتان سر دادم و کسی نپذیرفت. ترسانده بود سپاه اسلام را، علی‌بن‌ابی‌طالب، پس از هر بار مبارزطلبیِ عمرو بن عبدود، برای جنگیدن با وی بلند می‌شد، اما به خواست پیامبر، می‌نشست؛ تا آنکه پیامبر به او اجازه مبارزه داد و عمامه خود را بر سر او بست و شمشیرش را به وی داد تا با عَمرو بجنگد. امیرالمؤمنین ابتدا عمرو را دعوت به یگانگی خدا و رسالت رسول کرد، اما او نپذیرفت، از او خواست که از همان راهی که آمده بازگردد ولی قبول نکرد، پس از آن به او گفت از اسب فرود آید و مبارزه کند. جنگ بین علی و عمرو بالا گرفت، تا آنکه صدای تکبیر علی‌بن‌ابیطالب بلند شد و مسلمانان دریافتند عمرو بن عبدود کشته شد. جابر بن عبدالله که شاهد این صحنه بود، فرار دیگر مشرکان را پس از کشته شدن عمرو، به کشته شدن جالوت توسط داود و شکست سپاه جالوت تشبیه کرد. پس از آن علی نزد رسول الله آمد، پیامبر صورت او را بوسید و فرمود: با این پیروزی، شوکت و هیبت مشرکان از میان رفت و از امروز به بعد آنان دیگر به ما حمله نخواهند کرد. کنایه از آنکه حالا نوبت عقب‌نشینی آنهاست، آنها از قدرت ما مأیوس شدند. بعدا رسول الله فرمود: «ضربة علی یوم الخندق افضل من عبادة الثقلین». مبارزه علی با عمرو و ضربه او از عبادت تمام جن و انس تا قیامت برتر است! چرا؟ چون بَرَزَ الإِيمانُ كُلُّهُ إلَى الشِّركِ كُلِّهِ. ➕برادران و خواهران در جنگ احزابیم و تمام کفر در مقابل تمام اسلام صف‌آرایی کرده، آمریکا همان عمرو بن عبدود است و تابعانش، همراهان عمرو. به مبارزه طلبیده‌اند ما را، هل من مبارز می‌گویند، باید شمشیر از نیام برکشیم. امشب شعار الله اکبر ما بسان همان ضربهٔ علی بن ابی‌طالب در یوم الخندق است. حضور مردم در ۲۲ بهمن بسان همان ضربه‌ای‌ست که رسول الله فرمود افضل از عبادت ثقلین تا قیامت است. شعار امشب را و حضور فردا را دست‌کم نگیریم، علی که جانم به فدایش باد در یوم‌الخندق دشمن را برای همیشه مأیوس کرد، حال نوبت شیعیانِ علی‌ست. بپاخیزید، علی بعد از هر مبارزه طلبیِ عمرو، به‌پاخاست، اکنون نوبت ماست... @fakhrian_ir
🇮🇷🇮🇷 الله اکبر