eitaa logo
اسماعیل فخریان
12.6هزار دنبال‌کننده
954 عکس
539 ویدیو
52 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فردا بیا ♥️ سال‌ها باید بگذرد، روزگار باید سپری شود، تا در رحم دنیا کسی مثل حاج‌قاسم رشد کند. او خاص بود، از جهات مختلف. در سیاست، در جهاد، در فهم، در رابطه با مردم، در رابطه با رهبر. او چیزهایی را می‌فهمید و در زمانی می‌فهمید که بقیه از فهم آن درمانده بودند، نه فقط مردم عادی که بزرگان. ♥️ وقتی که او گفت: «من و آدم‌های خودم؛ من و رفقای خودم؛ من و مریدهای خودم؛ این بی‌حجاب است؛ این باحجاب است؛ این چپ است؛ آن راست است؛ این اصلاح‌طلب است؛ او اصولگراست. خب، پس چه کسی را می‌خواهید حفظ کنید؟ همان دختر کم‌حجاب، دختر من است؛ دختر ما و شماست؛ نه دختر خاص من و شما؛ اما جامعهٔ ماست. این‌ها همه مردم ما هستند. این‌ها، بچه‌های ما هستند. فقط رابطه‌‌ حزب‌اللهی با حزب‌اللهی معنا ندارد. رابطه‌‌ حزب‌اللهی با کسی که دینش ضعیف‌تر است، موضوعیت دارد؛ باید این کار را بکنیم. جامعه‌‌ ما، خانواده‌ ماست.» نمی‌فهمیدیم که مسئلهٔ او فراتر از حجاب و حزب و قیافه و شکل است، مسئلهٔ او ایران بود، جمهوری اسلامی بود. ♥️ آن‌وقت که در وصیت‌نامه‌اش نوشت: "جمهوری اسلامی، مركز اسلام و تشیّع است. امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی (صلی‌الله‌علیه‌وآله)"، باز هم نفهمیدیم که مسئلهٔ او بسیار فراتر است از مسائل ما. ♥️ رفقا امروز حفظ ایران، اوجب واجبات است، امروز اتحاد مقدس اوجب واجبات است، امروز با مردم بودن و در میان مردم بودن، اوجب واجبات است، امروز سعهٔ صدر در مواجهه با دیگران اوجب واجبات است. امروز ایران خیمهٔ امام حسین است و ۲۲ بهمن، میدان مبارزه، بسم‌الله... اگر سال‌هاست خطاب به اباعبدالله می‌گفتی: «یا لَیتَنا کنّا مَعَک فَنَفوزَ فَوْزاً عَظیماً» فردا وقتش هست، بیا، اما تنها نه، باید آن‌قدر بیایند که دشمن مأیوس شود. @fakhrian_ir
امشب، فردا و یوم‌الخندق ➕در جنگ احزاب (خندق) در سال پنجم هجری قمری، عمرو بن عبدود همراه با عکرمة پسر ابوجهل، هبیرة بن ابی‌وهب، نوفل بن عبدالله بن مغیرة و ضرار بن خطاب، به سختی از خندقی که مسلمانان کنده بودند گذشتند، عمرو بن عبدود که سومین جنگجوی قریش و مساوی با هزار جنگجو دانسته می‌شد، مدام مبارز می‌طلبید و مسلمانان را تحقیر می‌کرد و گفت: صدایم گرفت از بس فریاد مبارزطلبی در میانتان سر دادم و کسی نپذیرفت. ترسانده بود سپاه اسلام را، علی‌بن‌ابی‌طالب، پس از هر بار مبارزطلبیِ عمرو بن عبدود، برای جنگیدن با وی بلند می‌شد، اما به خواست پیامبر، می‌نشست؛ تا آنکه پیامبر به او اجازه مبارزه داد و عمامه خود را بر سر او بست و شمشیرش را به وی داد تا با عَمرو بجنگد. امیرالمؤمنین ابتدا عمرو را دعوت به یگانگی خدا و رسالت رسول کرد، اما او نپذیرفت، از او خواست که از همان راهی که آمده بازگردد ولی قبول نکرد، پس از آن به او گفت از اسب فرود آید و مبارزه کند. جنگ بین علی و عمرو بالا گرفت، تا آنکه صدای تکبیر علی‌بن‌ابیطالب بلند شد و مسلمانان دریافتند عمرو بن عبدود کشته شد. جابر بن عبدالله که شاهد این صحنه بود، فرار دیگر مشرکان را پس از کشته شدن عمرو، به کشته شدن جالوت توسط داود و شکست سپاه جالوت تشبیه کرد. پس از آن علی نزد رسول الله آمد، پیامبر صورت او را بوسید و فرمود: با این پیروزی، شوکت و هیبت مشرکان از میان رفت و از امروز به بعد آنان دیگر به ما حمله نخواهند کرد. کنایه از آنکه حالا نوبت عقب‌نشینی آنهاست، آنها از قدرت ما مأیوس شدند. بعدا رسول الله فرمود: «ضربة علی یوم الخندق افضل من عبادة الثقلین». مبارزه علی با عمرو و ضربه او از عبادت تمام جن و انس تا قیامت برتر است! چرا؟ چون بَرَزَ الإِيمانُ كُلُّهُ إلَى الشِّركِ كُلِّهِ. ➕برادران و خواهران در جنگ احزابیم و تمام کفر در مقابل تمام اسلام صف‌آرایی کرده، آمریکا همان عمرو بن عبدود است و تابعانش، همراهان عمرو. به مبارزه طلبیده‌اند ما را، هل من مبارز می‌گویند، باید شمشیر از نیام برکشیم. امشب شعار الله اکبر ما بسان همان ضربهٔ علی بن ابی‌طالب در یوم الخندق است. حضور مردم در ۲۲ بهمن بسان همان ضربه‌ای‌ست که رسول الله فرمود افضل از عبادت ثقلین تا قیامت است. شعار امشب را و حضور فردا را دست‌کم نگیریم، علی که جانم به فدایش باد در یوم‌الخندق دشمن را برای همیشه مأیوس کرد، حال نوبت شیعیانِ علی‌ست. بپاخیزید، علی بعد از هر مبارزه طلبیِ عمرو، به‌پاخاست، اکنون نوبت ماست... @fakhrian_ir
🇮🇷🇮🇷 الله اکبر
۱۰ هزار سال الله اکبر فقط در دورهٔ اخیر خلقت، ۱۰ هزار سال است که خدا می‌گوید: الله اکبر. همهٔ انبیا گقتند الله اکبر، همهٔ اوليا گفتند الله اکبر. اما مردم این بزرگ‌تر بودن خدا را نمی‌دیدند، ظهور نداشت. در این ۱۰ هزارسال، تاریخ حرکت کرد، عالم به سوی أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ حرکت کرد. به سوی وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ حرکت کرد. در این سیر، یک ملت رشید و پخته بوجود آمد. عالم با تمام فراز و فرودش، با تمام افت و خیزش ملت ایران را بوجود آورد. ملتی آبدیده و مقاوم. ملتی که از طرف خدا به دشمنان خدا سیلی زد، حقارت آنها را نشان داد. این ملت الله اکبر را به همه نشان داد. مردم عزیز شما عصارهٔ ۱۰ هزار سال تاریخ هستید، شما آیینهٔ الله اکبر هستید، گره عالم به دست شما باز شد. فرج به دست شما رقم خورد. هر کاری که خدا می‌خواست در عالم انجام دهد، به دست شما انجام داد. ببالید به خودتان، سجدهٔ شکر کنید، شما ملت برگزیده‌اید، شما ملت مبعوث شده‌اید. شما آیات خدا را ترجمه کردید، شما قرآن را به صحنه آوردید، شما کار عالم را یکسره می‌کنید... @fakhrian_ir
➕الآن زنگ زدم به یکی از اساتید مکرمم جهت احوالپرسی و تبریک عید انقلاب، فرمود از قول من به اونهایی که صداتون میرسه بگيد نه تنها فردا همه بیان راهپیمایی، بلکه با وضو و قصد قربت بیان. فردا خالصانه‌ترین عمل، بهترین عمل، راهپیمایی در خیابان‌هاست. شلوغ کردن خیابان‌هاست. ملائكه حقیقت این راهپیمایی‌های خالصانه را به آسمان می‌برند و می‌شود پشتوانهٔ کشور. تمام ➕خدا رحمت کند امام را، می‌فرمود: ‌‌هر مکتبی هیاهو می‌خواهد، باید پایش سینه بزنند، هر مکتبی تا پایش سینه‌زن نباشد،‌‌ ‌‌تا پایش گریه‌کن نباشد، تا پایش توی سر و سینه زدن نباشد، حفظ نمی‌شود. ➕فردا هیاهوی ما اجرش از هر کار دیگری بیشتر است. این هیاهو ضامن بقای مکتب حسین‌بن‌علی ست و ایران قرارگاه حسین‌بن‌علی ست. @fakhrian_ir
از مرثیهٔ علی تا تبریک سیدعلی 🔻رویتان سیاه و نامتان ننگ آلوده باد که در آماج تیرهای دشمن نشسته‌اید و از جای نمی‌جنبید، غارت‌تان می‌کنند و شما در بی‌غیرتی احساس ننگ نمی‌کنید، بر شما می‌تازند بی‌آنکه شما در مقابل آنان پیکاری داشته باشید، در برابر چشمانتان فرمان خدا را سر می زنند و معصیت می‌کنند و شما بدان خشنودید. 🔻چون در تابستان شما را به جهاد و جنگ فرا می‌خوانم می‌گویید: اینک هوا در اوج گرماست مهلت‌مان ده تا گرمای سخت فروکش کند، و چون در زمستان دستور بسیج می‌دهم و به جهاد می‌خوانمتان می‌گویید: اینک اوج سرماست. مهلت‌مان ده تا سرمای سوزان بگذرد! تمامی فرصت‌ها در فرار از گرما و سرما گذشت، و به راستی وقتی شما چنین از گرما و سردی هوا گریزان هستید، به خدا سوگند از برق شمشیرها گریزان‌تر خواهید بود. 🔻ای نامردان! كاش نه شما را ديده بودم و نه مى‌شناختمتان. اين آشنايى براى من، به خدا سوگند، جز پشيمانى و اندوه هيچ ثمره‌اى نداشت. مرگ بر شما باد، كه دلم را مالامال خون گردانيديد و سينه‌ام را از خشم آكنده ساختيد و جام زندگيم را از شرنگ غم لبريز كرديد و با نافرمانی‌هاى خود انديشه‌ام را تباه ساختيد. تا آنجا كه قريش گفتند: پسر ابوطالب مردى دلير است ولى از آيين لشكركشى و فنون نبرد آگاه نيست! آيا در ميان رزم آوران، رزم‌ديده‌تر از من مى‌شناسید؟! يا كسى را می‌شناسید كه پيش از من قدم به ميدان جنگ نهاده باشد؟! وقتى كه من به آوردگاه مى‌رفتم، هنوز به بيست‌سالگى نرسيده بودم و حال آنكه اكنون از شصت سالگى گذشته‌ام. آرى، كسى را كه از او فرمان نمى‌برند چه رأى و انديشه‌اى تواند بود! 🔻این بخشی از مرثیهٔ جان‌سوز علیست که در کوفه می‌خواند. تازیانهٔ خشم و دلتنگی امیرالمؤمنین علیه‌السلام بارها بر سر و صورت ملت سِر شدهٔ آن عصر خورد، اما دریغ از یک جو غیرت! 🔻اما حالا سیدعلی اندکی قبل از چهل‌ و هفتمین سال استقلال و آزادی ملت، آن‌ها را به هماوردطلبی خیابانی فرامی‌خواند، به فاصلهٔ کمتر از دو روز خیابان‌ها مملوّ از جمعیت می‌شود. مردم عالم شاهد حضور ملت مبعوث‌شده در خیابان‌ها بودند. تاریخ بشر تا قبل از این، این صحنه‌ها را هرگز به خود ندیده بود. و امشب رهبر ما، پیام تبریک و تشکر خود را تقدیم این ملت بی‌‌نظیر کرد. طوبی لهم و حسن مآب @fakhrian_ir
ابتلا و امامتِ امت ➕مقصد امامت امت است. مقصد آقاییِ مردم است: وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً. نیل به امامت از لای بلا و ابتلا می‌گذرد: وَإِذِ ابْتَلَىٰ إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ. از میان انواع غربال‌ها و ریزش‌ها می‌گذرد: أَلَا وَ إِنَّ بَلِيَّتَكُمْ قَدْ عَادَتْ كَهَيْئَتِهَا يَوْمَ بَعَثَ اللَّهُ نَبِيَّهُ (صلى‌الله‌عليه‌وآله) وَ الَّذِي بَعَثَهُ بِالْحَقِّ لَتُبَلْبَلُنَّ بَلْبَلَةً وَ لَتُغَرْبَلُنَّ غَرْبَلَةً وَ لَتُسَاطُنَّ سَوْطَ الْقِدْرِ حَتَّى يَعُودَ أَسْفَلُكُمْ أَعْلَاكُمْ وَ أَعْلَاكُمْ أَسْفَلَكُمْ وَ لَيَسْبِقَنَّ سَابِقُونَ كَانُوا قَصَّرُوا وَ لَيُقَصِّرَنَّ سَبَّاقُونَ كَانُوا سَبَقُوا... اما اگر همچون ابراهیم در راه مقصود، از تمام تعلقات و شهوات گذشتی، آنگاه به امامت میرسی، به آقایی میرسی: فَأَتَمَّهُنَّ ۖ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا ۖ قَالَ وَمِنْ ذُرِّيَّتِي ۖ قَالَ لَا يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ. و ظالمین، یعنی آنها که به کم راضی شوند، یعنی کم‌اراده‌ها، یعنی بی‌همت‌ها، یعنی ترسوها، یعنی بی‌بصیرت‌ها هرگز مستحق آقایی و سروری نخواهند بود. ➕و امروز ملت ایران در میانهٔ انواع بلا و ابتلاست که به یاری خدا، در همه سربلند بوده. این ملت بی‌اراده نبود، به کم راضی نشد، ترسو و بی‌بصیرت نیست، پس بزودی فَأَتَمَّهُنَّ محقق می‌شود و همچون ابراهیم خلیل مفتخر می‌گردد به: إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا. آن روز دیر نیست... @fakhrian_ir
21.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اینجا داریم در مورد اینکه با چی کار باید کرد، صحبت می‌کنیم. @fakhrian_ir
منطقِ تبیین 🔸جلسه با دختران دهه هشتادی(منتخب) موضوع: تبیین تاریخ معاصر ایران 🔹جلسه با معلمین، مربیان و فعالین فرهنگی (منتخب) موضوع: شیوهٔ تبیین نظام مسائل انقلاب اسلامی ▫️با حضور حجة‌الاسلام و المسلمین فخریان 📅 یکشنبه و دوشنبه ۲۶ و ۲۷ بهمن‌ماه @fakhrian_ir
17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ناامیدی آخرین راهه! باید به روایتِ قدرت دست پیدا کنیم. @fakhrian_ir