همراه با نظرات شما پیرامون موضوع و سخنرانیهای حجةالاسلام فخریان در محرمالحرام ۱۴۴۵
🔹سلام عزاداریهاتون قبول باشه
سخنرانیها عالیه، من هر شب از تو گوشی گوش میکنم.
🔸سلام و وقت بخیر
خداقوت عرض میکنم خدمت استاد بزرگوار حاج آقای فخریان
به حدی مباحث جلسات محرم جذاب و عالی هست که بنده که اصلا حین سخنرانیهای مجالس، شنونده نیستم در جلسات ایشون با کاغذ و قلم حاضر میشم.
بنده علاوه بر اینکه حضورا در جلساتشون شرکت میکنم در منزل صوتهای ایشون رو هم گوش میدم.
واقعا به ایشون تبریک میگم بابت موضوع انتخاب شدهی عالی
اجرتون با اباعبدالله...
@fakhrian_ir
هدایت شده از تشکّل دخترانِ سلیمانی
نمایی از چارپایهخوانیِ «روایت انقلاب» در جمع دخترانِ سلیمانی
توسط حجةالاسلام والمسلمین فخریان
نیشابور، ۳محرم، ۳۰تیر ۱۴۰۲
https://eitaa.com/dokhtarane_soleimani
کانال رسمیِ تشکل دختران سلیمانی
اسماعیل فخریان
نمایی از چارپایهخوانیِ «روایت انقلاب» در جمع دخترانِ سلیمانی توسط حجةالاسلام والمسلمین فخریان نیشا
کاش امکانش بود همۀ بانوان ایران، حداقل یکبار در این جمع نفس میکشیدند.
همۀ خوبیها در اینجا جمع است.
همراه با نظرات شما پیرامون موضوع و سخنرانیهای حجةالاسلام فخریان در محرمالحرام ۱۴۴۵
🔸سخنرانی استاد بسیار عالی و تاثیرگذار است. ممنون خدا خیرشان دهد.
🔹حقیقت من چند وقته دنبال مناسبترین موضوع در این شرایط به خصوص، و عامه فهمترین غالب و محتوا بودم، مطالبی هم آماده کردم، مشورت هم گرفتم اما نتیجتا تمام مطالب قبلی، شد بحثهای حاشیهای، چون مناسب دیدم مباحث استاد رو پیگیری کنم و انتقال بدم.
بسیار از زحماتشون تشکر کنید.
التماس دعا...
@fakhrian_ir
از قیام حسینی تا قیام خمینی
(آزادی مهمترین عامل قیام امام حسین علیهالسلام)
جلسۀ اول
اول محرم۱۴۴۵
۲۷ تیرماه ۱۴۰۲
نیشابور، هیئت منتظران ظهور
@fakhrian_ir
اسماعیل فخریان
اگر یادتون باشه چند شب پیش عرض کردم بنا داریم بیانیۀ گام دوم انقلاب اسلامی رو با طراحی و صفحهآرایی
ضمن تشکر از همۀ شما سروران گرامی
لطفاً دیگه بابت چاپ بیانیۀ گام دوم مبلغی واریز نفرمایید.
بهاندازۀ نیاز، هزینه جمع شد.
خداوند از همگی قبول کند.
اجرتون با فاطمۀ زهرا
الحمدلله چاپ بیانیۀ گام دوم، به مراحل پایانی رسیده است.
@fakhrian_ir
سخنرانی - حجت الاسلام و المسلمین فخریان - شب چهارم محرم 1445 - 30 تیر 1402.mp3
26.67M
#سخنرانی
از قیام حسینی تا قیام خمینی
(آزادی مهمترین عامل قیام امام حسین علیهالسلام)
هیئت منتظران ظهور (نیشابور)
سخنران: حجتالاسلام و المسلمین فخریان
جمعه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۲
#شب_چهارم_محرم
ـــــــــــــــــــــــ
➣@fakhrian_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
#صفحه اول
از قیام حسینی تا قیام خمینی
(آزادی مهمترین عامل قیام امام حسین علیهالسلام)
هیئت منتظران ظهور (نیشابور)
سخنران: حجتالاسلام و المسلمین فخریان
سهشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۲
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
🔰 مَنْ کانَ باذِلا فینا مُهْجَتَهُ، وَ مُوَطِّناً عَلى لِقاءِ اللّهِ نَفْسَهُ فَلْیَرْحَلْ مَعَنا فَاِنَّنِی راحِلٌ مُصْبِحاً اِنْ شاءَ اللّهُ تَعالى
حضرت اباعبدالله (علیهالسلام) برای اصحاب خود و تمام اصحاب حسینی دو شرط گذاشتهاند.
با این دو شرط انسانها میتوانند اصحابالحسین شوند. شرط اول اینکه هرچه دارند را باید برای ما کف دست بگیرند. خب انسانها ارزشمندتر و بهتر از جانشان ندارند. اباعبدالله (علیهالسلام) در آن سخن نورانی فرمود:
۱- من کان باذلا فینا مهجته؛ یعنی هر کسی جانش را کف دستش گرفته،
۲- موطنا علی لقاء الله نفسه؛ یعنی آماده است برای ملاقات با خدا، باید با ما بیاید برویم.
پس برای حسینی شدن و حسینی ماندن دو شرط لازم است ۱- برای ما کم نگذارد، یکوقت ما از یک آدمی جان میخواهیم، جان بدهد. یکوقت، وقت میخواهیم، وقت بدهد. یکوقت پول میخواهیم، پول بدهد. زمانی که اباعبدالله (علیهالسلام) در مکه تشریف داشتند نامههای کوفیها به دستشان رسید در متن نامهها آمده بود که حسین! ما امام میخواهیم برای قیام. پس تکلیف اباعبدالله و دعوت از ایشان در متن نامهها مشخص است. اینکه عدهای بگویند امام میخواست مردم کوفه را موعظه کند، نخیر درست نیست، بحث موعظه نبود. در متن نامهها آمده بود که ما میخواهیم قیام کنیم امام و رهبر نداریم تو در این قیام رهبر و رئیس ما میشوی؟ خوب دقت کنید؛ آن روزی که حق علی (علیهالسلام) در مدینه خورده شد، امیرالمومنین (علیهالسلام) برای ماندن کیان اسلام دو کار کرد؛ خودش هم فرمود: «ألا وَ لا یَحمِلُ هذَا العَلَمَ اِلاّ اَهلُ البَصَرِ وَ الصَّبر؛ یعنی آگاه باشید این علم حکومت را کسی نمیتواند حمل کند مگر اهل بصیرت و صبر باشد.
پس علم ولایت و اطاعت از خدا را کسی نمیتواند بلند کند و با خودش ببرد مگر اینکه دو تا شرط داشته باشد
۱- حق و باطل را بفهمد، ۲- اهل صبر و استقامت باشد.
وقتی امیرالمومنین (علیهالسلام) حقش خورده شد بر خلاف تعبیر ما شیعیان، خانهنشین نشد، در میدان صبر و بصیرت ماند. بعد از عثمان که آمدند در خانه علی (علیهالسلام) و او را دعوت کردند به حاکمیت، آقا فرمود: دعونی وألتمسوا غیری؛ یعنی ول کنید مرا و بروید دنبال همان آدمهایی که در این ۲۵ سال دنبالشان بودید. وقتی که مردم دست از علی (علیهالسلام) برنداشتند، امیرالمومنین با چه حجتی امر حکومت را قبول کرد؟ فرمود: لولا حضورالحاضر... اگر شماها نبودید حکومت را قبول نمیکردم حالا که آمدید حجت بر من علی تمام شد. آیا امیرالمومنین میدانست که مردم مدینه او را تنها میگذارند یا نه؟ بله میدانست. آیا میدانست که کار او به سرانجام نمیرسد و وسط کار او را تنها میگذارند یا نه؟ بله میدانست. اما چرا قبول کرد؟ چون «حضورألحاضر» است مردم آمدند، حجت برای امام تمام است. همین اتفاق برای اباعبدالله (علیهالسلام) افتاد. وقتی نامۀ کوفیان به دست اباعبدالله (علیهالسلام) رسید فرمود حجت بر من تمام است. حالا ببینید آنی که فهم امامت ندارد مثل همسر حضرت زینب کبری (س) آمده پیش امام میگوید خب تو که میدانی اینها تو را میکشند یا برادر ناتنی حضرت، عرض میکند تو که میدانی تو را تنها میگذارند... خوب بله که میدانم، مگر چیز جدیدی است؟ مگر پدرم نمیدانست مردم مدینه او را تنها خواهند گذاشت؟ چرا رفت؟ چون حضور الحاضر. امام برطبق ظاهر حکم میکند و بر طبق ظاهر پیش میرود. امام میگوید امروز مردم آمدهاند درب خانه من، میگویند علی ما تو را میخواهیم، من چرا نروم؟ چون مرا میکشند؟ خوب بکشند. امروز حجت بر من تمام است. وقتی نامهها آمد محضر اباعبدالله، حجت بر ایشان تمام شد برای چه؟ برای قیام.
وقتی میخواست برود برای آنکه دهان دور و بریها را هم ببندد باز مسلم را فرستاد که برو اختبار و امتحان کن، ببین اینها واقعاً هستند؟ مسلم دید اینها بیعت کردند نامه نوشت «از مسلم به ابی عبدالله» بله اینها بیعت کردند و منتظر شما هستند، بیا.
#شب_اول_محرم
@fakhrian_ir