اسماعیل فخریان
جوابیه آقای مدرسییان
واکنش به یک گفتگو
[۱] آقای مدرسییان برای من که تنها الفبای منطق را مشق کردهام آشکار است که شما چه در یادداشت اول و چه در پاسخ به نقدی که به یادداشت شما وارد شد، از ابتدا بنا را بر مغالطه گذاشتید. نباید فهم تفکیک تأکیدات رهبر انقلاب درباره موضوعات مطرح شده در برنامههای انتخاباتی با تأکیدات ایشان درباره پرداختن به مسائل اصلی و اولویتدار در جمع مجلسیان برایتان سخت باشد؛ اما عجیب و به دور از تقواست که تلاش دارید فهم خود را به بیانات سراسر روشن و صریح رهبری تحمیل کنید و آنچه خود میپندارید به ایشان نسبت دهید!
[۲] رهبرانقلاب میفرمایند: «موضوعات را اصلی و فرعی کنید».
کجای این سخن باعث شد که شما به اولویت مسئله اقتصاد نمره ۱۰۰ بدهید و اولویت مسئله فضایمجازی را یکدهم یا یکصدم بدانید؟ اگر استناد شما بر جملات رهبریست، باید بگویم ایشان برای جلوگیری از سوءاستفاده برخی از کاندیداها از موضوعاتی چون فضایمجازی یا سیاستخارجی تذکر میدهد. برای فردی که قرار است ریاست دولت را به عهده بگیرد بحث کردن در این مسائل فقط نشاندهندهی خلأ روشهای راهبردی او برای حل مسائل پیچیدهی اقتصادی مردم است. در واقع اینگونه شعارها در زمان انتخابات به مانند سپریست برای پنهان شدن برخی کاندیداها از موضعگیریهایی که بیشتر رنگ و بوی تبلیغاتی دارد. اما وقتی رهبرانقلاب با مجلس سخن میگوید دیگر بحث سوء استفاده، موضوعیت ندارد؛ به ایشان دقیقا تذکر میدهد که مسائل را اولویتبندی کنید.
[۳] به قول شما اگر رهبر انقلاب چیزی نگفته باشد هم انسان که عقل دارد. هر عقل سلیمی میداند و میفهمد که رسیدگی به این فضای مجازی ولنگار، به طور قطع میتواند جزء مسائل فوری و فوتی کشور باشد. حال شما که میدانید این فضای مجازی تحت مدیریتِ دشمنان ما، چه خطرات و چالشهای جبرانناپذیری برای کشور ایجاد میکند، چرا بر طبل کماهمیتی آن میکوبید؟ آیا فکر نمیکنید همین موضعگیری از طرف شما «مخرج مشترک» یافتن با دشمن باشد؟ چرا که این سخنان را بارها از زبان مغرضین و معاندین شنیدهایم.
[۴] بهراستی چه کسی مدیریت فضای مجازی را به طرح صیانت محدود کرده است؟ طرح حمایت از کاربران فضای مجازی که احتمالاً شما از مواد آن بیخبرید و تنها مصداقی را برای رد آن دستاویز کردهاید، کمترین طرحی است که مدتهاست از نمایندگان مجلس خواستاریم. از آنجا که متأسفانه روشنگری و تبیین درستی از این طرح انجام نشده است؛ امثال شما دچار خطا در قضاوت آن شدهاید و بر آن مهر ناصواببودن زدهاید و بعد از این نیز، بحث درباره کارهای بزرگتر در زمینه مدیریت فضای مجازی به حاشیه رانده شده است.
[۵] اکنون اگر نمیخواهید اشتباه خود را در مغالطه بپذیرید، اما بدانید ما خود مردم هستیم. چرا فکر میکنید شما توانستهاید مسئله اصلی ما را تشخیص دهید ولی خودمان درکی از مسائل مهم نداریم؟! امروز اگر به قول شما معیشت امثال من دچار مشکل شده، یک ضلعِ تقویت آن، همین فضای مجازی ول و رها است که هیچ نهادی در حکومت اسلامی، سرپرستی و مدیریت آن را بهمعنای واقعی برعهده نگرفته و این فضای مجازی کنونی نه تنها یار و یاوری برای تبیین درست این جراحی اقتصادی دولت که رهبری فرمودند« همه باید با دولت همکاری کنند» نیست، بلکه با سیاه نمایی و ناامیدی و ایجاد اختلال در روند آن، خود به معضلی جدی تبدیل شده است ضمن اینکه اگر امروز مشکلات اقتصادی اولویت است، انحراف روزافزون جوانان وطن به مراتب دردش جانکاهتر از آن است.
[۶] آقای مدرسییان! ما مردم در جهت استقامت و پیدا کردن روشهای مبتکرانه برای حل مشکلات همه جانبهی کشورمان در وهلهی اول فضای امن و آرام را میطلبیم که در آن با تکیه بر مبانیانقلاب و تقویت شاخصههای انقلابیگری و به دور از هیاهو و جنجال، خود به اولویتبندی مسائل پرداخته و متحد و یکپارچه مشکلات را یکی پساز دیگری حل کنیم. اگر غرض مغرضان و تحریف منحرفان و دشمنی دشمنان نباشد، مردم یا جمهور، صلاح و خیر خویش را تشخیص داده و راه رسیدن به آن را میدانند و این مهم جز با فضای مجازی مدیریت شده میسر نخواهد بود.
[۷] در پایان شما را دعوت میکنم به عدالت و انصاف در توصیهها و نقد دوستان
اگر شما به کنایه، منتقدان خود را اخباریگر و صاحبان جریانهای فکری و فرهنگی دگماندیش و بسته میپندارید این حقیر هم میتوانم شما را وابسته به جریانی بدانم که با پُز روشنفکری و نه بر اساس استدلال و منطق در صدد ادعای دفاع از ما مردم برآمدهاید. اما اینچنین شما را خطاب نمیکنم؛ به جای آن شما را ارجاع میدهم به این سخن حکیمانه رهبر انقلاب:
«شما ممکن است با یک نفری بد باشید، او را قبول هم نداشته باشید؛ عیبی ندارد، نظر شما است، ممکن است نظر درستی هم باشد امّا این را با تهمت، با دروغ، با اهانت، با این چیزها نبایستی آلوده کرد؛ آلوده شدنِ اینها خیلی بد است»۱۴۰۰/۰۸/۰۲
زینب نجیب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا هیچوقت سختیهای سفر اربعین رو نگفتی؟
#حتما_ببینید
@fakhrian_ir
وقتتان را صرف رونمایی از چهرۀ زشت و مشمئزکنندۀ عدهای «بیهویّت» نکنید. سالهاست دستشان برای داخل و خارج رو شده. اینها ایران را زندانِ توهّماتِ حیوانیشان میدانند و آزادی را در روابط جنسیِ آزاد. اوجِ حیایِ این جماعت این است که روی فرش قرمزی که هیچ مناسبتی با سرخی چهرۀ «انسانیّت» ندارد، به یک بوسه اکتفا کنند. مگر ندیدید در نشستِ خبریشان میگویند در ایران نمیتوان هرجوری که دلت میخواهد زندگی کنی؟ بعد توضیح میدهد که زندگی دلخواهشان چیست! راستش را بخواهی این جماعت اصلاً از زندگیِ «کثیف» خوششان میآید. طبق آخرین خبر، هر دو فیلمشان در جشنوارۀ کن، از نگاه مخاطبان، در آخرین رتبه قرار دارد.
@fakhrian_ir
#نشست_مجازی
▫️انجمن علمی قرآن و حدیث دانشگاه قم با همکاری دیگر مراکز برگزار می کند؛
💠بررسی زوایای مذهبی و دینی امام خمینی (رحمةاللهعلیه)
🔻 با بیان حجةالاسلاموالمسلمین فخریان
🔸️چهارشنبه ۱۱ خرداد، ساعت ۲۱
✅ورود از طریق مهمان یا guest؛
https://online.qom.ac.ir/quran_hadith_asso
🔹️با صدور گواهی معتبر حضور، با ارسال خلاصۀ نشست به آیدی:
@quran_etrat5
_________________
@fakhrian_ir
انقلاب اسلامی فراتر از روایتگر به روایتساز نیاز دارد. در بزنگاهها خلأ جدیِ روایتسازان، مشهود است.
@fakhrian_ir
#اطلاعیه
🏴مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی و بزرگداشت قیام ١۵خرداد
با سخنرانی: حجةالاسلاموالمسلمین فخریان
🔸پنجشنبه ١٢خرداد، از ساعت ١٠ صبح
🔹خوانسار، حسینیه شهدا
@fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند به جرم خمینیست
📌 روایتی از اعدام دوستداران امام خمینی در افغانستان و فهرست پنج هزار نفره از این افراد
پخش از شبکه افق
📺جمعه سیزدهم خرداد 19:30
⬅️ بازپخش شنبه 10:30 صبح
@fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب اسلامی: مراقب «هویتزدایی» از حقیقت انقلاب باشید.
جوانهای «هوشمند» و فرزانه روی این مسأله فکر کنند.
۱۴۰۱/۰۳/۱۴
@fakhrian_ir
در ۶ ماه اخیر، در سخنرانیها و تدریسها، روی این مسائل تمرکز ویژه داشتهایم:
۱. ضرورت هویتزایی و مقابله با هویتزدایی
۲. تبیین سبک زندگی اسلامی و غربی
۳. تبیین ضرورت و شیوههای مقابله با جنگ رسانهای دشمن
۴. توجه ویژه به ایمان مردم برای تولید عمل دینی
۵. تبیین بُنباز بودن کشور در مسائل مختلف
۶. تبیین ضرورت حمایت حداکثری از نظام و مسئولین
@fakhrian_ir
دقّت بیشتر بهخرج دهید
[۱]. امیرالمؤمنین شاگرد رسولالله بود، اما آیا بعد از پیغمبر، امامِ انقلابی که پیامبر تأسیس کرد، نبود؟! آیا چون بعد از پیغمبر اسلام، ۱۲ امام به امامت رسیدند، شخصیت و رفتار پیامبر در تاریخ ماندگار نماند؟ یا برعکس، ائمه(علیهمالسلام) عامل ماندگاری مکتب پیامبر و مانع از تحریف آن بودند.
[۲]. آیا چون امیرالمؤمنین و ۱۱ امام بعد از او، ائمۀ انقلابِ پیامبر بودند، یعنی مقام ائمه با پیامبر یکی است؟ قطعا خیر.
[۳]. آیتالله خامنهای بعد از وفات حضرت امام، امامِ همان انقلابی است که امام بنیانگذارش بود. و همو عامل اصلی ماندگاری مکتب امام و هم عنصر حیاتی در جلوگیری از تحریف مکتب امام است.
[۴]. هیچگاه امّت اسلام «بیامام» نخواهد بود. «امامت» جزو مفاهیم ادامهدار و جاری است، کما اینکه «انقلاب» زنده است و ادامه دارد. خب این امت اسلامی و این انقلاب، امام نمیخواهد؟
[۵]. آقای ضرغامی میبایست بیشتر در مفهوم «امامت» و «انقلاب» دقت بهخرج دهد.
@fakhrian_ir
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
نیازمندیهای تحقق جهاد تبیین.mp3
12.58M
🔊#صوت_مهم
#موضوع: نیازمندیهای تحقق جهاد تبیین
🎙حجةالاسلاموالمسلمین فخریان
۱۴۰۱/۰۳/۰۶
تو را بهخدا شما بنشینید و در مورد «جهاد تبیین» فکر کنید. منظورم این است که به این بیاندیشید که در آیندۀ نزدیک و دور «تبیینیها» به چه آفات و آسیبهایی دچار خواهند شد؟ «تبیینیها» چه نیازمندیهایی دارند؟ چه «مهارتهایی» را بایستی کسب کنند؟ مرکز تولید محتوای غنیّ و عمیق برای «جهادِ تبیین» کجاست؟ چه کنیم که تبیین «سالم» بماند؟ بدانید ««تبیینبانی» به عهدهی شماست...
#جهاد_تبیین
#تبیینبانی
@fakhrian_ir
@t_manzome_f_r
[مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری]
اسماعیل فخریان
🔊#صوت_مهم #موضوع: نیازمندیهای تحقق جهاد تبیین 🎙حجةالاسلاموالمسلمین فخریان ۱۴۰۱/۰۳/۰۶ تو را
#اصلاحیه
تاکنون دوجلسۀ هماندیشی پیرامون «جهاد تبیین» در قم با سخنرانی حجةالاسلاموالمسلمین فخریان برگزار شده است. موضوع جلسۀ اول «راهکارهای تحقق جهاد تبیین» و موضوع جلسۀ دوم «نیازمندیهای تحقق جهاد تبیین» بوده که به اشتباه، صوت جلسۀ دوم نیز با عنوان «راهکارهای تحقق جهاد تبیین» منتشر شد و اکنون بدینوسیله اصلاح میشود.
آقای حسن خمینی، معنای «ولایتفقیه» و گسترۀ اختیارات ولیّفقیه را نفهمیدهاید.
پایگاه اطلاعرسانی جماران به نقل از سید حسن خمینی: قید «مطلقه» در عنوان ولایتفقیه، نسبت به «احکام اوّلی» است، نه «قانون اساسی».
آیةالله خامنهای:
کار ولیّفقیه چیست در جامعه؟ کار ولیّفقیه عبارت است از ادارۀ جامعه، البته بر مبنای اسلام؛ شکی در این نیست؛ اما آنجاهایی که مصالح اسلامی را، مصالح اجتماعی را ولیّفقیه تشخیص میدهد و بر طبقِ مصلحت، یک دستوری صادر میکند، آن دستور، «حکم الله» است، آن دستور، خودش یک دستور شرعی است. ولیّفقیه چه با اتکا به دلیل عقلیِ قطعی و چه با اتکا به ادلّهٔ شرعی، یک مصلحتی را برای جامعه تشخیص میدهد، آن مصلحت را اِعمال میکند، آن میشود «حکم الله» و برای همهٔ مردم، این حکم واجبالاِطاعه است. معنای این جمله هم که در بیانات بزرگان تکرار شده که حکومت از احکام اولیّه است، همین است. اصل حکومت از احکام اولیّه است و احکامِ حاکم اسلامی هم حکم اوّلی است، یعنی حکم ثانوی، به معنایِ اینکه تابع ضرورتها باشد نیست. البته در مواردی هم میتواند حکم ثانوی بکند. حکم ثانوی هم حکم شرعی است، فرقی نمیکند، اما آنچه را که ولیّفقیه در جامعهٔ اسلامی بهعنوان قانونی وضع میکند یا اجرا میکند، احکام ولیّفقیه احکام اوّلیه است، مثل «احکام الله» است.
در جامعهٔ اسلامی تمام دستگاهها، چه دستگاههای قانونگذار، چه دستگاههای اجراکننده، اعم از قوهٔ اجرائیه و قوهٔ قضائیه، مشروعیتشان به خاطر ارتباط و اتّصال به ولیّفقیه است و الّا بهخودیخود، حتی مجلس قانونگذاری هم حق قانونگذاری ندارد. مجلس شورای اسلامی که قانون وضع میکند ــ معنای قانون وضع کردن چیست؟ معنای قانون وضع کردن این است که محدودیتهایی را در زندگی مردم، بر طبق یک مصالحی ایجاد میکنند ــ خب یک چنین کاری بنا بر مبنای فقهی اسلامی و بنا بر اصل ولایتفقیه، برای هیچکس جایز نیست و از هیچکس مشروع نیست، مگر ولیّفقیه. در حقیقت قانونگذاری هم اعتبارش به اتکا به ولایتفقیه است. قوه مجریه هم اعتبارش به اتکا و امضا و تنفیذ ولیّفقیه است که اگر ولیّفقیه اجازه ندهد و تنفیذ نکند و امضا نکند، تمام این دستگاههایی که در مملکت مشغول کار هستند، چه قانونگذاری، چه اجرائیات، کارهایشان بدون دلیل و بدون حق است و واجبالاطاعه و الزامی نیست. به خاطر ارتباط و اتّصال به ولیفقیه است که اینها هم مشروعیّت پیدا میکنند. در حقیقت ولایتفقیه مثل روحی است در کالبد نظام.
بالاتر از این من بگویم، «قانون اساسی» در جمهوری اسلامی که ملاک و معیار و چهـارچوب قوانیـن است، اعتبارش به خاطر قبول و تأیید ولیفقیــه است و اِلّا خبـــرگان، ۵۰ نفر، ۶۰ نفر، ۱۰۰ نفر، از هر قشری، چه حقی دارند دورهم بنشینند و برای مردمِ مملکت و مردم جامعه قانون وضع کنند؟ قانون اساسی وضع کنند؟ اکثریت مردم چه حقی دارند که امضا کنند قانون اساسی را و برای همۀ مردم این قانون را لازمالاجرا بکنند؟ آن کسی که حق دارد قانون اساسی را برای جامعه قرار بدهد، ولیّفقیه است، او همان امام اسلامی است و دستگاهی است که حاکمیت الهی را از طریق وراثتِ پیغمبر و وراثتِ ائمهٔ معصومین در اختیار دارد. او چون به خبرگان دستور داد که بنشینند قانون اساسی بنویسند و او چون امضا کرد قانون اساسـی را، قانـون اساسی شد قانــون. حتـی اصـل نظـام جمهـــوری اسلامــی، مشروعیتش، بهعنوان یک حکم از طرف ولیفقیه است. این ولیفقیه است که نظام جمهوری اسلامی را بهعنوان یک نظام، برای جامعه اسلامی به وجود میآورد و جعل میکند و لازمالاتّباع میکند و مخالفت با این نظام حرام میشود و جزء گناهان کبیره میشود و مبارزهٔ با مخالفین این نظام واجب میشود. چرا؟ برای خاطر اینکه این نظام، نظامی است که ولیّفقیه، یعنی آن مقامِ مسئولِ موظفِ مأذون از طرف پروردگار، برای مردم به وجود آورده؛ این شأن ولیّفقیه است.
در حقیقت ولایت و حاکمیت ولیّفقیه، ولایت و حاکمیت فقه اسلامی است، ولایت و حاکمیت دین خداست، ولایت و حاکمیت ملاکها و ارزشهاست، نه ولایت و حاکمیت یک شخص؛ یعنی خودِ ولیفقیه هم بهعنوان یک شخص، موظف است که آنچه حکم ولیّفقیه است اطاعت کند و تبعیّت کند. بر همه واجبالِاتّباع است این احکام. احکامِ ولیّفقیه، حتی بر خودِ ولیّفقیه [واجب است]. یک چنین گسترهٔ بسیار وسیع و عظیمی را، دامنه ولایتفقیه داراست که منتهی میشود به ولایت خدا؛ یعنی چون ریشهٔ ولایتفقیه، ولایت الهی است، ریشهٔ آن ولایت پیغمبر است و همان چیزی است که پیغمبر به اوصیای معصومینش و از اوصیای معصومین به علمای امت، فقهای امت... منتقلشده، لذاست که این، دارای یک چنین سعهٔ اختیاراتی است؛ این معنای ولایتفقیه در جامعهٔ اسلامی است.
منبع: کتاب «ولایت و حکومت» ص۲۷۵
کتاب «ولایت و انسانسازی» ص۱۰۳
@fakhrian_ir
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
▫️هیئت اصحابالحسین(علیهالسلام) برگزار میکند
سلسله جلساتِ تبیینِ «هویّتزایی و هویّتزدایی»
🔹باسخنرانی: حجةالاسلاموالمسلمین فخریان
🔸و مداحی: حاج علی فخری
🔻زمان: چهارشنبه ۱۸ خردادماه، از نماز مغرب و عشا
🔻مکان:
مسیر اول: قم، خیابان ایستگاه راهآهن، کوچه۱۰، فرعی ۱۹، حسینیه شهید آیتالله مؤیدی قمی
مسیر دوم: قم، روبروی صحن جوادالائمه، انتهای کوچه آبشار، خیابان بوعلی سینا، کوچه ۱۹، حسینیه شهید آیتالله مؤیدی قمی
#اجتماع_اصحاب_حق
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
هیئت اصحابالحسین"علیهالسلام" _ قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دیدار و اجرای مشترکِ حاج ابوذر روحی با دختران دوقلوی سرطانیِ ارومیهای که بیش از این، با اجرای سرود "سلام فرمانده" در بیمارستان شهید مطهری ارومیه، ارادت خود را به حضرت صاحب الزمان( عجاللهفرجه) نشان داده بودند.
پ.ن: این کلیپ هم ازم خیلی اشک گرفت و هم حالمرو خیلی خوب کرد.
@fakhrian_ir
انقلاب اسلامی «کلمة لاالهالاالله» است
«کلمة لاالهالاالله حصنی» یعنی تنها منطقۀ امن، دستگاه توحید است. هرچیز و هرجایی که رنگ خدا نداشته باشد، «صِبغةالله» نباشد، نه ماندگار است و نه ایمن.
«فمن دخل حِصنی امِن من عذابی» یعنی اگر وارد دستگاه توحید شدی، از عذابِ اثرِ وضعی و خانمانسوزِ دستگاه طاغوت، در امان خواهی بود.
«لکن بشروطها و انا من شروطها» یعنی ورود به «وادی مقدس طوی» بدون ولایت امامِ حق، امکان ندارد. حجت خداست که دستت را میگیرد و از «کُتَل»های پُرپیچ و خم دنیا عبورت میدهد و در منطقۀ امن الهی ساکنت میکند.
عنکبوت و بیتش، چون «اَوْهَنالاشیاء»اند، ظرفیت همراهی با قطب عالم امکان را ندارند.
خمینی کبیر - که تداوم ولایت اولیاء الهی بود - سفرۀ «کلمة لاالهالاالله» را برای بشر گستراند و ناصیۀ بشر را از دست طاغوت گرفت و بر خوان لایتناهی توحید نشاند. این انقلاب همان «کلمة لاالهالاالله» است که شرط ورود به آن، همراهی با امام انقلاب است.
@fakhrian_ir
شما باید پاسخگو باشید
در مستند «دومینو» که آسیبهای گوناگون فرهنگی، پزشکی و اقتصادیِ نگهداری سگهای زینتی_خانگی رو بررسی میکند، نمایندۀ مجلس میگه: چرا فروشگاههای فروش مایحتاج سگهای خانگی مثل قارچ سبز میشوند؟ چرا برای غذای سگ و پوشک سگ ارز ترجیحی (۴۲۰۰) اختصاص داده شده؟
یکی نیست بگه بزرگوار شما نباید بگی: «چرا» فلان، «چرا فلان». شما باید پاسخگو باشی، نه اینکه مشکلات موجود رو تکرار کنی. شما نمایندۀ مجلس شدی که قانونگذاری و نظارت کنی.
جای پرسشگر و پاسخگو عوض نشه.
@fakhrian_ir
گفت: آنانکه از حماسهسازان جنگ ۸ ساله مینویسند، همان مَقتلنویسانِ «کربلای خمینی» هستند.
و من هنوز در شگفت از این جملۀ نغز.
@fakhrian_ir
یکی از مواد بهظاهر قانونی اما بهشدت فسادزا، «ماده ۱۰۰» شهرداریهاست که در طول سالهای گذشته تبدیل به مادۀ خرید و فروش تخلف و در بسیاری از موارد دعوت طبقه پولدار به تخلفات ساختمانی شده و بستر ردّ و بدل شدن رشوه بوده است. یعنی طرف تخلف میکرد و پولش رو میداد و از اول برای تخلف برنامهریزی میکرد.
امروز خطیب نماز جمعۀ تهران، آقای حاجعلیاکبری این مورد رو به شهرداریها تذکر داد و گفت از بلندگوی نماز جمعه پیگیری خواهیم کرد.
همچنین پیرامون افزایش سرسامآور اجارهبها گفتند که جا دارد از ایشون تشکر کنیم.
@fakhrian_ir
تبیین،لازمه استمرار انقلاب اسلامی.mp3
3.37M
🎙«تبیین» لازمۀ استمرار انقلاب
روزی چند ساعت برای «تبیین» مطالعه میکنی؟
@fakhrian_ir
مردم هم دیندارند و هم انقلابی
در دو سال اخیر همۀ مردم، از کوچک و بزرگ یک مسأله را با تمام وجود حس کردند، و آن «حیاتِ همراه با طراوتِ انقلاب اسلامی» است. همه دیدند که چگونه شعارهای انقلاب - که به تعبیر رهبری شعارهای فطری و همگانی است - زنده و خواستنی و فراگیر است.
شما ببینید میزان محبوبیت حاجقاسم در میان مردم را! خب حاجقاسم نماد یک انسان انقلابی و معتقد به مکتب امام است. اتفاقاً دُز انقلابیگری و مکتبی بودن حاجقاسم خیلی هم زیاد بود، و در عین حال از همه در بین مردم محبوبتر و دوستداشتنیتر بود و هست. مردم عاشقِ چیِ حاجقاسماند؟ عاشق شخصیت و مکتب حاجقاسم، عاشق مجاهدت حاجقاسم، عاشق تدیّن حاجقاسم، و این یعنی مردم انقلابیاند، یعنی انقلاب زنده است، یعنی مردم پایِ کار این نظاماند. مثال دیگر. چرا مردم عاشق سرود «سلام فرمانده»اند؟ مضمون سرود «سلام فرمانده» چیست؟ چیزی جز ارادت به امام زمان و عهد بستن با امام و پای کار نظام بودن؟ چیزی جز قیام و جهاد؟ چیزی جز میدانداری برای دین؟ در این کشور هزار و یک شعر و آهنگ و کنسرت و نوازندگی ساخته و پخش میشود، چرا مردم به آنها این توجه را نکردند؟ چرا این اجتماع و شور برای آنها اتفاق نیفتاد؟ پس یعنی مردم دیندارند، انقلابیاند. نمیدانم چرا عدهای نمیخواهند این را باور کنند؟ چرا دائم میگویند مردم از دین و انقلاب فاصله گرفتهاند! خب مردم همینها هستند دیگر! همینها که برای حاجقاسم قیامت بهپا کردند. همینها که برای زمزمۀ سیاسیترین و انقلابیترین سرود این جور اجتماع خیرهکننده بهپا میکنند.
@fakhrian_ir
هدایت شده از بینش راهبردی
در گروهی که مشترکا با آقای رسایی هستیم سوال کردم این توییت شماست یا فیک است ایشان هم پاسخ دادند فیک نیست بنده هم برایشان نوشتم:
امیدوار بودم فیک باشد چون هر چقدر به ذهنم فشار آوردم که قبول کنم آقای رسایی با سابقه سالها فعالیت رسانه ای چگونه ممکن است چنین توییتی بزند، نتوانستم قبول کنم
خب دلاور الان چه تناسبی هست بین آقای طائب و مرحوم منتظری؟
چه تناسبی هست بین حکم ولی فقیه با حکم فرمانده سپاه؟
چه تناسبی هست بین عزل با تغییرات طبیعی درون سازمانی در هر سازمان؟
به نظرم به مانند مرحوم منتظری قدری در اداره کنندگان کانالها و صفحاتتان دقت بیشتری بفرمایید و قدری هم عنایت به بازی نخوردن از سوی خناسان داشته باشید!
واقعا هنگ کرده ام، این همان آقای رسایی است که صبح تا شب به دیگران می توپد و میگوید مراقب غضنفرها باشید و مراقب بازی نکردن در زمین دشمن باشید و مراقب باشید که...
به نظرم حذف کنید و عذرخواهی کنید به صواب نزدیکتر است🌹
عرصههای مخرج مشترک
دوستان عزیز! «مخرج مشترک نداشتن با دشمن» فقط در موضوع «مطالبهگری» نیست، در تمام شئون اجتماعی باید مراقب باشیم با دشمن مخرج مشترک پیدا نکنیم. در تحلیلها، در نقدکردنها، در سبکزندگی، در سبک مدیریت و...
در همۀ این موارد، میتواند مخرج مشترک با دشمن بوجود بیاید.
وقتی توی جوان انقلابی، تویی که جزو خواص هستی، تویی که دنبالکننده داری، تویی که شعارهای انقلاب رو تکرار میکنی، در یک جایی با دشمنِ انقلاب «مخرج مشترک» پیدا میکنی، یعنی داری به نقشۀ دشمن کمک میدی، به انتشارش ضریب میدی، به صداش پژواک میدی. ناخواسته پیادهنظام بیمزد و مواجب دشمن میشی.
حواست هست؟
@fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حاجآقا برگردون
پ.ن: تعداد این طلبهها بیشمار است.
@fakhrian_ir