eitaa logo
اسماعیل فخریان
11هزار دنبال‌کننده
755 عکس
410 ویدیو
48 فایل
مدیر: @im_enqelabi
مشاهده در ایتا
دانلود
آقاجان امروز هم گذشت... و اما آه از دردِ بی‌دردی آه از عادت به نبودنت
🔸 راز بی‌قراری سردار سلیمانی در فراق حاج احمد کاظمی 🔹 حجت الاسلام بهزاد زارع (رییس دفتر دکتر نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی): 🔹 در مجلس ختم شهید احمد کاظمی بسیار بی تابی می‌کرد؛ بعدها وقتی در تلویزیون درباره بی قراری او سوال شد، حاج قاسم گریه کرد و گفت در عملیات فتح ، اولین فرماندهی بود که وارد خرمشهر شد و تیپ او در ساعات اولیه بیش از سه هزار عراقی را اسیر کرد. 🔹در واقع فاتح اصلی خرمشهر حاج احمد کاظمی بود، اما در طول ۲۳ سال بعد از آزادی خرمشهر، تا شهادت حاج احمد، گوش های‌مان را تیز کردیم تا یک بار این ماجرا از احمد بشنویم اما دریغ از یک بار. خبرگزاری رسا @fakhrian_ir
شب اول، صفر۱۳۹۹.MP3
14.74M
سخنرانی شب۲۸صفر ۹۹/۷/۲۴ @fakhrian_ir
20130115083658-9712-1.pdf
411.3K
براساس گزارشات دقيق بايد گفت كه حمله به خانه حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) بلافاصله پس از رحلت پيامبراعظم صورت نگرفته و اين حمله همان روز هفتادم انجام شده و در فاطميه اول حضرت محسن به شهادت رسيدند و در نيز شهادت حضرت واقع شده است. بررسی دقیق و مفصل‌ جناب استاد یوسفی غروی را میتوانید در این فایل مشاهده فرمائید. @fakhrian_ir
ثمره‌ی در این شرایط چیست؟ به چند نکته دقت کنید: ۱. یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری دینی است و یکی از مهم‌ترین مصادیق مردم‌سالاری در جمهوری اسلامی، این است که مسئولین کشور را بی‌واسطه یا باواسطه، مردم انتخاب می‌کنند. ۲. در جمهوری اسلامی، بعد از ولیّ‌فقیه، سه رکن اساسی به نام‌های قوه‌ی قضائیه، قوه‌ی مقننه و قوه‌ی مجریه وجود دارد که اکثر کارهای اجراییِ کشور که تاثیر مستقیم بر زندگی مردم دارد، بر عهده‌ی قوه‌ی مجریه است. ۳. طبق قانون اساسیِ کشور، منتخبان مردم در مجلس، این حق را دارند که رئیس قوه‌ی مجریه -که او نیز منتخب مردم است- و وزراء را استیضاح و حتی برکنار کنند. ۴. استیضاح و یا عزل یک مسئول -خصوصا در مواردی که مسئولیتی کلان داشته باشد- قطعا دارای هزینه است، بنابراین باید به این مساله اندیشید ‌که ثمره‌ی استیضاح و یا عزل فلان مسئول، برای مردم و نظام چه و چه‌مقدار خواهد بود. پ.ن: با توجه به شرایط فعلی کشور در عرصه‌ی اقتصادی و سیاسی و زمان باقی‌مانده تا پایان کار این دولت، به نظر بنده استیضاح رئیس جمهور و عزل او، نه تنها به بهبود وضع معیشت مردم کمک نخواهد کرد، بلکه تنش‌ها و چالش‌های جدید و متعددی را در عرصه‌ی مختلف مدیریت کشور، ایجاد خواهد کرد. @fakhrian_ir
شهادت امام عسکری(علیه‌السلام).MP3
13.77M
سخنرانی شب شهادت امام حسن عسکری (علیه‌السلام) موضوع: جریان نبوت و امامت به دنبال چه بود؟ ۹۹/۸/۳شنبه @fakhrian_ir
🔴روایت تعظیم و جشن در نهم ربیع ساختگی است! 🔻آیت الله یوسفی غروی: در جلد 31 و 95 بحارالانوار به نشر دار الإحیاء التراث العربی، در کتاب های «فتن و محن» و «اعمال ایام و ماه ها» روایتی مبنی بر عید بودن نهم ربیع الاول به سبب هلاکت عمر بن خطاب آمده است که به دلایل فراوانی، این روایت ساختگی است. 🔻علامه مجلسی(ره) این روایت را از کتاب زوائد الفوائد نقل می کند که نویسنده این کتاب علی بن علی بن طاووس «پسر ابن طاووس» بوده و جز نامی از این کتاب و روایت فوق که مستند به این کتاب است، روایت دیگری از آن باقی نمانده و همین امر دلیل بر ضعف و ساختگی بودن این روایت است. 🔻همچنین وجود الفاظی عامیانه همچون الفاظ «یَرْتاس»، «رؤیا» و «جنیت» به جای «یَتَرَأصُ»‏، «ریاء» و «جنٌبت» و وجود عباراتی همچون اسفل الفیلوق، یوم الهدی، یوم انکسار شیعه، یوم التصفیح، یوم ظفرت به بنو إِسرائیل‏ در روایت فوق، دلیل بر ضعف و ساختگی بودن این روایت است. 🔻علاوه بر این، ثابت نبودن افعال ماضی و مضارع در روایت و نیز عدم ثبات منقول عنه میان پیامبر اکرم(ص) و امیر مؤمنان علی(ع) دلیل بر اضطراب گوینده چنین روایتی می کند و این اضطراب از شأن امام هادی(ع) به دور است. 🔻 احدی از مورخان مخالفت نکرده اند که عمر بن خطاب در روز 26 ذی الحجه ضربه و 28 این ماه از دنیا رفت، بنابراین شهرت قتل عمر در روز نهم ربیع الاول به علت تبلیغات کاذب پادشاهان صفویه برای تحریک احساسات مردم به جنگ با اهل سنت با کارهایی همچون جشن گرفتن در ایام قتل عمر بن خطاب است. صفویان نمی توانستند جشن قتل عمر بن خطاب را در ایام 26 ذی الحجه به بعد بگیرند چرا که جشن آنان با محرم الحرام و ایام شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) تداخل پیدا می کرد و مساجد سیاه پوش عزا می شد. همچنین گرفتن جشن قتل عمر بن خطاب در ایام کشته شدن عمر بن سعد می توانست صفویان را از خطرات احتمالی فرقه مقابل درامان دارد چرا که می توانستند با رعایت تقیه، جشن خود را به عنوان جشن قتل عمر بن سعد تلقی کنند. 🔻روایت فوق تنها از پسر ابن طاووس نقل شده و حتی شخص ابن طاووس هم که فردی متسامح است، این روایت را در کتب خود نیاورده و این امر هم دلیلی دیگر بر جعلی و ساختگی بودن چنین روایتی است. 🔻 فضائل فراوانی که در این روایت برای جشن گیرنده روز نهم ربیع الاول آمده، توهم عظیم بودن این روز را می آورد در صورتی که هیچ گونه روایت دیگری از هیچ یک از علما و اهل بیت(ع) درباره فضائل این روز وارد نشده است، بنابراین اگر این روایت صحیح باشد، می توان گفت که ائمه اطهار(ع) هم تا زمان امام هادی(ع) از فضایل این روز نا آگاه بودند. @Yusufi_Gharawi
♦️ قتل عُمر بن خطاب در ماه ذي‌الحجة بوده است، نه ربیع‌الأول؛ تاریخ قتل عُمر بن خطاب در تمام منابع تاریخی -اعم از شیعه و سنی- بدون استثناء در ماه ذی‌الحجه و در روزهای آخر این ماه گفته شده است. اختلاف اقوال در تعیین دقیق روز است؛ روز زخمی شدن و روز فوتش. خنجر خوردنش را اکثر قریب به اتفاق مورخان و تقریباً به اجماع، در بامداد روز چهارشنبه ٢٦ ذی‌الحجه سال ٢٣ق گفته‌اند. و فوتش را اغلب سه روز پس از زخمی شدنش دانسته‌اند. شروع خلافت عثمان را نیز همگی در ابتدای ماه محرّم گفته‌اند. بهرحال شهرت جرح و قتل عُمر بن خطاب در ماه ربیع‌الأول، پایه و استنادی علمی ندارد و بر خلاف اجماع مورخان و لذا فاقد اعتبار است. 📚 موسوعة التاريخ الإسلامي ٤: ٢٩٩ و ٣٠٠. ــــــــــــــــــــ ❖ جهت تسهیل مراجعه به منابع، عنوان برخی منابع کهن و نیز برخی منابع میانی و متأخر که به ذکر تاریخ قتل عمر بن خطاب یا تاریخ شروع خلافت عثمان پرداخته‌اند در پی آمده است: - الطبقات الكبرى (ابن سعد، ٢٣٠ق)، ج٣، ص٣٦٤ و ٣٦٥؛ - تاریخ خليفة بن خياط (٢٤٠ق)، ص١٠٩؛ - التاريخ الصغير (بخاري، ٢٥٦ق)، ج١، ص٧٥؛ - أنساب الأشراف (بلاذري، ٢٧٩ق)، ج١٠، ص٤٣٩؛ - تاريخ اليعقوبي (٢٨٤ق)، ج٢، ص١٥٩؛ - المعجم الكبير (طبراني، ٣٠٦ق)، ج١، ص٧٠، ح٧٢، ٧٣ و ٧٤؛ - تاريخ الطبري (٣١٠ق)، ج٣، ص٢٦٥ و ٢٦٦؛ - همان، ج٤، ص١٩٣؛ - التنبیه والإشراف (معسودي، ٣٤٦ق)، ص٢٥٠ و ٢٥٣؛ - مروج الذّهب (مسعودي، ٣٤٦ق)، ج٢، ص٣٠٤ و ٣٣١؛ - مسار الشيعة (شيخ مفيد، ٤١٣ق)، ص٢٣؛ - الإستيعاب (ابن عبد البر، ٤٦٣ق)، ج٣، ص١١٥٢؛ - تاريخ مدينة دمشق (ابن عساكر، ٥٧١ق)، ج٤٤، ص٤٦٤ و ٤٦٧؛ - الكامل في التاريخ (ابن أثير، ٦٣٠ق)، ج٣، ص٥٢؛ - وفيات الأعيان (ابن خلكان، ٦٨١ق)، ج٣، ص٤٣٩؛ - العدد القوية لدفع المخاوف اليومية (علي بن يوسف حلي(برادر علامه حلي)، حدود ٧٠٥ق)، ص٣٢٨؛ - الوافي بالوفيات (صفدي، ٧٦٤ق)، ج٢٢، ص٣٠٤؛ - البداية والنهاية (ابن كثير، ٧٧٤ق)، ج٧، ص١٥٥ و ١٥٦؛ - مجمع الزوائد (هيثمي، ٨٠٧ق)، ج٩، ص٧٩؛ - فتح الباري (ابن حجر عسقلاني، ٨٥٢ق)، ج٩، ص١٥؛ - المصباح (جُنة الأمان الواقية وجَنة الإيمان الباقية) (شيخ إبراهيم كفعمي،٩٠٥ق)، ص٥١١ و ٥١٥؛ - بحار الأنوار (علامه مجلسي، ١١١١ق)، ج٥٥، ص٣٧٢؛ - الكُنى والألقاب (شيخ عباس قمي، ١٣٥٩ق)، ج٣، ص١٦٧؛ - مستدرك سفينة البحار (شيخ علي نمازي شاهرودي، ١٤٠٥ق)، ج٢، ص٢١٦. @Yusufi_Gharawi
پژوهشکده موسسه آموزش عالی حوزوی رفیعه المصطفی (علیهماالسلام) با همکاری مجمع فرق، ادیان و مذاهب کشور(مفام) نشست آنلاین علمی تخصصی با موضوع: هفته وحدت از منظر امامین انقلاب را تقدیم میکند: وحدت راهبرد تمدن‌سازی با حضور: حجت الاسلام مسلم منفرد و حجت الاسلام اسماعیل فخریان یکشنبه ۱۱ آبان، ساعت ۱۸:۱۵
اسماعیل فخریان
پژوهشکده موسسه آموزش عالی حوزوی رفیعه المصطفی (علیهماالسلام) با همکاری مجمع فرق، ادیان و مذاهب کشور(
آدرس: https://www.skyroom.online/ch/101159ma/pazhohesh.rafieh.n سخنرانی حجه‌الاسلام و المسلمین فخریان با موضوع: وحدت راهبرد تمدن‌سازی ساعت ۱۸:۱۵ ان شاءالله
وحدت، راهبرد تمدن‌سازی.MP3
7.71M
سخنرانی در نشست مجازی علمی_تخصصیِ وحدت از منظر امامین انقلاب با موضوع: وحدت راهبرد تمدن‌سازی یکشنبه ۱۱ آبان۹۹ @fakhrian_media @fakhrian_ir
تحریم کالاهای در پی اهانت به پیامبر اعظم و حمایت رئیس‌جمهور فرانسه از این هتک حرمت، - که نشان از اتحاد و قدرت مسلمانان است - موجب عقب نشینی و یاس هتاکان و جبهه‌ی استکبار و در نهایت باعث عقب‌نشینی آنها شد. این یک قاعده‌ی کلی است که قدرت موجب عقب‌نشینی دشمن و برعکس انفعال و وادادگی موجب وحشی‌تر شدن دشمن می‌شود. در سال‌های اخیر که حزب‌الله لبنان و جبهه‌ی مقاومت فلسطینی از هر لحاظ قوی‌تر شد، اسرائیل منزوی‌تر و حقیرتر شد و این قدرت جبهه‌ی مقاومت بزرگ‌ترین دلیل بر این است که اسرائیل تا دو دهه‌ی دیگر منهدم خواهد شد. کاش دولت‌مردان ما می فهمیدند که با مذاکره با شیطان بزرگ و دیپلماسی لبخند، چقدر دشمن را وقیح‌تر و پُرروتر کردند. اسماعیل فخریان @fakhrian_ir