🔻جرالد فورد به تعمیرگاه «موقت» میرود
🔹نیروی دریایی آمریکا هفته گذشته در بیانیهای، آتشسوزی در بزرگترین ناو جنگی آمریکا را تایید و ادعا کرد که این آتشسوزی، ربطی به درگیریها نداشته است و دو خدمه دچار جراحات غیرمرگبار شدند.
🔹طبق ادعای نیروی دریایی آمریکا، عملیات رزمی این ناو ۱۰۰ هزار تنی که در جریان جنگ با ایران در دریای سرخ مستقر شده، تحت تأثیر آتشسوزی قرار نگرفته است.
🔹نیویورک تایمز، اما در گزارش خود از شرایط بد خدمه و نظامیان این ناو ۱۳ میلیارد دلاری گزارش داد و نوشته بود که حدود ۶۰۰ ملوان تختخواب خود را در این حریق از دست داده و روی میزها یا کف ناو میخوابند و بسیاری هم امکان استفاده از بخش شستشو و خشکشویی لباس را ندارند.
🔹حالا امروز رویترز در گزارش تازه خود به نقل از مقامهای آمریکایی خبر داد که این ناو انتظار میرود در بندر خرت یونان به طور موقت لنگر بیاندازد.
مجله مجازی فراجالب را دنبال کنید 👇
🎯 @Farajaleb
1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️سخنگوی ارتش: از تسلیحاتی استفاده میکنیم و در روزهای آینده بیشتر استفاده خواهیم کرد که در گذشته استفاده نکردیم
مجله مجازی فراجالب را دنبال کنید 👇
🎯 @Farajaleb
1.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این کلام شهید سید حسن نصرالله را بشنویم
مجله مجازی فراجالب را دنبال کنید 👇
🎯 @Farajaleb
💔تصویری که کانال شهید علی لاریجانی از دست منتسب به ایشان منتشر کرد
مجله مجازی فراجالب را دنبال کنید 👇
🎯 @Farajaleb
2.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️پایان امپراطوری آمریکا
امانوئل تاد، تحلیلگر فرانسوی:
🔹اگر ایران این ضربه را تاب بیاورد و به اهدافش برسد، در عمل ممکن است پایان امپراطوری آمریکا باشد.
مجله مجازی فراجالب را دنبال کنید 👇
🎯 @Farajaleb
8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کاش این فیلم رو نمیدیدم💔
مال ۱۰ سال پیش نیست
مال ۲ سال پیشه ...
مجله مجازی فراجالب را دنبال کنید 👇
🎯 @Farajaleb
تصویری از منزل ساده شهید علی لاریجانی
مجله مجازی فراجالب را دنبال کنید 👇
🎯 @Farajaleb
⚫️ حملۀ رژیم صهیونیستی و آمریکا به آمبولانس هلال احمر در شهرستان لار
🔹حمله به امدادگران و آمبولانس هلالاحمر در حالی رخ داده که این نیروهای امدادی صرفاً درحال انجام مأموریت انسانی و کمک به مجروحان بودند.
🔹براساس کنوانسیونهای بینالمللی از جمله مقررات صلیبسرخ و حقوق بشردوستانه، حمله به نیروهای امدادی، مراکز درمانی و خودروهای امدادی ممنوع بوده و میتواند بهعنوان نقض آشکار قوانین بشردوستانه محسوب شود.
مجله مجازی فراجالب را دنبال کنید 👇
🎯 @Farajaleb
آن روی دیگر آقای لاریجانی
این متن را از روی دیدار دوساعته جذابم با فریده خانم (همسر علی آقای لاریجانی) می نویسم. دیداری که چند ماه پیش در عصری پاییزی در منزل شان اتفاق افتاد. قرار بود درباره مادرش حرف بزنیم اما در تمام طول صحبتمان «علی» از دهانش نیفتاد. می گفت: «وقتی علی خونه نیست انگار دستام بریده شده! علی که باشه همه کارهای خونه رو انجام می ده. بی آنکه من ازش خواسته باشم. خریدها رو جا به جا می کنه. سبزی و مرغ رو پاک می کنه. ظرف ها رو می شوره...» دهانم باز مانده بود که مگر می شود مردی که بیرون از خانه امنیت ملی ایران را حمل می کند، بتواند توی خانه مرغ پاک کند و ظرف بشورد؟ که بعدش فهمیدم همه اینها مال زمانی است که «علی خانه باشد...» و علی شش ماه بود که خانه نرفته بود. از جنگ دوازده روزه که دیگر اجازه نداشت زندگی معمولی داشته باشد. کسی که ابرقدرتهای دنیا برای کشتنش جایزه گذاشته بودند، مردی عاشق پیشه بود که دل جوانی داشت و منشی پخته و با طمانینه. که «از جوانی هم پخته بود.» روزی که هنوز بیست سال هم نداشته و آمده بوده خواستگاری فریده و پدر فریده راغب به این ازدواج بوده و مادر پرسیده بود: «زیادی جوان نیست موری جان؟» و مرتضای مطهری جواب داده بود: «نه باهاش حرف زدم. عقلش پیره.» و مرتضی خبر وصلت دخترش با پسر آیت الله آملی را در نوفل لوشاتو به امام داده و خوشحالی امام را دیده بود که عالم زاده ای با عالم زاده ای ازدواج کرده. البته از نظر مالی خانواده علی بالاتر از خانواده فریده بودند و زمین ها و گوسفندهای فراوانی در شمال داشتند. خانه ای هم که برای زندگی فریده و علی در نظر گرفتند آن قدر بزرگ بود که آقای مطهری مجبور شد برای جهیزیه دخترش دو دست راحتی و دوتا فرش بخرد که جاهای خالی خانه را پر کند. همان راحتی ها و فرش هایی که هنوز هم در خانه علی و فریده بودند و مبل دیگری به جز همان ها که شهید مطهری چهل سال پیش خریده بود نداشتند. عجیب هم نبود. فریده می گفت علی نه هرگز از مجلس حقوق گرفت و نه از مسئولیت های بعدیش. حقوقش سالها همان چهل میلیون تومان استاد دانشگاهی است که تازه از آن هم مقداری هر ماه به حساب بیت المال می ریزد که مدیون نباشد. می گفت این خانه را که می خریدیم پول لازم شده بودیم و دخترم پیشنهاد داد که «بابا نمی شه حقوق های معوقه تون رو از مجلس بگیرید؟» که علی قبول نکرد و گفت: «ما خیلی به این کشور بدهکاریم. من چیزی طلب ندارم.» این ها را کسی گفته بود که از اولین روزهای انقلاب لحظه ای را به آسایش نگذرانده و برای ایران دویده و زحمت کشیده بود. و در عوض بارها جفا دیده و تهمت شنیده و مورد حسادت قرار گرفته بود. فریده خانم می گفت: «بعد از اینکه در انتخابات رد صلاحیت شد، آدم های مختلف روزهای متمادی می آمدند و روی همین صندلی که شما نشسته اید می نشستند و ازش می خواستند که اعتراضی بکند. از خودش دفاع کند، چیزی بگوید، نامه سرگشاده ای، شکایتی...» همه حرف ها را با طمانینه می شنید و با احترام مهمانانش را بدرقه می کرد. در حالی که بهشان گفته بود: «ان شالله خودش درست می شود. من که نمی توانم برای نظام هزینه بتراشم.» ولی خوب بلد بود از نظام دفاع کند. شبیه گنده لات هایی که خوب رجز می خوانند و بلدند چه طوری جواب رجز حریف را بدهند که با خاک یکسان شود. اما کی باورش می شد که همین آدم پخته سیاسی در برابر بچه ها تا چه اندازه رقیق القلب بود که حتی در همان دوره ای که نباید خانه می آمد اگر چند هفته یکبار نوه هایش را نمی دید محزون و دلتنگ می شد. به همه بچه های فامیل محبت بیش از اندازه داشت و به بچه های خودش هم. با این حال پسرانش را هرگز در امور کاری اش دخالت نمی داد. مرتضا در نوجوانی صدای خوشی داشت و اذان قشنگی می داد. فریده می گفت: «هر چه رفقای علی اصرار کردند بیاید در صدا و سیما اذان بگوید که ضبط کنند قبول نکرد. آن زمان که رئیس صدا و سیما بود.» فریده می گفت: «علی در این چهل و اندی سال که از شهادت پدرم گذشته هم برایم پدر بوده و هم همسر و هم رفیق و هم استاد. طاقت ندارم ببینم یک مو از سرش کم شده.»
دیشب که خبر شهادت علی آقا را با این عبارت «علی لاریجانی تایید صلاحیت شد» خواندم، هیچ نگران خودش و حتی انقلاب نشدم. که خودش به حقش رسید و انقلاب هم گیر اشخاص نمی ماند.
اما خیلی به فریده خانم فکر کردم. به زنی که روزی پدرش مرتضی را شهید کردند و دیروز رفیق و استاد و همسرش، علی را که وقتی خانه نباشد انگار دست های فریده را بریده اند و حتی پسرش مرتضی را که صدای خوشی داشت و اذان قشنگی می گفت.
*من مطمئنم یک آه این زن می تواند آمریکا و اسرائیل را از ریشه بخشکاند* .
✍️فائضه غفارحدادی
مجله مجازی فراجالب را دنبال کنید 👇
🎯 @Farajaleb