📍 فراگیری رسانههای تخصصی و بومی در فردای رسانه
💬 آینده فضای مجازی و دنیایی رسانهای به نفع رسانههای تخصصی و بومی است. آینده رسانه برای این هاست. خبرگزاریهای کشوری، خبرگزاریهای مطرح و رسمی دورهشان گذشته است.
💬 اگر رسانهها میخواهند پیشرفت کنند باید به این سمت بیایند، باید مطالب تخصصیتر و جزئیتری را در سیر محتوایی خودشان قرار بدهند.
💬 در هر صورت خبر به عنوان رکن اساسی رسانههای بومی و تخصصی مورد توجه است و در صورتی که خبر را نادیده بگیریم، دچار بحران مخاطب خواهیم شد.
👤 استاد علی اصغر سیاحت
🖇 دوره مقدماتی ژورنالیسم
#دوره
#مهارتهای_رسانهای
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
تفاوت تحلیل منابع روایی و مکتوب.mp3
817.1K
🎙 تفاوت تحلیل منابع روایی و مکتوب
👤 استاد محمد حسین وفاییان
🖇 نشست مسألهیابی در بیانات رهبر معظم انقلاب
#امامین_انقلاب
#نشست
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
💡بازنمایی جهان ناپیدا از دیگر عوامل جذابیت انیمیشن
🔦 انیمیشنها با بهرهگیری از قوه خیال، بخشی از جهان را به نمایش میگذارند که بهطور معمول از دید انسان پنهان است. این اکتشافی بودن، پاسخی به کنجکاوی انسان برای شناخت ناشناخته هاست و از این رو برای مخاطب جذابیت دارد.
🔦 انیمیشنها انواع و گونههای مختلف و متعددی از جهان ناپیدا را بازنمایی میکنند: بازنمایی فرشتگان، هیولاها، گرگینهها، اجنه و شیاطین، ارواح و.... از این جمله است.
🔦 موجودات ذیشعور غیرانسانی با نیروهای خارق العاده در گونههای متعدد در انیمیشنها حاضرند. کوتولههای سپید برفی، هیولاهای ترسناک، اما بیخطر هالووین در انیمیشن کابوس پیش از کریسمس، غول سبز رنگ شرک، کوتولههای سنگی در فروزن، کاراکترهای کارخانه هیولاها، نمونه کوچکی از این موجودات در انیمیشنها هستند.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۱۳۹
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
هدایت شده از استاد محمدحسین فرجنژاد
💡 #نشست هفتگی مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرج نژاد
🖇 چهل سیمرغ؛ تحلیلی جامعه شناختی بر آثار سودای سیمرغ جشنواره چهلم
👤دکتر حفیظه مهدیان
👤دکتر حوریه بزرگی
📅شنبه 8 بهمن ماه، ساعت 15
🏢قم، هنرستان، موسسه فرهنگی رسانهای استاد فرج نژاد، پلاک 245
📝جهت حضور در نشست، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خود را به آیدی @majaziiha ارسال کنید.
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
💡 #نشست هفتگی مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرج نژاد 🖇 چهل سیمرغ؛ تحلیلی جامعه شناختی بر آثار سودای س
‼️ #اطلاعیه| پخش زنده نشست «چهل سیمرغ؛ تحلیلی جامعه شناختی بر آثار سودای سیمرغ جشنواره چهلم» با حضور دکتر حفیظه مهدیان و دکتر حوریه بزرگی از طریق کانال ایتا قابل دسترسی میباشد.
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نشست «چهل سیمرغ؛ تحلیلی جامعه شناختی بر آثار سودای سیمرغ جشنواره چهلم» با حضور دکتر حفیظه مهدیان و دکتر حوریه بزرگی - بخش اول
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نشست «چهل سیمرغ؛ تحلیلی جامعه شناختی بر آثار سودای سیمرغ جشنواره چهلم» با حضور دکتر حفیظه مهدیان و دکتر حوریه بزرگی - بخش دوم
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نشست «چهل سیمرغ؛ تحلیلی جامعه شناختی بر آثار سودای سیمرغ جشنواره چهلم» با حضور دکتر حفیظه مهدیان و دکتر حوریه بزرگی - بخش سوم
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🎥 انواع بازنمایی از اخلاق در فیلمها
◽️ فرض کنید یکی از کاراکترهای فیلم ما به ارزشهای اخلاقی پایبند است باید بررسی کنیم که در سیر فیلم، این شخص، یک انسان موفق است یا یک انسان شکست خورده و ضعیف نمایش داده میشود؟
◾️ آیا انسان اخلاقیای که در فیلم نمایش داده میشود، یک انسان موفق بازنمایی میشود یا شکستخورده؟ این مهم است؛ یک فردی که به اخلاق پایبند است، در جامعه ایرانی میتواند موفق باشد یا باید همه ارزشهای اخلاقی را کنار بگذارد؟
👤 دکتر حوریه بزرگی
🖇 نشست «چهل سیمرغ؛ تحلیلی جامعه شناختی بر آثار سودای سیمرغ جشنواره چهلم»
#نشست
#سینمای_ایران
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🔰 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد برگزار میکند
👈 #دوره دوم مقدماتی ژورنالیسم
📋سرفصلهای دوره:
🖇نویسندگی خلاق
🖇مصاحبه
🖇خبرنویسی
📅 13 و 14 بهمن 1401
⏰مهلت ثبت نام تا 12 بهمن
💳 هزینه دوره: 100.000 تومان (تخفیف برای ثبت نام گروهی و دهه هشتادی)
💥ظرفیت محدود است
📝جهت حضور در دوره، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خود را به آیدی @Media_Institute ارسال کنید.
#مهارتهای_رسانهای
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
🔰 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد برگزار میکند 👈 #دوره دوم مقدماتی ژورنالیسم 📋سرفصل
‼️ #اطلاعیه| افرادی که به هر دلیلی توان شرکت در دوره اول ژورنالیسم را نداشتند میتوانند در دوره دوم ژورنالیسم شرکت کنند.
👈محتوای این دوره عیناً مطابق با دورهی اول میباشد.
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
💡معنای هولوکاست
🔦 «هولوکاست» به معنای سوزاندن با آتش است که شیء میسوزد و کاملا از بین برود و از ترکیب واژه یونانی «holos» به معنای «همه» و «kaustos» یا «kalein» به معنای سوزاندن و نابود کردن تشکیل شده است. هولوکاست، در اصطلاح به معنای «قربانی بزرگ» است و به جریانی گفته میشود که مدعیاند در جنگ جهانی دوم، شش میلیون یهودی ابتدا در گتوهایی جمع آوری، و سپس در اردوگاههای کار اجباری مانند آشویتس تجمیع شدند.
🔦 بعد آنها را به اتاقهای گاز منتقل کردند تا خفه شوند. اجسادشان نیز به دست ارتش «آلمان نازی» به هدف «نسلکشی» و با شعار نژادی در کورههای آدمسوزی سوزانده شد و بقیه را به تبعید اجباری و زندان و اخراج از کشورهای خود وادار کرد.
🔦 باید توجه داشت که هولوکاست بستهای معنایی با چند مؤلفه بالاست؛ زیرا در این سالها تلاش کردهاند هر کدام از این اجزا را برای حفظ ساختمان این افسانه، از گزند منتقدان حفظ کنند و برای حفظ هر جزء، چند نفر را قربانی یا زندانی کردهاند.
🔦 معادل واژه هولوکاست در عبری کلاسیک، «اولم کالیل» و در عبری جدید، «شوآه» است. در فارسی نیز گاه برایآن اصطلاح «یهودی سوزی» را به کار میبرند. «نژادکشی» هم برای تعریف رفتار نازیسم با یهودیان به کار میرود تا آن را بزرگترین امحای قومی و نسلکشی تاریخ بنمایانند.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی،صفحه ۲۳۶
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
💡 #نشست هفتگی مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرج نژاد 🖇 مدیریت تصویر در جنگ رسانهای؛ بایستههای جنگ ر
صوت نشست مدیریت تصویر در جنگ رسانهای؛ بایستههای جنگ روایتها.mp3
46.05M
🎙 #بشنوید| صوت نشست «مدیریت تصویر در جنگ رسانهای؛ بایستههای جنگ روایتها»
👤 استاد سید مهدی سیدی
📅 4 بهمن 1401
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
جنگ فردا، جنگ روایتها.mp3
2.76M
⭕️ جنگ فردا، جنگ روایتها
👤 استاد سید مهدی سیدی
🖇 نشست «مدیریت تصویر در جنگ رسانهای؛ بایستههای جنگ روایتها»
#جنگ_شناختی
#نشست
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#بازنشر| رفیقمون 47 میلیون زیر بار قرض هست
📆زمستان 1395
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🖇سطوح مختلف رمزگان جان فیسک
◽️سطح 1: واقعیت یا رمزگان اجتماعی؛ واقعهای که قرار است از #تلوزیون پخش شود، پیشاپیش با رمزهای اجتماعی رمزگذاری شده است. مثل: ظاهر، لباس، چهره پردازی، محیط، رفتار، گفتار، حرکات سر و دست، صدا و غیره.
◽️سطح 2: بازنمایی یا رمزگان فنی؛ رمزهای اجتماعی را رمزهای فنی به کمک دستگاههای الکترونیکی #رمزگذاری میکنند. برخی از رمزهای فنی عبارتند از: دوربین، نورپردازی، تدوین، موسیقی و صدابرداری که رمزهای متعارف بازنمایی را انتقال میدهند و رمزهای اخیر نیز بازنمایی عناصری دیگر را شکل میدهند، از قبیل روایت، کشمکش، شخصیت، گفتوگو، زمان و مکان، انتخاب نقش آفرینان و غیره.
◽️سطح 3: ایدئولوژی یا رمزگان ایدئولوژیک؛ رمزهای #ایدئولوژی، عناصر فوق را در مقولههای «انسجام» و «مقبولیت اجتماعی» قرار میدهند. برخی از رمزهای ایدئولوژی عبارتند از: فردگرایی، پدرسالاری، نژاد، طبقه اجتماعی، مادی گرایی، سرمایهداری و غیره.
🔍شاید به جرئت بتوان گفت: این روش، روشی جامع و کامل برای نقد و تحلیل پیامهای تصویری است. نقطه مثبت روش فیسک این است که علاوه بر اینکه به متن و شیوههای استخراج نشانهها از متن پرداخته و به روشنی بیان کرده است، توجه جدی به خارج از متن و تحلیل بینامتنی نیز دارد. در حقیقت، میتوان روش #جان_فیسک را #نشانه_شناسی اجتماعی دانست.
#نقد_فیلم
#روش_نقد
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🆔 rubika.ir/faraj_nejad