eitaa logo
فراخوان شعر
2.3هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
265 ویدیو
160 فایل
کانال #فراخوان_شعر کانال فراخوان شعر، از کیفیت جشنواره‌ها اطلاعی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
فراخوان شعر
﷽ روایت دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی از آشنایی‌اش با دیوان #فرخی_یزدی بسیار عالی🔻 کانال #فراخوان_شعر
﷽ ✔️روایت دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی از آشنایی‌اش با دیوان ✍ شفیعی کدکنی اهل مصاحبه نیست و این موضوع، ارزش مصاحبه‌هایش را بیشتر می‌کند. این مطلب بخشی از مصاحبه‌ای‌ست که بعدا به پیشنهاد استاد، جای مقدمه‌ی کتاب گزینه‌ اشعار وی نشسته است.می‌گوید؛ ✍از شعر معاصرین، اولین شاعری که تمام دیوانش را خواندم و خیلی خوشم آمد و تا حدی هم روی روحیه‌ام اثر گذاشت، فرخی یزدی بود. و آن قضیه از این قرار است که من، می‌دانید که، مدرسه نرفته‌ام. من مدرسه و دبستان و دبیرستان و این‌ها نرفته‌م، من یک مرتبه رفتم دانشکده ادبیات. و به‌اصطلاح… ولی دبستان و دبیرستان نرفتم و طبعاً این آموزش دوره‌ی متوسطه را بعدها به فکرم افتاد که بروم و داوطلب امتحان بدهم و دیپلم گرفتم و رفتم دانشگاه. طبعاً کتاب‌های درسی دبستانی و دبیرستانی هم در اختیار من نبود. درس من در مدرسه طلبگی بود و بیشتر هم در مراحل اولیه در خانه‌مان پیش پدرم. یادم است یک هم‌بازی‌ای داشتم که به دبیرستان می‌رفت، کلاس اول دبیرستان بود، یک بار کتابش، گمان می‌کنم، خانه‌ی ما جا ماند. کتاب اول فارسی. و در این کتاب اول فارسی مقداری شعر بود، از قدما شعرهایی بود خیلی لطیف و این‌ها، یک ترکیب‌بندی از فرخی سیستانی را یکی دو تکه‌اش در وصف بهار را نوشته بودند و یادم است که «ز باغ ای باغبان ما را همی بوی بهار آید.» نمی‌دانم چی بود در این شعر، در آن عالم بچگی و این‌ها، وزن این بود، ریتمش بود؟ شاید این شادی و پاکی در فضای طبیعت و… . به هر حال فرخی خیلی جوان و دلپذیر است شعرش، مرا تحت تأثیر قرار داد. دیدم که زیرش نوشته: «فرخی سیستانی» به فکر افتادم که بروم و این فرخی سیستانی را کشفش کنم و دیوانش را پیدا بکنم و بخرم. توی خانه‌مان مثلاً شاهنامه داشتیم، مثنوی، سعدی و حافظ و این مشاهیر، اما دیوان فرخی نبود توی این کتاب‌های ما. من هم خیلی شیفته‌وار به این ترکیب‌بند وصف بهارش خیلی برخورد عاشقانه‌ای کردم، یک مختصر پولی به هرحال داشتم یا تهیه کردم، عیدی‌ای یا به هر حال یادم نیست چی بود، به هرحال یک مختصر پولی جمع کردم و راه افتادم توی کتابفروشی‌های مشهد، از این کتابفروشی به آن کتابفروشی، که «آقا شما کتاب فرخی سیستانی دارید؟» این یکی گفت نه و آن یکی گفت نه و همین جور رفتم رفتم رفتم تا خیابانی که کتابفروشی باستان توش هست. به هر حال، رفتم به «کتابفروشی باستان» و گفتم که «آقا کتاب فرخی سیستانی دارید؟» گمان می‌کنم سال ۳۱ بود، ۳۱، ۳۲. شاگرد کتابفروش که حالا می‌فهمم یک جوان مثلاً به‌اصطلاح، انقلابی و چپ و رادیکال بود، دید یک بچه‌ی مثلاً ده دوازده ساله‌ای آمده، دیوان فرخی سیستانی را می‌خواهد. گفت «آقاجان! فرخی سیستانی یک شاعری بوده همه‌ش در مدح پادشاه‌ها و آدم‌های قلدر و این‌ها شعر گفته، تو شعر او را می‌خواهی چه کار کنی؟» گفتم که می‌خواهم بخوانم. گفت «دیوانش هم مدح سلاطین است، هم قیمتش گران است، من یک فرخی دیگری به تو می‌دهم، که هم برای مردم شعر گفته و برای آزادی و برای مبارزه برای حقوق مردم و این‌ها گفته و هم قیمتش سه تومان است.» یادم است، سه تومن بود قیمتش، آن فرخی مثلاً بیست تومن بود، بیست و پنج تومن بود، گران بود. و ما هم سه تومن از این پول که کلش حالا ده تومان بود، دوازه تومان بود، دادیم و یک دیوان فرخی یزدی به جای سیستانی به ما داد و من همین طور که این پول را دادم و این کتاب را با شوق باز کردم، این مقدمه‌ی حسین مکی، که خب آن زمان مکی هم به هرحال اسمی داشت و به هر حال یک حرمتی شاید در ذهن بچگانه ما داشت، این مقدمه را شروع کردم همین طور توی راه به خواندن. خواندم و رفتم، تا خانه که رسیدم هم مقدمه را خوانده بودم و هم مقدار زیادی از شعرهاش را. کتاب را با شوق باز کردم، این مقدمه حسین مکی، که خب آن زمان مکی هم به هرحال اسمی داشت و به هر حال یک حرمتی شاید در ذهن بچگانه ما داشت، این مقدمه را شروع کردم همین طور توی راه به خواندن. خواندم و رفتم، تا خانه که رسیدم هم مقدمه را خوانده بودم و هم مقدار زیادی از شعرهاش را. آن مقدمه خیلی مرا تحت تأثیر قرار داد، آن قضیه با آمپول هواکشتنش و بعد، نمی‌دانم، شعرهایی که علیه ضیغم‌الدوله‌ی شیرازی گفته بود و آن شعرش برای آزادی که لبش را دوخته بودند و… یک حالت اسطوره‌ای در ذهن بچه‌ی آن زمان ایجاد می‌کرد که خیلی برای من، الان هم که خیلی گذشته، عزیز است. یک شاعر قدرتمند است در نرم خودش، در غزل سیاسی یک سرآغاز است. این کتاب را بردم و خواندم و خیلی خوشحال شدم از این‌که با این شاعر آشنا شده‌ام. یادم می‌آید آن مخمسی که برای قضیه‌ی دکتر مصدق و این‌ها کمی بعد از آن ماجرا گفته بودم تحت تأثیر لحن و اسلوب و شیوه‌ی فرخی یزدی بود و فکر می‌کنم آن مخمس مال سال 33 باید باشد یا اواخر 32 و این‌ها. 🔹منبع: کتاب گزینه اشعار شفیعی کدکنی انتشارات مروارید. 🔻کانال در ایتا؛ @Farakhanesher
📣 آغاز به کار حلقهٔ شعر آئینی «سورهٔ شعر» در حوزه هنری 🔹 جلسات حلقهٔ شعر آئینی «سورهٔ شعر» به همت مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و با مشارکت مجمع شاعران اهل بیت (ع) برگزار می‌شود. محفل افتتاحیه حلقهٔ شعر آئینی «سورهٔ شعر» با حضور و شعرخوانی شاعران صاحب‌نام عرصهٔ شعر آیینی، در روز شنبه، ۲۸ مهر، ساعت ۱۶ تا ۱۸، در سالن طاهره صفارزاده حوزه هنری برگزار می‌شود. حلقه سوره شعر از این پس هر هفته و در روزهای شنبه بر قرار خواهد بود. حضور در این محفل ادبی برای عموم شاعران و علاقمندان شعر آیینی آزاد است.
🔻 پرستاری و شاعری 🔰 گفت‌وگوی تفصیلی خبرگزاری مهر با زینب احمدی، سراینده مجموعه شعر «تداعی» مشروح مصاحبه:👇 mehrnews.com/x368Kq
فراخوان شعر مقاومت همراه با جوایز ارزنده معنوی و مادی مهلت ارسال 👇۱۵ آبان ماه ارسال به ایدی @Khadeoshada_114 یا ادرس ؛دروازه شمرون-خیابان ابن سینا-خیابان مشکی''بعداز مرکز نوباروری امید-خانه مداحان اهلبیت (ع)معاونت بانوان 🔹محورهای فراخوان شعر 👇👇👇 🔹شهادت مجاهدکبیر جبهه مقاومت 🔹روحیه حماسی مادران مقاومت 🔹سبک زندگی مقاومت گونه بانوان غزه و لبنان 🔹جبهه مقاومت امیدبه زندگی انس با قرآن 🔹صلابت وشجاعت حبهه مقاومت 🔹ایمان مستحکم به معبوددر جنگ 🔹روایتگری شاعرانه وحماسی از شهید هنیه 🔹نماد مادرانه مقاومت 🔹رشادت های شهدای مقاومت 🔹تفکر شهادت طلبی جبهه مقاومت کانال در ایتا؛ @Farakhanesher
هدایت شده از فهام
4-030725فرهنگ عصر پهلوی.mp3
26.43M
کلیات فرهنگ در عصر پهلوی زمینه های شکل گیری شعر نو 🟢🔵🔴🟡 فهام: فرهنگ. هنر. ادبیات. مذهب https://eitaa.com/joinchat/1193017661C158f62846e
هدایت شده از مَدرَس/ ۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ مثنوی‌ خوانی • چندسالی‌ست منزل حاج آقای مقدم، جلسات مثنوی خوانی‌ست. ساعت پنج صبح، پذیرای طلاب و شاعران است. این جلسه صرفا خوانش مثنوی نیست، باید نامش را گذاشت جلسات بیداری! اشعار حکمی که در ضمن جلسه می‌خواند، بررسی روایات و آیات، بررسی نکات و ظرائف و لطائف داستانی، زیبایی‌شناسی ابیات و... الحمدلله که توفیق داشتم این هفته شرکت کنم و از نزدیک شاهد مجاهدت این عالم بزرگوار باشم. 📌 کانال تخصصی ادبیات در ایتا @madras8
هدایت شده از هنرستان
🔎 💐 السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ مُوسَی بْنِ جَعْفَر ای دل دربه‌در! بهشت حرم جای خوبی برای گم‌شدن است که مفاتیح شیخ‌عباس از موهبت‌های اهل قم شدن است ✍ شاعر: 📸 عکاس: 📅 پنجشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۳ 🌐 ایتا | تلگرام | اینستاگرام 🆔 @Honarestan_net
هدایت شده از الی الحبیب
🔰مباحثی درباره زبان حال (بخش اول) 🔹گونه‌های شعر رثایی قرائت عاطفی و بیان مراثی اهل‌بیت یکی از پربسامدترین نمونه‌های شعری در ادب پارسی است. کمتر دیوان شاعر ولایی‌سرا را می‌توان یافت که در آن نمونه مرثیه‌ای ارائه نشده باشد. حتی برخی شاعران که به‌سختی می‌توان آنان را ولایی‌سرا و حتی آیینی‌سرا نامید، تجربیات مرثیه‌سرایی‌شان درباره اهل‌بیت را در میان آثارشان گنجانده‌ و به رخ مخاطبان کشیده‌اند. سه شیوه در بیان مراثی اهل‌بیت میان شاعران مرسوم است: ۱. روایت‌گری ۲. وصف حال ۳. زبان حال در این بخش و به اقتضای سخن، به‌اختصار به تبیین هر یک می‌پردازیم: 1️⃣ روایت‌گری (شرح حال) روایت‌گری و شرح حال، نوعی تاریخ منظوم یا مقتل منظوم است که کاملاً با تاریخ مطابق است و شاعر در آن صرفاَ نقش «راوی» دارد و ناقل سخن دیگران است. در این شیوه، شاعر در بیان نکات، دخل و تصرفی ندارد و احساسات خود را در آن وارد نمی‌کند. در این نوع شعری، نقل قول واقعی «زبان قال» به کار گرفته می‌شود. (ص۲۰۱) سنایی در حدیقة الحقیقه (ق۶)، فدایی مازندرانی (ق۱۳) و بسیاری دیگر از شاعران از این شیوه بهره برده‌اند. نمونه‌ای از سروده‌های استاد غلامرضا سازگار را که با این شیوه سروده شده است، مرور می‌کنیم: شنیدم علی آن ولیّ خدا -که جان جهان باد او را فدا- نظر کرد در خانۀ خویشتن به اشک حسین و به رنگ حسن، دل حضرتش گشت بحر ملال بپرسید از فاطمه شرح حال بگفتا: سه روز است یامرتضی که اینان نخوردند قوت و غذا ولیّ خدا از سرا شد برون دل عرشی‌اش بود دریای خون غم دل به معبود خود عرض کرد یکی دِرهم از دوستی قرض کرد ببین لطف و آقایی و داد را به ره دید افسرده مقداد را بگفتش: چرا هستی افسرده‌حال؟ چرا سخت غرقی به بحر ملال؟ بگفتا: بوَد چار روز تمام که ماندند اطفال من بی‌طعام علی گفت این غصّۀ سینه‌سوز، تو را چار روز است و ما را سه روز به این دِرهم ای یار نیکوسِیَر تو هستی در این دم سزاوارتر... (نخل میثم، ج۴، ص۱۷۹) 2️⃣ وصف حال نوعی بیان حسّی است با هدف ترسیم حالات شاعر یا شخص دیگر. در این نوع بیان، شاعر افکار، عواطف، برداشت‌ها و تأثّرات روحی خود را باز می‌گوید. زبان حال در این نوع شعر راه ندارد، زیرا شاعر از حقایق سخن می‌گوید یا حالات خود را وصف می‌کند یا به بیان واقعیات موجود می‌پردازد. (ص۲۱۸) دارد دل و دین می‌برد از شهر شمیمی افتاده نخ چادر او دست نسیمی تسبیح دلم پاره شد آن دم که شنیدم با دست خودش داده اناری به یتیمی حتی اثر وضعی تسبیح و دعا را بخشیده به همسایه، چه قرآن کریمی! در خانۀ زهرا همه معراج نشینند آنجا که به جز چادر او نیست گلیمی ای کاش در این بیت بسوزم که شنیدم می‌سوخت حریم دل مولا، چه حریمی! آتش مزن آتش، در و دیوار دلش را جز فاطمه در قلب علی نیست مقیمی حالا نکند پنجره را وا بگذاریم پرپر شود آن لالۀ زخمی به نسیمی سیدحمیدرضا برقعی (قبله مایل به تو، ص۳۴) 3️⃣ زبان حال در این شیوه شعری، شاعر به نمایندگی از شخص دیگری سخن می‌گوید و زبان گویای او می‌شود. زبان حال، بی‌تردید نوعی بیان دروغین است که در عین غیرواقعی بودن، مخالف رضای حق و قوانین شرع نیست، چرا که در حکم دروغی شاعرانه و ادبی است. (ص۲۲۸) به بیان دیگر، زبان حال بیانی فرضی، مجازی و غیرحقیقی، درباره امری است که زمینه بروز آن، عقلاً امکان دارد هرچندممکن است رخ نداده باشد. (ص۱۳۲) این شکل سرایش از دو شکل پیشین به مراتب عاطفی‌تر، شاعرانه‌تر و تاثیرگذارتر است. (ادامه دارد...) ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ اشاره: در نگارش این بحث، بهره‌های فراوانی از نظرات استاد ارجمند آقای مرتضی سلیمانی برده‌ام و بسیاری از مطالب را عیناً از کتاب ایشان نقل کرده‌ام. مطالعه کتاب ارزشمند ایشان (زبان حال و کارکرد آن در ادبیات عاشورایی) ابواب جدیدی در باره «زبان حال» در ذهن من گشود؛ مطالعه کتاب ایشان- که اتقان علمی آن اثبات شده است و در شمار معدود آثار علمی در حوزه ادب و هنر ولایی است- به مخاطبان ارجمند توصیه می‌شود. جهت رعایت اصل امانت‌داری، در جای‌جای این بحث با ذکر شماره صفحه، به این کتاب استناد شده است. 📗 (دفتر دوم) 🆔 @elalhabib_ir
هدایت شده از ─═हई روشنا ईह═─
✅ قابل توجه دانشجویان گرامی 💠 کانون ادب و هنر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می کند: محفل شعرخوانی از اشعار شاعران نامدار ایران با حضور دانشجویان شاعر و اهل ادب و اساتید گروه ادبیات 📅 پنجشنبه ۲۶ مهر ماه ⏰️ ساعت ۱۳ الی ۱۵ 📌محل برگزاری: دانشکده علوم انسانی، طبقه اول،راهروی جنوبی، انتهای راهرو سالن شماره۲ 👈 جهت ثبت نام و هماهنگی حضور در برنامه با آی‌دی زیر در پیام‌رسان تلگرام و ایتا در ارتباط باشید: 🆔 https://t.me/Afvh_d 🆔 https://eitaa.com/Afvh_d برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید: 📞09912552708 🔸کانون ادب و هنر دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان 💢 حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان
هدایت شده از کتابخانه مرکزی قم
🪧بخش بزرگسال(۱۸ سال به بعد) 📚عنوان کتاب: به امین بگو دوستش دارم 👤نویسنده: مریم راهی ♦️طریقه شرکت در جشنواره رضوی برای این کتاب 📖کتابخوانی: در قالب قصه‌گویی، معرفی کتاب، خوانش بخشی از کتاب، پاسخگویی به سوالات 👨‍🎨هنری: در قالب نوشتن داستان کوتاه، سرودن شعر تولید پادکست (به صورت گروهی)، کلیپ(به صورت گروهی)، موشن گرافیک(به صورت گروهی)، نقاشی دیجیتال(به صورت گروهی) نقاشی یا طراحی، کلاژ، خوشنویسی، کاردستی، کتاب‌سازی، روزنامه دیواری 📚قصه‌گویی:شرکت کنندگان نوجوان و بزرگسال همچنین می‌توانند از منابع خردسال و کودک به صورت قصه گویی برای کودکان و با استفاده از روش‌های خلاقانه در این جشنواره شرکت کنند. 🔸جهت مشاهده متن کتاب و فایل صوتی به لینک زیر مراجعه کنید👇 https://drive.google.com/drive/folders/1GRfEZzkY--oFYXsAq25AfmaGq4SqrRnF 🔸علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره و ارسال آثار می‌توانند به نشانی www.ketabkhooon.ir مراجعه کنند. 📱@qomcentrallib 📱@teenagerroom 📱@children_qomcentrallibrary 🌐samanpl.ir 🔊 @qomplir
هدایت شده از کتابخانه مرکزی قم
🪧بخش بزرگسال(۱۸ سال به بعد) 📚عنوان کتاب: پاسخ‌های امام رضا(ع) به چهل پرسش قرآنی ♦️طریقه شرکت در جشنواره رضوی برای این کتاب 📖کتابخوانی: در قالب قصه‌گویی، معرفی کتاب، خوانش بخشی از کتاب، پاسخگویی به سوالات 👨‍🎨هنری: در قالب نوشتن داستان کوتاه، سرودن شعر تولید پادکست (به صورت گروهی)، کلیپ(به صورت گروهی)، موشن گرافیک(به صورت گروهی)، نقاشی دیجیتال(به صورت گروهی) نقاشی یا طراحی، کلاژ، خوشنویسی، کاردستی، کتاب‌سازی، روزنامه دیواری 📚قصه‌گویی:شرکت کنندگان نوجوان و بزرگسال همچنین می‌توانند از منابع خردسال و کودک به صورت قصه گویی برای کودکان و با استفاده از روش‌های خلاقانه در این جشنواره شرکت کنند. 🔸جهت مشاهده متن کتاب و فایل صوتی به لینک زیر مراجعه کنید👇 https://drive.google.com/drive/folders/1G0IbpydCkb0owIsGFln9KrTd_uIOfgIa 🔸علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره و ارسال آثار می‌توانند به نشانی www.ketabkhooon.ir مراجعه کنند. 📱@qomcentrallib 📱@teenagerroom 📱@children_qomcentrallibrary 🌐samanpl.ir 🔊 @qomplir
هدایت شده از کتاب فرصت
📕شعر در عصر قاجار دکتر مهدی حمیدی انتشارات گنج کتاب ۱۳۶۴ ۳۲۶ صفحه چند صفحه خط‌کشی خودکار دارد 👈 ۱۴۰ تومان 🪴 @forsatbook 🙋🏻‍♂️خرید: @forsatadmin ✅ #در_بر_ما_هست
🔰شعرنگاره ▪️شاعر: میلاد عرفان پور ◽️مرکز آفرینش های هنری معاونت فرهنگی بسیج استان قم ☫ در نشر هنر انقلاب اسلامی سهیم باشیم. 📎نشانی "مرکز" در ایتا: @mafarineshha
هدایت شده از کتاب فرصت
📕مشاعره با دو حرف گردآورنده احمد کرمی انتشارات ما چاپ اول ۱۳۸۴ ۲۳۵ صفحه بدرقه کتاب خودکارنویسی دارد 👈 ۱۰۰ تومان 🪴 @forsatbook 🙋🏻‍♂️خرید: @forsatadmin ✅ #در_بر_ما_هست
هدایت شده از مسجد مقدس جمکران
🤲 #دست_توسل 💠 حضرت امام صادق علیه السلام میفرمایند : ⬅️ هر کس این سوره را در هر شب جمعه بخواند کفاره گناهان ما بین دو جمعه خواهد بود. 📚بحارالانوار، ج86، ص362 #جمکران #امام_زمان #انتظار #سوره_جمعه کانال و صفحه رسمی مسجد مقدس جمکران👇 🆔 @jamkaran_ir سایت رسمی مسجد مقدس جمکران 👇 🌐 www.jamkaran.ir
دلا چه در پی لذّاتِ پنج روزه حیاتی دَع الدعابةُ و ابکِ الحُسین بِالعبراتِ بلا ندیده‌ای و نپندارمَت ز اهل نجاتی سَلِ المَصانعَ رَکباً تَهیمُ فی الفَلَواتِ تو قدرِ آب چه دانی که در کنارِ فراتی شهید دشت بلا، دل کشد به سویِ تو ما را دریغ و درد که بُگداخت آرزویِ تو ما را به از بهشتِ برین است خاکِ کوی تو ما را نه پنج روزه حیات است عشقِ روی تو ما را وَجَدتَ رائِحَةَ الوُدِّ اِن شَمَمتَ رُفاتی کسی نبُرده ملالَت ندیدم و نشنیدم دل تُهی ز خیالت ندیدم و نشنیدم ز انبیا به خصالَت ندیدم و نشنیدم من ادمی به کمالت ندیدم و نشنیدم اگر گِلی به حقیقت عجین آب حیاتی چو شه نهاد به عزم جهاد روی به دشمن گرفت زینب زارَش به عجز گوشهٔ دامن که ای تو جانِ گرامی، جدا مشو ز برِ من شبم به روی تو روز است و دیده‌ام به تو روشن و اِن هَجَرتَ سَواءٌ عَشیَّتی و غَداتی دل از وفای تو ای یارِ همسفر نگرفتم به شام رفتم و از کربلا نظر نگرفتم به هیچ کس نرسیدم کز او خبر نگرفتم اگر چه دور بماندم امید برنگرفتم مضی الزَمانُ و قلبی یقولُ اَنَّکَ آتی به هر طریق بُوَد، جان به جستجوی تو باشد به هر حدیث بُود، لب به گفتگوی تو باشد به شام می‌روم و دل در آرزوی تو باشد شبان تیره امیدم به صبح روی تو باشد و قَد تُفَتَّشُ عَینُ الحیوةِ فی الظُّلُماتِ ز بزم یار فکندم فلک به منزل دشمن کشید دهرِ دغا اخرم به محفل دشمن سر برهنه به پا داشت در مقابل دشمن ز چشم دوست فتادم به کامهٔ دل دشمن اَحبَّتی هَجَرونی کَما تَشاءُ عُداتی شها وصال کمین بنده است و ثناگو گرفته مدح تو بر کف، بر آستان تواش رو نعوذ بالله اگر روی درکشی از او اخافُ مِنکَ و اَرجوا و اَستَغیثُ و اَدنو که هم کمند بلایی و هم کلید نجاتی عجب ز سوز وصال و شَغَب که در تو نگیرد عحب ز آه وی ای تشنه لب که در تو نگیرد ز سوز روز وی و آه شب که در تو نگیرد فراق‌نامهٔ سعدی عحب که در تو نگیرد و اِن شَکَوتُ اِلی الطَّیرِ نُحنَ فی الوُکَناتِ @raziolhossein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از فراخوان شعر
سلام دوستان به تازگی با چند گروه و کانال صحبت کردیم که بتونیم اشعار شاعرانی که کانال دارند رو براشون ارسال کنیم تا توی کانال‌هاشون استفاده کنند. به‌همین منظور ازتون درخواست می‌کنیم که اشعار خودتون در ۳ قالب رباعی، دوبیتی و تک‌بیت با موضوع علوی، مهدوی و حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها رو برامون به لینک زیر ارسال کنید؛ https://harfeto.timefriend.net/16943973433572 🔺لطفا حتما و رو هم حتما برامون بنویسید. در ضمن به این نکته توجه کنید که روزانه یک شعر مورد استفاده قرار می‌گیره، پس لطفا صبور باشید و چون بنا شده فقط اشعار تایید شده از طرف مارو بارگزاری کنند،لطفا از ارسال شعر برای ادمین این کانال‌ها خودداری بفرمایید. دم شما گرم🌹 کانال در ایتا؛ @Farakhanesher
هدایت شده از شبکه روشنا
🔗پویش مردمی «شکوه جمعه» 🔵اگر در نماز جمعه تهران حضور دارید یا پای تلوزیون پخش مستقیم مراسم نماز با شکوه تهران را می بینید یا در شهر خود در نماز جمعه حضور دارید ؛ حتما در « پویش مردمی شکوه جمعه » شرکت کنید 👇👇👇 ✅در ۱۰عرصه : 📝دل نوشته 📸عکس یا نقاشی 🎞ساخت کلیپ از حضورمردم 🖼استیکر از تصاویر ✍شعر(دوبیتی) 🎬گزارش خبری 📻پادکست 📚تحلیل و تبیین فرمایشات ازخطبه ها 🖼موشن،پاورپوینت یادسته بندی خطبه ها 📡پیام به رژیم صهیونیستی( عربی ، عبری ، فرانسه ، انگلیسی، آلمانی و..) 👌 لطفا کلیپها بصورت افقی و زیر یک دقیقه باشد . ♻️در سه بخش: 🔅کودک و نوجوان 🔆جوانان 🧕اختصاصی بانوان 💗جهت شرکت در این پویش درهر بخش آثار خود را در ایتا ارسال فرمایید: 1⃣ارسال بخش کودک و نوجوان @Yamahdi221166 2⃣ارسال بخش جوانان @amo_aminT 3⃣ارسال اختصاصی بانوان @shahidzabet 🎁اهداجوایز نفیس ۱۴ نفر و کارت هدیه۲میلیون ریالی به ۱۰ نفر برتر ⏳مهلت: ۱۳ آبان ┅♦️Roshana♦️┅ 🌹 🇱🇧 🌐شبکه روشنا @RoshanayeBehesht🇮🇷
﷽ 📣 فراخوان ✔️ نشست شاعرانه «مدح امیر» برای شانزدهمین جلسه خود، از «برادران شاعر» عزیزی که شعری درباره سروده‌اند، دعوت می‌کند اشعار خود را به منظور بررسی برای اجرا در این مراسم به آیدی زیر ارسال کنند؛ @MKhorsandi118 مهلت ارسال: ۱۴۰۳/۰۸/۱۸ زمان برگزاری: بیستم آبان ماه قم، بنیاد فرهنگی امامت 📌جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی جهت حضور در جلسه، با آقای مجتبی خرسندی (09031534683) تماس حاصل فرمایید. کانال فراخوان شعر در ایتا؛ @Farakhanesher
هدایت شده از دوبیتی
سلام دوستان بسم الله برای اشعار در قالب با موضوع؛. جایزه ویژه در نظر گرفتیم کانال اختصاصی دوبیتی در ایتا؛ https://eitaa.com/do_beiti
﷽ 🔹انجمن ادبی «محیط» با حضور؛ استاد محمدعلی مجاهدی همراه با شعرخوانی شاعران جمعه ۲۳آذر ۱۴۰۳ از ساعت ۱۸ تا ۲۰ قم، خیابان صفاییه، کوچه۲۸ (بیگدلی) جنب مطب دکتر برقعی، پلاک ۴۸ کانال در ایتا؛ @Farakhanesher
هدایت شده از الی الحبیب
🔰عصمت واژه در هیأت! 💠نوحه‌سرا و مداح اهل‌بیت(ع) استاد حاج اکبر درباره مفهوم «غنا»ی مدنظر فقیه دینی گفتند: ⚠️اگر محتوایت وَهن است و ملت را به امام حسین(ع) نمی‌رساند، بعضی وقتها غناست؛ ولو به وسیله آن از مردم گریه هم میگیرید! 💢به طور کلی هر اثر موسیقایی که👇🏻 ⬅️یا شما اجرا می‌کنید ⬅️یا قاری قرآن ⬅️یا ابتهال خوان ⬅️ یا گروه تواشیح ⬅️ یا آن ترانه خوان غربی ⬅️یا هر کسی که به هر نحوی اسمش خواننده است اجرا می‌کند: ♻️ چهار فاکتور به مستمع می‌دهد؛ 🔺مضمون 🔺نغمه و دستگاه‌ها 🔺ضرب و ریتم 🔺صدایی که می‌خواند 👆🏻هر کدام از اینها به زعم «فقیه» نباید باطل باشد. 🔗اگر هر کدام خراب شد همه را حرام می‌کند. 🎙اولین صحبتی که من از حضرت آقا درباره موسیقی شنیدم این بود که فرمودند: «غنا یک امر محتوایی است قبل از آنکه یک امر قالبی باشد» 🌀یعنی اول به محتوایت نگاه کن! 🔴اگر معنی عصمت واژه را در هیأت نمی‌دانی، بدان کار مشکل دارد.. و در این صورت ستایشگری شما امروزه یک کار هنری نیست.. 🆔 @elalhabib_ir