eitaa logo
فرا روایت
104 دنبال‌کننده
679 عکس
457 ویدیو
8 فایل
رهبرانقلاب:حقایق جامعه‌ خودتان و انقلاب‌تان را روایت کنید. اگرشما روایت نکنید دشمن روایت می‌کند. 🔴کانال آموزشی_تحلیلی سواد روایتـ و رسانه در جنگ ترکیبی
مشاهده در ایتا
دانلود
✨سلامی چو بوی خوش آشنایی ✨بدان مردم دیده روشنایی 📌صفر تا صد فارسی نهم 📚 📌آموزش رایگان فارسی نهم 🇮🇷برای فرزندان ایران زمین🇮🇷 ✅ نذر فرهنگی ظهور امام زمان(عج) لطفا ما را به دانش آموزان پایه نهم معرفی کنید 😍 https://eitaa.com/farsinohommahdavi ✅ پ.ن: حمایت از ایده ها و تولیدمحتوی بومی_که توسط عناصر انقلابی ساخته و پرداخته میشود_امروز بعنوان یک وظیفه برای کنشگران رسانه ای و مجازی است تا به نحو مطلوب مورد تبلیغ و ترویج قرار گیرد. ✅ حتما با توجه به نیاز آموزشی نسل جدید و در راستای حمایت از فعالان عرصه دانش بنیان، بهره برداری و ترویج نماییم. @fararevayat_ir
اعلام برائت مورخان و نظریه پردازان مطرح دنیا از شورش هرزه ها برای حفظ آبروی علمی خود/ دیروز گلدستون، امروز آبراهامیان، فردا؟ چند روز بعد از مصاحبه تاریخی جک گلدستون علیه شورش زن، زندگی، آزادی که پرسشهای جدی را نسبت به وقوع انقلاب در ایران مطرح کرد و گفت: "اگر کسی فکر کند همین‌که اعتراض کند و خشمش را نشان بدهد اوضاع دگرگون می‌شود خوش‌باوری است" این بار پرفسور آبراهامیان استاد تاریخ دانشگاه های آکسفورد، پرینستون و باروک که کتابهایش جزو کتب مورد علاقه جریان روشنفکری در ایران است آب پاکی را روی دست اپوزیسیون ریخته و ضمن تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی پابرجا خواهد ماند، حتی حاضر نشده نام انقلاب را برای ناآرامی های اخیر به کار ببرد و آن را "شورش" توصیف کرده است. وی این تحولات را صرفا چندپارگی های اجتماعی دانسته و حتی وارد میدان شدن فردی مثل رضاپهلوی را هم به ضرر جریان اپوزیسیون توصیف کرده است. به نظر میرسد با گذشت ۶ ماه از نا آرامی های اخیر که بیشتر از آنکه ریشه در داخل داشته باشد حاصل یک جریان مهندسی شده تحمیلی از خارج از کشور بود، حالا یکی یکی جامعه شناسان، مورخان و اندیشمندان علوم سیاسی مختلف در دنیا که اتفاقا هیچکدام شان هم سمپات جمهوری اسلامی نیستند با اعلام برائت از این شورش، درصدد حفظ آبروی تئوریک و علمی خود هستند. زیرا به خوبی میدانند که مواضع آنها درباره این اتفاقات در تاریخ ثبت خواهد شد و هر نوع سخن هیجانی و غیرواقع بینانه، اعتبار علمی و تئوریک آنها را به شدت مخدوش خواهد کرد. شاید حتی اگر امروز سید جواد طباطبایی نیز در قید حیات بود از اظهار نظر عجولانه قبلی اش که این شورش های کور را انقلاب ملی! توصیف کرده بود برائت می جست چون هر فرد آگاه و واقع بینی از همان ابتدا میفهمید نام انقلاب برای این شورش کور که ریشه اش نیز توطئه خارجی بود، چقدر مضحک و خیال پردازانه است. در ادامه اهم سخنان آبراهامیان با یورونیوز را میخوانید: 🔻در مورد اعتراضات در ایران یا آنطور که من آنها را شورش می‌نامم، انتظارات اغراق‌آمیز یا خوش‌بینانه‌ای ایجاد شد که این شورش‌ها به انقلاب منجر می‌شود. 🔻انقلاب به فرآیندی گفته می‌شود که یک قیام عمومی از پایین صورت گرفته و رژیم را سرنگون می‌کند. با این توصیف‌ها آنچه در سال ۱۹۷۹ در ایران رخ داد یک انقلاب واقعی بود. 🔻مردمی که در خیابان‌های ایران حضور داشتند امیدوار بودند که همان اتفاقات سال ۱۹۷۹ بار دیگر رخ دهد اما مسئله این است که حکومت شاه هیچ مشروعیتی نداشت و این مشکل اصلی رژیم او بود... هنوز جمهوری اسلامی مشروعیت دارد. 🔻ما هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه رژیم به سمت فروپاشی برود، نداریم.  🔻من فکر می‌کنم حضور شاهزاده جوان یا هر چیز دیگری که می‌توان اسمش را گذاشت به عنوان رهبر، باعث تضعیف اعتراضات و تقویت رژیم خواهد شد. چراکه مردم خواهند پرسید اعتبار دموکراتیک و سکولار او از کجا آمده؟  ♦️در ادامه خبرنگار که ظاهرا از پاسخهای آبراهامیان تعحب کرده از او می پرسد: "گروهی از مخالفان جمهوری اسلامی معتقدند که آرام شدن نسبی اعتراضات در یک روند انقلابی عادی است. ممکن است مردم خشمگین دوباره پس از مدتی به خیابان‌ها بازگردند و روند سقوط جمهوری اسلامی را تسریع بخشند. آیا می‌توان شرایط امروز را با مقطعی پیش از انقلاب ۵۷ مقایسه کرد؟" اما پاسخ آبراهامیان جالب است: "خیر. چون همچنان مسئله مشروعیت است. شاه در ۲۸ مرداد مجبور شد از نیروهای خارجی برای ادامه حکومت خود استفاده کند در نتیجه دیگر نمی‌توانست از مشروعیت سخن بگوید. اما در مورد جمهوری اسلامی هنوز بخشی از مردم مشروعیت رژیم را قبول دارند ضمن اینکه هیچ نشانه‌ای مبنی بر ریزش در سپاه پاسداران وجود ندارد." ♦️این بار خبرنگار با سماجت بیشتری از آبراهامیان می پرسد: "شما به مشروعیت مذهبی در ایران اشاره کردید اما در جنبش اخیر ما شاهد این بودیم که اتفاقا حملاتی به روحانیون صورت گرفت. از جنبش عمامه پراکنی گرفته تا حملات لفظی و فیزیکی که علیه روحانیت شیعه در ایران صورت گرفت. آیا این به معنای پایان تقدس روحانیت شیعه در ایران مدرن نیست؟" اما بازهم پاسخ آبراهامیان جالب است: "خیر من این طور فکر نمی‌کنم. این قبلا هم بوده است. من به یاد دارم که مثلا ۲۰ سال قبل هم مثلا تاکسی‌ها، در خیابان‌ها روحانیون را سوار نمی‌کردند. همواره شاخص‌هایی در تاریخ ایران بوده که این نگاه نسبت به روحانیون وجود داشته است. از صادق هدایت گرفته که شما نمی‌توانید هیچ کسی را ضد روحانیت‌تر از او پیدا کنید یا مثلا احمد کسروی. با این حال همچنان رابطه‌ای میان بخشی از جوامع محلی و روحانیت وجود دارد که جایگاه روحانیت را محترم می‌شمارند و برای آن ارزش قائل هستند و من فکر نمی‌کنم این از بین برود" @fararevayat_ir
هدایت شده از رهیافت| علی‌قاسمی
11.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰جزوه ای که جرأت انتشارش را نداریم. 🔻عضو کانال شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/1660944618C81da1744fe
🔴 چند نکته درباره اظهارات قابل تامل مرتضی جوادی آملی درباره توافق با عربستان! 🔸وی در مصاحبه با سایت جماران گفته است "ما باید به لحاظ همسایگی، همراهی و مصاحبت را تجربه کنیم و در سایه این مصاحبت راه صحیح را بیاموزیم، وگرنه هرگز از راه موشک و سلاح این عمل تحقق پیدا نخواهد کرد. 🔹اگر ما به لحاظ سیاسی، اجتماعی و حتی فرهنگی آنها را قبول نداریم، نباید پرچم مقابله برافرازیم و یکدیگر را دشمن بدانیم و علیه یکدیگر شعار بدهیم. 🔹در این سال ها چه دشمنی‌ها و عداوت‌ها که دامن زده شد و چه صلح و دوستی‌هایی که‌‌ می‌توانست برای منطقه منبع خیر و برکت باشد، از دست رفت. 🔹اگر امام رحمت الله علیه بحث صدور انقلاب را داشتند، به لحاظ مسائل فکری، نظری و فرهنگی و نظایر آن بوده است. 🔹وگرنه اینگونه مسائل هرگز نمی‌تواند انقلاب را صادر کند، بلکه ماهیت انقلاب را زیر سؤال‌‌ می‌برد. انقلابی که بخواهد با سرنیزه و موشک صادر شود، چیزی جز جنگ و نابسامانی برای طرفین نخواهد داشت./ جماران 🔺️ آقای جوادی آملی ! سخنان شما تکرار حرف های چندین سال قبل هاشمی رفسنجانی است که می گفت *دوران گفتمان فرارسیده و دوره موشک گذشته است! * حرف هایی که گذر زمان بطلان آن را بخوبی روشن ساخت. 🔺️آقای جوادی آملی ! اگر امروز توافقی با عربستان حاصل شده است مرهون همان موشک های شلیک شده از یمن به آرامکو و بنادر امارات و سعودی است، نه مذاکراتی ذلیلانه همانند برجام. و گرنه به سرنوشت همان برجام منتهی می شد که دوستان شما آن را دنبال کردند که به "هیچ" انجامید. 🔺️آقای جوادی آملی! شفاف بگوییدمنظور شما از این جمله چیست؟ "چه صلح و دوستی‌هایی که‌‌ می‌توانست برای منطقه منبع خیر و برکت باشد، از دست رفت." 🔸آیا منظور شما معامله قرن اعراب با اسرائیل است؟ یا معامله با سعودی ها بر سر مساله داعش؟! اگر منظور مصالحه با اسرائیل است که و علی الاسلام والسلام!!! و اگر منظورتان مصالحه بر سر داعش است، چرا جنابعالی و دوستانتان با تفنگ بدستان داعشی وارد مذاکره نشدید؟! براستی با کسانی که با زبان گلوله سخن می گفتند و ده هاهزار نفر از مردم عراق و سوریه را کشتند و زنانشان را به کنیزی گرفتند می توان مذاکره کرد؟! 🔺️بی تردید اگر سردار شهید سلیمانی و مدافعان حرم مانند شما فکر می کردند، امروز قمی باقی نمانده بود تا در آن به اظهار نظر بپردازید. روشن بگویید کدام فرصت صلح را از دست داده ایم؟! 🔺️آقای جوادی آملی! چرا جناب عالی از کشور مظلوم یمن که مورد تعرض ددمنشانه آل سعود قرار گرفت و ده ها هزار زن و کودک قتل عام شدند و چند میلیون کودک بر اثر قحطی مشرف به مرگ هستند، سخنی نمی گویید؟ آیا صلح برای آن ها مطلوب نیست؟! چرا نسبت به تعرض ماموران سعودی در فرودگاه جده به دو نوجوان ایرانی سخنی نگفتید؟! 🔺️ البته قرائنی وجود دارد که دولت محبوب شما آقای روحانی چندان بی میل به این قطع ارتباط نبوده است چون برغم تذکر دلسوزان نظام به ایشان، ضریب امنیت سفارت آل سعود را افزایش نداده بودند!! ✍قاسم روانبخش @farevayat_ir
🔷لونی ویلیسون نماد زن ازاد غربی او هم روزی جوان وزیبا بود و تمام سرمایه زندگی اش مثل غربی ها جسم زنانه بود.اتفاقا این سرمایه هم زود تمام میشود.برای او هم تمام شد و شد یک زباله گرد و کارتن خواب. گوشه ای از نتایج ازادی های غربی برای زن است @fararevayat_ir
🔺️ توئیت بن نورتون، روزنامه‌نگار آمریکایی: 🔹️ عکس‌ سمت چپ متروی تهران است، ایران در شرایط تحریم‌های وحشیانه و مجرمانه اقتصادی توسط امپراتوری آمریکاست. 🔸️ اما عکس سمت راست، متروی نیویورک در ثروتمندترین کشور جهان بر روی زمین است و من می‌توانم تصدیق کنم که از این جا بارها رد شده‌ام و این ایستگاه واقعا همین شکلی است! @fararevayat_ir
📝 عرف بازدارندگی ندارد، نهی کافی نیست 🔸 مجلس عراق در ۲۰۱۶ تصویب کرد که وارادات، تولید و فروش مشروبات الکلی ممنوع باشد. پس از چند سال این قانون بالاخره از ابتدای اسفند ماه عملی شد و حکومت عراق یک گام مهم در مردمی شدن جلو آمد. این همان گامی است که مصدق برنداشت و باعث شد فدائیان اسلام و آیت‌الله کاشانی از او فاصله بگیرند. 🔹 عراق یکی از قوی‌ترین عرف‌های مذهبی را دارد و مثلا نمی‌توان‌ با ایران و ترکیه مقایسه‌اش کرد. نه دیکتاتورهای ضدحجاب و دشمنِ هویت دینی داشته‌اند نه حکومت‌شان با پول نفت طبقه‌ای نوکیسه و غرب‌گرا بر ساختار حاکم کرده. نیازی به توصیف شهرهای مذهبی هم نداریم، با این حال به قوانین دینی نیاز پیدا کرده‌اند. 🔸 عرف به تنهایی کار نمی‌کند و هنجارهای اجتماعی به قانون هم نیاز دارند. عرف را بیشتر به عنوان منبعِ قانون باید در نظر بگیریم تا ضابطِ هنجارها. در دوره پهلوی به خوبی تجربه شد که عرف نمی‌تواند سیاست را مهار کند؛ نه در محیط شهری، نه در سواحل و تفریح‌گاه‌ها و - به خصوص - نه در محیط‌های هنری مثل سینما و تئاتر. 🔹 حتی نهی مردمی هم کافی نیست. سال ۱۳۸۰ آیت‌الله خامنه‌ای در همین باره تصریح می‌کنند: «با شیوع منكرات و با تظاهرِ به آن باید مقابله كرد. اسلام مرتكبِ منكر را نصیحت و هدایت می‌كند؛ اما حد هم برای او می‌گذارد. با صِرف زبان و توصیه نمی‌شود كاری كرد. قدرت نظام باید جلوِ سیرِ فحشا و فساد را بگیرد». 🔸 عده‌ای می‌گویند اگر امری مورد توافق اکثریت باشد و نسبت به آن احساسِ تهدید کنند خود مردم مانع شیوعش خواهند شد اما این ادعا ذهنی است چون اقلیت می‌توانند جریان بسازند و فضا را دست بگیرند. در بحرانِ کرونا معلوم شد حتی وقتی پای جان در میان است عرف کار نمی‌کند و جز با قانون نمی‌شود آلودگی را مهار کرد. 🔹 مثالِ دیگر عدالت است. عرف نتوانسته جلوی فقر مطلق و تبعیض‌های زننده را بگیرد، نهی‌های رسانه‌ای هم نه چنان اثر داشته نه فساد را کم کرده. همانطور که نمی‌شود اقتصاد را آزاد کرد و حمایت‌ها را برداشت تا مردم خودشان با صدقه و خیریه یا با نقد و توصیه جامعه را عادلانه کنند در فرهنگ هم رهاسازی نتیجه عکس می‌دهد. 🔸 محل نزاع چگونگی اجرا است. وقتی قانونی بد اجرا شود در هجمه‌ها اینطور القا می‌کنند که اشکال از خود قانون است پس باید حذفش کنند. این همان تمثیلِ متناقض‌نما را به یاد می‌آورد که اگر سقف چکه کند باید سقف را برداریم! چاره اما در ترمیمی شدن رویکردها و متناسب کردنِ برخوردها است نه حذف مقررات به طور کلی. 🔹 حکومت دینی نمی‌تواند احکام اجتماعی را تعطیل کند و اگر عینکِ رسانه‌‌ای و مجازی را کنار بگذاریم تصدیق خواهیم کرد که محدودیت در بدن‌نمایی و تظاهر به منکرات از حمایت مردمی برخوردار هست. شانه خالی کردنِ ساختار شاید برخی سکولارها را راضی کند اما قیمتش سرخوردگی اکثریت و - به خصوص - مدافعان است. @fararevayat_ir
🔸ایشون جناب فیروزجاه هستند که شرفش رو فروخت و رفت به فرانسه پناهنده شد چون در ایران بهش اجازه ندادن جلوی حریف اسرائیلی بازی کنه. 🔹دیروز فدراسیون فرانسه بهش اجازه نداده جلوی حریف روسی مسابقه بده. هیچی دیگه همین @fararevayat_ir
🔴 نفوذ همین نزدیکی هاست !! به نظرتان اگر دشمن فقط توانایی ایجاد اختلال در پرداخت حقوق شب عید یکی از اقشار جامعه را داشته باشد تا بتواند بیشترین نارضایتی ممکن را تولید کند، کدام قشر را انتخاب می کند؟!! قطعا قشر معلم. همان هایی که هم دریافتی آن‌چنانی ندارند و هم مستقیم روی فرزندانمان تاثیر می گذارند. نتیجه می شود اشاعه نارضایتی در کل جامعه. همین الان تعداد بسیاری از معلمین منتظر پیامک واریزی حقوق هستند تا هر چه سریع تر میوه و شیرینی شب را تهیه کنند! نیازی نیست خیلی دنبال نفوذ بگردیم؛ از آن‌ چه تصور می کنیم به ما نزدیک تر است ... ✍ "قاسم اکبری" @fararevayat_ir
همه اتفاقات خوب سال ۱۴۰۱ @fararevayat_ir
هدایت شده از رهیافت| علی‌قاسمی
🔹مروری بر نامگذاری‌های اقتصادی سال‌ها توسط رهبر انقلاب 🔍 نامگذاری سال‌ها توسط رهبرانقلاب اسلامی از اوایل دوران رهبری آغاز شد و از سال ۱۳۸۷ رویکرد اقتصادی مدنظر قرار گرفت که در این اطلاع‌نگاشت مرور شده است. 1402 🔻عضو کانال شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/1660944618C81da1744fe