eitaa logo
فرا روایت
104 دنبال‌کننده
679 عکس
457 ویدیو
8 فایل
رهبرانقلاب:حقایق جامعه‌ خودتان و انقلاب‌تان را روایت کنید. اگرشما روایت نکنید دشمن روایت می‌کند. 🔴کانال آموزشی_تحلیلی سواد روایتـ و رسانه در جنگ ترکیبی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 دعوای اصلی بر سر این نیست که توپ به سر علی دایی میخورد و وارد دروازه میشد یا به پای او. بحث اصلی اینجاست؛ کسی که پیشکسوتان فوتبال ایران هم "او را عددی نمیدانستند چون دو تا روپایی بلد نبود بزند و با اینکه مشهور بود اما محبوب نبود" امروز به واسطه لگد زدن به همان نظامی که پولهای نجومی از آن گرفته، با پروپاگاندای رسانه ها قرار است به بت مقدسی تبدیل شود که حتی کسی نباید از او بپرسد چرا درباره ماجرای اسرا پناهی دروغ گفتی و حاضر به عذرخواهی نشدی؟ چرا همسو با فراخوان دشمنان این کشور اعلام کردی مغازه ات در اعتصاب است؟ چه کسی به تو مصونیت آهنین داده که در برابر کارها و دروغ هایت پاسخگو نباشی؟ 🔻سخنان تاریخی علی پروین درباره علی دایی ✍امیرحسین ثابتی @fararevayat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدافع حرم! جانباز زینبی! ولیچرنشینِ تاریخ‌ساز! روشن است که آن چرندگویِ اشرافی، "قهرمان" نیست. کدام قهرمان؟! آن‌قدر ثروت اندوخته که پایان ندارد؛ آن هم از جیبِ مردم. و اکنون که گردن‌کلفت شده است، رجزخوانی می‌کند، بی‌آن‌که هزینه‌ای بدهد. در میان جواهرات انبوهش آرمید و نوجوانان و جوانان را به اغتشاش تحریک کرد و سبب‌ساز ریخته‌شدن خون‌ها شد. او "خائن" است نه "قهرمان". شوت‌زدن از کسی قهرمان نمی‌سازد، امّا "دروغ‌گویی" و "هم‌صدایی با دشمن"، به معنی خیانت است. این تهی‌مایه در شرایط جنگ نرم، خیانت کرد. سزای "خیانت جنگی" چیست؟ ازاین‌گذشته، هیچ تاریخی با فوتبال ساخته نمی‌شود و هیچ عظمتِ پابرجایی با شوت‌زدن، پدید نمی‌آید. اینها حاشیۀ زندگی هستند نه واقعیّت آن. تفنّن هستند و زودگذر. نه شادی‌اش حاصلی دارد و نه غمش. جوانِ مؤمنِ انقلابی! قدیس شمشیرزن! مردِ میدان! امّا کار تو، "فتح" است، بلکه "فتح‌الفتوح" است. "قهرمان" تویی. باید رسم "مردانگی" و "شرافت" و "غیرت" را از تو آموخت. حماسه‌ای که تو رقم زدی، ترجمان عاشقی و شیدایی است، نه بازتاب منفعت‌طلبی و خودخواهی. سخنت را به جان می‌خریم. حقّ را گفتی و آتش صراحت بر خرمن ناپاک‌شان افکندی. اکنون برآشفته‌اند و دریده‌گویی می‌کنند. از نمایان‌شدن حقارت‌شان بر تو خشم گرفته‌اند. بگذار از دردِ رسوایی بر خود بپیچند و هذیان‌بافی کنند. هرچه بیشتر بگویند؛ حماقت‌ها و خباثت‌های‌شان بیشتر آشکار خواهد شد. @fararevayat_ir
🔰 آقای قالیباف این مسیر به حاج قاسم نمیرسد. 🔺رهبری صف کشف حجاب کننده ها و حرمت شکننده های حجاب را از شل حجابها جدا کرد. او گفت اینها به آن جریان ملحق نشدند و پروژه دشمن شکست خورد. شما دارید این دو را در یک صف قرار میدهید. این راهش نیست. خدا میداند محبوبیت این طور جمع نمیشود. رای اینطور جمع نمیشود. کاش مشاورهایتان به شما میآموختند که چطور با این سخنانتان مرزهای خط مقدم مبارزه با هجوم فرهنگی دشمن را دارید واگذار میکنید. الان واقعا چه وقت این حرفهای غلط و بی دقت است؟ 🔺من که نفهمیدم چرا پیش این مرجع و آن مرجع رفتید که میدانستید خروجی رسانه ای اش نقدهایی میشود نسبت به دولت. که چی؟ اگر این دولت شکست بخورد که نخواهد خورد به فضل الهی، واقعا خیال میکنید مردم سراغ شما میآیند؟ نکنید، این چه کاری است واقعا! راه محبوبیت، اخلاص است. صدق است. 🔺الان متهم کردن پلیس و در خواست عذرخواهی و متهم کردن نحوه حکمرانی به دلیل گشت ارشاد و نو شدن حکمرانی را به معنای این امور گرفتن در ذهن مردم چه معنایی دارد؟ شما هم که پلیس را متهم میکنید شما هم که حکمرانی را متهم میکنید. این چه بی انصافی است! سخنان رهبرتان را اینطور فهمیدید؟! 🔺این درست است که دائم این و آن از زبانتان بگویند مخالف فیلترینگ هستید؟ شما هم سکوت معنا دار کنید خودتان و اطرافیانتان؟. بعد هم بگویید مشکل مردم اینها نیست؟ به خدا قسم دلم میسوزد برایتان. نمیدانم به چه زبان بگویم این روشهایتان سنگ بنای غلطی است برای مدیران جوان دور و برتان. اینها راهش نیست. نمیدانم پروژه تان چیست. برنامه تان چیست. اما متهم کردن این و آن ، دولت ، حکومت یا هر چه ، اگر خدای نکرده به قصد محبوبیت است این طوری بدست نمیآید. دوستان و مشاورینتان علنا دولت را ناکارامد میدانند و ضعیف. خدا میداند بابت این سبک رفتارهایتان مسوولید نزد خدا و مردم. باز هم خود دانید. ✍ علی مهدیان @fararevayat_ir
8.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 قالیباف میگه به چه حقی می‌گوییم وقتی خانمی بدحجاب است اجازه ندهیم به مترو سوار شود 🔹باید حکمرانی را به سمت حکمرانی حاج قاسم برگردانیم. 🔺️ سردار خلبان قالیباف خاکستری شدن و صورتی بودن مطمئنا باعث رای به شما نخواهد شد مطمئن باش حکایت گندم ری در تاریخ همیشه هست @fararevayat_ir
⭕️ آقای کرباسچی ادعا کرده هاشمی رفسنجانی با بیان و توجیهات قانع کننده حتی رهبری را هم قانع می‌کرد !!! 👈 مشاهده بفرمائید، یک نمونه از عجز آقای هاشمی در برابر استدلال‌های رهبر انقلاب 🔰 اگر تاریخ را درست روایت نکنیم این جماعت دست به تحریفات بزرگتر هم خواهند زد. 🔺️روایت نکنیم روایت خواهند کرد دوستان @fararevayat_ir
🔻خیال‌بافی‌ِ جناب قالیباف(۱): حاج‌قاسمِ لیبرال 🖊 مهدی جمشیدی ۱. واقعیّت این است پاره‌ای از نخبگان انقلابی به جانب «اسلام رحمانی» شتافته‌اند؛ همان اسلامی که به تعبیر آیت‌الله خامنه‌ای، نشأت‌گرفتۀ از «معارف لیبرالیستی» است. اسلام رحمانی، تعبیر برآمده از خطّ فکریِ روشنفکریِ سکولار است که در جریان اصلاحات، صورت عینی یافت. چندی پس از اینان، جریان اعتدال‌گرا نیز چون احساس کرد که این رویکرد، «رأی‌ساز» و «مقبولیّت‌آفرین» است، همین منطق را در پیش گرفت. دراین‌میان، برخی گروه‌ها و نیروهای فکری و سیاسی در جریان انقلاب نیز که با وجود ظواهرِ موجّه، سودای قدرت داشتند و می‌خواستند خویش را برآیندِ آرمانیِ ذائقۀ عمومی نشان دهند، به همین ورطه فروافتادند و به «سایه‌نشینانِ انگارۀ اسلامِ رحمانی» تبدیل شدند. بیش از همه، قالی‌باف و یاران و مشاورانش این جهت‌گیری را برگزیدند. ۲. اینک به‌روشنی می‌دانیم که قالی‌باف، یک نیروی سیاسیِ «موقعیّت‌زده» و «اقتضامدار» است و وفاداری ایدئولوژیکش در لحظه‌های حسّاس، شکننده است. کافی‌ست احساس کند که افکار عمومی یا بخشی از آن، متمایل به سویی است؛ دراین‌حال، او سر از پا نخواهد شناخت و بی‌محاسبه و شتابزده، خواهد کوشید که خود را هم‌داستان با آن «تمایل اجتماعی» نشان بدهد. این تمایل، ممکن است «برجام» باشد، یا «کنار نهادنِ طرح تنظیم‌گری فضای مجازی» یا «بی‌عملی نسبت به حجاب». بی‌جهت نبود که آیت‌الله خامنه‌ای در آخرین دیدار خویش با مجلس، تعبیر «تعارض منافع» را به‌کار برد. ۳. این‌بار، او و دیگران از «حاج‌قاسم» برای روایت «اسلامِ رحمانی» بهره گرفته‌اند و در جهت «چهره‌پردازیِ لیبرال» از حاج‌قاسم کوشیده‌اند. امّا واقعیّت تفکّر حاج‌قاسم، آن چند جملۀ بریده‌شده از صدر و ذیلش نیست. اجازه دهید فارغ از این مطامع سیاسی و غرض‌ورزانه، تأمّل کنیم که حاج‌قاسم چه گفته است. یک ضلع از منطق او این است که جریان انقلابی و حزب‌اللهی، هرگز نباید دچار «بریدگی از توده‌ها» و «گسستگی از خُرده‌فرهنگ‌های متفاوت» شود، بلکه باید بکوشد با آنها «ارتباط» برقرار کند تا در اثر این ارتباط، سخن انقلاب را به آنها منتقل کند: «باید با مردم گفتگو کنیم... نباید فقط به قشر مذهبیِ نزدیکِ خودمان بسنده کنیم... باید مردم را حفظ کنیم... اینان مردم ما هستند... همه مثل هم نیستند... نباید مردم را از دین برانیم... اگر بگوییم فلانی باحجاب و فلانی بی‌حجاب است دیگر چه کسی را می‌خواهیم حفظ کنیم... آن دختر بدحجاب هم دختر ما و جزو جامعۀ ماست... باید به آنها توجّه کنیم و با آنها رابطۀ صمیمی برقرار کنیم... رابطۀ حزب‌اللهی با کسی‌که دینش ضعیف‌تر است موضوعیّت دارد... این‌که فقط رابطۀ حزب‌اللهی با حزب‌اللهی را در پیش بگیریم خطاست... باید برای جذب‌کردن به میان مردم برویم.» این گفته‌های او به معنی آن است که نیروهای فکری و فرهنگیِ جبهۀ انقلاب نباید «خویش‌بسنده» و «حصارنشین» باشند، بلکه به قصد «هدایت» و «روشنگری» و «جذب»، از جماعت‌های خویش بیرون بیایند و به سراغ «دیگری‌های فرهنگی» بروند. این دیگری‌ها، دچار «ضعف در دین‌داری» هستند، امّا باید به آنها نزدیک شد و منطق انقلاب را به آنها عرضه کرد. روشن است که در این بیان، هیچ اثری از اسلام رحمانی نیست؛ چراکه حاج‌قاسم، «نسبی‌اندیشانه» قضاوت نمی‌کنند و نمی‌گوید باید این بخش از جامعه را به حال خویش «رها» کرد، بلکه برعکس، دعوت به «امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» می‌کند. ۴. حاج‌قاسم در جای دیگری می‌گوید: «نباید به‌عنوان مسئول و به بهانۀ رقابت‌های انتخاباتی، بر محفوظ‌ماندن دختر خودمان حریص باشیم، امّا بر ولنگاریِ جامعه، بی‌توجّه؛ چنان‌که کسی جرأت نکند در جامعه، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کند، بلکه مسئول باید همانند کشاورز، علف‌های هرز را هرس کند تا مزرعه از بین نرود.» حاج‌قاسم در اینجا نیز برخلاف منطقِ اسلامِ رحمانی: اوّلا، با تعبیر ولنگاریِ اجتماعی نشان می‌دهد که دچار «نسبی‌گرایی ارزشی» و فروکاهیدنِ ارزش‌ها‌ی شرعی به سلایق‌ فرهنگی نیست؛ ثانیاً، ارزش‌ها - و از جمله حجاب - را جزو «مسأله‌های اصلی» می‌شمارد که آشکارا به وضع دختران اشاره می‌کند و آن را مبنای قضاوت صریح خویش قرار می‌دهد؛ ثالثاً، به «مداخلۀ مستقیمِ حاکمیّتی» در زمینۀ ارزش‌ها باور دارد، چون می‌گوید کارگزاران نباید مجال بدهند که آسیب‌های اجتماعی – یا همان «علف‌های هرز» – جامعه را آلوده کنند. رابعاً، معتقد به مشروعیّت استفاده از «سازوکارهای سلبی» است؛ هرچند آن را مقدّم نمی‌شمارد. خامساً، بر این باور است که باید امکان «امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» فراهم باشد و جامعه دچار «فردگرایی» و «خصوصی‌انگاریِ کنش‌های عمومی» نشود. بنابراین، روایت قالیباف از منطق حاج‌قاسم، آغشته به تحریف است. @fararevayat_ir
🔰 از قالیباف تا منتظری 🔹 دستیار سیاسی رئیس مجلس (احدیان) به پلمپ یک مرکز تجاری (به علت تبدیل شدن آن به پاتوق مسافران بی‌حجاب در حوالی قم) در زمان گرانی ارز، اعتراض کرده و خواستار تغییر ماموریت و ساختار ستاد امر به معروف شده است. (گویا از نظر ایشان عملکرد ستاد امر به معروف و پلمپ فلان مرکز، عامل گرانی دلار بوده است!) 🔹 اما همین فرد (که از مخالفان جدی تعطیلی فعالیت اینستا و تلگرام و سایر پیام‌رسان‌های "غیرقانونی" بیگانه است) هیچ اشاره‌ای به نقش جدی کانال‌های تلگرامی در افزایش قیمت ارز نکرده و نمی‌کند و البته درباره نقش مجلس در وضعیت اقتصادی امروز کشور هم ساکت است! 🔹 وقتی برخی اطرافیان ناباب بتوانند مرجع مبارز و خوش سابقه‌ای مانند "منتظری" را به ورطه مخالفت با نظام و انقلاب و رهبری بکشانند، آیا نمی‌توانند یکی مانند "قالیباف" را به عنصری منفعل و بی‌اعتنا به فرامین ولی فقیه تبدیل کنند؟ ▪️آیا بی‌اعتنایی قالیباف به دستور صریح رهبر انقلاب درباره قانونمند کردن فضای ولنگار مجازی یا غفلت او از گسترش و عادی شدن بی‌حجابی (و حرکت نظام به سوی سکولاریسم) ناشی از هم‌نشینی با این قبیل دستیاران و اطرافیان نیست؟ آیا بروز خطاهای مکرر در تحلیل‌ها و تصمیم‌های قالیباف در سال‌های اخیر ناشی از مشورت با چنین مشاورانی نبوده است؟ ✍دکتر محمد صادق کوشکی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @fararevayat_ir
💢در مسیر هاشمی و خاتمی❗️ 🔸نوع رفتار و سنگ اندازی قالیباف در طرح فضای مجازی مجلس ( با وجود توصیه مهم رهبر معظم انقلاب به مجلس در مورد مدیریت فضای مجازی) و همچنین سخنان دیشب او در برنامه ملک سلیمان درباره وضعیت حجاب و برخورد با افراد بی بند وبار، به نوعی نشان دهنده این است که او دانسته یا نادانسته، در مسیر تبدیل شدن به یک خاتمی یا هاشمی جدید است. @fararevayat_ir
‏پیش بینی یا تهدید ؟! سعید حجاریان کاشانی :« اگر ‎ کنار زده شوند جامعه به سمت هرج و مرج و ‎ میرود در آن شرایط با جامعه ای خشمگین مواجه می‌شویم که دیگر قاعده پذیر نیست و ‎ هم میکند ... » حجاریان کاشانی : باید حرفمان را از زبان ‎ ها بزنیم ... @fararevayat_ir
🔰حاشیه هایی مهمتر از متن 🔹 گفتگوی قالیباف در ویژه برنامه شهید سلیمانی، برنامه ریزیهای او و اطرافیانش برای آینده را به هم زد و آغازی شد بر پایان عمر سیاسی قالیباف! قالیبافی که دیگر پایگاهی در جامعه ندارد : نه امت حزب الله تمایلی به او دارند و نه سایرین ! در سه ماه اخیر که مقدسات نظام آماج توهین سلبریتی ها و اوباش ورزشی و رسانه ای قرار گرفت، قالیباف لب از لب وا نکرد و قدمی برای دفاع از ولایت و انقلاب برنداشت! قالیباف حتی در برابر اهانت کفتارهای فضای مجازی به حاج قاسم هم واکنشی نشان نداد و حرمت رفاقت را نگه نداشت ، اما ناگهان در برنامه «ملک سلیمان» زبان باز کرد و خواستار عذر خواهی پلیس بابت مرگ مهسا امینی شد! متاسفانه مسیری که اطرافیان برای رسیدن به پاستور نشان قالیباف داده اند بن بست از آب درآمده است! 🔹 وقتی وزیر ورزش انقلابی نباشد نتیجه این می شود که طی سه ماه اخیر اراذل و اوباش با خیال راحت ، میدانهای ورزشی را صحنه توهین به مقدسات ، توحش و کشف حجاب کنند ، کریسمس را با پارتی مختلط و مستی شراب جشن بگیرند و پهلوانان متدینی مانند مهدی ترابی را به جرم ارادت به اسلام و انقلاب ،هدف اهانت و اخراج قرار دهند! و بماند که رئیس جمهور و مجلس کما فی السابق دربرابر این وزیر، ساکت و تماشاچی مانده اند! 🔹 امیر حسین حاجی نصیری چند سال پیش نیمی از بدنش را در مصاف با گرگهای تکفیری از دست داد و این روزها هدف کینه گربه های دست آموز سعودیها قرار گرفته است. تاریخ می داند آن روزهایی که امیر حسین در مقابل تروریستهای تکفیری سینه سپر کرده بود ، ملیجکهای سینمای ایران و اسطوره بی وجودشان از ترس نام داعش، «ایزی لایف» به خود می بستند! همین جماعت این روزها ،دلگرم به حمایتهای اروپا و آمریکا و به امید دلارهای سعودی اینترنشنال و مطمئن از بی خیالی عدلیه ، هار شده و به جان جانباز مدافع حرم افتاده اند و عدلیه کماکان مشغول رافت و رحمت بالمجرمین است! ✍️دکتر محمد صادق کوشکی https://eitaa.com/fararevayat_ir
هدایت شده از رهیافت| علی‌قاسمی
براین باورم که از کنار اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو نباید به سادگی گذشت. این نشریه "سخیف و کثیف" با کاریکارتور پردازی علیه مرجعیت دینی و سیاسی جهان اسلام، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه‌ای مدظله العالی؛ بار دیگر وقاحت خود را به تصویر کشاند. این لجن نامه در گذشته نیز، به بهانه آزادی بیان، با وقاحت تمام، نسبت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) جسارت نمود و قلب مسلمانان جهان را جریحه دار کرد. این اقدام بی شرمانه نشریه شارلی ابدو_که بدون اذن دولت فرانسه نبوده است_ بخشی از پازل جنگ تمدنی غرب علیه اسلام است که نباید بدون پاسخ هوشمندانه و قاطعانه بماند. نسبت به این خطای راهبردی فرانسه به گوش میرسد و کاخ الیزه را خواهد لرزاند. 🖋علی قاسمی 🔻 عضو کانال شوید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1660944618C81da1744fe