هدایت شده از محفل عشق
6.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹چهار توصیهی مهم برای رفع غم و اندوه و ترس و اضطراب از امام جعفر صادق (ع):
#مذهبی
#اجتماعی
#حضرتعشق
#نسخههای_زندگی
꧁❤️꧂
꧁محفل عشق꧂
@Mahfel_eshq ♥️
هدایت شده از وحید یامین پور
آیتالله حائری شیرازی (ره) در پاسخ به گروهی از خبرنگاران غربی درباره آینده انقلاب اسلامی:
"به جز هرزه ها هیچکس زیر چترتان و پرچمتان نخواهد ماند و ما تمام پاکان جهان را، از چنگ شما بیرون میآوریم. ما با شما عالَم را قسمت میکنیم. پاکان عالم را از شما خواهیم گرفت و شما هرزههای ما را از ما خواهید گرفت؛ هرزه های ما برای شما و پاکان عالَم برای ما."
اگر در عمق اروپا و آمریکا یا حتی در درون اسرائیل، پاکی هست، بالاخره از صفوف شما خارج خواهد شد و به ما خواهد پیوست و اگر در درون خانه های ما، ناپاکی وجود داشته باشد، بالاخره از بین ما خارج خواهد شد و به شما خواهد پیوست. این قرار ما با شما.»
➕️ @yaminpour
هدایت شده از بیداری ملت
این هم نفر سوم!
🔺 چند ماهی است به طور ویژه در مورد «ترویج موسیقی» و «کنسرت سازی مراسم های مذهبی» می نویسم و می گویم.
🔺 در این میان، فارغ از بحث فقهی، نظر چند کارشناس تربیتی را هم منعکس کردم.
👈 آقای تراشیون: اینجا
👈 آقای عزیزی: اینجا
🔺 و حالا مطلب آقای عباسی ولدی را می بینید!
🔺 چندین ماه قبل نوشتم و در مصاحبه با ماهنامه خیمه گفتم:
🔹 «آنچه که من بر آن تأکید می کنم، انحراف هیئات ما به سمت ذائقه متأثر از فرهنگ غرب در مخاطب است. دنباله روی از این ذائقه ها باعث می شود که دیگر هیئت ذائقه ساز نشود.
🔹 ای کاش به همین جا ختم بشود. با نگاه دقیق تر باید بگویم ما می آییم ذائقه متدینین و کودکان را با ذائقه غربی و ذائقه مخاطب کمتر مذهبی خراب می کنیم. خطر همین جا است ...
🔹 با این وضعیت که پیش می رویم بعید نیست چند وقت دیگر فرزند من به من بگوید: بابا به من پول بده می خواهم بروم ترکیه در فلان کنسرت شرکت کنم!»
✅ مسأله «ترویج موسیقی» را جدی بگیریم.
یاعلی🌹
✍ #طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از عصر زنان
#یادداشت | #اختصاصی
🔺 مراجعه به ویدئو
♦️ اصل زوجیت را به مسلخ بردهاند
✍🏼|خانم مریم اردویی
🔹حضور زنان در ورزشگاه تاکنون با حواشی بسیاری همراه بوده است. اولین حضور زنان در ورزشگاه با طعنههایی چون «زور فیفا بر حوزهی علمیه چربید» تا کلیدواژهی «عادیسازی شد» همراه بود. برخی نیز مبنای فقهی فتاوای برخی مراجع تقلید مبنی بر عدم جواز تماشای فوتبال زنده مردان توسط زنان را به سخره گرفته و نوشتند: «حالا مگر یک وجب پا چقدر از آن فاصله قابل دیدن است که مفسده داشته باشد.» هرچند در این مسئله، فقه فردی نمیتواند پاسخگو باشد، چراکه ما با یک مسئلهی کاملا اجتماعی روبروییم که باید ناظر به تبعات اجتماعی و سیاسی، مورد مداقهی فقهی قرار گیرد. متاسفانه جنجال رسانهها در کنار بلند کردن پرچم دفاع از حقوق زنان، سطح بحث را آنقدر تقلیل داد که خطر بزرگ این مطالبه از دید مردم، مسوولان و چه بسا فقها پنهان ماند. اکنون که برخی آسیبهای این حضور بیش از پیش عیان گشته، قصد دارم در این یادداشت از آسیبهای اولیه فراتر رفته و لایههای عمیق و پنهانتر آن را قدری بشکافم.
🔸اگر حواشی هر بار ورود زنان به ورزشگاه را دنبال کرده باشید، به ویژه حواشی اخیر دیدار پرسپولیس و سپاهان، قطعا به خشونت کلامی و ادبیات رکیکی پی بردهاید که زنان در خلال مسابقه خطاب به مردان به کار میبرند؛ الفاظی که تا قبل از این بیشتر از دهان مردان شنیده میشد. همچنین انجام حرکاتی شنیع خطاب به هواداران مرد که کنشی برخاسته از بیتقوایی مردانه به حساب میآید. از رصد مجموعه کنشها و واکنشهای زنان در ورزشگاه با دو نوع مسئله روبرو میشویم. اول مردانه شدن ادبیات و حرکات زنان که به معنای به مسلخ رفتن زنانگی است. چراکه مردان از لحاظ جنسیتی بیشتر از زنان در معرض آفت خشونت هستند و خشونت کلامی به نوعی دلالت بر رفتاری مردانه دارد. از طرفی به کار بردن فحش رکیک توسط زنان که به لحاظ جنسیتی حیامندتر از مردان هستند و باید مظهر پاکی و مهر باشند، دلالت بر بیحیایی و فاصله گرفتن از مزیتهای زنانگی دارد. دومین مسئله پر رنگ شدن دیالکتیک هگلی بین دو جنس زن و مرد است. به عبارتی فضای هواداری ورزشگاه که خود ایجاد کنندهی فضایی دو قطبی است، بستر ساز فضای دیالکتیکی بین دو جنس شده و آن را شدت میبخشد. پیامد چنین فضا و بستری از یک سو منجر به نابودی زنانگی و از سویی دیگر سبب دامن زدن به تخاصم به جای تلائم و سازگاری میان زن و مرد و در نهایت نابودی اصل زوجیت خواهد شد.
🔹با وجود آمدن چنین فضایی مهلکترین ضربه به پیکر خانواده وارد خواهد شد. چراکه به فرمودهی رهبر انقلاب «تشکیل خانواده ناشی از یک قانون عامّ آفرینش است؛ آن قانون عبارت است از قانون زوجیّت» در واقع ورود زنان به ورزشگاه که با حمایت بنیاد هیفوس همراه بود، زیربنای خانواده که زوجیت است را نشانه رفته است. بنیاد هیفوس که بنیانگذار آن انجمن امانیست هلند می باشد در سال ۱۹۶۸ در هلند و به هدف مبارزه با مذهب و پایان دادن به باورهای مذهبی در کشورهای جهان سوم تأسیس شد. این بنیاد بر مبنای فرهنگ فردگرای غربی، برای آزادی و خواست فردی ارزش قائل است. به طوری که هر کس آزادانه حق دارد هر تصمیمی بگیرد و این تصمیمات فردی باید مبنای تغییرات اجتماعی قرار گیرد. بر همین اساس خانواده یکی از کانونهای مورد حملات هیوفس است. چشمانداز این بنیاد در رابطه با خانواده پایان دادن به چارچوب ازدواج سنتی و حمایت از خانوادههای همجنسباز است، به نحوی که زنان بتوانند با ازدواج سفید و هم باشی، خانوادههایی تک والدی تشکیل دهند. به عبارت دقیقتر عملکرد هیفوس در راستای در هم ریختگی مرزهای جنسیتی، فراهم آوردن بستر انحرافات جنسی و تغییر استاندارهای اخلاقی جوامع اسلامی است. در چنین فضایی همجنسگرایی نیز بر مبنای عقل ابزاری قابل توجیه خواهد بود. متاسفانه حکم ناعادلانهی اخیر فدراسیون با روکش جذاب حمایت از حقوق زنان مبنی بر زنانه شدن ورزشگاه در بازی سپاهان و پرسپولیس، شتاب حرکت در این سراشیبی را بیشتر خواهد کرد.
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐 |@asrezanan_ir|
بنویسید
تنها رئیس جمهوری که در
طول کوتاه ریاستش به
اسرائیل حمله کردند
📲 @entekhabe_khas
هدایت شده از مطالعات اسلامی زنان
یادبودمجازی آیت الله سیّدابراهیم رئیسی
https://fatehe-online.ir/6
https://eitaa.com/women92
روی لینک بزنیم و فاتحه ای قرائت کنیم
هدایت شده از سازمان تبلیغات اسلامی
27.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹
#ویدئو
🔸️شهید زندگی کنی شهید میشی...
🔹️ مهمانید به سرود تازه و نغمه حاج عبدالرضا هلالی برای شهیدجمهور، محصول تازه مرکز هنری رسانهای نهضت
#سازمان_تبلیغات_اسلامی
#شهیدجمهور
#نهضت_ادامه_دارد
💠 @sazmantablighaat
12.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ببینید | رسم کتابخوانی
مجموعه رسم کتابخوانی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه با همکاری اساتید حوزه و دانشگاه، فعالان فرهنگی به معرفی کتاب می پردازد.
🎙 حجت الاسلام فردآقایی
📃 معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان
📂 #رسم_کتابخوانی | قسمت اول
••••••••••☫•••••••••
☑️ @khznehzat
☑️ @resanestan_khuzestan
#یادداشت| #اختصاصی
🔺مراجعه به تصویر
♦️«مادری برای من مفهوم مقدسی نیست»
✍🏻| خانم مریم اردویی
🔹«خانواده برای من مفهومی مقدس نیست. هم چنین جایگاه مادر. اما بودن من و تو کنار هم برای رشد خودمون و بچه هامون جایگاه قابل احترامیه.» این جملات به ظاهر زیبا برگرفته از روایتنویسیهای روزانهی یک مادر مذهبی است. مادری که شاید هنگام چرخش قلم در به خط کردن این واژهها نمیدانسته که ناخواسته در حال بازگو کردن گفتههای آلوا میردال یکی از جامعهشناسان فمنیست سوئدی است. جملهی ابتدایی این متن کوتاه دقیقا عنوان بیانیهای است که متأثر از تفکرات ضد خانواده میردال در سال 1968 توسط انستیتویی در ملحدترین و فمنیستیترین کشور یعنی سوئد صادر شد. در این بیانیه با عنوان «خانواده مقدس نیست» آمده: «میخواهم خانواده را دیگر ابزاری برای سر زندگی ندانم....در چنین جامعهای خیلی خوب میتوانیم بدون ازدواج به عنوان یک نهاد حقوقی به سر ببریم.» قداستزدایی از خانواده و به ویژه نقش مادری سیاستی است که توسط فمنیستهای رادیکال دنبال میشود تا از نقش مادری ارزشزدایی و مادری را تبدیل به امری سکولار کرده و در نهایت به انواع همزیستی غیرشرعی برچسب خانواده بزنند.
🔸در حالیکه روایت «بهشت زیر پای مادران است» نقش مادر را نه تنها به امری مقدس که به حیات ابدی انسان گره میزند. مخاطب این روایت اگرچه فرزندانند اما با توجه به تأثیرات شگرف مادر در سرنوشت فرزندان میتوان مردان را نیز مخاطب این روایت دانست. مردانی که در کلام وحی مخاطب این آیه هستند که: «قوا انفسکم و اهلیکم نارا» یعنی مردان مسئولند تا هم خودشان و هم اهل بیتشان را از آتش جهنم حفظ کنند و این نگهبانی قبل از انتخاب همسر آغاز میشود. پیامبر(ص) میفرمایند: «برای نطفههای خویش بهترین را انتخاب کنید؛ زیرا اخلاق فرزندان ریشه در اخلاق گذشتگان دارد.» راز این کلام پیامبر (ص) را باید در کنار آیهی «حمله و فصاله ثلاثون شهرا» فهمید. در این آیه خداوند به سی ماهی اشاره میکند که بهصورت اختصاصی شامل دوران حمل و شیردهی میشود، که مادر با فرزند نفسبهنفس همراه است.
🔹 آیتاللّه جوادیآملی در کتاب «زن در آینهی جمال و جلال» با اشاره به همین دوران سیماههی حمل و شیردهی بیان میکنند بخشی از مسئولیتهای پرورشی بهعهدهی مادر است که پدر از آن محروم است. مادری که در این سه ماه مسئولیت زندگی دو نفر را بر عهده دارد؛ خودش و فرزند شیرخوارش که به اعتقاد علامه این دوران دو تکلیف را بر دوش مادر میگذارد. چراکه « او موظف است به کودک، شیر حلال دهد و برای همین منظور خود نیز باید حلال بخورد.» در حالی که «پدر تنها در اصل نطفه موظف است که حلال بخورد.» اما این مسئولیت تنها در رابطه با غذای جسمانی نیست؛ بلکه «درمورد غذای روحانی نیز چنین است؛ اگر مرد خاطرهی بد، خیال و هوس بدی در سر بپروراند، خود را میسوزاند؛ خیال گناه و خاطرهی تلخ در درون مرد، علیه خود اوست؛ اما خیال باطل و حرام و اندیشهی گناه و خاطرات تلخ برای زن علیه دو نفر خواهد بود.»
🔸 با توجه به آیهی 12 سوره قصص که خداوند میفرماید: «و حرمنا علیه المراضع» میتوان پا را فراتر گذاشت و گفت «طاغوت زیر پای مادران است». چراکه خداوند بهصورت تکوینی شیر دیگر زنان را بر حضرت موسی(ع) حرام کرد تا زنی غیر از مادرش نتواند به او شیر دهد. تفسیر نمونه این آیه را اینگونه شرح میدهد: «او باید از شیر پاکی همچون مادرش تغذیه کند تا بتواند بر ضدناپاکیها قیام کند و با ناپاکان بستیزد.» نقشی که روایات نیز بر سرنوشتساز بودنش اینگونه صحه میگذارند: «وقتی در چهار ماهگی، ملکی برای دمیدن روح حاضر میشود از خداوند میپرسد قضا و قدر این کودک را چگونه بنویسم و خداوند پاسخ میدهد به ناصیه و پیشانی مادرش نگاه کن و همانگونه بنویس.»
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|