فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نگذارید جنگ روانی دشمن در کشور تاثیر بگذاره
#سخنان_امام
🆔 @farhang_puya
5.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 چهشده که دیگر سراغی از
خرابههای وامانده در انتظار یاریرسانی را نمیگیریم؟ ما را چهشده است؟ آیا زنان بیوهمان سرمایهدار شدهاند که از آنان بیزار شدهایم یا کارگرهایمان به پله آخر نردبان توسعه رسیدهاند که آنها را نمیبینیم؟
🔹 آیا این ماییم که وقتی مفلوکی را خفتهبر نیمکت پیادهرویی میبینیم چهره در هم میکشیم و نگاهمان
را میدزدیم؟ آیا او نبود که کفن به تن کرد و به خیابان
آمد؟
🖋 هادی ذاکری
#شماره۵
#انقلابی_های_پابرهنه
🆔 @farhang_puya
حب دنیا یا آخرت طلبی؟! ما کجای کاریم؟.mp3
2.83M
حضرت آیت الله مصباح یزدی(ره):
حب دنیا یا آخرت طلبی؟! ما کجای کاریم؟!
#علامه
🆔 @farhang_puya
🔴 هویت جامعه و رسانه
📌 در وهله نخست باید دانست که ویژگی تکثرگرایانه جامعه مدرن، تحرک اجتماعی و جغرافیایی موجب ظهور مجموعههایی از گوناگونی فرهنگی، قومی و مذهبی میشود. جمعگرایی به توسعه دنیوی و غیردینئای مربوط است که الزاماً نباید به صورت منفی درک شود.
🖇 اکنون افراد به دقت بین روح دنیاداری، که آنرا رد میکنند و دنیوی کردن که عدهای از آن استقبال کرده و برایش تبلیغ میکنند تمایز قائل میشوند. به بیان دیگر جهان به نقطه معینی از استقلال ظاهری رسیده است.
🖋 وحید ارشیا
#شماره۸
#جامعه
🆔 @farhang_puya
🛑 فتنه کلید میخورد...
◀️ چرا وقایع سال ۸۸ به فتنه تعبیر شد؟
🔹 در منطق دینئ ما، فتنه به معنای فریب، دروغ، بلا و امتحان مصیبت و نفاق آمده و همه این معانی از بروز یک دگرگونی در میان جامعه حکایت میکند.
🔸 فتنه ۸۸ در نگاه اول اگرچه امری سیاسی تلقی شد اما ریشه های فرهنگی و اجتماعی فراوانی داشت و حاصل یک بسترسازی طولانی چندین ساله بود که در مقطعی خاص با جلوهای ویژه رخ عیان کرد و این همان است که در ادبیات جدید سیاسی اجتماعی جهان، از آن به عنوان «جنگ نرم» یاد میکنند.
🖋 حمیده طرقی اردکانی
#شماره۲۲
#فتنه
🆔 @farhang_puya
💠 به رهبر سلامالله علیه میگفت!
🔘 روزی آیتالله میلانی هنگامی که نزدشان نام امام خمینی برده شد فرمودند: سلامالله عليـه... پس عدهای به آیتالله اعتراضی کردند.
ایشان فرمودند: ساکت باشید فلانی، اینجا مسأله تقلید در بین نیست که گفته شود فلانی اعلـم اســت یــا مــن؟ اینجا بحث رهبری است و چنین نیست که هر مجتهدی لیاقت رهبری داشته باشد لیاقت رهبری را تنها فقیه سیاستمداری داراست که عالم به زمان خویش باشد و در راه خدا از ملامتگران هراس نداشته باشد و اکنون این مشخصات در کسی جز آیتالله خمینی نیست.
🔖 آیت الله میلانی مرجع بیداری، ص ۱۳۳)
🖋 تهیه و تنظیم: حامد کاشانی
#شماره۲۷
#امامین_انقلاب
🆔 @farhang_puya
💽 سخن روحالله
📋 «اگر روحانیون طرفدار اسلام ناب و انقلاب دیر بجنبند، ابر قدرتها و نوکرانشان مسائل را به نفع خود خاتمه میدهند. جامعه مدرسين بايد طلاب عزیز انقلابی و زحمت کشیده و کتک خورده و جبهه رفته را از خود بدانند. حتما با آنان جلسه بگذارند و از طرحها و نظریات آنان استقبال نمایند و طلاب انقلابی هم مدرسین عزیز طرفدار انقلاب را محترم بشمارند و با دیده احترام به آنان بنگرند.»
🖋 تهیه و تنظیم: حامد عبدللهی
#شماره۲۳
#امامین_انقلاب
🆔 @farhang_puya
🌐 نمادهای اسلامی در بیداری اسلامی
♻️ وقوع جنبش و قیام در طول تاریخ همواره با نامها، زمانها یا مکانهایی قرین و همراه بوده است؛ به نحوی که مواجهه با هریک از آنها تداعی کننده آن رخداد خاص یا یادآور پیام آن جنبش خواهد بود. قیامهای مردمی اخیر در منطقه که به تعبیر مقام معظم رهبری «بیداری اسلامی نام گرفته است.
⚜ نمادهایی که پیام مبارزه با استکبار و ظلم و جور و فریاد عدالتخواهی و اسلامگرایی را در فضای جهان طنین انداز میکنند؛ این مجال فرصتی است برای نگاهی گذرا به آنچه در
خیزش جهان عرب، نماد و نشانهای برای بیداری اسلامی است.
🖋 طیبه محمدی
#شماره۲۱
#نماد_های_اسلامی
🆔 @farhang_puya
‼️خیلی از فقها خود اختلاط را مصداق حرام دانستند
به نظرم میرسد اگر بخواهیم نگاه فقهی صرف به مسئله «حضور بانوان در ورزشگاه» داشته باشیم محدودیتهایی برای حضور بانوان وجود دارد.
محدودیت اولش این است که در ورزشگاه، ورزشکاران با پوشش خاصی ظاهر میشوند و اینکه مرد با پوشش غیر عرفی در معرض دید زن قرار بگیرد محدودیت شرعی دارد و زن نمیتواند به مرد نگاه کند.
در ورزشگاه اینطوری است که مرد پوشش عرفی ندارد و این یک محدودیت شرعی برای حضور زنان است. هیچ فقیهی اجازه نگاه کردن زن به بدن مرد را نداده است.
خصوصا اینکه بانوانی که در ورزشگاه حضور دارند نمیتوانند متعبد باشند به بدن مردان نگاه نکنند. پس یک جهتش نگاه کردن زن به بدن مرد نامحرم است.
مسئله دیگری که میتواند محدودیت شرعی را تقویت کند اختلاط زن و مرد است. اختلاط زن و مرد در روایات به عنوان یکی از مصادیق خلاف عفت که ممنوع شمرده شده، وارد شده است.
جایی که حضور زنان ضرورت ندارند اختلاط با مردان جایز شمرده نشده است. خیلی از فقها خود اختلاط را مصداق حرام دانستند گرچه اختلاط اصطیاد از روایات است. این هم یک بحث فقهی است که قابلیت بحث دارد.
👤حجتالاسلام دکتر محمود قیومزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
🔗منبع
🆔 @farhang_puya
💢 تحول مطلوب کدام است؟
📚 تحول به عنوان یک امر ذاتی در وجود انسانها و در مجموعه حیات طبیعی و حتــى غيرطبيعي وجود دارد و با گذر زمان و با تأثیر و تأثرات جانبی، لحظه به لحظه تحولاتی بر موجودات عالم عارض میگردد که سرمنشأ آن، ذات حضرت باری تعالی است.
🖇 ایمان و اعتقاد و باور به اینکه «یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال» اساس و بنیاد هرگونه تحول منجر به پیشرفت را با اراده حضرت باریتعالی و به سوی او و ساختن جامعهای توحیدی و الهی با حاکم شدن ارزشهای الهی و اسلامی، مبنا و جهتگیری تحول مطلوب را نشان
میدهد.
🖋 علیرضا احساندوست
#شماره۴
#مدیریت_تحول
🆔 @farhang_puya
📖#عکسنگاشت | استفساریه آیتالله مصباح از امام پیرامون مواجهه با آثار شریعتی
▫️یکی از محورهای مهم تاریخی در بازخوانی اختلاف نظرها پیرامون دکتر شریعتی، رویکرد و موضع امام در اینباره است. در آثار منتشر شده نوعاً در بازتاب مواضع امام، امانتداری لازم به چشم نمیخورد و اغلب به نحو تفصیلی و دقیق بدان پرداخته نشده است.
📚عمارانقلاب، صفحه531، سهراب مقدمی شهیدانی
🆔 @farhang_puya
🖇لبنان و عراق از اغتشاش تا استعفای نخست وزیر (بخش اول)
🔶فتنهانگیزی آمریکاییها در منطقهی غرب آسیا تمامی ندارد. اهمیت این منطقه بر هیچکس خصوصا دشمنان اسلام پوشیده نیست. «آلفرد ماهان» صاحب نظریهی هارت» لند به سران استکبار چنین گرا داد که اگر میخواهید، دنیا را بگیرید باید این منطقه را بگیرید و بر آن مسلط شوید چراکه این منطقه لولای سه قارهی آسیا آفریقا و اروپا است
🔷 خاورمیانه از لحاظ ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک بسیار راهبردی است این منطقه دسترسی بسیار مناسب و فوقالعادهای به مناطق خشکی و دریایی دارد و از همه مهمتر منابع فراوان نفت و خصوصا گاز طبیعی را در خود جای داده است و هرکس قطب انرژی جهان را در دست داشته باشد، یعنی قدرت مطلق دارد.
✍کمیل مؤمنی
#شماره۴۲
#استکبارستیزی
🆔@farhang_puya