نشریه فرهنگ پویا
💢 بهمناسبت یومالله ۹ دی، بخشی از فتنه ۸۸ را بررسی میکنیم. (بخش پنجم) 🔷 چنانچه بخواهیم نقش مدیری
💢 بهمناسبت یومالله ۹ دی، بخشی از فتنه ۸۸ را بررسی میکنیم.
(بخش ششم)
🔷 چنانچه بخواهیم نقش مدیریتی رهبر انقلاب در فتنه ۸۸ را مورد بررسی قرار دهیم، باید آن را به دو مقطع قبل و بعد از انتخابات تفکیک نماییم.
ب) مقطع بعد از انتخابات
↙️ بعد از برگزاری انتخابات و آشکار شدن نتایج آراء، به دلایلی که اشاره شد، فتنه بزرگی به راه افتاد که اگر مدیریت و روشنگریهای مقام معظم رهبری نبود، چه بسا فضا برای دوستداران حق بسیار تیره و تارتر میگردید. رهبر انقلاب در راستای مدیریت این فضای فتنهآلود، دو خط مشی اساسی به طور همزمان در پیش گرفتند:
1️⃣ خط مشی اول؛ مقاومت در برابر فتنهگران و مخالفان و مدیریت صحیح بحران
🔚 هدف اساسی حرکت جریان فتنه در انتخابات ۸۸، عقب نشینی نظام از مواضع اصولی خود بود و از آنجا که رهبر انقلاب هدف مرکزی این راهبرد به حساب میآمد، ایستادگی و قاطعیت ایشان در برابر فشارها، جریان فتنه را در مقاطع گوناگون کاملا مأیوس کرد.
🔺 بعد از خطبههای نماز جمعه روز ۲۹ خرداد، گرچه مخالفان و فتنهگران از تسلیم شدن رهبر انقلاب در برابر فشارها مأیوس شدند اما با به راه انداختن حوادث روزهای قدس، ۱۳ آبان، ۱۶ آذر و تاسوعا و عاشورا تا ۲۲ بهمن، مذبوحانه تلاش کردند با تحمیل فشارها از نظام امتیاز بگیرند، ولی با ایستادگی رهبر انقلاب بر مواضع اصولی خود و راهپیمایی سراسری مردم ولایتمدار ایران در ۹ دی ۸۸ و سپس ۲۲ بهمن، توطئه فتنهگران به کلی نقش بر آب شد.
ادامه دارد...
✂️ برشی از یادداشت محمد ملکزاده در نشریه فرهنگ پویا #شماره_22
#سیاست
#فتنه_88
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
❌ الگوی رفتاری ضد مردمسالاری اصلاحطلبان در انتخابات! (بخش سیزدهم) 2️⃣ گروههای اصلاحطلب معطوف به
❌ الگوی رفتاری ضد مردمسالاری اصلاحطلبان در انتخابات!
(بخش چهاردهم)
3️⃣ گروههای اصلاحطلب اصولگرا
💢 این گروه از اصلاحطلبان، به دلیل خاستگاه سیاسی و اجتماعی، گذشته سیاسی و مبانی اعتقادی بسیاری از شخصیتهای برجستهی سیاسی خود؛ همچون آقای روحانی، ریاست محترم جمهوری، به هیچ صورت توانای تنفسدر فضای سیاسی غیردینی را ندارند. اگر چه طی سالیان اخیر به دلیل نگاه ابزاری داشتن به دیگر گروههای اصلاحطلب که در سطور پیشین از آنها نام بردیم و برای اثبات همراه بودن با انان، بهدست برداشتن از برخی اصول خود به صورت تلویحی اقرار کردهاند.
🔙 اما به خوبی میدانند که به سان شاخهای بر درخت حکومت دینی هسند که در صورت همراهی با دیگر جریانات اصلاحطلبی و (به فرض محال) موفقیت آن جریانات، به تبع قطع شدن درخت، ایشان نیز فضای حیاتی خود را به طور کامل از دست خواهند داد؛ از این رو این گروهها هرگز نتوانستهاند با کلیت طیف اصلاحات، تا انتهای مسیر همراهی کنند، چنانکه آنان نیز بیادبانه از این جریان به عنوان رحم اجارهای یاد میکنند.
🔰 به طور کلی تمام اعتبار اجتماعی و سیاسی اصولگرایان دوم خردادی، به علت وابستگی آنان به پایگاه دینی و مبانی فکری حکومت بر اساس ولایت است و اگر قرار باشد از این پایگاه خارج شوند، به یقین تمام اعتبار اجتماعی و سیاسی خود را از دست خواهند داد.
ادامه دارد...
✂️ برشی از یادداشت سید عبدالمجید پیشبین اشکوری در نشریه فرهنگ پویا #شماره_42
#جامعه
🆔 @farhang_puya
🍃 شهادت قدرتمندترین سلاح
✨ شهادت طلبی در جنگهای لبنان، غزه سوریه و... که از شهادت طلبی واقعه کربلا الگو گرفته است نشان داد که قدرت داشتند و قدرتمند بودند فقط با تجهیزات نظامی و ادوات جنگی پول و ثروت تعریف نمیشود بلکه در درجه اول به ایمان، انگیزه، دین، از جانگذشتگی و ایثار و به عبارتی قدرت فرهنگی یک مکتب و ملت باز میگردد و این همان پیروزی خون بر شمشیر است.
💫 در حقیقت جنگ واقعی میان ارادههای انسان و ایمانها و انگیزهها روی میدهد. اگر این اراده و ایمان به توحید گره بخورد هیچ قدرتی توان ایستادگی در برابر آن را نخواهد داشت با محاسبات نمادین میتوان انرژی و پتانسیل را به عنوان ظرفیت قابل ظهور میدان برخورد قدرتها و جنگ ملاحظه کرد.
🌿 فرهنگ شهادت با احیای اندیشه خودباوری افقهای روشنی از خودسازی، عرفان راستین و اخلاق در روح جوانان ایجاد و مسائلی همچون اخلاص، ایثار، استقامت در راه هدف، تواضع و محبت و دشمنی در راه خدا، کوشش و تلاش برای ابراهیم گونه شدن، برای خدا زیستن، برای خدا مردن، و... را در دلها زنده میکند و از آنان مردان پولادین میسازد که در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح میایستند.
📝 زهرا رضائیان
#شماره_13
#معارف
#سردار_دلها
#مرد_میدان
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
❌ الگوی رفتاری ضد مردمسالاری اصلاحطلبان در انتخابات! (بخش چهاردهم) 3️⃣ گروههای اصلاحطلب اصولگر
❌ الگوی رفتاری ضد مردمسالاری اصلاحطلبان در انتخابات!
(بخش پانزدهم)
3️⃣ گروههای اصلاحطلب اصولگرا
▪️ با توجه به همین جایگاه است که بسیاری از بزرگان این جریان در مواضع خود طی سالهای اخیر با هرگونه طرح رادیکال طیف اصلاحات تقریبا به مخالفت برخاسته و معتقدند که در وضع فعلی یگانه راه باقی ماندن اصلاحات، مشارکت در فعالیتهای سیاسی (همچون انتخابات) و تن دادن به اصلاحات مسالمتآمیز در چارچوب قانون اساسی و مبانی دینی است.
➕ همچنین اذعان دارند که طی سالهای اخیر به علت بد عمل کردن، اعتماد مردمی را از دست دادهاند که باید با کار تشکیلاتی منسجم، فاصلهی ایجاد شده بین خود و مردم را از میان بردارند. برخی اظهار نظرها حاکی از آن است این جریان برای انسجام کار تشکیلاتیاش درصدد ایجاد جبههی جدید اصلاحات با محوریت خود است؛ چرا که میتواند در جایگاه پیر و استاد اصلاحطلبان که همه، خود را به اطاعتش ملزم بدانند، نقش ایفا نماید؛ به خصوص در زمان انتخابات آینده.
⬅️ با در نظر گرفتن مراتب فوق، این جریان معتقد است که نباید اجازه داد جناح رقیب در انتخابات بعدی بیرقیب بماند. اینان معتقدند که یک رقیب قدرتمند اصلاحطلب میتواند هرگونه بازسازی اصولگرایان را با چالش مواجه کنند.
ادامه دارد...
✂️ برشی از یادداشت سید عبدالمجید پیشبین اشکوری در نشریه فرهنگ پویا #شماره_42
#جامعه
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💢 بهمناسبت یومالله ۹ دی، بخشی از فتنه ۸۸ را بررسی میکنیم. (بخش ششم) 🔷 چنانچه بخواهیم نقش مدیریت
💢 بهمناسبت یومالله ۹ دی، بخشی از فتنه ۸۸ را بررسی میکنیم.
(بخش هفتم)
🔷 چنانچه بخواهیم نقش مدیریتی رهبر انقلاب در فتنه ۸۸ را مورد بررسی قرار دهیم، باید آن را به دو مقطع قبل و بعد از انتخابات تفکیک نماییم.
✅ مدیریت بحران از سوی رهبر انقلاب، چند گزینه اساسی داشت:
1️⃣ تأكيد بر قانون و عدم پذیرش مطالبات غیرقانونی
🔸 ایشان در ابتدا نامزدها و معترضان به نتیجه انتخابات را به تمکین در برابر قانون فراخواندند و خواستار آن شدند که ایشان مطالبات خود را از طریق مجاری قانونی پیگیری نمایند. با نمایندگان نامزدهای معترض دیدار انجام شد، مدت زمان اعتراض به انتخابات با ارائه ادله و شواهد افزایش یافت و در عین حال ایشان با قاطعیت اعلام نمود که نظام زیر بار مطالبات بدعتهای غیرقانونی نخواهد رفت و در ضمن هشدار دادند که این جریان تصور میکند با حرکات خیابانی میتواند یک اهرم فشاری علیه نظام درست کند و مسئولان نظام را وادار کنند که به مطالبات غیر قانونی آنها تن بدهند.
2️⃣ تأکید بر درونی بودن اختلافات
🔹 گزینه دوم در مدیریت بحران از سوی رهبری، متوجه دشمنان و مخالفان انقلاب در داخل و خارج بود. ایشان در برابر جنگ روانی دشمن که سعی میکرد اختلافات به وجود آمده و رقابتهای انتخاباتی را در برابر نظام قلمداد کند شرکتکنندگان در انتخابات را در خط انقلاب و از درون نظام معرفی کردند.
ادامه دارد...
✂️ برشی از یادداشت محمد ملکزاده در نشریه فرهنگ پویا #شماره_22
#سیاست
#فتنه_88
🆔 @farhang_puya
💢 مردانی که معادلات دنیا را بر هم میزنند
✨ در این کره خاکی مردانی سخت و انعطافناپذیر وجود دارند که با قاعده بازی نمیکنند و نه تنها فقط بازی نمیخورند بلکه همه را با قواعد خاص و مخفی خود بازی میدهند. برای آنان معامله و مذاکره و تفاهم واژگانی نامفهوم و ناشناخته است.
🌿 آنها فقط یک مفهوم را میپذیرند؛ گرفتن حق. حتی به قیمت ریخته شدن خون و از دست دادن جان. آدمهایی تولد یافته برای بر هم ریختن نظم دنیا و شکستن معادلات جهانی. پیروان انقلاب اسلامی ناسازگارترین و سازش ناپذیرترین سرزمینهای جهان هستند. پیروان این ایدئولوژی برهم زدگان اصلی نظم نوین جهانیاند و دهکده جهانی با حضور این دو روی آرامش نخواهد دید.
🔚 وزیر کهنهکار اسرائیلی موشه دایان سی سال پیش گفت: «انقلاب اسلامی زلزلهای است که لرزههای ویرانگر آن به همه دنیا دیر یا زود خواهد رسید.»
📝 حسن طاهری
#شماره_13
#انقلاب_اسلامی
#سردار_دلها
#مرد_میدان
🆔 @farhang_puya
💡شهادت گنجی عظیم
🌷 بر اساس آموزههای دینی و انقلابی برخی از ارزشها که روحیه مقاومت و سلحشوری در مقابل دشمنان داخلی و خارجی و از خود گذشتگی را در میان مردم تجویز میکند به عنوان نمادهای فرهنگ و ایثار و شهادت شناخته میشود.
❤️ فرهنگ ایثار و شهادت متاثر از قیام حضرت امام حسین در کربلا مالامال از ارزشهای نظیر عشق، عرفان، دلاوری، مردانگی، شجاعت، حماسه، ایثارگری، از خودگذشتگی، ایمان به هدف، انفاق، احسان، بردباری، استقامت، ظلم ستیزی، آزادیخواهی، غیرت، جوانمردی و... است.
✳️ به عبارت دیگر فرهنگ ایثار مجموعهای از افکار، اعتقادات، باورها، ارزش ها و صدها علایق و دلبستگی در جریان انقلاب اسلامی است. با توجه به پیشینه دینی ملت متاثر از قیام و نهضت حسینی تجلی یافته و در دوران دفاع مقدس به اوج خود رسیده و در عرصههای گوناگون بازسازی و خود را نشان داده است و اینک نیز دهه چهارم انقلاب و در مقابله با تهدید نرم دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی بیش از هر زمان جامعه ما به آنها نیازمند است.
📝 سید عبدالله متوليان
#شماره_13
#معارف
#شهید_مقاومت
#مرد_میدان
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💢 بهمناسبت یومالله ۹ دی، بخشی از فتنه ۸۸ را بررسی میکنیم. (بخش هفتم) 🔷 چنانچه بخواهیم نقش مدیری
💢 بهمناسبت یومالله ۹ دی، بخشی از فتنه ۸۸ را بررسی میکنیم.
(بخش هشتم)
🔷 چنانچه بخواهیم نقش مدیریتی رهبر انقلاب در فتنه ۸۸ را مورد بررسی قرار دهیم، باید آن را به دو مقطع قبل و بعد از انتخابات تفکیک نماییم.
✅ مدیریت بحران از سوی رهبر انقلاب، چند گزینه اساسی داشت:
3️⃣ موضعگیری مقتدرانه در برابر دخالتهای بیگانگان
💢 یکی از خطوط اساسی مدیریت رهبری، موضعگیری قاطعانه و با صلابت ایشان در برابر توطئهها و دخالتهای بیگانگان است. استکبار در حوادث بعد از انتخابات ۸۸، به طور صریح و آشکار از اغتشاشگران حمایت کرد؛ از این رو رهبر انقلاب با هشدار به رفتارهای مداخلهجویانه آنان، اقتدار نظام را برابر استکبار جهانی به اثبات رساند.
4️⃣ قاطعیت در برخورد با نیروهای خودی متخلف
☑️ بدیهی است تأکید رهبر انقلاب درباره عمل به قانون، شامل همه گروهها و جریانات میشود. بعد از وقوع حوادث و اغتشاشات خیابانی، برخی تخلفات در برخورد با عاملان این حوادث به وقوع پیوست که حادثه کوی دانشگاه و قضیه کهریزک از جمله آنهاست. این اتفاقات دستاویز مهمی برای دشمنان انقلاب به وجود آورد تا چهره انقلاب و نظام را تخریب نموده و جمهوری اسلامی را به نقض آزادی و حقوق بشر متهم سازند. در برابر این حوادث، رهبر انقلاب با قاطعیت و هوشیاری، دستور پیگیری قاطع و جدی این موضوع و برخورد سریع دستگاه قضایی با متخلفان را صادر نمودند.
ادامه دارد...
✂️ برشی از یادداشت محمد ملکزاده در نشریه فرهنگ پویا #شماره_22
#سیاست
#فتنه_88
🆔 @farhang_puya
🔴 #اطلاعیه دفتر حضرت علامه مصباحیزدی
بسمه تعالی
در خلال روند درمانی آیت الله مصباحیزدی، حال ایشان رو به وخامت گذاشته است؛
لذا از تمامی مؤمنین خواستاریم با تضرع به درگاه خداوند متعال و توسل به اهل بیت (ع)، خصوصا حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه) برای شفای عاجل و کامل ایشان دعا بفرمایید.
۹۹/۱۰/۱۱
#علامه_مصباح
#عمار_انقلاب
🆔 @farhang_puya
🔰 فدا شدن تنها برای اسلام
⚠️ در چند مورد انسان باید جانش را به خطر بیندازد یکی در دفاع از کشور اسلامی است مثل اتفاقی که در دوران هشت سال دفاع مقدس برای کشور ما افتاد. نادانی به خیال اینکه میتواند حکومت اسلام را ساقط کند به کشور اسلامی ما حمله کرد. اینجا برای حفظ کیان اسلام و مرزهای مسلمین بر مرد و زن واجب است که با دشمن مقابله کنند هرچند به قیمت جان عزیزانی تمام شود.
➕ روشن است که در معرکه جنگ حلوا پخش نمیکنند آنجا محل کشتن و کشته شدن است. خداوند متعال در قرآن میفرماید: «کسانی که در صحنه نبرد با دشمنان اسلام حضور پیدا میکنند با خدا معامله کردند. آنها جان خود را دادند در مقابل رضای الهی و بهشت جاودان را گرفتند.» این وعده الهی است که مختص مسلمانان نیست خدا این وعده را در کتابهای آسمانی سابق به پیروان ادیان پیش هم داده بود.
✨ مورد دیگر مهمتر از حفظ آب و خاک جایی که خطری متوجه دین باشد چون تقدس مرزهای کشور اسلامی به خاطر این نیست که خاک آن با خاکهای دیگر تفاوت دارد همین خاک قبل از نفوذ اسلام قداستی نداشت و اگر امروز مقدس شده به این دلیل است که کشور اسلامی است.
💫 اگر دین در معرض خطر قرار گیرد آیا دفاع واجب نیست؟ آیا ارزش ندارد انسان جانش را در چنین شرایطی به خطر بیندازد تا دین باقی بماند؟ سیدالشهدا از این میترسید که چند وجب خاک کربلا به دست بنی امیه برسد؟ آن حضرت بارها فرموده ترسم از این است که احکام اسلام مندرس بشود.
📝 علامه مصباحیزدی
#شماره_13
#معارف
#سردار_دلها
#مرد_میدان
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💢 بهمناسبت یومالله ۹ دی، بخشی از فتنه ۸۸ را بررسی میکنیم. (بخش هشتم) 🔷 چنانچه بخواهیم نقش مدیری
💢 بهمناسبت یومالله ۹ دی، بخشی از فتنه ۸۸ را بررسی میکنیم.
(بخش نهم)
🔷 چنانچه بخواهیم نقش مدیریتی رهبر انقلاب در فتنه ۸۸ را مورد بررسی قرار دهیم، باید آن را به دو مقطع قبل و بعد از انتخابات تفکیک نماییم.
🔆 خط مشی دوم؛ روشنگری و تنویر افکار عمومی
💠 ویژگی دوم مدیریت رهبری که همزمان با خط مشی نخست انجام گرفت، روشنگری و تنویر افکار عمومی در شرایطی بود که جریان فتنه، فضا را غبار آلود و تیره و تار ساخته بود در این زمینه چند نکته قابل ذکر میباشد:
1️⃣ تحلیل حوادث در فتنه
مقام معظم رهبری در سخنرانیهای روشنگرانه خود، با فتنه خواندن حوادث بعد از انتخابات، به روشنگری و تنویر افکار عمومی پرداختند. با مروری بر اتفاقات مربوط به این انتخابات، ویژگیهای فتنهآمیز بودن این جریان را حداقل در دو شاخصه اصلی میتوان ذکر کرد:
۱- عدم تفکیک حقیقت با شخصیت
💢 یکی از دلایل فتنهآمیز بودن این جریان، خلط ناخودآگاه حقیقت با شخصیت از سوی گروهها و جریانات مختلف بود. شخصیتی چون «میرحسین موسوی» یا «مهدی کروبی»، از شخصیتهای سابقهدار و انقلابی در نظام جمهوری اسلامی بودند، برای بسیاری باورپذیر نبود که اینها در برابر نظام و انقلاب بایستند و منافع فردی و شخصی را بر مصلحت عمومی ترجیح دهند. در حقیقت جایگاه انقلابی و سابقه این افراد، بطلان مواضع آنان را از صراحت انداخته بود و رد کردن مواضع آنان، به راحتی برای همگان ممکن نبود.
ادامه دارد...
✂️ برشی از یادداشت محمد ملکزاده در نشریه فرهنگ پویا #شماره_22
#سیاست
#فتنه_88
🆔 @farhang_puya