eitaa logo
نشریه فرهنگ پویا
2.3هزار دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
942 ویدیو
15 فایل
فرهنگ پويا با تحليل‏ها و راه‏كارهاى دقيق از جريان‏هاى سياسى و فرهنگى جامعه و با بهره‏گيرى از آثار نويسندگان متعهد و جوان حوزه و دانشگاه، نسل امروز را با مباحث فرهنگی آشنا می‌سازد. ارتباط با نشریه با: @manshoorat_def
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️در عصر غیبت وظیفه‌ما فهم است و فهم! 💠 حضرت آیت‌الله جوادی آملی: 🔘 در عصر غیبت وظیفه‌ما فهم است و فهم! وقتی این شد بقیه امور حل است ... الان اگر وجود مبارک حضرتش وجود و ظهور پیدا کند اداره هفت میلیارد بشر روی کره زمین آسان است چون حضرت اولین کاری که به عنایت الهی انجام می‌دهد این است که عقل مردم را بالا می‌برد، مگر جهان با کشتن اصلاح می‌شود؟ این بیان نورانی حضرت امیر (ع) در نهج‌البلاغه هست فرمود حضرت که ظهور کرد همان‌ کاری‌که وجود مبارک پیغمبر (ص) کرد، امام عصر هم همان کار را می‌کند. 👈 حضرت که در حجاز ظهور کرد، این دوکار رسمی را جزء برنامه‌هایش قرارداد، در بخش اندیشه و علم و فکر آمده برهان را به‌جای وهم و خیال نشانده، تا آدم دهن باز نکند، چیزی که علمی نیست نگوید و ننویسد! در گرایش‌ها و علاقه‌ها روی میل کار نکنند، بلکه روی عقل کار کنند. 🔰 کاری که آدم نتواند با آن بهشت را کسب کند این عقل نیست عاقل‌ترین مردم جهان که دیگر زیر این آسمان آبی دومی ندارند، همین اهل‌بیت (ع) هستند. 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
❌ الگوی رفتاری ضد مردم‌سالاری اصلاح‌طلبان در انتخابات! (بخش پنجم) 1️⃣ سکولارهای سنتی و افراد استحال
❌ الگوی رفتاری ضد مردم‌سالاری اصلاح‌طلبان در انتخابات! (بخش ششم) 1️⃣ سکولارهای سنتی و افراد استحاله یافته ▪️ خلاء تئوریک: 🔘 عدم اراده‌ی سیاسی: 💢 این جریان معتقد است که افزون بر گام‌های فوق برای افزایش قدرت خویش می‌تواند خود را همگام با سیاست‌های استکبارجهانی در وحدت بخشیدن به گروه‌های مخالف داخلی و خارجی: هم‌چون منافقین خلق و بهائیت و ... همراه کرده و از امکانات آنان استفاده نمائید، لذا برپایه‌ی الگوی فوق می‌توان رفتار این بخش از اصلاح‌طلبان را در انتخابات آینده چنین فهرست کرد: 1️⃣ قبل از انتخابات: الف) تلاش برای عدم برگزاری انتخابات ب) زیر سوال بردن انتخابات و مشروعیت‌زدایی از آن ج) ایجاد بی‌اعتمادی د) حمله به نهادهای قانونی برگزار کننده و تلاش برای ایجاد خلاء قدرت ه) ایجاد روحیه‌ی یأس و) تلاش برای جلوگیری از انتخاب صحیح و حضور بصیرانه مردم، از طریق تشویش اذهان عمومی و عملیات روانی و غبارآلود کردن فضای انتخاباتی ادامه دارد .... ✂️ برشی از یادداشت سید عبدالمجید پیش‌بین اشکوری در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
☑️ شرط پیروزی ایمان است 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⚔ حجاب مورد هجوم دشمنان اسلام (قسمت دوم) ⛔️ گرداننده اصلی این جمعیت و بسیاری از بانوان فرهنگی‌مأب ب
⚔ حجاب مورد هجوم دشمنان اسلام (قسمت سوم) 🎺 جذابیت رابطه دختر و پسر مهم‌ترین ابزار تبلیغاتی تشکیلات بهائی است. بهره‌برداری از زنان و دختران زیبا و آواز‌خوانی آن‌ها در قبل از انقلاب طعمه‌ای برای به‌دام انداختن جوانان بود. برنامه‌ای که از سال‌های قبل نیز طراحی شده بود. ♨️ وزارت مستعمرات انگلیس در نامه‌ای به یکی از جاسوسان خود پس از این‌که به برداشتن و تبلیغات علیه حجاب تشویق می‌کند، می‌گوید: «وظیفه مأموران ما است که جوانان را به عشق‌بازی و روابط جنسی نامشروع با زنان تشویق کنند و بدین وسیله فساد را در جوامع اسلامی گسترش دهند.» 🎪 اشاعه فساد و فحشا، اردوهای مختلط دانش‌آموزان، تاسیس زمین‌های ورزشی و سالن‌های نمایشی در ایران از اقدامات فرخ روپارسای یک بهائی نشسته بر مسند قدرت بود. کسی که مفتخر به دریافت نشان پیش‌آهنگی از سوی شاهنشاه شد. 📝 معصومه زارعی 🆔 @farhang_puya
🔰 به نام تجدد به کام غرب ⏱ با گذشت زمان و به‌دست گرفتن پست‌های مهم توسط پرورش‌یافتگان غرب و بریده از اصالت خویش تاریخ ممالک اسلامی چنان ورق خورد که دل هر مسلمان آزاده‌ای به درد می‌آید. 🔻 روشن‌فکران وارداتی و پرورش‌یافتگان نظام آموزشی غرب طرز تفکرشان همانند طرز تفکر پتر کبیر تزار روسیه بود که پس‌از بازگشت از هلند و آشنا شدن با زندگی آنان گمان می‌کرد یکی از علل عقب ماندگی همین ریش‌های بلند مردان روسیه است و باید برای به‌دست آوردن تکنولوژی ریش‌ها را از ریشه کند. ✂️ پتر ریش‌های بلند مرد‌ها را زد اما نه‌تنها تغییری در روسیه تزاری مشهود نشد بلکه منفعت آن به جیب کمپانی‌های هلندی و غربی سازنده تیغ ریش تراش سرازیر شد. 💄 همان حرکتی که در ایران با برخورد با حجاب و متحدالشکل کردن لباس‌ها رخ داد که بهره آن به جیب کمپانی‌های سازنده وسایل آرایشی رفت و ایران از قافله تجدد واقعی بازماند. 📝 حسن ابراهیم‌زاده 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⚔ حجاب مورد هجوم دشمنان اسلام (قسمت سوم) 🎺 جذابیت رابطه دختر و پسر مهم‌ترین ابزار تبلیغاتی تشکیلات
⚔ حجاب مورد هجوم دشمنان اسلام (قسمت چهارم) 💢 عرصه فرهنگ پهلوی خود را نیازمند ابزاری دیگر می‌دید. اواسط دهه ۴۰ کارگزاران و برنامه‌ریزان سیاست پهلوی به پررنگ کردن نقش فرح پرداختند تا او را به عنوان یک شهبانو روشن‌فکر و هنرپرور معرفی کند. ❌ سرانجام به کوشش فرح و در سایه برنامه‌های چون جشن هنر شیراز، ابتذال و هرزگی رنگ و بوی متمدنانه گرفت. هنر برای هنر ترویج و تبلیغ متصدیان فرهنگی دفتر فرهنگ بود تا هنر و ادبیات ایران به عرصه ابتذال و انحراف کشیده شود و سرگرمی تازه‌ای برای جوانان شود تا از کانال هنر هرزگی آن‌ها را از صحنه فعالیت‌های اجتماعی دور کنند. 📝 معصومه زارعی 🆔 @farhang_puya
💢 ناتوی فرهنگی - رسانه‌ای ✖️رویکرد اصلی ناتوی فرهنگی جنگ نرم و هدف اصلی آن نابودی هویت‌ملی جوامع بشری به‌ویژه مقابله با ایمان انسان‌هایی است که سعی دارد از هویت دینی و ملی خود دفاع کنند. ⚠️ اعضای نهادهای فرهنگی و با بهره‌مندی بیش از پنج دهه تجربه نظامی‌گری تاسیسات پایه‌ای هماهنگی را در حوزه رسانه‌ها شکل دادند. در جهان امروز رسانه‌های بین‌المللی یکی از موثرترین ابزار تحکیم هژمونی سلطه جهانی به‌ویژه آمریکا می‌باشد. 📝 سید صمد موسوی 🆔 @farhang_puya
🕌 دژهای مستحکم اسلام 💠 علمای اسلام و حوزه‌های علمیه و مستحکم‌ترین دژ در مقابل افکار و عقاید غرب‌زدگی هستند و به همین سبب اولین گروهی بودند که تیر تهمت و افترا و در نتیجه طنابِ دار سفسطه‌های غرب‌زدگان را به جان خریدند که می‌توان از شیخ شهید فضل‌الله نوری به عنوان اولین قربانی و اسطوره مقاومت در برابر تفکر اومانیستی غرب‌زدگان در جهان اسلام نام برد. ↩️ مقاومت علمای اسلام و حوزه‌های علمیه و اقشار فعال آن به اصول خدامحوری در زندگی غرب و غرب‌زدگان را بر آن داشت که روش ملکم‌خان را در پیش گیرند و آن عرضه تفکر اومانیستی در لفافه اسلام بود. نتیجه در پیش گرفتن این روش برای القای تفکر غربی این بود که مذهب از صحنه زندگی مردم طرد شود و به خیال خام خود قدم به قدم جلو بیایند. 📝 حسن ابراهیم زاده 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
❌ الگوی رفتاری ضد مردم‌سالاری اصلاح‌طلبان در انتخابات! (بخش ششم) 1️⃣ سکولارهای سنتی و افراد استحاله
❌ الگوی رفتاری ضد مردم‌سالاری اصلاح‌طلبان در انتخابات! (بخش هفتم) 1️⃣ سکولارهای سنتی و افراد استحاله یافته ▪️ خلاء تئوریک: 🔘 عدم اراده‌ی سیاسی: 2️⃣ بعد از انتخابات الف) زیرسوال بردن انتخابات ب) مشروعیت‌زدایی از نهادها و اشخاص انتخاب شده ج) تلاش برای ایجاد شورش‌های اجتماعی به بهانه‌ی تقلب، تبعیض‌آمیز بودن انتخابات و اعتراض به نتیجه انتخابات د) مصادره به مطلوب کردن حضور حداکثری مردم در انتخابات و نتایج آن‌را به‌عنوان «نه به جمهوری اسلامی» تفسیر کردن و... ↙️ در این بخش شایسته است به اختصار به مشکلات موجود بر سر راه این جریان نیز اشاره کنیم، اگرچه این جریان بسیار تلاش می‌کند که درحال حاضر از مطرح شدن مشکلاتش در سطح جامعه جلوگیری کند، به‌عبارت دیگر این جریان به‌دلیل ناتوانی در پاسخ‌گویی به پرسش‌ها و مشکلات خود در حال و آینده علاقه‌مند است که بیش‌تر پرسش‌گر باشد تا پاسخ‌گو، برخی از این مشکلات عبارتند از... ادامه دارد... ✂️ برشی از یادداشت سید عبدالمجید پیش‌بین اشکوری در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
⁉️ وظیفه ما در عصر غیبت 🆔 @farhang_puya
💠 روحانیت اصیل در نظر امام (ره) (قسمت اول) ✅ با رحلت آیت‌الله بروجردی در ایران روحانیت اصیل با رهبری مراجع خردمند و در راس آن‌ها امام خمینی (ره) به روند رو به رشد خود ادامه داد. امام با استفاده از کادری که آیت‌الله‌العظمی بروجردی تاسیس کرده بود جریان روحانیت اصیل را با روحانیت انقلابی پیوند زد تا روحانیت اصیل، معنا و مفهوم جامع‌تری یابد. 🔚 تبیین نقش امام (ره) در دوام و قوام روحانیت اصیل خود محتاج مقاله مجزاست. ایشان روحانیون را جانشین پیامبر ندانسته و تبلیغ اسلام و تهذیب نفس را دو وظیفه عمده آن قلم‌داد می‌کرد. از منظر ایشان روحانیت اصیل همان روحانیت متعهد و انقلابی است و حافظ دیانت و اسلام است. ⚠️ روحانیت که شغل و مسئولیت انبیا را پذیرفته و حافظ شریعت به عنوان رسالت و قوانین وقتی به مردم می باشد دارند ایشان علمای منفعل و محافظه‌کار از شمار روحانیت اصیل خارج‌‌اند. 📝 علی‌اکبر عالمیان 🆔 @farhang_puya
💠 انقلاب اسلامی ایران؛ مردمی‌ترین انقلاب تاریخ (بخش اول) 🔹 انقلاب اسلامی ایران مردمی‌ترین انقلابی است که در طول تاریخ انقلاب‌های جهان به منصه‌ی ظهور رسیده است. مردم با تکیه بر ایمان راسخ و استوار خویش در حساس‌ترین موقعیت‌ها و شدیدترین شرایط از حرکتی الهی پشتیبانی کردند که با قیامی فراگیر در سراسر ایران اسلامی منجر گردید. 🔸 بنیان‌گذار انقلاب اسلامی از آغاز قیام الهی خویش براساس بصیرت و درایت خود، به‌حضور مردم باایمان و حمایت آنان از این قیام ایمان داشتند. حضرت امام راحل (قدس‌سره) بر این باور بودند که مردم این دوران به مراتب وفادارتر از مردم هم‌عصر پیامبر و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) هستند. ایشان در بخشی از وصیت‌نامه‌ی الهی - سیاسی خود در شان مردم می‌فرمایند: 🔺 «من با جرات مدعی هستم که ملت ایران و توده‌ی میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول‌الله (ص) و کوفه و عراق در عهد امیرالمومنین (ع) و حسین‌بن‌علی (ع) هستند. آن حجاز که در عهد رسول‌الله (ص)، مسلمانان نیز از ایشان اطاعت نمی‌کردند و با بهانه‌هایی به جبهه نمی‌رفتند - که خداوند تعالی در سوره توبه با آیاتی آن‌ها را توبیخ فرموده و وعده‌ی عذاب داده است - و آن‌قدر به ایشان دروغ بستند که به حسب نقل، در منبر به آنان نفرین فرمودند... ادامه دارد... ✂️ برشی از یادداشت سیداحمد رهنمایی در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya