💵 نتیجۀ سیاست اقتصادی نئولیبرال
⚠️ در ایران به عنوان قلب محور مقاومت و مهم ترین قدرت ایجادکنندۀ چالش راهبردی با آمریکا، نارضایتیها از شرایط اقتصادی وارد فاز جدیدی از ابراز دغدغههای کارگری و مشکلات پیچیدۀ بانکی شده است و فشار بیکاری بیش از پیش اقشار مستضعف را مورد فشار قرار داده است.
🗝 بنابراین مبتنی بر تجارب قبلی کشور در دهه هفتاد میتوان انتظار داشت سیاستهای نئولیبرالیستی حاکم بر تیم اقتصادی دولت، زمینهساز ایجاد ناآرامیهایی در حاشیۀ شهرهای بزرگ شود.
👈 نکتۀ قابل توجه در این تنشها، مشروعیتزدایی و ایجاد دلزدگی و ناامید کردن مردم از نظام مردمسالاری دینی و آمادهسازی افکار عمومی برای پذیرش جریانهای غیر دموکراتیک به عنوان منجیهای جامعه و رهبران مصلح دانست.
✍🏼 سیدمصطفی مصلحزاده و محمدمهدی مهربان| #شماره_37
#اقتصاد
#فتنه
🆔 @farhang_puya
⚫️ اصلاحی که بوی واشنگتن میدهد
👤 اصلاحات آمریکایی در خاستگاه داخلی آن، توسط مدعیان اصلاحات دنبال و پیگیری شد؛ به طوری که به نام اصلاحات، خاستار ساختارشکنی و تغییر ماهیت نظام شدند.
🔙 اصلاحات آمریکایی با هدف تغییر ماهیت نظام اسلامی آنقدر تقویت شد و فربه گشت که جا را برای اصلاحات اسلامی تنگ نمود. و بدین وسیله واژه اصلاحات به معنای آمریکایی آن انتقال یافت.
⭕️ مدعیان اصلاحات فرصتطلبانی بودند که با شعار اصلاحطلبی در کالبد حرکت اصلاحی ملت ایران رخنه کردند و از درون به استحاله و تخریب آن پرداختند.
🖋 اکبر مظفری| #پیششماره_3
#سیاست
#اصلاحطلبی_آمریکایی
#فتنه
🆔 @farhang_puya
💎 راهکاری برای حفظ آموخته های علمی
🔻امام علی علیهالسلام:
مَن أکثَرَ مُدارَسَةَ العِلمِ لَم یَنسَ ما عَلِمَ و استَفادَ ما لَم یَعلَم.
❇️ هرکه بحث علمیِ بسیار کند،
آموختههایش را از یاد نمیبرد
و آنچه را که نمیداند، فرامیگیرد.
📚 غررالحکم و دررالکلم، ح ۸۹۱۶
#حدیث
🆔 @farhang_puya
📍 تصویر روی جلد شماره 8و9 پویا
#شماره_8
#شماره_9
📌 شماره 40 و 41 نشریه فرهنگ پویا منتشر شد ...
◾️ 👈علاقمندان جهت خریداری #شماره_40 و #شماره_41 نشریه فرهنگ پویا با رویکرد گام دوم انقلاب با شمارۀ 02536624811 تماس حاصل کنند.
#فرهنگ_پویا
🆔 @farhang_puya
🌆 جایگاه دئیسم در مدرنیته
✡ از چیستی مدرنیته بسیار تاکنون بحث شده است. برخی آن را «دیدگاهی فلسفی» میدانند که بر اصولی بنیادین استوار است؛ بنابر این دیدگاه، اصول بنیادین مدرن بر همۀ مقدرات تمدن جدید غرب اثر گذاشتهاند.
◼️ معنویت، به معنا و صورت جدید نیز، در همین بستر و ذیل این اصول ظهور کرده است. از جمله اصول یاد شده، تفکر دئیسم است و در ادامه از جایگاه آن در مدرنیته بحث میشود.
✍🏼 محمد محمدینیا| #شماره_40
#فرهنگ
#معنویت_نوین
#مدرنیته
🆔 @farhang_puya
🌆 جایگاه دئیسم در مدرنیته
📌 آنگاه که همۀ امور در مقام نظر و عمل به انسان قائم شد و انسان محور همه چیز گشت، اخلاق و معنویت نیز باید با روح اومانیسم هماهنگ میشد.
👈 معنویت الهی پیش از مدرنیته قیامش به انانیت انسان نیست؛ بلکه حرکت انسان را جهت میدهد و او را هدایت میکند.
🌅 طلوع مدرنیته آغاز وارونگی این نسبت است که بر اساس آن، عقلانیت خودبنیاد و خودبسندۀ انسان، هویت و جهت معنویت را تعیین میکند. یکی از ریشههای این تحول در دئیسم قرون هفده و هجده است.
⬅️ جنبش شبه دینی دئیسم را میتوان «طبیعیسازی» و «دنیویسازی» الوهیت و قداست دانست که در پی آن، معنای مدرن از معنویت تحقق پیدا کرد و در واقع از «معنا» تهی شد.
✍🏼 محمد محمدینیا| #شماره_40
#فرهنگ
#معنویت_نوین
#مدرنیته
👈 علاقمندان جهت خریداری #شماره_40 نشریه فرهنگ پویا با رویکرد اخلاق و معنویت در گام دوم انقلاب با شمارۀ 02536624811 تماس حاصل کنند.
🆔 @farhang_puya
📌 مذاکره کار را درست نمیکند
📍ملت ایران اگر بخواهد وضع مالی و اقتصادی خود را اصلاح کند، این به عزم، به اراده، به تصمیم، به کار همۀ طبقات، به همکاری با دولت و حمایت مسئولان، به شجاعت در اقدام، به تأثیر نپذیرفتن از سیاستهای خارجی خصمانه، به تأثیر نپذیرفتن از تبلیغات بیگانه احتیاج دارد.
👈 اینها است که وضع یک کشور را درست میکند؛ نه رابطه با آمریکا.
🎙 امام خامنهای| #پیششماره_2
#امامین_انقلاب
🆔 @farhang_puya
❓آیا واقعا استقلال داریم؟
⚙️ ما باید زحمت بکشیم تا در همۀ جناحها خودکفا باشیم. امکان ندارد که استقلال به دست آید؛ قبل از این که استقلال اقتصادی داشته باشیم.
🌐 اگر ما بنا باشد که در اقتصاد احتیاج داشته باشیم، در چیزهای دیگر هم وابسته خواهیم شد.
⬅️ اگر مسامحه کنیم و وابسته به خارج باشیم، این وابستگی اقتصادی قهرا وابستگی سیاسی و وابستگی اجتماعی را پیش میآورد.
💬 امام خمینی(ره)| #پیششماره_2
#امامین_انقلاب
🆔 @farhang_puya
👤 ریشۀ استکبار غرب چیست؟ 1️⃣
🔷 اغراق نخواهد بود اگر بگوییم شالودۀ تمدن غرب را اومانیسم تشکیل میدهد و همۀ آسیبها و شرارتهای تمدن غرب از این اندیشه سرچشمه میگیرد.
🌐 تمدن غرب کنونی بر اساس جهانبینی اومانیستی شکل گرفته است. پس از رنسانس، اومانیسم بر جوامع اروپایی و آمریکایی حاکم شد و پایههای تمدن نوین غرب را ساخت.
🌆 در جهانبینی اومانیستی، همه چیز بر اساس ارادۀ معطوف به قدرت، تکوین مییابد. در چنین نگرشی، قدرت بیش تر به افزایش حق بیش تر برای زندگی و بهرهگیری از دیگران ارتباط دارد.
🖋 مهدی ابراهیمی| #شماره_34
#استکبار_ستیزی
#غرب_شناسی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
👤 ریشۀ استکبار غرب چیست؟ 1️⃣ 🔷 اغراق نخواهد بود اگر بگوییم شالودۀ تمدن غرب را اومانیسم تشکیل میدهد
👤 ریشۀ استکبار غرب چیست؟ 2️⃣
🇺🇸 رهبران غرب هرآنچه را که برای دیگران، جرم و جنایت میدانند، برای خویشتن، مباح فرض میکنند.
↙️ بنابراین، ریشۀ خودبزرگبینی و زیربنای برتریطلبی در تمدن غرب، به نوع نگرش این تمدن به انسان و هستی باز میگردد.
⭕️ از این رو، پس از رنسانس، هر قدرتی که در غرب، فراگیر شده، ادعای برتریطلبی کرده است؛ مانند کمونیسم، فاشیسم و نازیسم.
🖋 مهدی ابراهیمی| #شماره_34
#استکبار_ستیزی
#غرب_شناسی
🆔 @farhang_puya
🎭 عاقبت انسان دورو
🔻پیامبر اکرم صلياللهعليهوآله:
یَجیءُ یَومَ القیامةِ ذوالوَجهینِ دالِعاً لِسانَهُ فیقفاهُ و آخَرُ مِن قُداّمِه یَلتَهِبانِ ناراً حتّی یَلَهبا جَسَدَهُ
➖ آدم دورو در روز قیامت با دو زبان آویزان و آتشین وارد محشر میشود: یکی از پیشِ رو و دیگری از قفا بدن او را شعلهور میسازند.
📚 خصال، ج ١، ص ٢٠
#حدیث
🆔 @farhang_puya