eitaa logo
نشریه فرهنگ پویا
2.3هزار دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
942 ویدیو
15 فایل
فرهنگ پويا با تحليل‏ها و راه‏كارهاى دقيق از جريان‏هاى سياسى و فرهنگى جامعه و با بهره‏گيرى از آثار نويسندگان متعهد و جوان حوزه و دانشگاه، نسل امروز را با مباحث فرهنگی آشنا می‌سازد. ارتباط با نشریه با: @manshoorat_def
مشاهده در ایتا
دانلود
🖼 جوان، تابلویی زیبا 🎙رهبر انقلاب جوان را به تابلوی زیبا ترسیم می‌کند و این منظر را منظره‌ای امیدبخش و کلیدی برای ورود به دنیای متعالی و گذر از مشکلات بر می‌شمارد. 💠 هم‌چنین می‌فرماید: «جوان حق را آسان می‌پذیرد، جوان راحت و صادقانه اعتراض می‌کند و بی‌دغدغه بدون هیچ‌گونه گرفتاری درونی اقدام می‌کند. پذیرش آسان، اعتراض صادقانه و اقدام بی‌دغدغه را شما کنار هم بگذارید و ببینید چه حقیقت زیبایی به وجود می‌آید و کلیدی برای حل مشکلات است.» ۱۳۸۰/۸/۱۲ 📜 نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
🔘 مردم و چهره‌ی دوم نفاق در گام دوم (بخش اول) 💠 بدرقه‌ی پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی در آغاز ورود به گام دوم، که رهبر انقلاب از آن به بزرگ‌ترین بدرقه‌ی تاریخ و سند زنده بودن انقلاب یاد کردند، بار دیگر ثابت کرد که چرا امام راحل از چنین مردمی به مردمانی بهتر از مردمان صدر اسلام یاد کردند و چرا رهبر انقلاب همواره برای وجود چنین مردمی دربرابر خداوند سجده شکر به‌جا می‌آورند. 🔆 امروز انقلاب درحالی وارد گام دوم می‌شود که دیگر برای جهانیان ثابت شده است، سربلند همیشه‌ی امتحانات و ابتلائات، مردمی هستند که به خوبی در دوست و دشمن‌شناسی گوی بصیرت را نسبت به مردمان اعصار گذشته ربوده‌اند؛ بصیرتی که در آن به‌جز شناخت دوست و دشمن و شناخت نفاق و چهره‌ی پنهان دشمن در هر لباس و با هر ادبیاتی، الگویی برای نسل‌های آینده است. ✅ درمیان چهره‌های مزدور و دورور در برخورد با انقلاب در گام اول شاید هیچ جریان و سازمانی به‌اندازه‌ی سازمان به اصطلاح مجاهدین خلق را نمی‌توان یافت که مردم از همان آغاز به درستی از آنان با لفظ منافق یاد کردند و گذشت زمان به‌درستی ثابت کرد که نگاه آنان همان نگاه امام راحل در برخورد با جریان‌ها و پدیده‌ها و به ویژه اشخاص است. ✂️ برشی از یادداشت حسن ابراهیم‌زاده در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🔘 مردم و چهره‌ی دوم نفاق در گام دوم (بخش اول) 💠 بدرقه‌ی پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی در آغاز ورو
🔘 مردم و چهره‌ی دوم نفاق در گام دوم (بخش دوم) 📍 این سازمان که قبل از انقلاب با پذیرش ایدئولوژی مارکسیست، عملا صف خود را از صف اسلام و مردم جدا کرد، با پیروزی انقلاب دوباره سعی در پنهان کردن چهره‌ی واقعی خود داشت و در یک عقب‌نشینی تاکتیکی با خطاب قراردادن امام خمینی (ره) به «پدر» که ادبیات این سازمان در فریب بزرگان و مردم بود، با ادبیاتی کاملا سنتی اعتقادات خود را چنین بیان داشتند: « ... حضور پدر بزرگوارمان رهبری انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خمینی، پس از عرض سلام، کم‌ترین فرزندان مجاهد آن حضرت، حسب‌الامر آن پدر گرامی که از ارکان اعتقادی اینجانبان سوال فرموده بودید، معروض می‌دارند که: 🖇 ارکان عقیدتی دین اسلام و مذهب حقه جعفری اثنی‌عشری است، همان تشیع علوی و همان ارکات عقیدتی قرآن؛ یعنی کتابی‌که از ابتدا تا انتها بدون کم‌ترین خدشه‌ای تا ابد راهنمای بشریت و مورد اعتقاد مسلمانان بوده و خواهد بود. با این همه حسب فرامین شفاهی پدر گرامی‌مان که در موردی سوال کرده بودید، مختصر ارکان عقیدتی خود را که برخلاف نظرگاه‌های مادی است به شرح زیر اعلام می‌داریم ... » (1) 📕 1: سازمان مجاهدین خلق از پیدایی تا فرجام، ج 2، ص 9 ✂️ برشی از یادداشت حسن ابراهیم‌زاده در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
‼️ حیله‌ی تفرقه (بخش اول) ⭕️ در زمان محمدرضا با نقشه و روش‌های دیگر که یکی از آن‌ها ایجاد عداوت بین دانشگاهیان و روحانیان بود، که تبلیغات وسیعی در این زمینه شد؛ و مع‌الأسف به واسطه بی‌خبری هر دو قشر از توطئه شیطانی ابرقدرت‌ها نتیجه چشم‌گیری گرفته شد. 🔺 از یک طرف، از دبستان‌ها تا دانشگاه‌ها کوشش شد که معلمان و دبیران و اساتید و رؤسای دانشگاه‌ها از بین غرب‌زدگان با شرق‌زدگان و منحرفان از اسلام و سایر ادیان انتخاب و به کار گماشته شوند و متعهدان مؤمن در اقلیت قرار گیرند که قشر مؤثر را که در آتیه حکومت را به دست می‌گیرند، از کودکی تا نوجوانی و تا جوانی طوری تربیت کنند که از ادیان مطلقا، و اسلام به‌خصوص، و از وابستگان به ادیان خصوصا روحانیون و مبلغان، متنفر باشند و اینان را عمال انگلیس در آن زمان، و طرفدار سرمایه‌داران و زمین‌خواران و طرفدار ارتجاع و مخالف تمدن و تعالی در بعد از آن معرفی می‌نمودند. 📜 وصیت‌نامه امام خمینی (رضوان‌الله‌علیه) 🆔 @farhang_puya
⭕️ تجربه تلخ فراموشی 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
‼️ حیله‌ی تفرقه (بخش اول) ⭕️ در زمان محمدرضا با نقشه و روش‌های دیگر که یکی از آن‌ها ایجاد عداوت بین
‼️ حیله‌ی تفرقه (بخش دوم) 🔰 از طرف دیگر، با تبلیغات سوء، روحانیون و مبلغان و متدینان را از دانشگاه و دانشگاهیان ترسانیده و همه را به بی‌دینی و بی‌بند و باری و مخالف با مظاهر اسلام و ادیان متهم می‌نمودند. 💢 نتیجه آن‌که دولت‌مردان، مخالف ادیان و اسلام و روحانیون و متدینان باشند؛ و توده‌های مردم که علاقه به دین و روحانی دارند مخالف دولت و حکومت و هرچه متعلق به آن است باشند، و اختلاف عمیق بین دولت و ملت و دانشگاهی و روحانی راه را برای چپاول‌گران آن‌چنان باز کند که تمام شئون کشور در تحت قدرت آنان و تمام ذخایر ملت در جیب آنان سرازیر شود. چنان‌چه دیدید به سر این ملت مظلوم چه آمد و می‌رفت که چه آید. 📜 وصیت‌نامه امام خمینی‌ (رضوان‌الله‌علیه) 🆔 @farhang_puya
🗝 عبادت و بندگی، عامل اصلی تکامل انسان 💠 حضرت آیت‌الله مصباح(حفظه‌الله): 🔖 عامل اصلی تکامل که موجب لیاقت انسان برای دریافت عالی‌ترین رحمت‌ها و فیوضات الهی می‌شود، همان است که در لسان شرع، «عبادت» نامیده شده است. 📌 یعنی انسان باید بداند که از خود چیزی ندارد و از خود چیزی نمی‌تواند داشته باشد و هر خیری به او برسد، از خدای متعال است؛ حقیقتی که طی یک مسیر بسیار طولانی، امکان تحقق دارد و طیف گسترده‌ای از مراحل را هم از لحاظ عرضی و هم از لحاظ طولی، در بر می‌گیرد. 🆔 @farhang_puya
👥 جامعه مهدوی، جامعه‌ای است که ستون دین باشد 💠 حضرت آیت‌الله جوادی آملی: ✅ حضرت امیر (ع) در نامه‌ای که به مالک‌اشتر نوشتند فرمودند، ای مالک! بدان مردم ستون دین هستند. در دوران حکومت سقیفه هم نماز و حج و زکات بود اما آن‌ها در اسارت بودند و از حج و نماز اسیر، کاری ساخته نیست. این غدیر است که می‌تواند دین را آزاد کند. ما این افتخار را داریم که با جان و دل منتظر حضرت حجت (عج) باشیم؛ اما حضرت امیر (ع) نقش مردم در جامعه اسلامی را به‌خوبی بیان می‌کنند و می‌فرمایند مهم‌ترین ستون دین، مردم‌اند، داشتن رهبر معصوم نیمی از قضیه است، نیم دیگری از وظیفه به‌عهده مردم است. 🔰 مانند حکومت حضرت امیر (ع) که هرچند رهبر، معصوم بود اما چون مردم همراه حضرت نبودند، به شهادت حضرت منتهی شد. این جمله حضرت که «مردم ستون دین هستند» یک جمله خبری است که صبغه تربیتی دارد، این جمله خبری به داعیه انشاء القاء شده است؛ یعنی مردم بکوشید تا ستون دین باشید؛ جامعه مهدوی، جامعه‌ای است که ستون دین باشد. 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
❌ الگوی رفتاری ضد مردم سالاری اصلاح‌طلبان در انتخابات! (بخش دوم) 🔻 به‌همین دلیل با نزدیک شدن به هر
❌ الگوی رفتاری ضد مردم‌سالاری اصلاح‌طلبان در انتخابات! (بخش سوم) 1️⃣ سکولارهای سنتی و افراد استحاله یافته ⭕️ این طیف از اصلاح‌طلبان بر اساس مبانی نظریشان به‌دنبال نوعی جمهوری‌خواهی سکولار همراه با آمیخته‌ای از ایران‌گرایی افراطی بوده و هستند، لذا غیر از برنامه‌ریزی برای برانداختن نظام مقدس جمهوری اسلامی به امر دیگری فکر نمی‌کنند و در تحلیل ضعیف خود از وضعیت موجود همواره بر این باورند که جامعه‌ی ایران به‌دلیل مواجه بودن با مشکلات عدیده‌ی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و مدیریتی ناشی از فشارهای خارجی و سوء مدیریت‌های داخلی به سمت رفتارهای آنارشیستی، ساختارشکنانه و هنجارشکنانه در حال حرکت است. 🔺 لذا می‌توان بر این موج سوار شد و به کمک همراهی‌های مالی و تبلیغاتی نظام سلطه اقدام به سزارین مولودی (برانداز جمهوری اسلامی) کرد که البته می‌تواند به خیال باطلشان به‌طور طبیعی در آینده به‌دنیا بیاید. نظریه‌پردازان این جریان می‌گویند، سزارین کردن این مولود آن‌هم به کمک همراهان نالایق، باعث سه ضعف جدی گردیده که موجب شده این جریان نتواند به هدف خود نائل گردد، این سه ضعف جدی عبارتند از: ادامه دارد .... ✂️ برشی از یادداشت سید عبدالمجید پیش‌بین اشکوری در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
❌ الگوی رفتاری ضد مردم‌سالاری اصلاح‌طلبان در انتخابات! (بخش سوم) 1️⃣ سکولارهای سنتی و افراد استحاله
❌ الگوی رفتاری ضد مردم‌سالاری اصلاح‌طلبان در انتخابات! (بخش چهارم) 1️⃣ سکولارهای سنتی و افراد استحاله یافته ▪️ خلاء تئوریک: 🔹 می‌گویند جریان اطلاح‌طلبی از نظر تئوریک مجهز و به‌روز نبوده و بیش‌تر در دادن شعارهای کلی گرفتار آمده و به‌دلیل اتحاد کاذب بین زیرمجموعه‌های خود نمی‌تواند شعارها و مواضع خود را از جهت منطقی تا آخر بپیماید و در نهایت هدف براندازی جمهوری اسلامی را برخی از همراهان نصف‌و‌نیمه به شعار کلی «دین و آزادی با هم سازگار هستند» تبدیل کرده‌اند، لذا می‌بایست کاری کرد که این جریان به لحاظ ایدئولوژیک رادیکال‌تر شده و چالش‌های بیش‌تری را در حوزه‌ی فکری در مقابله با رقیب (جمهوری اسلامی و فرهنگ دینی و انقلابی) به‌وجود آورد. 🔸 این جریان باتوجه به ضعف مبانی در مقابل مبانی جمهوری اسلامی همواره یک استراتژی و عمل را انتخاب کرده که مبتنی بر سوال کردن، ایجاد شبهه و عدم پاسخ‌گویی، نقد دیگران، خود را عاری از هرگونه نقددانستن و پاسخ‌گو نبودن در مقابل دیگران است و از آن به عنوان اپوزیسیون داخل در حاکمیت تعبیر می‌نماید. ادامه دارد .... ✂️ برشی از یادداشت سید عبدالمجید پیش‌بین اشکوری در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
🎥 پای کارآمدن سینمای هالیوود در فتنه‌ها 💢 هنگامی که قرار باشد شورش در سه شکور ایران، عراق و لبنان گسترش یابد تا از این راه آمریکا به اهداف خود برسد قطعا آن‌ها از ظرفیت رسانه‌ها بیش‌ترین استفاده را خواهند کرد. جدای از شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی، مانند: بی‌بی‌سی فارسی، من‌وتو، صدای آمریکا، رادیو اسرائیل، رادیو فردا، ایران اینترنشنال و... که 24ساعته مشغول دروغ‌پراکنی بوده و هستند. این‌بار سینمای هالیوود نیز در اقدامی کاملا حساب شده به میدان آمد. 📝 کميل مومنی 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
❌ الگوی رفتاری ضد مردم‌سالاری اصلاح‌طلبان در انتخابات! (بخش چهارم) 1️⃣ سکولارهای سنتی و افراد استحا
❌ الگوی رفتاری ضد مردم‌سالاری اصلاح‌طلبان در انتخابات! (بخش پنجم) 1️⃣ سکولارهای سنتی و افراد استحاله یافته ▪️ خلاء تئوریک: 🔘 عدم اراده‌ی سیاسی: ❎ نظریه‌پردازان این طیف از اصلاح‌طلبان معتقدند که دومین ضعف جدی جریان اصلاح‌طلبی، فقدان ارداه‌ی سیاسی در همراهان است. در واقعا خاستگاه اجتماعی برخی از گردانندگان نیروهای اصلاح‌طلب، به‌گونه‌ای است که نمی‌تواند تبعات این هدف (جمهوری‌خواهی سکولار) و براندازی جمهوری اسلامی را بپذیرد، لذا باید بر روی گروه‌هایی؛ هم‌چون جنبش دانشجویی، هنجارشکنان اجتماعی و معترضین سرمایه‌گذاری کرد و بدون رعایت هیچ خط قرمزی از هر فرصت به‌وجود آمده استفاده کرد. 🔰 لذا مطالبات قشرهای گوناگون؛ همانند معلمان، کارگران، کارمندان، جوانان و ... با در نظر گرفتن دشواری پاسخ‌گویی به آن مطالبات توسط جمهوری اسلامی، امکانی است که به‌همراه فعال‌سازی جنبش دانشجویی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. این‌دسته از اصلاح‌طلبان معتقدند که استفاده از اهرم‌ تهدیدها و فشارهای خارجی، سامان دادن طرح تقاضاهای مختلف از نهادهای بین‌المللی جهت ایجاد فشار بیش‌تر بر جمهوری اسلامی و توسل به آن‌ها برای احقاق حقوق ادعایی و استفاده از ظرفیت رسانه‌های بیگانه امکانات دیگری است که می‌تواند آنان را در راستای رسیدن به هدفشان کمک کند. ادامه دارد .... ✂️ برشی از یادداشت سید عبدالمجید پیش‌بین اشکوری در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya