✅ معیار اسلام است نه غرب
🕋 اسلام دارای عناصر انعطافپذیر فراوانی است که بر امت امکان و توانایی همسویی و همگامی با تغییرات زمانی و مکانی و نیز خروج از بنبستها را متناسب با تعالی حقیقی انسان و نه برای پیروزی از هواهای نفسانی فراهم میسازد.
🚫 با این حال نمیتوان رفتار وحشیانه غرب را که فوکویاما آن را نهایت تکامل تاریخی میشمارد اصل قرار داد و از اسلام خواست خود را با آن هماهنگ سازد. به عنوان مثال از فلسطینیها خواسته شود که از سرزمین و کرامت انسانی خود در برابر اشغالگران قدس برای تحقق صلح و همزیستی چشم بپوشند.
⁉️ آیا این شیوه درست است که برخی از نویسندگان غربی و پیروان آنها غرب را معیار و ملاک پیشرفت و مدرنیسم قرار داده و بر این عقیده پافشاری میکنند که اگر جهان اسلام خواهان پیشرفت است، باید خود را با غرب هماهنگ سازد؟
✍🏻 حجتالاسلام هادی الیاسی
#شماره_10
#استکبار_ستیزی
🆔 @farhang_puya
7.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ببین باید چه دریایی از ایمان و یقین باشی
که همراه امیری چون امیرالمومنین باشی
ببین باید چقدر احساس باشد در دل شیرت
که در بین زنان، تنها تو عباس آفرین باشی
همه عالم پسر دارند، تو قرص قمر داری
مگر بینور میشد مادر زیباترین باشی؟
مگر بینور میشد در دل خورشید بنشینی؟
تمام عمر با عباس و زینب همنشین باشی
🎥 روضهخوانی تکاندهنده و قدیمی رهبر انقلاب در مصیبت حضرت امالبنین (س)
#مناسبتی
🆔 @farhang_puya
❇️ آسیبشناسی بیداری اسلامی
(بخش اول)
🔰 من این آسیبها را دو قسم میکنم: آنها که در درون خود ما ریشه دارد و از ضعفهای ما بر میخیزد و آنها که دشمن بهطور مستقیم آن را برنامهریزی میکند.
🔴 آسیبهای دسته اول چیزهایی از این قبیل است؛ احساس و گمان اینکه با سقوط حاکم وابسته و فاسد و دیکتاتور، کار تمام شد. راحتی خیال ناشی از احساس پیروزی و به دنبال آن کمشدن انگیزه و سست شدن عزمها، نخستین خطر است و آنگاه این خطر مهیبتر میشود که اشخاص در صدد تصاحب سهم ویژه از غنیمت به دست آمده باشند.
✳️ ماجرای جنگ احد و غنیمتجویی مدافعان تنگه که به شکست مسلمانان انجامید و مجاهدان از سوی خداوند متعال سرزنش شدند، یک نمونه نمادین است که هرگز نباید آن را از یادها برد.
ادامه دارد ...
✂️ برشی از یادداشت علی روزبهانی در نشریۀ فرهنگ پویا #شماره_21
#انقلاب_اسلامی
#بیداری_اسلامی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
❇️ آسیبشناسی بیداری اسلامی (بخش اول) 🔰 من این آسیبها را دو قسم میکنم: آنها که در درون خود ما ر
❇️ آسیبشناسی بیداری اسلامی
(بخش دوم)
🔴 آسیبهای دسته دوم را غالبا ملتهای این منطقه در حوادث گوناگون آزمودهاند. نخستین آسیب، بر روی کار آوردن عناصری است که خود را متعهد به آمریکا و غرب میدانند.
🚫 غرب میکوشد پس از سقوط ناگزیر مهرههای وابسته، اصل سیستم و اهرمهای اصلی قدرت را حفظ کند و سر دیگری را بر روی این بدن بگذارد و بدین وسیله سلطه خود را همچنان ادامه دهد. این به معنای هدر رفتن همهی تلاشها و مجاهدتها است.
💢 در این مرحله اگر با مقاومت و هشیاری مردم مواجه شوند، میکوشند تا بدیلهای انحرافی گوناگون در پیش پای نهضت و مردم بگذارند. این سناریو میتواند پیشنهاد مدلهای حکومتی و قانون اساسیهایی باشند که کشورهای اسلامی را بار دیگر در دام وابستگی فرهنگی و سیاسی و اقتصادی به غرب بیفکند.
🔚 این سناریو همچنین میتواند نفوذ میان انقلابیون و تقویت مالی و رسانهای یک جریان نامطمئن و به حاشیه راندن جریانهای اصیل در انقلاب باشند.
✂️ برشی از یادداشت علی روزبهانی در نشریۀ فرهنگ پویا#شماره_21
#انقلاب_اسلامی
#بیداری_اسلامی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⁉️ آیا هنوز انقلاب اسلامی، آری؟ (قسمت چهارم) ❓ پس از بررسی کوتاه مفهوم کارآمدی، بایستی پرسید که آیا
⁉️ آیا هنوز انقلاب اسلامی، آری؟
(قسمت پنجم)
💠 «کارآمدی نهشرقی، نه غربی» همان رمزی است که مردم ایران درطول چهل سال قفلهای دشوار را با آن میگشایند. گروهی از طرفداران «کارآمدی وابسته» نیز دست یافتن به موفقیتهای بزرگ را تمنا دارند، اما نه با اتکا به پیام اصلی حضرت امام (ره) و بازگشت حقیقی به اسلام ناب.
⚠️ پیروان «کارآمدی وابسته»، گاه دلسوزانه و خیرخواهانه برای حل نارساییها و ضعفها، الگوی وابستهای برای پیشرفت و اداره کشور پیشنهاد میکنند. به نظر میرسد که درصورت فراگیری و تعمیق چنین الگویی نمیتوان به پیروزیها و موفقیتهای اعجازآمیز ۴۰ سال گذشته امید داشت.
〽️ وابستگی «کارآمدی وابسته» به سرنوشت تمدن مادی غرب، سرنوشت جمهوری اسلامی را به همان آیندهای پیوند میزند که در انتظار تمدن غرب است. پیروزیهای جمهوری اسلامی از جنسی دیگر و متعلق به عصر(عصر در اینجا به معنایی به کار رفته که در فلسفه تاریخ قرآنی به کار میرود) دیگری بوده و باید باشد.
📝 دکتر محمد محمدینیا
#شماره_37
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
⚔️ جنگ تبلیغاتی و تخریب غرب علیه اسلام (قسمت اول)
📑 روزنامه لبنانیالاخبار در مقالهای با عنوان «شاخصهای جنگ تبلیغاتی غرب از اسلام تا توحش» به قلم «اسعد ابوخلیل» نوشت: جهانیسازی در یکی از ابعاد خود به معنی تبعیت ناخودآگاه غیر غربی از ارزشها و مفاهیم غربی است، حتی اگر این ارزشها و مفاهيم با منافع ملتهای غیرغربی در تضاد باشد.
📌 جهانیسازی ارزشها به معنی شبیهسازی ناخودآگاه انسان با مردان سفید پوست استعمارگر است.
⭕️ ادوارد سعید در پایان کتاب «فرهنگ و امپریالیسم» مینویسد که یکی از آسیبهای استعمار به ملتهای در حال توسعه این است که هویت ویژهای را مخصوص به خود آنها نشان میدهد. این درحالیاست که این هویت برگرفته از تقسیمبندیهایی است که استعمار در راستای خدمت به منافع خود، آنها را ایجاد کرده است.
📜 روزنامه لبنانیالاخبار
#شماره_21
#فرهنگ
#غرب_علیه_اسلام
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⚔️ جنگ تبلیغاتی و تخریب غرب علیه اسلام (قسمت اول) 📑 روزنامه لبنانیالاخبار در مقالهای با عنوان «ش
⚔️ جنگ تبلیغاتی و تخریب غرب علیه اسلام (قسمت دوم)
🔍 به عنوان مثال برای ساکنان رواندا و بوروندی اینگونه وانمود میکند که تقسیمات هوتو و توتسی در نتیجه رویکردهای اجتماعی عمیق است.
🔻 گفتمان تاریخی غرب در زمینه خصومت با اسلام نیز از سوی برخی مسلمانان دنبال میشود، این در حالی است که کشورهای غربی ابزارهای جنگهای گذشته خود در کشورهای عرب و مسلمان را بار دیگر روی کار آورده اند.
🔺 البته کاخ سفید چندی پیش کنگرهای برای مبارزه با افراطگرایی برگزار کرد و تعدادی از (عناصر معتدل) از عربستان سعودی، امارات، مصر، قطر، اوگاندا، بحرین و اردن به علاوه نمایندگانی از قزاقستان را به آن دعوت کرد تا ما در مورد متجاوزان به حقوق بشر در غرب چیزی نگوییم.
📜 روزنامه لبنانیالاخبار
#شماره_21
#فرهنگ
#غرب_علیه_اسلام
🆔 @farhang_puya
💠 سبک زندگی اسلامی
🔛 برخلاف مسیحیت و بودیسم و سایر ادیان که اقتصاد، سیاست، علم و دنیا جدا هستند، اسلام نه تنها خود را از این موارد جدا نمیداند، بلکه اسلام به حکومت و تمدن اسلامی معتقد است. از سوی دیگر اسلام از حقالناس به هیچ وجه نمیگذرد و دستورهای حقوق انسانها را فراموش نمیکند.
💢 در قرون وسطیٰ از خدا صحبت میشد، ولی حقوق انسانها جایگاهی نداشت و در نتیجه مسیحیت کلیسایی در همان قرون وسطیٰ یک دین بدون شریعت و بدون حقوق بشر بود؛ بر خلاف اسلام که در دل خود دستگاه بزرگ فکری و قانونی حقوق بشر دارد.
◾️ در دورهای بر این طبل نواخته شد که دیگر صحبت از خدا بس و نوبت انسان است، زیرا رشد انسان در ترک اخلاق و معنویت و خداپرستی دیده میشد و حاصل این تفکر، جنایت، خشونت، فساد و بیبند و باریهایی است که اکنون گریبانگیر غرب و دیگر جوامع همفکر و همتراز آن شده است.
✍🏻 حجتالاسلام هادی الیاسی
#شماره_10
#استکبار_ستیزی
#سبک_زندگی_اسلامی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⚔️ جنگ تبلیغاتی و تخریب غرب علیه اسلام (قسمت دوم) 🔍 به عنوان مثال برای ساکنان رواندا و بوروندی این
⚔️ جنگ تبلیغاتی و تخریب غرب علیه اسلام (قسمت سوم)
💢 آمریکا تصمیم به مبارزه با افراطگرایی گرفت، همانطور که در طول جنگ سرد با مظاهر افراطگرایی چپگرا، لائیک و روشنفکری و فمینیستی در تمامی کشورهای در حال توسعه مبارزه کرد. این کشور با همکاری دولت عربستان، اردن و پاکستان ارزشهای موسوم به افراطگرایی واپسگرای اسلامی را برای کنار زدن مارکسیسم ترویج کرد.
⭕️ آمریکا در آن زمان به بسیج دینی و مذهبی مسلمانان برای مبارزه با رویکردهای روشن فکری و لیبرالیسم در زمان جنگ سرد تشویق میکرد.
🔻 باراک اوباما رئیسجمهور آمریکا به علت اینکه در کنار اسم بردن از گروههای افراطی، از واژه اسلامگرایان استفاده نکرده بود، از سوی تیم سیاستمداران آمریکایی هدف انتقادات گسترده قرار داشته، چرا که از نظر آمریکاییها افراطگرایی مقارن با نام اسلام است.
📜 روزنامه لبنانیالاخبار
#شماره_21
#فرهنگ
#غرب_علیه_اسلام
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⁉️ آیا هنوز انقلاب اسلامی، آری؟ (قسمت پنجم) 💠 «کارآمدی نهشرقی، نه غربی» همان رمزی است که مردم ایر
⁉️ آیا هنوز انقلاب اسلامی، آری؟
(قسمت ششم)
⚠️ انقلاب اسلامی تاریخ جدیدی ساخت و عصر جدیدی را نوید داد که چرا باید کارآمدی خود را به تمدن روبهزوال مدرن وابسته کند؟ چرا در غروب مدرنیته، به صبح تاریخ جدید جهان نیندیشد و «کارآمدی نهشرقی، نهغربی» را به انسان مأیوس و سرخورده و ناکام مدرن نشان ندهد؟ در ادامه تلاش میشود با بررسی موفقیتهای بزرگ جمهوری اسلامی و ناکامیها و نابسامانیهایش، دو الگوی «کارآمدی نهشرقی، نهغربی» و «کارآمدی وابسته» مقایسه شود.
🔆 کشورهای دنیا یا مجموعههای بشری دنیا طی دو سده اخیر به دو جناح تقسیم شدند: سلطهگر و سلطهپذیر. جمهوری اسلامی بر پایه اسلام و با صراحت توانست این تقسیم را برهم بزند. جناح سومی بر دوگانه دویستساله افزود: نهسلطهگر و نهسلطهپذیر. جمهوری اسلامی شعار مبارزه علیه ظالم و پشتیبانی از مظلوم را نزدیک به نیمقرن در دنیا سر دست گرفت و مردم مظلوم سراسر عالم فهمیدند که سلطهپذیری نجاتشان نمیدهد.
🗄 محمد محمدینیا؛ بیانات رهبری در دیدار با دانشجویان، ۲۰/ ۴/ ۱۳۹۴، بیانات رهبری در دیدار اعضای ستادهای کنگره شهدای امور تربیتی و...، ۲۷/ ۱۱/ ۱۳۹۳.
#شماره_37
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
🔘 نقطهای که اشک فرمانده اطلاعات عملیات جنگ در میآید
🎙 همسر شهید حسن باقری:
⚡️ بعد از پدر شدنش، دوبار پیش من گفت اگر روز قیامت بچههای شهدا جلوی مرا بگیرند که تو چکاره بودی که پدر ما شهید شد، چه جوابی دارم؟
↙️ دلداریاش میدادم که تو به وظیفهات عمل میکنی. در جایی که شهادت را سعادت میدانست، برایش خیلی سخت بود که خودش فرمانده باشدو ببینید بچههای زیردستش بروند، او بماند و نظارهگر باشد و رنج مسئولیت شهادتها را به لحاظ دنیوی تحمل کند. او این آینده را میدید.
💧 او تا آنجا را میدید که روزی جنگ تمام میشود و روزی پسرفلانی بیاید بگوید پدرم همرزم شما بود. این مسئله برایش سنگین بود و اشکش را در میآورد.
📆 9 بهمن / سالگرد شهادت شهید بزرگوار حسن باقری
📙 ملاقات در فکه
#پاراکتاب
🆔 @farhang_puya