معاونـت پــرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پــرورش استان ایـلام به مناسبت هفته حجاب و عفاف برگـزار می کند:
مسابقه کتاب خوانی از کتاب ترگل
به 5 نفر از دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقه به قید قرعه جوائز نفیسی تعلق می گیرد.
مهلت شرکت در آزمون از 17 الی 19 تیرماه 1402
لینک شرکت درآزمون :
https://survey.porsline.ir/s/SdU9uCR5
لینک دریافت الکترونیکی کتاب:
http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.hdb.targol&ref=share
▬▬➰🧕🧕🌸﷽🌸🧕🧕➰▬▬
📖اطلاعنگاشتهفت راهکاربرایتشویق دخترانبهحجابوعفاف
#حجاب
https://rubika.ir/joinc/CAAHGCCB0FLZYKLSZXYSPULYLNEXFRDX
┄┄┅┅•➰🍃🌸🍃➰•┅┅┄┄
هدایت شده از روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام
🔴 #مهم_فوری
💠 قابل توجه پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاران که هنوز موفق به تحویل مدارک خود نشده اند
✅ اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام در اطلاعیه شماره ۶ زمان و مکان دریافت مدارک این دسته از پذیرفته شدگان را اعلام کرد.
در این اطلاعیه آمده است؛ بدینوسیله به اطلاع آن دسته از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی پیمانی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی وآموزگار استثنایی که موفق به تحویل مدارک ومستندات خود نشده اند، میرساند که آخرین مهلت جهت مراجعه و تحویل مدارک روز یکشنبه ۱۸ تیر ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۸ الی ۱۳ در محل«سالن آمفی تئاتر دبیرستان رازی واقع در انتهای خیابان بعثت » می باشد.
🔺در این اطلاعیه تاکید شده است که زمان اعلام شده در این اطلاعیه قابل تمدید نیست و عدم حضور به منزله ی انصراف از فرآیند استخدام است.
🔰 نکته ۱_ مدارک مورد نیاز در اطلاعیه شماره ۳ به نشانی اینترنتی زیر در پورتال آموزش و پرورش استان قابل رویت است.
https://ilam.medu.gov.ir/fa/502
🔰 نکته ۲_ مکان دریافت مدارک: انتهای خیابان بعثت- آمفی تئاتر دبیرستان رازی
پورتال اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام:
https://ilam.medu.gov.ir
✅️کانال روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام در شبکهی شاد👇👇
https://shad.ir/khabarilam
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
.
♻️ از گاوهای اسپانیا تا گاوهای ایران!
🔰 حمید رسایی: در کنار دو فیلم از حضور میلیونی مردم در جشنواره ۱۰ کیلومتری عید غدیر از میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی که نشانه عشق ارادت آنها به دین و اهل بیت پیامبر را نشان میدهد، یکی از سه فیلم پیوست، مسابقه گاو نر در جشنواره سنفرمین در اسپانیا را نشان میدهد که جماعت زیادی ریختهاند در خیابان و گاوهای زبانبسته هم از وحشت به این سو و آن سو میدوند! هر ساله در این جشنواره عجیب و غریب تعدادی زخمی حتی کشته میشوند. علاوه بر این جشنوارههای دیگر هم اخیرا در اروپا برگزار شد، کشتن دلفینها، جشنواره گوجه فرنگی تا جشنواره همجنسگرایان.
جالب اما اینجاست که عدهای در ایران که بارها و بارها در موضعگیریهایشان، اروپا و آمریکا را قبله آمال خود قرار دادهاند و زیست آنها را الگوی خود میدانند، به برگزاری چنین جشن با عظمتی که نشانه ارادت مردم به اهل بیت و دلیلی بر انسجام ملی و همگرایی اجتماعی است، معترضند! اعتراض به هزینههایی که صورت میگیرد، اعتراض به درست شدن ترافیک، اعتراض به ... دقیقا جماعتی به ترافیک و هزینهها معترضند که در سال ۱۴۰۱ از جمله مدافعان کسانی بودند که با شعار #زن_زندگی_آزادی خیابان میبستند، اموال عمومی و خصوصی را آتش میزدند و الفاظ رکیک جنسی، شعارشان بود!
فرق ما با اسپانیا دقیقا همینجاست. گاوهای آنجا در خیابانها گرد و خاک میکنند، گاوهای اینجا در توییتر و رسانههای خاص!
🔺برای دیدن یادداشتهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
Rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
به بهانه ی جشن غدیر و مخالفت های پیدا و پنهان برخی از سیاسیون و سلبریتی ها با برگزاری این جشن که نشات گرفته از کینه ها و حقدهای برخی با جریان غدیر است بخش هایی از احادیث آمده در کتب حدیث اهل سنت به تناوب بارگذاری خواهد شد.
قضاوت را به خوانندگان محترم واگذار می نمایم.
پرسش : آیا در منابع اهل سنت روایاتى مبنى بر حلال زاده نبودن دشمنان على(علیه السلام) وجود دارد؟پاسخ اجمالی:
در منابع اهل سنت روایات بسیاری در رابطه با حلال زاده نبودن دشمنان امام علی(ع) وارد شده است؛ ابوسعید خدری می گوید: «انصار فرزندان خود را با محبت علی(ع) می سنجیدند، اگر علی(ع) را دوست نداشت، زنازادگی کودک را نتیجه می گرفتند». عبادة بن صامت مى گوید: «ما فرزندانمان را با دوست داشتن على(ع) امتحان مى کردیم، و چون على(ع) را دوست نداشت، مى فهمیدیم از راه حلال به دنیا نیامده است». از سویی حافظ جزرى می نویسد: «از قدیم تا به حال مشهور است که فقط زنازاده با على(ع) دشمنى مى کند».
هدایت شده از عبدی
پاسخ تفصیلی:
در منابع اهل سنت روایاتى در این خصوص وارد شده است که در اینجا به برخى از آنها اشاره مى کنیم:
1 ـ ابوسعید خدرى مى گوید: «کنّا معشر الأنصار نبور أولادنا بحبِّهم علیّاً(رضی الله عنه)؛ فإذا وُلد فینا مولودٌ فلم یحبّه عرفنا أ نّه لیس منّا»(1)؛ (ما انصار ، فرزندانمان را با دوست داشتن على(رضی الله عنه) امتحان مى کردیم؛ پس هر گاه فرزندى از ما متولّد مى شد و او را دوست نداشت مى فهمیدیم او فرزند ما نیست) .
ادامه دارد....
(1). أسنى المطالب ، حافظ جزرى ، ص 8 [ص 58] ؛ شرح ابن أبی الحدید، ج 1 ، ص 473 [ج4، ص110 ، خطبه 56] ، و در آنجا تصحیفى روى داده است .
۲ ـ عبادة بن صامت مى گوید : «کنّا نبور أولادنا بحبِّ علیّ بن أبی طالب(رضی الله عنه)؛ فإذا رأینا أحدهم لا یحبّ علیّ بن أبی طالب علمنا أنّه لیس منّا وأ نّه لغیر رِشْدَة»(2)؛ (ما فرزندانمان را با دوست داشتن على ابن ابى طالب(رضی الله عنه) امتحان مى کردیم ، و چون مى دیدیم یکى از آنها على ابن ابى طالب(رضی الله عنه) را دوست ندارد ، مى فهمیدیم از ما نیست و از راه حلال به دنیا نیامده است) .
حافظ جزرى در کتاب «أسنى المطالب»(3) پس از ذکر این حدیث نوشته است :
مطلب از قدیم تا به حال مشهور است که فقط زنازاده با على(رضی الله عنه) دشمنى مى کند .
ادامه دارد....
2. أسنى المطالب ، ص 8 [ص 58] ؛ نهایة ، ابن الأثیر، ج 1 ، ص 118 [ج1، ص161] .
🟩با ماه نشینی ، ماه شوی ، با دیگ نشینی سیاه شوی:
🔻در تأثیر همنشینی گویند ،یعنی در اثر همنشینی با بدان ،بد می شوی و با نیکان نیک
🔹️۱- همنشین خوب مانند ماه است که وجود هم نشین خود را همچون ماه، تابان و روشن می کند و همنشین بد همچون دیگی است که هم نشین خود را مانند خودش سیاه می کند.
🔸️۲- همنشین خوب انسان را ارزشمند می کند و هم نشین بد از ارزش انسان می کاهد.
🔹️۳- در تأثیر همنشینی گویند ، یعنی در اثر همنشینی با بدان ، بد می شوی و با نیکان نیک.
#همنشین #خوب #بد #سیاه
@zarboolmasall