آنی که اسلام می خواهد تمام علوم، چه علوم طبیعی باشد و چه علوم غیرطبیعی باشد، آنکه از آن اسلام می خواهد، آن مقصدی که اسلام دارد، این است که تمام اینها مهار بشود به علوم الهی و برگشت به توحید بکند. هر علمی جنبۀ الوهیت در آن باشد، یعنی انسان طبیعت را که می بیند خدا را در آن ببیند، ماده را که می بیند خدا را در آن ببیند، سایر موجودات را که مشاهده بکند خدا را در آن ببیند. آنکه اسلام برای آن آمده است: برای برگرداندن تمام موجودات طبیعی به الهیت و تمام علوم طبیعی به علم الهی. و از دانشگاهها هم این معنا مطلوب است.
#دنیا_چیست؟
🔳 دنیا همین طبیعت، همین بدن ما، زندگی ما، جامعهی ما، سیاست ما، اقتصاد ما، روابط اجتماعی ما، فرزند ما، ثروت ما، خانهی ماست. دلبستگی به این دنیا، دلباخته شدن به این نمونهها، کار مذمومی است. دلباخته نباید شد. این دلباخته نشدن، دلبسته نشدن، اسمش زهد است؛ امّا اینها را رها هم نباید کرد. کسی از متاع دنیا، زینت دنیا، از نعمتهای الهی در دنیا رو برگرداند، این هم ممنوع است. «قل من حرّم زینة الله الّتی اخرج لعباده و الطّیبات من الرّزق قل هی للّذین امنوا»؛ یعنی کسی حق ندارد که از دنیا اعراض کند... این، نگاه فردی است. در این نگاه به فردِ انسان، اسلام استفادهی از لذائذ زندگی و لذائذ حیات را برای او مباح میکنند؛ اما در کنار او یک لذت بالاتر را که لذت اُنس با خدا و لذت ذکر خداست، آن را هم به او یاد میدهند.
انسان در یک چنین راهی به عنوان انسانِ اندیشمند و دارای اختیار، باید انتخاب کند و در این صراط حرکت کند و برود.
۱۳۸۶/۲/۲۵
سومین و آخرین جلسه از سلسله جلسات "کارگاه روش شناسی مطالعات در حوزه قرآن و حدیث"
با موضوع " روش پدیدار شناسی "
🗓 #امروز #دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
⏰ساعت ۱۶
✅ارائه دهنده: دکتر جواد فرامرزی
💻پخش زنده به آدرس👇
http://82.99.217.99/amol
✅همراه با اهدا #گواهی_معتبر
#انجمن_علمی_دانشجویی
#علوم_قرآنی_آمل
@quran_amol
🔰دوره مقایسه تطبیقی معرفتشناسی در تفکر اسلامی و غیر اسلامی
👤مدرس: حجتالاسلام جوکار
♦️سرفصلها:
۱_ معرفت معتبر
۲_ابزارهای معرفت
۳_ گسترده معرفت
۴_ تأثیرات معرفت در حوزه سیاسی و اجتماعی
💠زمان دوره: چهارشنبه و پنجشنبه
"به مدت سه هفته"
➖تاریخ ۲۵ و ۲۶ فروردین
یکم، دوم، هشتم و نهم اردیبهشت
🕙ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷:۳۰
📲 جهت ثبتنام، نام و نامخانوادگی خود را به شماره ۰۹۹۱۶۱۱۹۹۰۶ ارسال نمایید.
#اطلاعیه
__🍃___
بسیج دانشجویی دانشکده علوم قرآنی شیراز
🆔 @basijshiraz
🔵#انجمن_علمی و #معاونت_علمی_پژوهشی_بسیج_دانشجویی دانشکده علوم قرآنی تهران برگزار می کند؛
🖋 #کارگاه_های_آموزشی_مقاله_نویسی
💠 کارگاه آموزش word ( با رویکرد مقاله نویسی)
📚مدرس: سرکارخانم آل آقا
💳 هزینه ثبت نام ۲جلسه با تخفیف دانشجویی: ۲۰.۰۰۰تومان
📍جهت ثبت نام: نام، نام خانوادگی، شماره دانشجویی،شماره تلفن اکانت ایتا و همچنین فیش واریزی خود را به آیدی:
🆔 @Anjomanelmi99
ارسال فرمایید.
💳شماره کارت:
5022291041680479
بنام محدثه سادات حاجی میراسماعیلی.
📖 جلسات کارگاه:
📌جلسه اول:
پنج شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ ازساعت ۱۷ لغایت ۱۸:۳۰
📌جلسه دوم:
جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ از ساعت ۱۷ لغایت ۱۸:۳۰
📜 همراه با ارائه گواهی
💠 @tehran_anjoman 💠
💠 @sepehr_noor💠
📣 اطلاعیه
💠دومین نشست علمی کمیسیون قرآن و علوم انسانی
با ارائه حجت الاسلام و المسلمین (( دکتر احمدحسین شریفی ))، استاد تمام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و دبیر مجمع عالی علوم انسانی اسلامی صدرا .
با موضوع : امکان و ضرورت تولید علوم انسانی قرآن بنیان
زمان: دوشنبه
۱۴۰۰ / ۰۱ / ۲۳
ساعت ۱۱ صبح
نشانی جلسه:
http://82.99.217.99/meet/
معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و دبیر کمیسیون قرآن و علوم انسانی
معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
📣 اطلاعیه 💠دومین نشست علمی کمیسیون قرآن و علوم انسانی با ارائه حجت الاسلام و المسلمین (( دکتر اح
یادآوری...
این جلسه هم اکنون در حال برگزاری است...
AUD-20210411-WA0024.m4a
7.93M
خطبه پیامبر اعظم (ص) در عظمت ماه مبارک رمضان .
امروز سه شنبه
24 فروردین 1400
30 شعبان ۱۴۴۲
13 آوریل 2020
🔸#قرآن سوره نساء آیه 80:
🌺اعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم 🌺
مَنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللَّهَ ۖ وَمَنْ تَوَلَّىٰ فَمَا أَرْسَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظًا ﴿٨٠﴾
هر که از پیامبر اطاعت کند، در حقیقت از خدا اطاعت کرده و هر که روی برتابد [حسابش با ماست.] ما تو را بر آنان نگهبان [اعمالشان که به طور اجبار از فسق و فجور حفظشان کنی] نفرستادیم. (۸۰)
💠 حدیث روز 💠
💎 ثمره خوشرویی
🔻حضرت فاطمه عليهاالسلام:
بِشرٌ في وَجهِ المُؤمِنِ يُوجِبُ لِصاحِبِهِ الجَنَّةَ
🌸 خوشرويى هنگام روبهرو شدن با مؤمن، بهشت را بر فرد خوشرو واجب میكند.
📚 بحارالانوار، ج 75، ص 401
. تربیتهای اسلام تربیتهای الهی است؛ چنانکه حکومت اسلام حکومت الهی است. فرق مابین حکومتهای دیگر با حکومت اسلام این است که آنها حکومت را می خواهند برای اینکه غلبه کنند بعضی بر بعضی و سلطه پیدا کنند یک عده ای بر عدۀ دیگر؛ اسلام نیست؛ این منظورش نیست. اسلام از کشورگشاییها نمی خواهد کشورگشایی کند. اسلام می خواهد که کشورگشایی کند که همه را بکِشد طرف یک عالم دیگری. همه را تربیت انسانی بکند نه اینکه استفاده از آنها بکند؛ مثل این رژیمها که شما ملاحظه کردید و می کنید که چه در غرب باشد، چه آنهایی که در شرق بوده است؛ که همه نظر به این بوده است که یک سلطه ای پیدا کنند و یک استفاده های مادی بکنند.
اینکه میبینید در خبرگزاریهای خارجی از زبان سیاستمدارها و دیپلماتها و مانند اینها این روزها زیاد تکرار میشود که ایران را با فشار و تحریم و تهدید و مانند اینها نمیشود به زانو درآورد، این ناشی از قضایای یک ماه و دو ماه و شش ماه اخیر که نیست، [بلکه] ناشی از چهل سال حرکت ملّت ایران است.
ملّت ایران از لاک توسریخوری و ذلّتی که به او تحمیل شده بود، خودش را با انقلاب خلاص کرد؛ این لاک را شکست، آمد بیرون.
هویّت ایرانی با خصوصیّات اسلامی در او بُروز کرده، طالب عزّت است، طالب استقلال است، طالب پیشرفت است، لذاست که هر چه دشمنان ظالم فشار میآورند تأثیری در او نمیگذارد.