✳️معاونت فرهنگي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره)✳️
💢کانالی جذاب با موضوعات:👇
📖مسائل فرهنگی؛
📺مطالب #سياسي روز؛
👨👦#تربيت فرزند؛
💖#همسرداري؛
📆مناسبتهاي روز؛
📒ماجراها و داستانكهاي جالب و خواندني؛
🖼عكس و پوسترهاي زيباي فرهنگي، سياسي؛
📚معرفي و دانلود كتابهاي مفيد؛
🎞كليپهاي توليدي.
💢دسترسی آسان به:
💤فايلهاي صوتي مراسم برگزار شده در موسسه؛
🎙فايلهاي صوتي بيانات اساتيد و شخصيتهاي مدعو.
💢شركت در
🎁🔅مسابقات فرهنگي و کسب جوایز ارزنده🔅🎁
🎯دسترسی به آخرين محصولات و اخبار جدید معاونت فرهنگي.🌼
🗣ارتباط مستقيم با مسئولان معاونت فرهنگی🕺
🌸🌷🌸🌷🌸🌸🌷🌸🌷🌷🌸🌸🌷
ما را در ایتا دنبال کنید؛@farhangimoasese
..................................................................................................................................
🌺🌺🌺🌷🌷🌷🌸🌸🌸
قرارمان چیدن «روح» و «ریحان» برای شما «ریحانه»های این سرزمین سبز در سفرهای است که میخواهد «فرهنگی» باشد.
«سفره فرهنگی ریحانه» که با همت معاونت فرهنگی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) آماده شده، قصد دارد با تقدیم نکتههایی درباره اهمیت خانواده، مباحث زنان، همسرداری، تربیت فرزند، اخلاق و معنویت، مناسبتهای روز و... دستها و دلها را به مسیر سعادت و سلامت رهنمون کند.
در این راه و در ادامه، تمنا داریم همواره مطالب و پیامهایتان را از ما دریغ نکنید تا با موج مثبت همراهی، سختیهای پیشرو را پشت سر بگذاریم و روز و روزگارتان را با لحظههایی از روشنایی و رویش رقم بزنیم.
رهنماییهای شما، نقلهای تازهتان و حتی نقدهایتان که میدانیم از سر تعهد و تعالی است، بالهای این پرنده را برای پرواز پرتوانتر میکند.
مسرور و سرافراز و سعادتمند باشید.
براي عضويت در كانال فرهنگي سفره ريحانه از طريق لينك ذيل اقدام بفرماييد:
https://eitaa.com/SofreFarhangiReyhane
🌺🌺🌺🌷🌷🌷🌸🌸🌸
🆔 @farhangimoasese
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
«غربباوری» و «مرعوبیت» ویژگی تقی زادههاست
🎤گفتگو با دکتر موسی حقانی، استاد دانشگاه و رئیس مؤسسهی مطالعات تاریخ معاصر
🔸ویژگی اصلی تقیزاده یا جریانی که او به عنوان نمادش معرفی شده، این است که «غربباور» است و نسبت به غرب «مرعوب» است. تقیزاده در سال ۱۳۰۶ دو مقاله مینویسد و طی آن یک دستورعمل برای تحولات گسترده در ایران را مطرح میکند که میگوید طی ۱۵ سال باید این اتفاقات در ایران بیفتد. یا در قیاس با همین سند ۲۰۳۰ که توسط تقیزادههای جدید مطرح شده، آن موقع مدّ نظر تقیزاده این بود که طی ۱۵ سال در حوزهی آموزشی، اجتماعی، عمومی، فرهنگی و ... تغییراتی در ایران صورت بگیرد.
🔹آن تفکر تقریباً ۵۰ سال در ایران حاکم بود و ایران را به هیچ جایگاهی در دنیا نرساند. ما در دورهی پهلوی نه حرفی در عرصهی تولید علم داشتیم و نه توانستیم بر اساس مصالح خودمان نوع پیشرفت را در کشورمان تعریف کنیم.
🔸تقیزادههای جدید و امروزی درواقع شکل نوین و احیاشدهی تفکرات میرزا ملکم خان و تقیزاده هستند. در آن مقطع ایران را قابل پیشرفت و توسعه بر اساس تفکر ملی و بومی نمیدانستند و معتقد بودند که ما باید در نظام بینالملل ادغام شویم. در این ادغام شما عملاً هویت ملی خودتان را از دست میدادید.
برای مطالعه متن کامل این گفتگو به نشانی زیر مراجعه کنید:👇👇
https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=42953
🆔 @farhangimoasese
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
🖼 #عکسنوشته | موتور پیشرفت
▫️ ما در #گام_دوم انقلاب بایستی حرکت کشور را بر دوش جوانها قرار بدهیم همچنان که در گام اول در دوره انقلاب هم هدایت را امام میکرد اما حرکت را و #موتور_پیشرفت را جوانان روشن می کردند .
🚩 استقبال از دوره نوجوان تراز انقلاب
#جهش_تولید
#به_مدد_الهی_کرونا_را_شکست_میدهیم
🆔 @farhangimoasese
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
مجسمه چه افرادی در آمریکا نابود می شود؟ / مشاهدات معاون پژوهش موسسه امام خمینی (ره) از پلیس آمریکا
حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدناصر سقای بی ریا در گفتگو با خبرنگار تبیین ، به توضیح حوادث اخیر آمریکا و قیام میلیونی ملت امریکا علیه حکومت و سیاست های آن در سراسر این کشور پرداخت و خوی استکباری این رژیم را زمینه ساز فروپاشی آن دانست.
آمریکایی ها خودشان را آقای دنیا دانسته و دستشان را در جیب همه مردم دنیا کرده اند ولی الان این نفوذ خیلی تضعیف شده و در حال افول است به گونه ای که یک وقتی آمریکایی ها با یک تشر و آوردن یک ناو، حرف خود را به کرسی می نشاندند ولی الان دیگر این گونه نیست.
در اسناد تاریخی آوردن سیاه پوستان از آفریقا به عنوان برده آمده است که با این انسان ها مثل حیوان برخورد می شد و بسیاری از آنان زیر شلاق اربابان آمریکایی خود مردند. افراد ضعیف تر زیر شکنجه ها و سختی ها از بین رفتند و نسل کنونی سیاه پوستان از نیاکانی هستند که بسیار قوی بوده و توانستند در برابر مشکلات و سختی ها مقاومت کرده و زنده بمانند به همین دلیل نسل کنونی سیاهان را افرادی بسیار قوی و سالم و دارای عمرهای طولانی تشکیل می دهد.
حجت الاسلام بی ریا ضعف دولت آمریکا را در اثر اختلافات داخلی دانست، و اظهار داشت که این امر عدم وحدت حاکمین آمریکایی شده و ظلم های متراکم شده در طول دهه ها باعث فوران خشم مردم همچون آتش فشان شده که در برابر آن حکام کنونی به سردرگمی دچار شده اند و گویا هیچ کاری نمی توانند انجام بدهند.
🆔 @farhangimoasese
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
18.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ابتکارجالب طلاب جهادی خوزستان
#افزایش_مشارکتهای_مردمی
🍅🌾کمک به کشاورزان خسارت دیده در #جمع_آوری و #فرآوری محصولات کشاورزی
🆔 @farhangimoasese
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسیر سوره الرحمن آیه ۱۳
حجت الاسلام والمسلمین استاد فقیهی
🆔 @farhangimoasese
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
6.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅مثل چمران بمیرید...
🔹امام خمینی(ره): شماها چند سال دیگر نیستید در این عالم، چمران هم نیست؛ چمران با عزت و عظمت و با تعهد به اسلام جان خودش را فدا کرد و در این دنیا شرف را بیمه کرد و در آن دنیا هم رحمت خدا را بیمه کرد؛ ما و شما هم خواهیم رفت. مثل چمران بمیرید
📅به مناسبت سالروز شهادت سرباز فداکار اسلام، شهید #چمران
🆔 @farhangimoasese
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
⛔️ حاشیه ای بر یک شبه مناظره
📝 حجت الاسلام محمد جعفری ؛ دانشیار موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی
🔸گفتگوی بین حجت الاسلام دکتر رفیعی و جناب آقا میری انجام شد و گر چه از این جهت مغتنم بود که بالاخره بعد از سالها درخواست گفتگو و مناظره از طرف دغدغه مندانی از جمله راقم این قلم ، این بار جناب آقا میری پاسخ مثبت دادند؛ اما وی با طفره رفتن از عنوان مناظره و تنزل آن به گفتگو، تلاش نمود تا بار انتقادی و چالشی آن را کاهش داده و آن را کم اثر نماید. به هر حال، نفس این دیالوگ و گفتگو، تجربه ارزشمندی است که مانند سایر گفتگوهای علمی و سازنده می تواند در جهت تبیین معارف دینی و تنویر افکار عمومی، به نتایج خوبی منجر شود .
گرچه جناب استاد رفیعی از فضلای حوزوی و از سخنرانان به نام کشور می باشند و در این گفتگو هم به نکات و مطالب دقیق و ارزشمندی در نقد برخی گفته های آقا میری اشاره کردند اما مع الاسف به نظر این حقیر، نقطه کانونی گفتار و اندیشه آقا میری در این جلسه مورد توجه آقای رفیعی قرار نگرفت.
آقا میری سالیانی است که چه خود بداند و چه نداند در جهت ترویج معنویت بدون شریعت گام بر می دارد. همان که در عرف مردم گفته می شود: « دلت پاک باش». نگاهی گذرا به مطالب وی در کلیپها، پادکستها و پستهای اینستگرام نشان می دهد، آقا میری در پی یک معنویت سیال و فست فودی و یا به عبارتی معنویت کلکسیونی است که با تاکید بر یک نحوه باطن گرایی ، نقش عمل را در رشد و تعالی آدمی کم اهمیت جلوه می دهد.
در طول تاریخ همه ادیان و از جمله دین مبین اسلام ما با رویکردهایی این چنین که بنده نام دین لیبرال را بر آن می نهم، مواجه بوده ایم . جالب است در سده های اول اسلامی هم ، همین رویکرد را در تفکر فرقه ای به نام مرجئه می یابیم. مرجئه دایرة مسلمان را توسعه می بخشیدند و مسلمانان مرتکب کبیره حتی حکمرانانی مانند بنی امیه و بنی العباس را مومنانی می دانستند که معذورند و نیز از داوری درباره طرفهای نزاع جهان سیاست خودداری می ورزیدند . آنها معتقد بودند که هر گروهی برای خود دلایل خاص خود را دارد و حقیقت امر بیش ازآن که به ظاهر رفتار برگردد، به نیت افراد بازگشت می کند. طرفداران مرجئه، دخالت عمل را در ایمان نمی پذیرفتند و لذا تکالیف دینی از نظر آنها اهمیت چندانی نداشت.
حضرت آیت الله سبحانی در جلد سوم کتاب ملل و نحل( صص 142- 143) بحثی دارند تحت عنوان « خطر مرجئه برای اخلاق جامعه » و در آن جا میفرمایند :
« اگر تفکر مرجئه بر جامعه حاکم شود، از اسلام جز رسمی و از دین جز اسمی نخواهد ماند که حتی می تواند برای افرادی که حقیقتا بی دین هم هستند، مستمسکی بیافریند. لذا ائمه اطهار علیه اسلام با توجه به خطر این تفکر، دریافتند که رواج این تفکردر جامعه اسلامی و خصوصا شیعه ، آنها را به رسم جاهلیت بر می گرداند و لذا هشدار دادند که: معارف دین را به فرزندان و جوانان خود بیاموزید قبل از آن که گرفتار مرجئه شوند. ( کافی ، ج 6 ، ص 47) در ادامه آیت الله سبحانی می فرمایند که چرا امام در مورد خطر مرجئه، بالخصوص نسبت به جوانان هشدار می دهد؟ علت آن واضح است زیرا آنها سریعتر این نوع تفکر را می پذیرند چرا که این رویکرد با توجیه دینی، به آنها برگ سبزی برای ارتکاب گناهان و رذایل اخلاقی می دهد. »
بی تردید بسیاری از طرفداران آقا میری هم از جوانان همین مرز و بوم هستند. نگاهی گذرا به ممبرهای او در اینستاگرام این ادعا را ثابت می کند. بله به قول مردم کف بازار، داشتن هم زمان هم خدا و هم خرما برای بسیاری از این جوانان، شور انگیز و پرجاذبه است به صورتی که هم بتوان در اربعین در پیاده روی کربلا بود و هم در تابستان در سواحل آنتالیا.
تساهل و لیبرالیسم دینی، از مهمترین آثار این نگرش می باشد که در نهایت ایمان راستین و صداقت اخلاقی و معنوی انسانها را در عرصه فردی و اجتماعی زیر سوال می برد. در این گفتگو باید دکتر رفیعی نسبت به خطرات این رویکرد و نقد مبانی آن توجه جدی تر می کردند و بحث صرفا معطوف به خلود در جهنم و برخی مباحث فرعی دیگر نمی شد. 👇👇👇👇
همچنین در همین گفتگو، آقا میری با زیرکی ، اندیشه قرائتهای مختلف از دین را مطرح کرد و متاسفانه آقای رفیعی هم متوجه این نکته نشد و از کنار آن گذشت. آقا میری در همین گفتگو با برداشتهای تاویلی و خلاف ظاهر از قرآن و تمسک به گفته هایی تقطیع شده از بزرگان در صدد بود تا القا کند که می توان از قرآن برداشتهایی مختلف داشت و البته همه آنها می تواند درست باشد . جا داشت آقای رفیعی با تذکر به این مبانی غلط، به نقد بنیادهای معرفتی نادرست وی می پرداخت.
وسخن آخر این که گرچه رعایت اخلاق و ادب در گفتگو از اصول مناظره و گفتگو است ولی این نوع گفتگوها جای نصیحت و موعظه نیست بلکه جای چالش، سنجش و پایش است .
#نقد_آقامیری
#نقد_اسلام_رحمانی
#پاسخ_به_شبهات
🆔 @farhangimoasese
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
9.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آیت الله فیاضی در هیئت فقه و شهادت معصومیه:
🔺ماجرای دعای #امام_زمان ارواحنافداه برای #امام_خامنه_ای در عرفات
🔸طلبگی یعنی در خدمت حضرت بودن، هرکس وظیفه اش را درست انجام دهد قطعا مشمول دعای خاص حضرت خواهد شد...
#شب_جمعه
🌿
🆔 @farhangimoasese
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
بعد از ظهر و توی گرمای نفس گیر خردادماه، دسته جمعی به سمت دهلاویه راه افتادیم. نزدیک سوسنگرد توقف کردیم تا آبی به سر و صورتمان بزنیم.
دکتر چمران خیلی برای سرهنگ رستمی ناراحت بود و اصلا حرف نمی زد. رفت به طرف یک تویوتای سوخته که حدود صد متر دورتر از ما بود و فقط اسکلتش مانده بود و کاپوت جلو کاملا جمع و خرد شده بود و تمام دل و روده اش پیدا بود.
دکتر قدم زنان رفت طرف ماشین و خم شد روی کاپوتش. ما هم کنجکاو شدیم بدانیم، دکتر با آن ماشین سوخته چکار دارد؟ ویرمان گرفت سر از کارش در بیاوریم. رفتیم پیشش، دکتر آستینش را بالا زده و با رادیات ماشین ور می رفت. مرا فرستاد تا آچار بیاورم. آچار را گرفت و افتاد به جان رادیات. صدای جیک جیک یک پرنده هم می آمد. یک ریز جیک جیک می کرد. چند دقیقه بعد، دیدیم یک گنجشک کوچولو توی دست دکتر است.
حیوان بیچاره در آن گرما تشنه اش شده بود. آمده بود از رادیات ماشین آب بخورد که بالش گیر می کند به پره های رادیات و اسیر می شود. زبان بسته حسابی ترسیده و خیس شده بود و قلبش تند تند می زد.
دکتر گنجشک را به طرف آسمان گرفت و با حالت غمگینی گفت: من تو را آزاد میکنم، برو. خدایا به آزادی این مرغ قسمت می دهم. جان مرا هم آزاد کن، دیگر خسته شده ام.
آن روز غروب، در آن دشت سوت و کور، دکتر رو به خورشید سرخ رنگ ایستاد و گفت: خدایا، پیرم و دل شکسته ام، هیچ آرزویی ندارم، دنیا برایم تنگ است. فقط می خواهم با خودت تنها باشم.
حالت عرفانی دکتر در آن غروب دلگیر ، حال همه مان را خراب کرد . بغض گلویم را گرفت و....
📕کتاب کوچه نقاش ها نوشته راحله صبوری ص177و 178
🆔 @farhangimoasese