eitaa logo
فاروق
457 دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
3.4هزار ویدیو
145 فایل
مجموعه تحلیل های سیاسی،اجتماعی و... ارتباط با مدیر @Heifa5
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فاروق
📚 مطالعات اسلامی در غرب ✍🏼 قسمت دهم 🔰 شاید جنجال برانگیزترین نویسنده قرن هجدهم که آثار او درباره اس
📚 مطالعات اسلامی در غرب ✍🏼 قسمت یازدهم 🔰 از مهمترین مراکز و کرسیهای آموزش زبان عربی در این دوره، نخست باید از تاسیس کرسی زبان عربی در سال (۱۶۳۶ م) در دانشگاه آکسفورد نام برد. در هلند علاوه بر دانشگاه لیدن در سال (۱۶۱۴ م). در دانشگاه گروننجین ودر سال(۱۶۳۲ م) در دانشگاه شهری آمستردام و در (۱۶۳۳ م) در دانشگاه اوترشت فعالیتهایی برای آموزش زبان عربی آغاز شد. گرچه آلمانیها در قرنهای ۱۷ و ۱۸ عموما برای فراگیری عربی و دیگر زبانهای شرقی به هلند می رفتند، از اواخر قرن ۱۸ به بعد رفته رفته در دانشگاههای آلمان هم فعالیتهای مستقلی در این زمینه آغاز شد. در وین، پایتخت اتریش نیز در سال(۱۷۵۳ م) مدرسه زبانهای شرقی برای آموزش سفیران و سرکنسول ها و بازرگانان و دانشمندانی که با شرق مراوده داشتند، تاسیس شد که بعدها بعضی از استادان مسلمان عرب زبان هم در آن به تدریس مشغول شدند. 🔻همچنین مدرسه ملی زبانهای زنده شرقی پاریس در سال(۱۷۹۵ م) برای آموزش سفیران، سرکنسولها و بازرگانان عازم کشورهای شرقی تاسیس و با تصدی کرسی زبانهای عربی و فارسی از سوی دوساسی (۱۸۳۸-۱۷۵۸ م) این مدرسه به کعبه طالبان علم تبدیل شد که از آلمان و ایتالیا و انگلستان و سوئد و اسپانیا و فنلاند و غیره بدان روی می آوردند و گفته می شود هیچ مدرسه شرق شناسی در غرب شکوفایی این مدرسه را نیافت. 🔸تاسیس انجمن ها و نهادهای ویژه مطالعات شرقی– که طبعا در بردارنده مطالعات اسلامی نیز بود-- در خارج از مرزهای کشورهای اروپایی از اواخر قرن هجدهم آغاز شد. این انجمن ها که در قرن نوزدهم رونق بیشتری یافت تحت هدایت و حمایت و نظارت اروپائیان فعالیت می کرد. انجمن سلطنتی آسیایی بنگال که در سال (۱۷۸۴ م) از سوی انگلیسی ها در کلکته تاسیس شد، از نمونه های مهم این مراکز است. در نتیجه این فعالیتها، حجم کتابها و آثار اروپائیان درباره شرق رشدی چشمگیر یافت. 🔹در آخرین سالهای قرن هجدهم در سال(۱۷۹۸ م) ناپلئون بناپارت به مصر لشکر کشید و بدین ترتیب، صفحه ای نو در تاریخ روابط شرق و غرب ورق خورد. این حادثه نیز تاثیر مهمی در مطالعات اسلامی در غرب داشت که در مطالب قرن نوزدهم به آن خواهیم پرداخت. ادامه دارد... @farooq313
فاروق
#پرونده_ویژه #بازگشت_از_نیمه_راه(۱۱۳) ✡️ حکومت پادشاهی!!! ⛔️ آیت‌الله منتظری که در روز ۲۳ آبان ۷۶
(۱۱۴) ⛔️ کینه‌های قدیمی 💢 آقای منتظری در انتهای سخنان جنجال برانگیزش، تصمیم مجلس خبرگان رهبری در برداشتن شرط مرجعیت و اعلمیت در انتخاب رهبری نظام را اشتباه و قابل خدشه دانست و از ضرورت اعلمیت رهبری سخن گفت. 💢 او در این باره گفت: 💢 «رهبر باید اعلم باشد، شخص اعلم به کتاب خدا باید نظارت داشته باشد که مردم کج نروند.» 💢 منتظری برای اینکه سخنان ساختارشکنانه خود را توجیه نماید، خط قرمز بودن رهبری را زیر سوال برد: 💢 «این را هم به شما بگویم این که می گویند خط قرمز، این خط قرمز که مرتب می گویند، خط قرمز خدا و پیغمبر و امام معصوم است، غیر اینها خط قرمز، نیست!». 💢 او سپس به نقطه اصلی سخنان خود رسید و آن زمانی بود که کینه‌های گذشته را از انتخاب آیت‌الله خامنه ای بیرون ریخت و مستقیما ایشان را زیر سوال برد: 💢 «حالا صرف نظر از مسأله رهبری، مرجعیت را چرا دیگر؟ شما که در شأن و حد مرجعیت نیستید. من قبلاً به ایشان تذکر دادم، در شرف فوت مرحوم آیت‌الله اراکی بود، من به وسیله آیت‌الله مؤمن راجع به چند چیز برای ایشان پیام دادم. ادامه دارد... منبع: سایت جهان نیوز ✍️ @farooq313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
و جریان شناسی 🔻در سودای باطل (قسمت اول) ‼️ همواره به موازات تلاش حق‌جویان، متفکران و اندیشمندان اسلامی در راستای تجدید حیات مکتب اسلام و تحقق حاکمیت دینی در جامعه، فعالیت‌هایی در نقطۀ مقابل نیز جریان داشته تا از گسترش ارزش‌های اسلامی پیشگیری کند! ⭕️ معماران و مجریان این تفکر باطل، که قصد مقابله با پرتو افشانیِ انوار تابناک اسلام ناب محمدی(ص) را داشته و دارند، همان مشهوران به "خواص باطل" هستند! ♨️ "نفوذ در جبهۀ حق" را می‌توان بارزترین خصیصۀ این جریان دانست؛ چرا که از نقشه‌های عمیق و با سابقۀ دشمنانِ اسلام نفوذ در جبهۀ حق است و این کار با شخصیت‌سازی در مجامع فرهنگی یا سیاسی آغاز و به تدریج با برنامه‌ریزی، کشورها و ملت‌های اسلامی را به دام استثمار می کشانند! 🔴 راهیابی به مراکز تربیتی، علمی و آموزشی از اصلی‌ترین برنامه های این دسته از منحرفین برای دستیابی به مراکز قدرت در حکومت دینی است؛ از همین رو این جریان با نفوذ دادنِ افراد خود به این پایگاه‌های مهم انسان‌ساز و سیاست‌گذار تلاش می‌کنند تا در مقابل فرهنگ اصیل، تحرک‌آفرین و ظلم‌ستیزِ اسلام ناب، "جریانات انحرافی" و یا "استحالۀ تدریجی" به وجود آورند. ادامه دارد... 📚عوام و خواص از دیدگاه امام خمینی(ره) ✍🏻 @farooq313
🔰امام خمینی مصداقِ روشنگری بموقع و جهاد تبیین(1)🔰 ✅ امام در هر جایی که یک مسئله‌ای پیش می‌آمد، حضور داشت؛ هیچ جا نبود که انسان را دچار سردرگمی بکند. مثلاً قضیه «سینما رکس آبادان» پیش آمده، حالا همه سردرگمند که قضیه چیست چه موضعی باید گرفت؟ چه کار باید کرد؟ آیا دولت این کار را کرده؟ آیا عراقی ها کردند؟ خرابکارها کردنو؟ ناگهان زودتر از همه، اعلامیه امام می آمد. هنوز دیگرانی که در ایران بودند، حتی مبارزین اعلامیه نداده، اعلامیه امام در دست مردم بود. منبع: عبد صالح خدا (برش هایی از زندگی و سیره مبارزاتی امام خمینی در بیانات آیت الله خامنه ای)، صفحه ۱۱۳. راوی: آیه‌الله عظمی سید علی خامنه ای. @farooq313
♦️شهادت مستشار نظامی ایران در سوریه 🔹در حمله بامداد امروز رژیم صهیونیستی به ساختمانی در بندر بانیاس سوریه «سرهنگ رضا زارعی» اعزامی از هرمزگان و از پاسداران منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران به شهادت رسید. @farooq313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شناسی ▪️امام زمان (عج) و امر سیاسی ✍اگر انتخابات یک امر دینی باشد، طبیعتاً انگیزه شرکت‌کنندگان، انتخاب‌شوندگان، روش حضور در ، همه اینها باید همراه با آداب اسلامی باشد. این انتخاباتی که در قانون اساسی ما توسط حضرت امام(ره) و رهبری، دو فقیه باهوش، عاقل و حکیم توصیه می‌کنند، این انتخابات یک امری است که مبانی دینی بسیار قوی و محکمی دارد. انتخابات به عنوان «یک امر مقدمه‌ساز برای ظهور» بعضاً مورد تمسخر قرار می‌گیرد. می‌گویند امام زمان(عج) را با مسائل سیاسی جامعه گره نزنید! اصلاً امام زمان(ارواحناله‌الفداء) برای یک امر سیاسی می‌آیند، برای «لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّه‏»(توبه/33) و این یک امر سیاسی است، برای حکومت می‌آیند، برای نماز نمی‌آیند! به این صورت که نماز بخوانند؛ اما به حکومت‌ها کاری نداشته باشند. ما هر موقع توانمندی مردم را در مشارکت، در موضوعی مثل انتخابات که یک نمونه برجسته است، برای اداره امور بالا ببریم، مسلّماً به سوی ظهور حرکت کردیم نه خلاف آن. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🇮🇷 ایران قوی @farooq313
🔴شرکت کشتیرانی انگلیس : یک کشتی انگلیسی در دریای سرخ در معرض یک حادثه قرار گرفته است 🔻شرکت حمل و نقل دریایی انگلیس: گزارشهایی دریافت کردیم مبنی بر اینکه کشتی انگلیسی «روبیمار» در معرض یک حادثه جدید در دریای سرخ در 16 مایل دریایی در غرب «المخا» یمن قرار گرفته است @farooq313
سلام بر کسی که آرامش زمین ازآمدن اوست. سلام ای آرامش قلبم❤️ سلام ای تنهاترین تنها😭 همه با هم زمزمه کنیم دعای سلامتی عجل الله تعالی فرجه الشریف و قرائت به نیت سلامتی و تعجیل‌‌ در فرج مولایمان اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّهِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَهِ وَفی کُلِّ ساعَهٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً ┄┅┅┅🌺🍃🌸┅┅┅┄ @farooq313
📢 یعنی قبل از دشمن شما محتوای صحیح را درست کنید 🔻 رهبر انقلاب: این همه دروغ، خلاف واقع، حرفهای انحرافی، تهمت، برای این است که دشمن برای این ذهنِ فعّال [جوان] محتوا درست کند. اینکه من مدام میگویم «جهاد تبیین، جهاد تبیین» برای این است... قبل از اینکه دشمن، محتوای غلط و انحرافی و دروغ درست کند، شما محتوای دارای حقیقت و صحیح را درست کنید. ۱۴۰۱/۸/۱۱ @farooq313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️مرگا به من که با پر طاووس عالمی یک موی گربه ی وطنم را عوض کنم 🔹آنچه ازتحقیقات میدانی درسطح شهراهواز وازمعتمدین دردیگرشهرها بدست آمده است ،حاوی حضوری موثرو پرشورو گرم مردم ،پای صندوقهای اخذ رای است.😍 🔹این حضوروشوروشعورومعرفت گوارای وجودتان باد.🌹 🔹قطعااین موهبت الهی ،سجده ی شکردارد...🤲🧎‍♂ ان شاء الله فردا شب در همراهی جشن بصیرت وآگاهی مردم عزیز،نکته هایی درخصوص چرایی این معرفت وپیامهای آن به عرض شما همراه همیشگی خواهم رساند.🙏 ✍ص.محمدپور ایرانم تاابدسربلندبمانی 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @farooq313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 ثبت آخرین رای ... آخرین قدم برای ایران🇮🇷🖤 🔹️مرحوم یوسف یوسفی رمی ساعت ۹:۳۵ صبح با حضور در شعبه اخذ رأی مسجد امام خمینی روستای رمنت شهرستان بابل در شرکت نمود و در ساعت ١۶ دار فانی را وداع گفت. صبح امروز رهبر انقلاب: «در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست.» جمعه، ١١ اسفند ۱۴۰۲ 👌 خوش بحالش دینش رو ادا کرده ورفت😔 وقتی میگیم فرصت رو ازدست ندید،یعنی همین🙏 روحش شاد @farooq313
حداکثری 🔴 بنا بر آمار واصله تا ساعت ۲۲:۳۰ درصد مشارکت کل کشور به ۴۶.۷ رسیده است. الحمدالله😍🙏 @farooq313
السَّلامُ علیڪَ یا بقیَّةَ اللهِ یااباصالحَ المَهدی یاخلیفةَالرَّحمن و یا شریڪَ القران ایُّها الاِمامَ الاِنسُ و الجّانّ سیِّدی و مَولای ْ الاَمان الاَمان الاَمان ورحمة الله وبرکاته @farooq313
صَباحاً اَتَنَفَسُ.. بِحُبِ الحُسَین💚 🍃رو به شش گوشه‌ترین قبله‌ی عالم هر صبح بردن نام حسیـــن بن علی میچسبد: چِــقَدَر نـام تــو زیبـاست اَبــاعَبـــــدالله... هرکسی داد سَلامی به تو و اَشکَش ریخت ،،، او نَظـَرکَــرده‌ی زَهــراست... اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ وعَلی العباس الحسُیْن... ارباب بي‌کفن ســــــــلام.. @farooq313
🔴 واکنش عبدالرضا داوری به تحریم انتخابات توسط اصلاح‌طلبان: ✅ آذر منصوری اصلاح طلب نیست، او نسخه زنانه عبدالله مهتدی است. @farooq313
🟡 خوزستان و نفرات مشخص شده بشرح زیر می‌باشند؛ حمیدیه باوی کارون مهندس مجتبی یوسفی . سید محسن موسوی زاده . محمد امیر و باغملک دکتر ابراهیم پور مظلومی دور دوم متینیان و نظری مطور زاده حیات مقدم ظاهری کعب عمیر سادات پاپی قلاوند داغری ▪️مانیزضمن تبریک به منتخبین مردم، ان شاالله بدانند که زمان درگذرست وآنچه دراذهان مردم ماندگاراست کاروتلاش صادقانه ی انان ست. دقیقا ازالان، به فکر آرای چهارسال دیگرتون باشید😉 ✍ص.محمدپور @farooq3q3
🔴 تعداد آرای خبرگان به ترتیب: آقایان ۱. کعبی ۵۶۰۸۲۷ ۲. حیدری۴۴۴۷۳۱ ۳. شفیعی ۳۲۰۹۲۵ ۴. هدایی ۲۹۱۴۹۲ ۵. حسن زاده ۲۸۰۷۰۸ ۶. رفیعی۲۶۸۲۴۳ ▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️ ۷. مقامی ۲۲۶۵۷۲ ۸. بلادیان ۱۸۹۹۲۹ @farooq313
فاروق
#تحلیل و جریان شناسی 🔻در سودای باطل (قسمت اول) ‼️ همواره به موازات تلاش حق‌جویان، متفکران و اندیشمن
در سودای باطل (قسمت دوم) ♨️بنا به تصریح امام خمینی(ره)، یکی از راه‌ها برای جریان نفوذ، که برای اسلام و حوزه‌های اسلامی بسیار خطرناک است، "نفوذ دادن افرادِ منحرف و تبهکار در حوزه‌های علمیه" می‌باشد. 🌀 امام(ره) تأکید می‌کنند؛ "خطر بزرگِ کوتاه‌مدتِ نفوذ منحرفین در حوزه، بدنام نمودن حوزه‌ها با اعمال ناشایسته و اخلاق انحرافی است و خطر آن در درازمدت، به مقامات بالا رسیدنِ یک یا چند شیّاد که با آگاهی بر علوم‌اسلامی و جازدن خود در بین قشرهای مردمِ پاکدل و سرانجام ضربۀ مهلک زدن به حوزه های اسلامی، اسلام عزیز و کشور در مواقع حساس می‌باشد"(همان،ص37) 🌀 امام(ره) بر لزوم هوشیاری در برابر این خطر تأکید و می‌فرمایند: "قدرت‌های چپاول‌گر افرادی را به صورت‌های مختلف از ملی‌گرا و روشنفکران مصنوعی گرفته تا روحانی نمایان را ذخیره دارند... تا در موقع مناسب، مأموریت خود را انجام دهند" (همان،ص37) ⭕️ از منظر امام(ره)، برنامۀ طویل‌مدت "خواص باطل" استحالۀ معنوی و فرهنگی انقلاب اسلامی است؛ "به هوش باشید که "موریانه‌های موذی" درصدد رخنه در صفوف شما هستند. صحیفه،ج15،ص267 ادامه دارد... 📚منبع:عوام و خواص از دیدگاه امام خمینی(ره) @farooq313
فاروق
📚 مطالعات اسلامی در غرب ✍🏼 قسمت یازدهم 🔰 از مهمترین مراکز و کرسیهای آموزش زبان عربی در این دوره، نخ
📚 مطالعات اسلامی در غرب ✍🏼 قسمت دوازدهم 🔰عصر استعمار و رمانتیسم: قرن نوزدهم تا پایان نیمه اول قرن بیستم تحول مطالعات اسلامی در قرن نوزدهم و بیستم را باید در دو مرحله بررسی کرد: * مرحله اول از آغاز قرن نوزدهم تا جنگ جهانی دوم * مرحله دوم از جنگ جهانی دوم تاکنون نخستین نکته قابل تامل در مرحله اول مطالعات اسلامی در این دو قرن، حمله نظامی اروپائیان به سرزمینهای اسلامی و اشغال این سرزمین هاست. این حملات که رقم زننده ی عصر استعمار در تاریخ روابط شرق و غرب است در پی شکوفایی صنعتی غرب و رونق بازرگانی آن و با انگیزه به دست آوردن مواد خام ارزان قیمت، صورت گرفت. 🔻اولین و شاید مهمترین این هجوم ها حمله ناپلئون بناپارت در سال (۱۷۹۸ م) به مصر و اشغال آن بود که تقریبا یک دهه پس از انقلاب فرانسه (۱۷۸۹ م) صورت پذیرفت و به دنبال آن بسیاری از کشورهای اسلامی از سوی دول اروپایی اشغال شد. استیلای برخی دول غربی بر بخشهایی از سرزمین اسلامی، نوعی حس سیادت و برتری به آنها بخشید و با نگاهی تحقیرآمیز به سرزمینهای شرقی گویی در پی جبران ناتوانی و ناکامی چند قرن گذشته خود در برابر مسلمانان برآمدند و این روحیه در آثار آن دسته از نویسندگان اسلام شناس که تحت حمایت دولتها بودند، منعکس بود واگر هم این روحیه خصمانه تا اندازه ای نسبت به قرنهای پیش تعدیل یافته بود، به این سبب بود که غربیها احساس خطر کمتری از ناحیه شرق استعمار شده می کردند و آن را چون دشمنی در حال مرگ در چنگال خود اسیر می دیدند. 🔸اروپائیان به طور طبیعی برای بهره برداری هرچه بیشتر و بهتر از آسیا و افریقا نیازمند اطلاعاتی درست و کافی از خصوصیات این دو قاره بودند و این ماموریت را خاورشناسان قرنهای نوزدهم و بیستم به انجام رساندند. البته این دسته از خاورشناسان مرتبط با انگیزه های استعماری را یکسره دانشمندان و استادان دانشگاه ها تشکیل نمی دادند؛ بلکه بازرگانان، درجه داران ارتش و سیاستمدارانی را که با شرق اسلامی مراوده داشتند، باید در زمره همین خاورشناسان به شمار آورد. 🔹شاید تعجب برانگیز باشد که تعداد دانشمندان در «کنگره اول شرق شناسی» که در سال (۱۸۷۳ م) در پاریس تشکیل شد، نسبت به سایر شرکت کنندگان، یعنی اشراف، دیپلماتها، نظامیان عالیرتبه، کارشناسان استعماری، تاجران بزرگ کالاهای شرقی و حتی عتیقه فروشان کمتر بود. تفاوت عمده بین نگاه ناهمسازگرایانه ای که در این آثار منعکس بود با آثار قرون گذشته، کنار رفتن انگیزه دینی در شرق ستیزی و اسلام ستیزی و جایگزینی آن با انگیزه های سیاسی و اقتصادی بود. ادامه دارد... @farooq313