eitaa logo
فاروق
457 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
3.5هزار ویدیو
146 فایل
مجموعه تحلیل های سیاسی،اجتماعی و... ارتباط با مدیر @Heifa5
مشاهده در ایتا
دانلود
12.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبر انقلاب در دیدار کارگران: رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید، کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود @farooq313
🔴 آرزوی نتانیاهو؛ رواج بی حجابی و بی عفتی در ایران 🔴 مسئولان با ترک فعل خود، به تحقق آرزوی نتانیاهو کمک نکنند! 🔴 نتانیاهو از آمریکا خواست تا تغییر رژیم در ایران را با پخش برنامه های تلویزیونی ماهواره ای با محتوای هرزه انجام دهد. 👤نتانیاهو: 🔹جریان یافتن فرهنگ عامیانه غربی به داخل ایران، می تواند منجر به براندازی جمهوری اسلامی شود. 🔹با وجود هزاران دیش ماهواره در ایران، آمریکا می تواند با پخش سریال های شبکه «فاکس» که افراد زیبا روی جوان را در وضعیت های متنوعی از برهنگی نشان می‌دهد، یک انقلاب را علیه حکومت این کشور برانگیزد. (این سریال ها) واقعاً براندازانه هستند. خبرگزاری یونایتد پرس ۱۲ سپتامبر ۲۰۰۲ @farooq313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍 حمله معترضان اسرائیلی به ایتامار بن گویر وزیر افراطی کابینه نتانیاهو @farooq313
🔴چندین هواپیمای جنگنده چند منظوره F-16C آمریکا مستقر در پایگاه هوایی آویانو در ایتالیا، در مکانی نامعلوم در خاورمیانه (پایگاه هوایی شاهزاده سلطان در عربستان سعودی) مستقر شده اند. @farooq313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 مستند ، جدیدترین فیلم از زنده‌یاد همراه با تصاویر دیده نشده از وی در آمریکا منتشر شد ⭕️ «نادر طالب‌زاده» و گروهش که در لیست تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند، سعی دارند کنفرانس «افق نو» را با دعوت از مهمانان مختلف از سراسر جهان در حوالی مرزهای سرزمین اشغالی برگزار کنند. آزادی‌خواهان آمریکایی اما با مشکل بزرگی مواجه می‌شوند و با تهدید به حبس و مجازات‌های سنگین، دولت آمریکا مانع از حضور آن‌ها در این مراسم می‌شود! 🎥 تماشای این اثر در لینک زیر🔻 🌐 B2n.ir/dmgh @farooq313
فاروق
📚 مطالعات اسلامی در غرب ✍🏼 قسمت هجدهم: ادامه... 🔰 نخستین کنگره پس از جنگ جهانی دوم، کنگره بیست و یکم
📚 مطالعات اسلامی در غرب ✍🏼 قسمت نوزدهم: 🔰حوزه ها و زمینه های مطالعات اسلامی مستشرقان عموم مسائل اسلامی را مطالعه کرده اند. حوزه های فعالیت مستشرقان برای شناخت اسلام به روشهای گوناگون دسته بندی شده است. این تقسیم بندی بر اساس اهمیت حوزه فعالیت و سپس فراوانی آثار پدید آمده از سوی مستشرقان در یازده محور به شرح زیر می باشد: فهارس و کلیات، قرآن کریم، زندگانی پیامبر(ص)، حدیث، فقه، فلسفه، عرفان، تصوف، اخلاق، فرق و مذاهب اسلامی، زبان عربی، تاریخ، علم و تمدن اسلامی و جغرافیا. 🔻آثار پدید آمده از سوی مستشرقان در این حوزه ها از نظر سیر تاریخی، کشور و منطقه جغرافیایی که اثر در آن پدید آمده است، عمق و دقت و دور بودن از برداشتهای نادرست درباره اسلام در یک سطح قرار ندارد. در نگاهی کلی می توان گفت برخی از مولفان این آثار به احیای آثار مسلمانان از طریق تصحیح نسخ خطی همت گماشته و برخی دیگر از طریق ترجمه ی این آثار به زبانهای اروپایی به شناساندن میراث مسلمانان به غرب مدد رسانده اند و برخی دیگر از طریق تالیف آثاری جدید، به تحقیق و بررسی جنبه های مختلف حیات اجتماعی و فرهنگی مسلمانان پرداخته اند. دسته اخیر، یعنی مستشرقان که تالیفات آنان گاه مبتنی بر برداشتهای نادرست از اسلام است، بیش از دو دسته دیگر نیازمند نقد و بررسی است. 🔸انگیزه های مطالعات اسلامی یکی از مسائل مهم و بحث برانگیز که در مطالعات و آثار مربوط به شرق شناسی و مطالعات اسلامی در غرب جایگاهی خاص دارد، مساله انگیزه های خاورشناسان و اسلام شناسان غربی است. این موضوع از این نظر اهمیت دارد که در موضع مسلمانان نسبت به محصولات فکری مستشرقان و نحوه تلقی آنان تاثیر دارد. اگر انگیزه ی همه ی فعالیتهای مستشرقان را اهداف سیاسی و استعماری بدانیم، نسبت به اظهار نظرها و اقدامات علمی آنان نیز باید به دیده تردید بنگریم؛ و اگر آنان را به دور از این اهداف بدانیم، نوع نگاه تفاوت خواهد کرد. در اینجا انگیزه های مطالعات اسلامی را در سه دسته ی انگیزه های تبشیری ودینی، انگیزه های سیاسی واستعماری و انگیزه های علمی بررسی می کنیم. 🔹انگیزه های تبشیری و دینی در گذشته از خاستگاه اولیه دینی مطالعات اسلامی سخن به میان آمد و نقش عالمان دینی مسیحی و ارباب کلیسا در روی آوردن به فراگیری زبان عربی و ترجمه متون اسلامی، به ویژه قرآن، و تلاش برای فهم دین اسلام به منظور یافتن نقاط ضعف آن و ضربه زدن به آن آشکار شد. پیش فرض این گروه از اسلام شناسان این بود که در این دین دشمن مسیحیت (اسلام) هیچ خیری یافت نمی شود. و به قول «ماکسیم رودنسون» «ترس مسیحیان از اسلام» به طور محسوسی در مطالعات اسلامی تاثیر گذاشت واین روح بدبینی نسبت به مسلمانان سبب شد که کلیسای اروپا به منظور تثبیت ایمان مسیحی به مخدوش جلوه دادن چهره ی اسلام و پیامبر خاتم(ص) و دستاوردهای تمدن اسلامی بپردازد.حاکمیت این تفکر مجادله آمیز دارای پوشش دینی، برمطالعات اسلامی، به ویژه در مراحل آغازین آن و شکل گیری این جریان در دامان کشیشان و در بستر کلیسا، بنیادی غیر صحیح به آن داد و آن را در پوسته ای از خرافات و کج اندیشیهای دوران تاریک قرون وسطایی فرو برد که سبب شد تا چندین سده پس از آن، انگیزه ی اصلی این مطالعات، همچنان اثبات باطل بودن دین اسلام برای مسیحیان و متقاعد ساختن مسلمانان به این موضوع و متمایل ساختن آنها به آیین مسیحیت باقی بماند... ادامه دارد @farooq313
📚 مطالعات اسلامی در غرب ✍🏼 قسمت بیستم: ادامه انگیزه های تبشیری و دینی... 🔰 بدین سان، مطالعات اسلامی وفعالیتهای تبشیری، به دلیل وحدت منشاء و خاستگاه، با وجود تعدد روشها و تجلیات، در حقیقت همچون دو روی یک سکه یکدیگر را تکمیل و یک هدف را تعقیب می کردند و مطالعات اسلامی تا قرنها ابزاری در خدمت اهداف تبشیری کلیسا بود. عالمان مسیحی در قالب مطالعات اسلامی با مطرح ساختن مطالبی مانند تشکیک در رسالت پیامبر(ص) و صحت صدور قرآن و نفی اصالت فقه اسلامی و اعتبار ریشه های یهودی و مسیحی برای تعالیم اسلامی و مانند آن عملا زمینه لازم را برای گرایش مسلمانان به مسیحیت فراهم می ساختند. سیطره روح صلیبی بر مطالعات اسلامی تا دامن گسترده بوده است که گفته شده آوازه مستشرقانی چون «نولدکه» و «بروکلمان» تابعی از متغیر میزان هماهنگی آثار و نوشته های آنان با امیال و خواسته های کلیسا بوده؛ ولی اصحاب کلیسا بشدت با مستشرقی به نام «ریسکه» که بر خلاف آن دو خاورشناس، داوری وجدان را از نظر دور نداشته است دشمنی ورزیده اند برای اینکه او اسلام را ستوده بود و افتراها و دروغهایی را آنان بر حضرت محمد(ص) می بستند نپذیرفته بود؛ چنانکه مبانی آنان راجع به تاریخ اسلام را نیز رد کرده بود. 🔻با وجود راه یافتن دیگر انگیزه ها در مطالعات اسلامی و تحت تاثیر قرار گرفتن اهداف تنصیری، آثار تعصب دینی و انگیزه های تبشیری همچنان در نوشته های گروهی از اسلام شناسان قرون معاصر پدیدار است و به اعتقاد «آلبرت حورانی»، حتی در آغاز قرن نوزدهم پژوهشگران اروپایی دو هدف را در مطالعات اسلامی خود تعقیب می کردند: یکی اینکه اسلام دشمن و رقیب سرسخت مسیحیت است؛ و دیگری اینکه اسلام چیزی بیش از مجموعه ای از تصورات بشری نسبت به خداوند و جهان هستی نیست. 🔸شایسته توجه است که در بیانیه ای که برای اهداف سال ۲۰۰۰ میلادی، فعالیت در نشریه «دات لین» در آمریکا به چاپ رسیده چنین آمده است: «جهان اسلام یکی از جاهایی است که کمتر مورد توجه مبشران قرار گرفته است. یک پنجم ساکنان جهان را در حال حاضر مسلمانان تشکیل می دهند و جهان اسلام یکی از آخرین خطوط دفاعی است که باید توسط انجیل شکسته شود». ادامه دارد... @farooq313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فاروق
🔹ماهنامه ی کیان نیز به عنوان ارگان "روشنفکران دینی" اندیشه ی سِرکارل پوپر، رادسرلوحه ی تکاپوهایش قرا
ی پنهان قسمت سوم بازخوانی جریانات نفوذ از دهه ی ۷۰ به بعد لطفابادقت اسامی و برخی کمپانی ها را به خاطر بسپارید... 🔹در ماهنامه های نگاه نو و کیا ، چهره هایی چون عزت الله فولادوند، فریبرز رئیس دانا، عبدالحسین آذرنگ ، گلی امامی ، فاطمه ولیانی ، بهاء الدین خرمشاهی مرادفرهادپور و...بدنه شورای نویسندگان را تشکیل می دادند، به تدریج روشنفکران سکولارمقیم اروپاو آمریکا نیز به جمع آنان پیوستند؛ کسانی مانند: ژانت آفاری = فمنیست بهایی و عضو ارشد بنیادپهلوی بزرگ نادرزاد = معاون وزیر فرهنگ رژیم پهلوی حورا یاوری = پژوهشگر مقیم نیویورک رامین جهانبگلو = نویسنده ی مقیم فرانسه ومادرش مسول جشنهای دفترفرح نیزبود. محمدرضا نیکفر = فلسفه دات لائیک مقیم آلمان مهرداددرویش پور= جامعه شناس لائیک مقیم اروپا 🔹بدنه ی حلقه ی کیان را نیز ۲ سطح ازفعالان سیاسی در برمی گرفتند؛ یکی بدنه ی تئوریک نشریه شامل عبدالکریم سروش ،آرش نراقی ، و... ودیگری چهره های سابق و لاحق وزارت اطلاعات یا مدیران ارشد دولتی مانند عطاء الله مهاجرانی ،سعیدحجاریان، محسن آرمین ، مصطفی تاج زاده ، محسن کدیور ،اکبرگنجی ، عمادالدین باقی و علیرضا علوی تبار بودند. 🔹اردیبهشت ۱۳۷۰ ،خاتمی وزیرفرهنگ وارشادوقت در دانشگاه تهران درجمع دانشجویان انجمن اسلامی :" مبانی نظام امروز مبتنی بر آزادیست" ، او بعداز سخنرانی چنین نتیجه گیری مینماید :" نظر و عمل غرب دنیای واقعی است و آزادی محور که با طبع بشرسازگار است ، اما دنیای اسلام قرن ها از صحنه ی زندگی دور بوده است و گرفتار خلاء تئوریک ، بنابراین اسلام پاسخگوی نیازهای بشر نیست. 🔹 خرداد ۱۳۷۰، کمترازیک ماه بعدازسخنرانی خاتمی ،شهید آوینی باانتشار مقاله ی "تجدد وتحجر؟ " درماهنامه ی سوره به نقد آن پرداخت. 🔹افاضات جناب خاتمی درزمان وزارت دولت اقای رفسنجانی باعث شد تا در مرداد ۱۳۷۱ ،ماهنامه ی کار ،ارگان سازمان فدائیان خلق ، باچاپ سرمقاله ی بهروز خلیق درباره ی "نیروی هدب رفرمیست درون حاکمیت اسلامی " نوشت : حجة الاسلام محمدخاتمی وزیر ارشاد ...از عناصر روشن بین جناح اسلامی است. ادامه در پست بعدی👇
فاروق
#نیمه ی پنهان قسمت سوم بازخوانی جریانات نفوذ از دهه ی ۷۰ به بعد لطفابادقت اسامی و برخی کمپانی ها را
تحولات جدید همراه با دورانی گشت که به روایت نویسنده کتاب انقلاب و روشنفکران غرب در جستجوی واسطه از داخل ایران بود هوشنگ امیر احمدی رئیس شورای ایرانیان - آمریکاییان نیز در ماهنامه ایران فردا به مدیریت عزت الله صحابی از رهبران نیروهای ملی - مذهبی ضمن شرح پروژه جامعه مدنی از عبدالکریم سروش به عنوان سخنگوی اصلی جریانی نام برد که به طور منطقی با هرگونه تفسیر مطلق از" دین" مخالف است . سال ۱۳۷۳ مجید تهرانیان از رابطان برجسته CiA که دهه ۱۳۵۰ به همراه منوچهر گنجی سید حسین نصر، شجاع الدین شفا، شائول بخاش ، داریوش مهرجویی و... (داریوش مهرجویی نامش برایتان آشنا نیست...؟🙄) در کمیته ملی ایران برای گسترش پیوندهای ایران و آمریکا به ریاست همسر ریچارد نیکسون ،حضور داشت ، باتایید رویکرد امیراحمدی به نتایج سیاسی پروژه ی سروش درایران پرداخت. 🔹تهرانیان صریحا گفت : "من فکر میکنم اگر طرز تفکر سروش گسترش بیابد، رفته رفته مسئله فقیه مورد تجدیدنظر های جدیدتری قرار خواهد گرفت ونتایج سیاسی مهمی درپی خواهد داشت." 🔹پروژه ی دینی صرفا یک تکاپوی سیاسی است ،ونه یک کوشش اکادمیک. امیراحمدی باشرح "نقش کلیدی حلقه های میانجی " درمیان روشنفکران یهودی وتاثیر آنان برپروژه ی خاورمیانه ، به تاثیرگذاری سیاستمداران میانجی برای تغییر ساختارهای کلان درجمهوری اسلامی می پردازد. 🔹باآغاز هفته ی دوم تیرماه ۱۳۷۴ سروش به آلمان رفت تابه سخنرانی ای درباره ی " تقابل ارزشهای غرب باارزش های انقلاب اسلامی ایران " بپردازد و در نشستی سری بامقامان دولتی اروپاحضور یابد‌. این سفر آبستن جنجالی بی سابقه بود. خبرسفرسروش در بامداد ۱۳تیر۱۳۷۴ از فرودگاه مهراباد به مقصد فرانکفورت را نشریه ای منعکس نکرد ، وهمه ی جوانب احتیاطی برای پنهان ماندن آن توسط یک " حلقه ی امنیتیِ باتجربه " رعایت می گشت. ی پنهان # هرپنجشنبه اخرشب پرونده های نفوذ از دهه ی ۷۰ به بعد 🍃 پایان قسمت سوم ✍با قلم و بازخوانی و ویرایش سرکارخانم محمدپور کارشناس مسائل سیاسی و روزنامه نگار کانال فرهیختگان @farooq313
🔴فوری| مجلس ۲ اساسنامه، برای «سپند» سازمان نوآوری و تحقیقات دفاعی ایران تصویب کرد. 🔷سپند" مسئول توسعه تسلیحات پیشرفته، از جمله تحقیق و توسعه سلاح های هسته ای است. 🔷مجلس مواد زیر رو هم تصویب کرد: 🔷«سپند» به عنوان یک مؤسسه تحقیقاتی تسلیحات پیشرفته تأسیس می‌شه که مجاز به توسعه سلاح‌های پیشرفته متناسب با تسلیحات دشمن هست. 🔷«سپند» یک نهاد مستقل تحقیقاتی تسلیحاتی به عنوان شاخه ای از نیروهای مسلح زیر نظر وزارت دفاع خواهد بود و از رعایت مقررات مربوط به گزارش معاملات، حسابرسی مالی و غیره مستثنی هست. 🔷پ.ن: ایران با سپند یک گام به بازدارندگی مطلق نزدیکتر شد، صدای اختراعات سپند بعد ها در خواهد آمد ولی دیگر آن زمان برای دشمن کار از کار گذشته. @farooq313
🔷 توئیت جنجالی ادمین اسبق کانال منافقین در مورد ارتباط برخی سلبریتی‌ها با این گروهک تروریستی محسن از ادمین های سابق کانال منافقین که فراری است این دفعه صراحتا با نام آوردن از دو کارگردان سینما به عنوان کسانی که مستقیماً با منافقین مرتبط هستند، از تعدادی بازیگر و هنرمند نام آورده که با واسطه در ارتباط با منافقین هستند عضو سابق منافقین همچنین پرونده توماج صالحی را مشابه تسلیت برخی سلبریتی‌ها برای مرگ مرجان، خواننده رسمی منافقین خوانده که در آن، نشریه مجاهدین از آن‌ها تشکر کرده بود. نکته جالب این اشاره، وضعیت حاضر برخی از آن سلبریتی‌هایی است که مرگ خواننده منافقین را تسلیت گفته بودند و مورد تقدیر منافقین قرار گرفته بودند، افرادی مثل علی کریمی، تهمینه میلانی، مهناز افشار، پرستو صالحی، اشکان خطیبی ارژنگ امیرفضلی است. منتظر ورود نهادهای امنیتی و قضایی جهت روشن شدن این ادعا هستیم. @farooq313