eitaa logo
فاروق
457 دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
3.4هزار ویدیو
145 فایل
مجموعه تحلیل های سیاسی،اجتماعی و... ارتباط با مدیر @Heifa5
مشاهده در ایتا
دانلود
📌تولد لیبرالیسم در غرب ۱- قدرت مسیحیت ۲- زورگویی دستگاه حاکم ۳- مخالفت با علم و عقل‌گرایی ۴- اومانیسم ۵- محوریت خواست انسان ۶- انسان تعیین‌کننده ارزش‌ها ۷- حقانیت ارزش‌ها ۸- آزادی و لیبرالیسم ۹- هرج و مرج در لیبرالیسم مطلق ۱۰- حق آزادی، مالکیت و حیات 👇با فاروق همراه باشید : 🌐https://eitaa.com/farooq313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌لیبرالیسم تعریف های متعددی از سوی نظریه پردازان غربی بر این موضوع ارائه شده است،  از جمله: شاپیرو می گوید: «لیبرالیسم را می توان به طور دقیق نگرشی به زندگی و مسائل آن وصف کرد که تأکیدش بر ارزش هایی همچون برای افراد، اقلیت ها و ملت هاست.» ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 👇با فاروق همراه باشید : 🌐https://eitaa.com/farooq313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سرلشکر سلامی: تا ما بودیم مردم سوریه زندگی می‌کردند چون به‌دنبال عزت‌شان بودیم* صهیونیست‌ها می‌توانند با چشم غیر مسلح درون خانواده‌های دمشق را ببینند؛ این واقعا قابل تحمل نیست. صهیونیست‌ها تاوان سنگینی خواهند پرداخت آنها در همین سرزمین دفن خواهند شد اما این به قدری زمان نیاز دارد. 👇بافاروق همراه باشید: https://eitaa.com/farooq313
‌ 📻 سردار سیاوش مسلمی، فرماندۀ سپاه کربلا: 🔴 فاجعۀ سقوط فراتر از بحران‌های نظامی بود/ غفلت از ، به معنای واگذاری یک جبهه استراتژیک به دشمن است 🔺برای مقابله با تهدیدات، باید برنامه‌ای جامع برای حکمرانی در فضای مجازی تدوین کرد. 🔺این برنامه باید شامل توسعه زیرساخت‌های بومی، تقویت شبکه‌های اجتماعی ملی، تولید محتوای حرفه‌ای و جذاب و تقویت روایت‌های ملی باشد. 🔺میدان نبرد دیگر محدود به خاک، دریا یا آسمان نیست. 🔺فضای مجازی به یکی از مهم‌ترین عرصه‌های جنگ‌های شناختی و روانی تبدیل شده است. در این عرصه، سلاح اصلی نه تفنگ یا موشک، بلکه روایت‌ها، محتواها و افکار عمومی است. 🔺فضای مجازی، میدان است که پیروزی در آن نیازمند نگاه راهبردی، برنامه‌ریزی دقیق و اقدام هماهنگ است. 🔺باید فضای مجازی را به بستری برای تقویت انسجام ملی و اقتدار کشور تبدیل کنیم، زیرا در غیر این صورت، در جنگی که زمین بازی در اختیار است، به‌سادگی شکست خواهیم خورد. 👇با فاروق همراه باشید : 🌐https://eitaa.com/farooq313
به نام خالق بی همتا چند صباحی می شود که دوباره حال استانمان خوب نیست،ازکارون آلوده گرفته تا هوای آلوده ی این روزها ودوباره تعطیلی پشت تعطیلی واماازدیشب هم مهمانی داریم ازکشورهمسایه وآن هم چه مهمانی ، مهمانی که درسه سال گذشته ریاست جمهوری یادمان رفته بود وجوددارد. نمی دانم چه طوردرآن زمان معزل گردوخاک حل شده بود که الان نشده وآن هم دراین فصل سال ، البته شاید بایدیادآوری کنیم این مطلب راکه عده ای باشعار هوانداریم ولی هواتو داریم کسایی رامنتخب خودکردندکه نه تنها دنبال حل مشکلات اقتصادی،فرهنگی،زیست محیطی باشند بلکه فقط دغدغه رفع ، و از جامعه هستند. والبته انتظاری نداریم ازکسی که با ما نمی توانیم ونمیشه تشکیل داد. وقصه همچنان ادامه دارد،تازمانی که ما... ✍ تحریریه فاروق 👇با فاروق همراه باشید : 🌐https://eitaa.com/farooq313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مناطق جدا شده از ایران از قرن نوزده میلادی کفتارها بازهم برای ایران ‎خواب تجزیه دیده اند. 👇با فاروق همراه باشید : 🌐https://eitaa.com/farooq313
فاروق
. 🔴 سه نکته جالب‌توجه دیگه در مورد کنسرت پرستو احمدی ولنگار: ۱- کاروانسرای «دِیر گچین» نه تنها یک کاروانسرای عادی و بی‌ در و پیکر نبوده بلکه ثبت جهانی شده و برگزارکننده رویدادهای تخصصی هنریه و هرگونه برنامه اونجا هم نیاز به رزرو قبلی داره. ۲- احسان بیرقدار؛ که نوازندگی این کنسرت رو بعهده داشت کارمند مرکز موسیقی صداوسیما و عضو کانون آهنگسازان خانه سینما هست. ۳- گفته میشه که عباس عرسین، مالک فرش عرسین، سرمایه‌گذار و حامی مالی این ماجرا بوده! درضمن پرستو احمدی و احسان بیرق‌دار فقط چند‌ساعت بعد از بازداشت موقت ، آزاد شدن! حالا بازم سوالم رو تکرار می‌کنم که کدوم مسئول کله‌گنده دولتی پشت این پروژه بزرگ با هزینه میلیاردی بوده؟! 👇بافاروق همراه باشید: https://eitaa.com/farooq313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 افشاگری تکان‌دهنده «آلستر وارن کروک»، دیپلمات انگلیسی و افسر سابق Mi6 از پشت پرده خودفروختگی و خیانت حکّام کشورهای عربی! آلستر کروک: 🔺طبق اطلاعاتی که در دست دارم، محمد بن سلمان زمانی که تازه وارد عرصه سیاست شد از سوی بن‌زاید مشاوره‌ای دریافت کرد که اگر می‌خواهی ولیعهد عربستان شوی راهش از اسرائیل و متحدانش در واشنگتن می‌گذرد! 🔺بشار اسد هم در این چند سال با شرط فاصله گرفتن از ایران و روسیه چنین وعده‌هایی را دریافت کرد اما به او خیانت شد و رهبران کشورهای عربی در نهایت به او گفتند بازی دیگر تمام شد و باید بروی! 🔹آری نتیجه ی وادادگی وسرسپردن دربرابرنظام استکباری و قلدر و وحشی ،چیزی جز ننگ نخواهدبود.... کاش عده ای درداخل کشورنیز درس بیاموزند😏 👇بافاروق همراه باشید: https://eitaa.com/farooq313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ این وصیت‌نامه را بیست‌بار بخوانید! ▶️ رهبر انقلاب: یک جوانِ پُرشورِ ازجان‌گذشته‌ی سبزواری، شهید ناصر باغانی، وصیّت‌نامه دارد. او یک جوانِ در سنین حدود بیست سال است. جا دارد که انسان آن وصیّت‌نامه‌اش را ده بار بخواند، بیست بار بخواند! بنده مکرّر خوانده‌ام. 📝 گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهید ۱۹ ساله، ناصرالدین باغانی 🔹اینجانب ناصرالدین باغانی بنده‌ی حقیر در درگاه خداوندم. چند جمله‌ای را به رسم وصیت می‌نگارم: 🔸سخنم را درباره‌ی عشق آغاز می‌کنم. ما را به جرم عشق می‌کنند‌. گویا نمی‌دانند که عشق گناه نیست! امّا کدام عشق؟ 🔹خداوندا، معبودا، عاشقا، مرا که آفریدی عشق به پستان مادر را به من یاد دادی، امّا بزرگتر شدم و دیگر عشق اولیه مرا ارضاء نمی‌کرد، پس عشق به ومادر را در من به ودیعت نهادی. مدتی گذشت، دیگر عشق را آموخته بودم امّا به چه چیز عشق ورزیدن را نه! 🔸به دنیا عشق ورزیدم به و منال دنیا عشق ورزیدم. به مدرسه عشق ورزیدم. به دانشگاه عشق ورزیدم، امّا همه‌ی اینها بعدِ مدت کمی جای خود را به عشق حقیقی و اصیل داد یعنی عشق به تو. (یَومَ لا یَنْفَعُ مال وَلا بَنُون ) فهمیدم که وقتی شرایط عوض شود یَفِرّالْمرءَ مِنْ اَخیهِ و صاحِبَتهِ و بَنیهِ و اُمّهِ وَاَبیهِ، پس به عشق تو دل بستم. 🔹بعد از چندی که با تو کردم یکباره به خود آمدم و دیدم که من کوچکتر از آن هستم که عاشق تو شوم و تو بزرگتر از آن هستی که معشوق من قرار گیری. 🔸فهمیدم در این مدت که فکر می‌کردم عاشق تو هستم اشتباه می‌کرده‌ام، این تو بودی که عاشق من بوده‌ای و من را می‌کشانده‌ای! 🔹اگر من عاشق تو بودم باید یکسره به دنبال تو می‌آمدم. ولیکن وقتی توجه می‌کنم می‌بینم که گاهی اوقات در دام افتاده‌ام ولی باز مستقیم آمده‌ام؛ حال می‌فهمم که این تو بوده‌ای که به دنبال بنده‌ات بوده‌ای، و هرگاه او شیطان شده، تو دام شیطان را پاره کرده‌ای و هر شب به انتظار او نشسته‌ای تا بلکه یک شب او را ببینی. 🔸حالا می‌فهمم که تو عاشق بنده‌ات هستی، بنده را چه، که عاشق تو بشود؛ عَنقا شکار کرکس نشود دام باز گیر. 🔹آری تو عاشق من بودی و هر شب مرا بیدار می‌کردی و به انتظار یک صدا از جانب معشوق می‌نشستی. اما من بدبخت ناز می‌کردم و شب خلوت را از دست می‌دادم و می‌خوابیدم! اما تو دست بر نداشتی و آنقدر به این کار ادامه دادی تا بالاخره منِ گریز پای را به چنگ آوردی و من فکر می‌کردم که با پای خود آمده‌ام 🔸وه چه خیال باطنی! این کمند عشق تو بود که به گردن من افتاده بود. مرا که به چنگ آوردی به صحنه‌ی جهادم آوردی، تا به دور از هر گونه هیاهو با من نرد عشق ببازی. من در کار تو حیران بودم و از کرم تو تعجب می‌کردم. 🔹آخر تو بزرگ بودی و من کوچک؛ تو کریم بودی و من ل‍ئیم؛ تو جمیل بودی و من قبیح؛ تو بودی و من شرمنده از این همه احسان تو بودم... 🔻امّا شهادت چیست؟ 🔸آن هنگام که مجاهد، بسوی دشمن حق می‌رود و ملائک به تماشای رزم او می‌نشینند و ناله بر می‌آورد و پای به فرار می‌گذارد و ناگهان غنچه‌ای می‌شکفد، آن هنگام را جز شهادت چه نام می‌توانیم داد؟ 🔹شهادت خلوت و معشوق است .شهادت تفسیر بردار نیست. ای آنانی که در تن اسیرید، به تفسیر شهادت ننشینید که از درک قصۀ شهادت عاجزید. فقط شهید می‌تواند شهادت را درک کند. 🔸شهید کسی نیست که ناگهان به خون بغلتد و نام شهید به خود گیرد. شهید در این قبل از این که به خون بتپد، شهید است. و شما همچنان که شهیدان را در این دنیا نمی‌توانید بشناسید و بفهمید، بعد از وصل‌شان نیز نمی‌توانید درکشان کنید. شهید را شهید درک می‌کند. اگر شهید باشید شهید را می‌شناسید و گرنه آئینۀ زنگار گرفته، چیزی را منکعس نمی‌کند که نمی‌کند. 🔹برخیزید و فکری به حال خود بکنید که شهید به رسیده است و غصه ندارد. شهیدان به حال شما غصه می‌خورند، و از این در عجبند و حیرت می‌کنند که چرا به فکر خود نیستید! 🔸به خود آیید و زندان تن را بشکنید. قفس را بشکنید و تا سر کوی یار پرواز کنید و بدانید که برای پرواز ساخته شده‌اید نه برای ماندن در قفس! این منزل ویران را رها کنید و به ملک سلیمان در آیید. 📙پنجاه سال عبادت. اثر گروه شهید هادی 👇با فاروق همراه باشید : 🌐https://eitaa.com/farooq313
❌️ نماینده تهران پشت‌پرده برگزاری اجرای کنسرت یک لخت بی‌حیا در کاروانسرای وسط بیابان را افشا کرد. 👇با فاروق همراه باشید : 🌐https://eitaa.com/farooq313
فاروق
📌لیبرالیسم تعریف های متعددی از سوی نظریه پردازان غربی بر این موضوع ارائه شده است،  از جمله: شاپیرو
📌گونه های لیبرالیسم بطور کلی به پنج گونه تقسیم می شود: 1. لیبرالیسم فرهنگی: یعنی جانبداری از آزادی های فردی و اجتماعی ـ مثل اندیشه و بیان ـ و گسترش فرصت های آزادی و انعطاف پذیری اخلاقی و غیره. 2. لیبرالیسم دینی: به این معنا که اصولا دین امری شخصی است و باورهای دینی احساس درونی و غایب از حواس انسان نیست، بلکه تجربه دینی مانند تجربه های حسی از احساس زنده و غیر غایب حکایت دارد و دینی با هیچ مقطع تاریخی و فرهنگی خاصی گره نخورده است. 3. لیبرالیسم اخلاقی: از آنجا که در لیبرالیسم هیچ قانون کلی اخلاقی وجود ندارد، لذا معیار تشخیص دهنده خوب و بد، خود انسان است. بنابراین، امیال ظاهری افراد همان امیال واقعی آنها است و باید مورد احترام قرار گیرد؛ یعنی لیبرالیسم ، اعتقاد به یک آیین تساهل گرا، انعطاف پذیر و اباحی مسلک در آموزه های اخلاقی است. 4. لیبرالیسم اقتصادی: یعنی حفظ آزادی اقتصادی و دفاع از حریم مالکیت خصوصی و داری، و دخالت حداقلی دولت بر فعالیت های اقتصادی افراد، یا عدم دخالت دولت و هر عامل خارجی در اقتصاد افراد. 5. لیبرالیسم سیاسی: بر اساس سیاسی، باورها و اعتقادات هر کس در حوزه فردی و شخصی محترم است. دولت باید زمینه را فراهم کند که هر شخص بتواند برای انجام مراسم مذهبی خود آزادی عمل داشته باشد. 👇با فاروق همراه باشید : 🌐https://eitaa.com/farooq313 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
📌گونه های دیگر لیبرالیسم: الف. لیبرالیسم کلاسیک: این معنا به دنبال تثبیت و پیروزی لیبرالیسم و اقتصادی، به عنوان کامل کننده آن تدوین و تکوین یافت. لیبرالیسم سیاسی و اقتصادی، آزادی فرد را در حوزه حیات سیاسی و اقتصادی به ارمغان آورد، مجموعه این دو، لیبرالیسم اولیه است که به آن «لیبرالیسم کلاسیک» می گویند. ب. لیبرالیسم دموکراسی: عده ای از اندیشمندان لیبرالیستی برای تعدیل و بازنگری در لیبرالیسم افراطی اولیه، معتقد به افزایش فعالیت و دخالت دولت برای رفع نارسایی ها شدند. به عقیده این گروه، آزادی های مرز و حد اقتصادی، امید و آرمان های اولیه را برنیاورد؛ لذا به این نتیجه رسیدند که دخالت دولت در فعالیت های اقتصادی لازم است. ج. نئولیبرالیسم: در اواخر قرن ، با افول دولت های رفاهی و گرایش به سیاست های لیبرالیسم اقتصادی، ناسازگاری های لیبرالیسم با دموکراسی بارزتر شد. امروزه موج تازه ای از اندیشه های لیبرالیستی تحت عنوان به وجود آمده است. این گرایش ـ دوباره مانند گذشته ـ بر این باور است که اصول لیبرالیسم از سرمایه داری انفکاک پذیر نیست و اقتصاد بازار آزاد، لازمه آزادی است. در این نگاه، دخالت دولت در فعالیت های اقتصادی مغایر با اصول لیبرالیسم است. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 👇با فاروق همراه باشید : 🌐https://eitaa.com/farooq313 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌