فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نورافشانی در جشن شهروندان تهرانی در خیابان پیروزی بعد از برد تیم ملی مقابل ولز
🔹️پیشنهاد میشه
اصلا اعصاب خودتون رو بابت چنداستوری و چندحرکت جماعت اقلیت خراااب نکنید
قطعاهمه مون هم به وحدت نیازداریم وهم همدلی واتحاد
تاکوووور شود هرآنکه نتواند دید...
#ایران_عزیز
#ایران_قوی
@farooq313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی ازحرکتهای کارناوال شادی همینه😍
شادی مشترک یگان ویژه و مردم در بوشهر
🔹️با برد مقتدر تیم ملی ایران در مقابل ولز، یگان ویژه نیروی انتظامی استان بوشهر همراه با بوشهریها به شادی پرداختند.
@farooq313
✅عزیزانِ همراه
همانطوری که قطعامطلع هستید
درتمام ایران شادی کم نظیرمردمی درحال انجام هست وهرکسی قبول نداره یکم به خودش زحمت بده و ازپای شبکه های معاند سرشو بیرون بیاره قطعامیتونه این شادی رو ببینه..
فقط ازاصل برجسته سازی که خود رسانه های زرد ومعاند انجام میدن، استفاده کنیم وتامیتونیم شادی اقوام مختلف وشهرهای گوناگون رو بازپخش کنیم.
این یک حرکت انقلابی و تبیینی ست.👌
فوتبال بردوباخت داره شایدم بازی بعدی رو نبریم
بهرحال بازی و غیرقابل پیش بینی ولی ما رسالت مون فعلا مقابله با نااهلان وکج فهمان ست که همه چیز رو بهم متصل میکنند.😔
دَم همه تون گرم😊👌
انشاالله پیروزی بعدی💪💪💪💪
سه شنبه ساعت ۲۲و۳۰ دقیقه👇
# ایران ---- آمریکا
✍اوس مشنگ
#برای_ایران
@farooq313
فاروق
📚 مطالعات اسلامی در غرب ✍🏼 قسمت نهم 🔰با پیدایش انگیزه های جدید سیاسی و تجاری برای شناخت شرق و کنار
📚 مطالعات اسلامی در غرب
✍🏼 قسمت دهم
🔰 شاید جنجال برانگیزترین نویسنده قرن هجدهم که آثار او درباره اسلام مورد توجه قرار گرفته است، «فرانسوا ماری ولتر» (۱۷۷۸-۱۶۹۴ م) باشد. آثار ولتر و سیر تحول نگرش او درباره اسلام وحرکت از نقطه ی حمله به اسلام و رسیدن تدریجی به نقطه ی مدح و ستایش اسلام را می توان نشانه خوبی برای این تحول در مطالعات اسلامی در اروپای قرن هجدهم به شمار آورد. در حالیکه عده ای به دلیل مدح ولتر از اسلام و نگاه واقع بینانه او به تاریخ اسلام، او را در زمره ی شخصیتهایی دانسته اند که نگاه منصفانه و واقع بینانه درباره اسلام را رواج داد. برخی نیز مواضع ولتر را یکسره خصمانه می دانند وقائل به کم شدن شکاف میان مسلمانان و مسیحیان به وسیله آثار او نیستند؛ ولی تحقیقات موشکافانه دیگری نشان دهنده ی تحول تدریجی او در نگرش به اسلام است. وی که در آغاز، نگاهی سخت منتقدانه نسبت به پیامبر(ص) و اسلام داشت، در اواسط زندگی علمی و فرهنگی خود به موضعی متعادلتر رسید و سرانجام در اواخر عمر خود تحولی عمیق در افکار او رخ داد؛ به گونه ای که دیگر پیامبر(ص) را جاعل و دروغزن نمی دانست، بلکه او را پدیدآورنده ی بزرگترین انقلاب روی زمین و دین او را برترین دین روی زمین معرفی کرد و حتی اندکی پیش از مرگش در جزوه ای که به منزله وصیتنامه دینی و ادبی اوست گفته است که: «من در حق محمد بسیار بد کردم». این سخن که ستایش او از اسلام برای نکوهش و تکذیب مسیحیت و مسیحیان بوده، برفرض صحت، از ارزش کار او نمی کاهد و او واقعا به آنچه می نوشت اعتقاد داشت.
🔻تاسیس کتابخانه های شرقی در اروپا که دربر دارنده ی دست نوشته های مسلمانان و آثار گردآوری شده از شرق بود، گامی دیگر برای تقویت فضای بررسی واقع بینانه و متتبعانه غربیها- به ویژه کسانی که امکان سفر به شرق را نداشتند- نسبت به اسلام بود.
🔸وابستگان و دانش آموختگان دانشگاه ها و موسسات علمی وفرهنگی که به سرزمینهای اسلامی می رفتند به گردآوری مخطوطات و انتقال آنها به مراکز خود می کردندو کتابخانه ها و مراکز علمی بزرگی را تاسیس و ایجاد می کردند که به کعبه آمال عربی خوانها در قرن هفدهم و هجدهم تبدیل شده بودند.
کتابخانه دانشگاه لیدن هلند، کتابخانه بادلیان وابسته به دانشگاه آکسفورد، کتابخانه واتیکان، کتابخانه ملی پاریس، کتابخانه موزه بریتانیا، کتابخانه اسکوریال اسپانیا، از جمله کتابخانه هایی بودند که کتابها و منابع آنها از طریق سفر استادان به سرزمینهای شرقی یا وقف کتابخانه های شخصی یا خرید این گونه مجموعه ها فراهم می آمد. ادامه دارد...
#مطالعات_اسلامی_در_غرب
@farooq313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ حضرت آیت الله خامنه ای:به کوری چشم کسانی که از اسم انقلاب وحشت دارند وجود بسیج نشان میدهد انقلاب زنده است.
@farooq313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ رهبر معظم انقلاب: در هر کارزار سیاسی، نظامی و علمی که بسیج وارد شد، تمام توان خود را به کار گرفت، این فرهنگ بسیجی است
🔹️ شهدای هستهای ما همه بسیجی بودند.
🔹️ بسیجی بودن فرهنگ مجاهدان گمنام است.
🔹️ بسیجیان خودشان مظلوم شدند برای اینکه ملت مورد ذلت اغتشاشگران قرار نگیرد.
🔹️ بسیجی ناامیدی برایش معنا ندارد.
@farooq313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب: دیروز بچههای تیم ملی چشم ملت ما را روشن کردند؛ انشاءالله چشمشان روشن باشد
@farooq313
🔆 بسیج، فرهنگ مجاهدت گمنام و بیتوقع است / بسیجی بودن یعنی مظلومشدن برای رهایی دادن مظلوم
🔺 رهبر انقلاب، صبح امروز:
🔹بسیجیبودن فرهنگ مجاهدان گمنام است. فرهنگ مجاهدان بیتوقع و خطرپذیری است، نترسیدن است، خدمتگزاری است برای همه، برای کشور، از خود برای دیگران مایه گذاشتن است.
🔹 بسیجی بودن یعنی مظلوم شدن برای اینکه مظلوم را رهایی ببخشد. دیدید در این قضایای اخیر بسیجیهای مظلوم خودشان مظلوم واقع شدند، برای اینکه نگذارند ملت، مظلومِ یک مشت اغتشاشگر غافل یا جاهل یا مزدور بشود. خودشان مظلوم واقع میشوند، برای اینکه جلوی ظلم دیگران را بگیرند. ۱۴۰۱/۹/۵
@farooq313
🔆امروز جوانانی که امام(ره) و دوران انقلاب را ندیدهاند انقلابی و بسیجی هستند
🔺رهبر انقلاب در دیدار بسیجیان:
بسیجی دهه شصتی و دهه هشتادی و دهه نودی تفاوتی ندارند. شما دهه هشتادی و دهه هفتادی و ... هستید؛ جوانان نورس هستید؛ نه امام را دیدهاید نه دوران انقلاب را دیدهاید نه دوران دفاع مقدس را دیدهاید، اما همان روحیهی جوان تو میدان جنگ در شما هم هست. دههی شصت و نود و هشتاد ندارد؛ این حرفهای انقطاع نسلی و از این چیزهایی که میگویند، اینها حرفهای روشنفکری در گعدههای روشنفکرانه است؛ واقعیتها غیر از این است. امروز بسیج، همان بسیج دهه شصت است. ۱۴۰۱/۹/۵
@farooq313
🔆روحیه بسیجی در ملت ایران وجود داشته و در انقلاب اسلامی این روحیه تقویت شد / این ظرفیت میتواند کشور را با گامهای بلندی جلو ببرد
🔺 رهبر انقلاب صبح امروز:
🔹 امروز، هم کشور ظرفیت دارد که بسیجی تربیت کند و رویشهای نوبهنو را در بسیج به وجود بیاورد. بسیج هم این ظرفیت را دارد که کشور را قدمبهقدم با گامهای بلند جلو ببرد.
🔹️ این ظرفیت تازه به وجود نیامده، در دوران حکومت های طاغوتی، همین روحیه بسیج پروری ورود در میدان، نترسیدن، با دشمن سینه به سینه شدن در دوران گذشته هم بود. منتها یا بیگانه ها مسلط بر کشور بودند و سرکوب میکردند، یا خود حکومت ها فاسد بودند.
🔹️ حالا نمونه هایی از سابقه روحیه بسیجی را من اینجا یادداشت کردم:
در تبریز؛ شیخ محمد خیابانی است، او یک بسیجی است، قیام میکند، حرکت میکند بعد هم شهید میشود.
در مشهد؛ محمدتقیخان پسیان.
در رشت؛ میرزا کوچکخان جنگلی.
در اصفهان؛ آقا نجفی و حاجآقا نورالله؛
در شیراز؛ آسد عبدالحسین لاری و بعضی دیگر از بزرگان علما، شیخ جعفر محلاتی
در بوشهر؛ رئیسعلی دلواری.
و در جاهای دیگر هم همینطور، زیاد است دیگر.
🔹️ اغلب، شرح حال اینها را شماها نمیدانید متأسفانه؛ باید کتاب زیاد بخوانید؛ باید شرح حال اینها را بفهمید، بدانید.
🔹 غالباً اینها یا سرکوب شدند یا کمک نشدند یا دولتها برایشان مانع ایجاد کردند. این روحیهی بسیجی وجود داشته اما در دوران انقلاب همین ظرفیت افزایش پیدا کرد به خاطر اینکه انقلاب روحیهی ضد استکباری و ضد استبدادی مردم را تقویت کرد. ۱۴۰۱/۹/۵
@farooq313