ولی جدا خدا ورق جنگ را به نفع ما برگرداند. اوایل فکر میکردم ترامپ سوتی داده که گفته: همه کسانی که با آنها مذاکره میکردیم کشته شدند. بعد از صحبت لاریجانی تازه فهمیدیم اینها جلسه سران قوا را هم زده بودند که ختم به خیر شد.
قضیه پوریم ۲ بود. بزرگترین ایرانیکشی تاریخ بشر. اون کار کثیفی که صدر اعظم آلمان میگفت نتانیاهو برای ما انجام میده، کشتن میلیونها ایرانی بود. وقتی میگفتیم به ۵ درصد اون چیزی که میخواستند هم نرسیدند و ناجیان ایرانزمین مثل شیر از این خاک و از این مردم دفاع کردند، منظورمون این چیزاست.
Khashayar
@farsitweets
تو اروپا ۵ نفر به خاطر گرمای +۴۰ درجه جان باختن!
بعد تو خوزستان و جنوب کشور با دمای +۵۵ تا درجه سانتی گراد مردم تو صف وایسادن که چایی صلواتی بگیرن بخورن جیگرشون حال بیاد
»سامیار«
@farsitweets
1.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیفونهای ویژه ارتش آمریکا؛ بدون دوربین، با مأموریت امنیتی
🔹بر اساس اطلاعات منتشرشده در رسانههای تخصصی فناوری و امنیت ملی، شرکت اپل نسخهای خاص از آیفون را بهطور اختصاصی برای ارتش ایالات متحده تولید میکند که فاقد دوربین جلو و عقب است.
🔹این مدل ویژه، با هدف استفاده در محیطهای نظامی و حساس طراحی شده؛ فضاهایی که ثبت تصویر یا ویدیو بهدلایل امنیتی بهشدت ممنوع است. حذف فیزیکی دوربین از بدنه گوشی، یکی از سادهترین اما مؤثرترین راهحلها برای جلوگیری از نشت اطلاعات تصویری طبقهبندیشده است.
قابلیتهای دیگر؟ احتمالاً محدودشده
🔹اگرچه اپل و ارتش آمریکا اطلاعات کامل این مدل را منتشر نکردهاند، اما کارشناسان امنیت سایبری معتقدند نسخهی نظامی آیفون احتمالاً شامل محدودسازیهای نرمافزاری و سختافزاری دیگری هم هست؛ مثل:
• غیرفعالسازی بلوتوث و AirDrop
• محدود شدن دسترسی به App Store
• کنترل شدید روی GPS و وایفای
• رمزنگاری داخلی سفارشیشده برای ارتش
ویژهی پایگاهها و عملیات حساس
🔹از این آیفونها در پایگاههای نظامی، جلسات امنیتی محرمانه و فضاهایی استفاده میشود که حتی یک عکس یا ضبط صوت میتواند تهدیدی جدی برای امنیت ملی تلقی شود. در چنین فضاهایی، استفاده از گوشیهای متعارف با دوربین و میکروفونهای همیشهفعال، ممنوع یا شدیداً محدود شده است.
درس ماجرا برای دیگر کشورها:
🔹وقتی کشوری مثل آمریکا با آن سطح از توان سایبری، حتی به گوشی ساختِ شرکت خودش اعتماد کامل ندارد، تصور کنید سایر کشورها چقدر باید نسبت به امنیت سایبری و استفاده از تجهیزات هوشمند هوشیار باشند.
»FT«
@farsitweets
هم خودتون چهارچوب داشته باشين و هم با آدمایی بپرید که چهارچوب و خط قرمز دارن
آدم بی در و پیکر خیلی خطرناکه .
»رستا«
@farsitweets
لعنت به گرسنگی که باعث میشه غذایی که یه عمر ازش متنفر بودی رو دو لپی جلوی مامانت بخوری
»مُبينآ«
@farsitweets
میانگین سنی فوتشدگان در ایران به ۶۷.۷ سال رسید
🔹 مرکز آمار ایران: در زمستان گذشته، میانگین سنی فوتشدگان ۶۷.۷ سال بود که نسبت به قبل ۰.۹ سال افزایش یافته است.
🔹 میانگین سنی زنان فوتشده بیشتر از مردان بوده است.
»FT«
@farsitweets
یادمون نره
مزدورهای سایبری اسرائیل
از شعار نه غزه! نه لبنان! جانم فدای ایران!
رسیدن به اینکه اگر اسرائیل میدون تجریش رو زده کار اشتباهی نکرده
*B1*
@farsitweets
کاش برگردیم به اون دوران که دغدغمون این بود سکه مهم تره یا پروفیت
»جنگ جهانی«
@farsitweets
چرا کسی در مورد سوگ اینکه دوستت بعد از یه مدت دیگه مثل قبل نیست و شبیه یه غریبه میشه صحبت نمیکنه؟
»ســـــِد مـــــهـرداد«
@farsitweets
امیدوارم هیچکس به جایی نرسه که حوصله جواب دادن به پیام کسی که قبلا ثانیه به ثانیه منتظرش بوده رو نداشته باشه.
»Nima«
@farsitweets
6.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دیشب تو بوکان، شش نفری میریزن سر یه بوکسور که کلی مدال طلای کشوری داره و سابقه حضور در اردوی تیم ملی رو هم داشته. فقط ببینید چطوری جلوی چاقو و قمهها وایمیسته و جا خالی میده! واقعاً دهنش سرویسسسس، خیلی حال کردم باهاش!
با بوکسورها درنیفتید!
»reza«
@farsitweets