eitaa logo
توییت فارسی 🇮🇷
72.7هزار دنبال‌کننده
58.9هزار عکس
21.8هزار ویدیو
26 فایل
ناب ترین توییت ها رو برای اولین بار تو پیام‌رسان ایتا بخون 🐦🐦🐦 ارتباط با ادمین : @admin_for کانون تبلیغاتی پر بازده"موهیتو" در ایتا👇 https://eitaa.com/joinchat/640811208C7f1d0a63c0
مشاهده در ایتا
دانلود
این طوطی داداشمه شاید بپرسید چرا لپش سیاهه؟ بخاطر اینکه رفته رو لوستر، تمام سیم هارو جویده، بعد فاز و نول رو بهم وصل کرده و فیوز پریده، خودشم ترسیده و لپشم سیاه شده😂😂 👤 Fatemeh @farsitweets
نامه ای به خط پهلوی این پوست نوشته، نامه ای خصوصی متعلق به اواخر عصر ساسانی یا آغاز عصر اسلام که در منطقه ای میان قم و کاشان نوشته شده و نشان از رواج سواد و کتابت در میان عامه مردم ایران دارد. پوست نوشته ای است به ابعاد ۱۰ در ۱۲ س. که متنی در ۹ سطر به خط پهلوی بر آن نوشته شده. این سند به شماره Berk. 245 در کتابخانه بَنکرافت در برکلی کالیفرنیا در ایالات متحده نگهداری می شود. این سند اصطلاحا یک palimpsest است و آثار متن دیگری در آن به خط پهلوی در ۶ سطر قابل مشاهده است. برگردان به خط فارسی: ۱. یزدان فرّخ تر کرد، آزرمی خواهر، ۲. مروارید. هر فرّخی بدان خواهرِ ۳. خویش باد! من به دستِ ۴. بَختک شیشه ای روغن به بانو ۵. فرستادم. درستی و رامش خویش ۶. و فرّخزاد را به من بنویسید ۷. و از آنِ من و کودکان ۸. پدرام باش! ترجمه: خواهر گرامی، که یزدان او را خوشبخت تر کند، مروارید. هر خوشبختی برای خواهرم باد! من به دست بختک، یک شیشه ی روغن برایت فرستادم. از تندرستی و آسایش خودت و فرّخزاد برای من نامه بنویس و از (تندرستی) من و کودکانم آسوده خاطر باش! روغن را زود بفرست! »AmirAbbas Khosravi« @farsitweets
1.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اینجا خیابان شهبند کوچه یاس هستش،، یکی از اهالی ساختمان زباله رو از طبقه چندم میندازه وسط کوچه!!!!! دیشب دوتا پرتاب ناموفق داشته :))))) »fardin« @farsitweets
یه دیالوگی آخر tenet بود میگفت بمبی که جلوی انفجارش گرفته بشه رو هیچکس متوجه اش نمیشه حتی اگر قدرت تخریبش اندازه کل دنیا باشه، حکایت خیلی از تموم شدن‌‌ها و رد شدن از حالیه که هیچکس نفهمید داریم »بروس وین« @farsitweets
‏دبیرستانی که بودم صبح‌ها از جلوی یه آزمایشگاهی رد می‌شدم که مخصوص آزمایش قبل از ازدواج بود. کنار اون یه جگرکی بود که هر دختر و پسری از ازمایشگاه در می‌اومدن می‌رفتن اونجا صبحونه می‌خوردن. یکی از دلایلی که دوست داشتم ازدواج کنم خوردن جگر با زنم اونجا بود. »چانو« @farsitweets
‏پاسخی بر بزرگترین سوال من در آشپزی : »ساحل« @farsitweets
برای اولین بار از نزدیک دیدن همچین چیزی باید خیلی عجیب باشه به نظرم. گل‌های رز پوشیده از برف. 👤 Adel @farsitweets
859.5K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اوج منوتو؟ خیلی هم از پذیراییشون مچکرم. »Zina« @farsitweets
نمیدونم چون ندارمت انقد دوست دارم یا چون دوست دارم انقد ندارمت. »مفرّح ذات« @farsitweets
زنجان عزیز ما 40 سال پیش 28 پالان‌دوز داشته که از آن میان فقط «حاج برات» باقی مانده. حاج برات متولد ۱۳۱۳ است. در سفرم اخیرمان به زنجان، دوست ژاپنی‌ام از او راز طول عمرش را پرسید، گفت: «فقط یک چیز: دعای خیر خرها! پالان خوب دوخته‌ام. پوشیده‌اند و دعایم کرده‌اند». 👤 Ayat Hosseini @farsitweets