eitaa logo
فریاد ِقهرمان
640 دنبال‌کننده
14.6هزار عکس
13هزار ویدیو
146 فایل
فریاد ِقهرمان ِشهید ِ۱:۲۰ تحلیلی_راهبردی_جنگ نرم و سخت https://eitaa.com/joinchat/410910838Ca464332dee
مشاهده در ایتا
دانلود
فریاد ِقهرمان
تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام البقره آیه ۴۳ - سوره بقره آیه وَ أَقيمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّكاة
تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام البقره آیه ۴۴ - سوره بقره آیه أَ تَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَ تَنْسَوْنَ أَنْفُسَكُمْ وَ أَنْتُمْ تَتْلُونَ الْكِتابَ أَ فَلا تَعْقِلُونَ [44] آيا مردم را به نيكى [و ايمان به پيامبرى كه صفات او در تورات آمده] دعوت مى‌كنيد، امّا خودتان را فراموش مى‌نماييد؛ با اينكه شما كتاب آسمانى [تورات] را مى‌خوانيد؟! آيا نمى‌انديشيد؟! 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای @faryade_ghahraman
فریاد ِقهرمان
تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام البقره آیه ۴۴ - سوره بقره آیه أَ تَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَ تَ
تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام البقره العسکری (علیه السلام)- نَزَلَتْ فِی عُلَمَاءِ الْیَهُودِ وَ رُؤَسَائِهِمُ الْمَرَدَهًِْ الْمُنَافِقِینَ الْمُحْتَجِنِینَ أَمْوَالَ الْفُقَرَاءِ الْمُسْتَأْکِلِینَ لِلْأَغْنِیَاءِ الَّذِینَ کَانُوا یَأْمُرُونَ بِالْخَیْرِ وَ یَتْرُکُونَهُ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الشَّرِّ وَ یَرْتَکِبُونَهُ. امام عسکری (علیه السلام) این آیه درباره‌ی علما و سردمداران متجاوز و منافق یهود نازل شد؛ آنان که اموال فقرا را به نفع ثروتمندان غصب‌نمودند؛ همان کسانی‌که به کار خیر فرمان می‌دادند درحالی‌که خودشان آن را ترک می‌کردند و از کار زشت نهی می‌نمودند در حالی‌که خودشان آن را انجام می‌دادند. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۳۱۲ بحارالأنوار، ج۶۹، ص۲۲۲ 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای @faryade_ghahraman
فریاد ِقهرمان
تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام البقره العسکری (علیه السلام)- نَزَلَتْ فِی عُلَمَاءِ الْیَهُودِ وَ رُ
تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام البقره الرّسول (صلی الله علیه و آله)- یَا ابْنَ مَسْعُودٍ! لَا تَکُونَنَّ مِمَّنْ یَهْدِی النَّاسَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُهُمْ بِالْخَیْرِ وَ هُوَ غَافِلٌ عَنْهُ یَقُولُ اللَّهُ تَعَالَی أَ تَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَ تَنْسَوْنَ أَنْفُسَکُم. پیامبر ( ای پسر مسعود! از کسانی که مردم را به نیکی راهنمایی کرده و به نیکی فرمان می‌دهند ولی خودشان از آن نیکی غافلند، مباش! چرا که خدای تعالی می‌فرماید: أَ تَأْمُرُونَ النّاسَ بِالْبِرِّ وَ تَنْسَوْنَ أَنْفُسَکُمْ تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۳۱۶ مستدرک الوسایل، ج۱۲، ص۲۰۲/ بحارالأنوار، ج۷۴، ص۱۱۱/ مکارم الأخلاق، ص۴۵۷ 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای @faryade_ghahraman
فریاد ِقهرمان
تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام البقره الرّسول (صلی الله علیه و آله)- یَا ابْنَ مَسْعُودٍ! لَا تَکُونَ
تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام البقره الرّسول (صلی الله علیه و آله)- یَا ابْنَ مَسْعُودٍ! لَا تَکُونَنَّ مِمَّنْ یَهْدِی النَّاسَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُهُمْ بِالْخَیْرِ وَ هُوَ غَافِلٌ عَنْهُ یَقُولُ اللَّهُ تَعَالَی أَ تَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَ تَنْسَوْنَ أَنْفُسَکُم. پیامبر ( ای پسر مسعود! از کسانی که مردم را به نیکی راهنمایی کرده و به نیکی فرمان می‌دهند ولی خودشان از آن نیکی غافلند، مباش! چرا که خدای تعالی می‌فرماید: أَ تَأْمُرُونَ النّاسَ بِالْبِرِّ وَ تَنْسَوْنَ أَنْفُسَکُمْ تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۳۱۶ مستدرک الوسایل، ج۱۲، ص۲۰۲/ بحارالأنوار، ج۷۴، ص۱۱۱/ مکارم الأخلاق، ص۴۵۷ 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای @faryade_ghahraman
فریاد ِقهرمان
تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام البقره الرّسول (صلی الله علیه و آله)- یَا ابْنَ مَسْعُودٍ! لَا تَکُون
تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام البقره أمیرالمؤمنین (علیه السلام)- لَا تَکُنْ مِمَّنْ یُرِیدُ الْآخِرَهًَْ بِعَمَلِ الدُّنْیَا أَوْ بِغَیْرِ عَمَلٍ وَ یُؤَخِّرُ التَّوْبَهًَْ بِطُولِ الْأَمَلِ یَقُولُ فِی الدُّنْیَا قَوْلَ الزَّاهِدِینَ وَ یَعْمَلُ فِیهَا عَمَلَ الرَّاغِبِینَ إِنْ أُعْطِیَ مِنْهَا لَمْ یَشْبَعْ وَ إِنْ مَلَکَ الْکَثِیرَ لَمْ یَقْنَعْ یَأْمُرُ بِالْمَعْرُوفِ وَ لَا یَأْتَمِرُ وَ یَنْهَی وَ لَا یَنْتَهِی یُحِبُّ الصَّالِحِینَ وَ لَا یَعْمَلُ بِعَمَلِهِمْ وَ یُبْغِضُ الْعَاصِینَ وَ هُوَ أَحَدُهُمْ یَکْرَهُ الْمَوْتَ لِکَثْرَهًِْ ذُنُوبِهِ وَ یُقِیمُ عَلَی مَا یَکْرَهُ اللَّهُ مِنْهُ تُعْجِبُهُ نَفْسُهُ إِذَا عُوفِیَ وَ یَقْنَطُ إِذَا ابْتُلِیَ إِنْ أَصَابَهُ بَلَاءٌ دَعَا مُضْطَرّاً وَ إِنْ نَالَهُ رَخَاءٌ أَعْرَضَ مُغْتَرّاً تَغْلِبُهُ نَفْسُهُ عَلَی مَا یَظُنُّ وَ لَا یَغْلِبُهَا عَلَی مَا یَسْتَیْقِنُ إِنِ اسْتَغْنَی بَطِرَ وَ إِنِ افْتَقَرَ قَنَطَ یُقَدِّمُ الْمَعْصِیَهًَْ وَ یُسَوِّفُ التَّوْبَهًَْ یَصِفُ الْعِبَرَ وَ لَا یَعْتَبِرُ وَ یُبَالِغُ فِی الْمَوْعِظَهًِْ وَ لَا یَتَّعِظُ فَهُوَ مِنَ الْقَوْلِ مُکْثِرٌ وَ مِنَ الْعَمَلِ مُقِلٌّ یُنَاقِشُ فِیمَا یَفْنَی وَ یُسَامِحُ فِیمَا یَبْقَی یَرَی الْمَغْنَمَ مَغْرَماً وَ الْمَغْرَمَ مَغْنَماً یَخْشَی الْمَوْتَ وَ لَا یُبَادِرُ الْفَوْتَ یَسْتَعْظِمُ مِنْ مَعَاصِی غَیْرِهِ مَا یَسْتَقِلُّهُ مِنْ مَعَاصِی نَفْسِهِ وَ یَسْتَکْثِرُ مِنْ طَاعَتِهِ مَا یَحْتَقِرُهُ مِنْ طَاعَهًِْ غَیْرِهِ فَهُوَ عَلَی النَّاسِ طَاعِنٌ وَ لِنَفْسِهِ مُدَاهِنٌ اللَّغْوُ مَعَ الْأَغْنِیَاءِ أَحَبُّ إِلَیْهِ مِنَ الذِّکْرِ مَعَ الْفُقَرَاءِ یُرْشِدُ غَیْرَهُ وَ یُغْوِی نَفْسَهُ أَ تَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَ تَنْسَوْنَ أَنْفُسَکُمْ وَ أَنْتُمْ تَتْلُونَ الْکِتابَ أَ فَلا تَعْقِلُونَ. امام علی (علیه السلام) از کسانی مباش که با عمل دنیایی و یا حتّی بدون عمل جویای آخرتند و توبه را به دلیل آرزوهای دراز به تأخیر می‌اندازند. آنان در دنیا سخن زاهدان و پارسایان را بر زبان دارند ولی در عمل مطابق مشتاقان دنیا عمل می‌کنند. اگر از دنیا بهره‌مند شوند سیر نخواهند شد؛ اگر ثروتمند باشند قانع نیستند. امربه‌معروف می‌کنند ولی خود آن را به جا نمی‌آورند. نهی‌ازمنکر می‌نمایند درحالی‌که خود از انجام منکر خودداری نمی‌کنند. صالحان و مردان پاک را دوست دارند ولی پیرو عمل آن‌ها نیستند. با گنهکاران دشمنند ولی خود یکی از آنان هستند. از مرگ به‌واسطه‌ی گناه زیاد گریزانند، با این‌حال پیوسته به کارهایی که ناپسند خداست اشتغال دارند. وقتی سرحال هستند از خودشان خوششان می‌آید امّا وقتی بیمار و گرفتارند ناامید می‌شوند. اگر دچار بلا شوند از روی اضطرار دعا می‌کنند، امّا اگر در رضا و فراوانی نعمت قرار بگیرند با غرور پشت به دعا می‌دارند. نفس سرکش آن‌ها زمام اختیار را از دستشان گرفته است نفس آن‌ها در آن مواردی که نسبت به آن گمان دارند، بر آن‌ها غلبه می‌یابد امّا در چیزهایی که به آن یقین دارند، غلبه نمی‌یابد. (منظور حقّانیّت آخرت است). اگر ثروت داشته‌باشند متکبّر می‌شوند. و اگر فقیر شوند ناامید می‌گردند. معصیت را پیش ولی توبه را به تاخیر می‌اندازند. عبرت‌گویی می‌کنند امّا خود عبرت نمی‌گیرند؛ در پند و اندرز مبالغه می‌کنند ولی پند نمی‌گیرند؛ فراوان حرف می‌زنند ولی کم عمل می‌کنند. در امور فانی سخت‌گیر امّا در مسائل دینی سهل‌انگارند؛ زیان واقعی را سود و سود را زیان می‌انگارند؛ از مرگ می‌ترسند ولی در فکر از دست‌رفتن فرصت نیستند؛ گناه دیگری را بزرگ می‌شمارند درحالی‌که همان گناه را از خود کوچک می‌دانند. اطاعت و فرمانبرداری خود را زیاد می‌انگارند درحالی‌که همان اطاعت را از دیگری حقیر و بی‌ارزش می‌دانند. همیشه بر مردم خورده می‌گیرند ولی در عین حال خویشتن را می‌ستایند؛ شب‌نشینی و عیش و عشرت را با ثروتمندان بیشتر از مجلس ذکر و یاد خدا با فقیران دوست دارند. راهنمای دیگران ولی خود گمراه هستند. أَتَأْمُرُونَ النّاسَ بِالْبِرِّ وَ تَنْسَوْنَ أَنْفُسَکُمْ وَ أَنْتُمْ تَتْلُونَ الْکِتابَ أَ فَلا تَعْقِلُونَ. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۳۱۶ بحارالأنوار، ج۷۵، ص۶۸ 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای @faryade_ghahraman
فریاد ِقهرمان
تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام البقره أمیرالمؤمنین (علیه السلام)- لَا تَکُنْ مِمَّنْ یُرِیدُ الْآخِرَ
تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام البقره أمیرالمؤمنین (علیه السلام)- ثُمَّ وَصَفَ مَا أَعَدَّهُ مِنْ کَرَامَتِهِ تَعَالَی لَهُمْ وَ مَا أَعَدَّهُ لِمَنْ أَشْرَکَ بِهِ وَ خَالَفَ أَمْرَهُ وَ عَصَی وَلِیَّهُ مِنَ النَّقِمَهًِْ وَ الْعَذَابِ فَفَرَّقَ بَیْنَ صِفَاتِ الْمُهْتَدِینَ وَ صِفَاتِ الْمُعْتَدِینَ فَجَعَلَ ذَلِکَ مَسْطُوراً فِی کَثِیرٍ مِنْ آیَاتِ کِتَابِهِ وَ لِهَذِهِ الْعِلَّهًِْ قَالَ اللَّهُ تَعَالَی: أَ فَلا یَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلی قُلُوبٍ أَقْفالُها فَتَرَی مَنْ هُوَ الْإِمَامُ الَّذِی یَسْتَحِقُّ هَذِهِ الصِّفَهًَْ مِنَ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ الْمَفْرُوضُ عَلَی الْأُمَّهًِْ طَاعَتُهُ مَنْ لَمْ یُشْرِکْ بِاللَّهِ تَعَالَی طَرْفَهًَْ عَیْنٍ وَ لَمْ یَعْصِهِ فِی دَقِیقَهًٍْ وَ لَا جَلِیلَهًٍْ قَطُّ أَمْ مَنْ أَنْفَدَ عُمُرَهُ وَ أَکْثَرَ أَیَّامِهِ فِی عِبَادَهًِْ الْأَوْثَانِ ثُمَّ أَظْهَرَ الْإِیمَانَ وَ أَبْطَنَ النِّفَاقَ وَ هَلْ مِنْ صِفَهًِْ الْحَکِیمِ أَنْ یُطَهِّرَ الْخَبِیثَ بِالْخَبِیثِ وَ یُقِیمَ الْحُدُودَ عَلَی الْأُمَّهًِْ مَنْ فِی جَنْبِهِ الْحُدُودُ الْکَثِیرَهًُْ وَ هُوَ سُبْحَانَهُ یَقُولُ أَ تَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَ تَنْسَوْنَ أَنْفُسَکُمْ وَ أَنْتُمْ تَتْلُونَ الْکِتابَ أَ فَلا تَعْقِلُونَ. امام علی (علیه السلام) بعد از آیات پیشین [و ذکر] کرامت‌هایی که برای مؤمنین فراهم کرده و همچنین عذاب‌هایی که برای مشرکان و کسانی که با امر او و ولیّش مخالفت کردند مهیّا ساخته، توصیفاتی می‌آورد و بین صفات هدایت‌شدگان و تجاوزکاران تفاوت قائل می‌شود؛ و این روشی است که در بیشتر آیات قرآن مشاهده می‌شود. به‌همین خاطر خداوند فرموده است: آیا آنها در قرآن تدبّر نمی‌کنند، یا بر دلهایشان قفل نهاده شده است؟! (محمد/۲۴) پس به دقّت نظر کن [که ببینی] آن امامی که شایستگی این صفت را از سوی خداوند دارد و اطاعت از او بر امّت واجب شده کیست؟ امامی که هرگز به خداوند شرک نیاورده و لحظه‌ای او را معصیت نکرده و طاعتش از طرف خداوند واجب گردیده باید مورد اطاعت قرار گیرد؛ یا آن امامی که عمر خود را در بت‌پرستی گذرانیده و بعد در ظاهر ایمان آورده و در باطن نفاق داشته است؟! آیا حکیم می‌تواند پلیدی را با پلیدی معالجه کند و آیا کسی که خود حدود زیادی [به خاطر معاصی] درگردن دارد، می‌تواند حدود خدا را اجرا کند؟! خداوند متعال در این‌باره می‌فرماید: أَ تَأْمُرُونَ النّاسَ بِالْبِرِّ وَ تَنْسَوْنَ أَنْفُسَکُمْ وَ أَنْتُمْ تَتْلُونَ الْکِتابَ أَ فَلا تَعْقِلُونَ. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۳۱۸ بحارالأنوار، ج۶۶، ص۸۲/ بحارالأنوار، ج۹۰، ص۵۹ 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای @faryade_ghahraman
فریاد ِقهرمان
تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام البقره أمیرالمؤمنین (علیه السلام)- ثُمَّ وَصَفَ مَا أَعَدَّهُ مِنْ کَر
تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام البقره الصّادق (علیه السلام)- تَنْسَوْنَ أَنْفُسَکُمْ قَالَ: فَوَضَعَ یَدَهُ عَلَی حَلْقِهِ. قَالَ: کَالذَّابِحِ نَفْسَهُ. امام صادق (علیه السلام) امام (علیه السلام) دستش را بر دور گردنش قرار داده و فرمود: [کسی‌که خود را فراموش کند] همانند کسی است که خود را می‌کُشد. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۳۲۲ مستدرک الوسایل، ج۱۲، ص۲۰۲/ بحارالأنوار، ج۹۷، ص۸۴ 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای @faryade_ghahraman
فریاد ِقهرمان
تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام البقره الصّادق (علیه السلام)- تَنْسَوْنَ أَنْفُسَکُمْ قَالَ: فَوَضَعَ
تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام البقره أمیرالمؤمنین (علیه السلام)- عَنْ أَبِی‌الْبَخْتَرِیِّ قَال: رَأَیْتُ عَلِیّاً (علیه السلام) صَعِدَ الْمِنْبَرَ بِالْکُوفَهًِْ وَ عَلَیْهِ مِدْرَعَهًٌْ کَانَتْ لِرَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) مُتَقَلِّداً بِسَیْفِ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) مُتَعَمِّماً بِعِمَامَهًِْ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) فِی إِصْبَعِهِ خَاتَمُ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) فَقَعَدَ عَلَی الْمِنْبَرِ وَ کَشَفَ عَنْ بَطْنِهِ فَقَالَ: سَلُونِی قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِی فَإِنَّمَا بَیْنَ الْجَوَانِحِ مِنِّی عِلْمٌ جَمٌّ هَذَا سَقَطُ الْعِلْمِ هَذَا لُعَابُ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) هَذَا مَا زَقَّنِی رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) زَقّاً مِنْ غَیْرِ وَحْیٍ أُوحِیَ إِلَیَّ فَوَ اللَّهِ لَوْ ثُنِیَتْ لِی وِسَادَهًٌْ فَجَلَسْتُ عَلَیْهَا لَأَفْتَیْتُ لِأَهْلِ التَّوْرَاهًِْ بِتَوْرَاتِهِمْ وَ لِأَهْلِ الْإِنْجِیلِ بِإِنْجِیلِهِمْ حَتَّی یُنْطِقَ اللَّهُ التَّوْرَاهًَْ وَ الْإِنْجِیلَ فَیَقُولَ صَدَقَ عَلِیٌّ (علیه السلام) قَدْ أَفْتَاکُمْ بِمَا أُنْزِلَ فِیَّ وَ أَنْتُمْ تَتْلُونَ الْکِتابَ أَ فَلا تَعْقِلُونَ. امام علی (علیه السلام) أبوالبختری گوید: «علی (علیه السلام) را دیدم درحالی‌که لباس پشمین رسول اکرم (را بر تن کرده، شمشیر ایشان را حمایل نموده، عمّامه‌ی حضرت را بر سر نهاده و انگشتری ایشان را در انگشت داشت. از منبر کوفه بالا رفته و بر منبر نشست؛ لباس از روی بدن خود کنار زد [و به سینه‌اش اشاره فرمود]. پس فرمود: قبل از اینکه مرا از دست بدهید [در هر بابی که می‌خواهید] از من سؤال کنید؛ چرا که علم زیادی در سینه‌ی من نهفته است که این علم از جانب پیامبر (به‌سوی من سرازیر شده است. این اثر آب دهان پیامبر (است. پیامبر (خودش این علوم را بدون اینکه به من وحی شود، در دهان من گذاشت. پس به خدا قسم! اگر تکیه‌گاهی برای من فراهم‌باشد، بر آن نشسته و برای اهل تورات از توراتشان و برای اهل انجیل از انجیلشان، آن‌چنان فتوا می‌دهم که خداوند، انجیل و تورات را به سخن درآورد تا بگویند: «علی (علیه السلام) درست می‌گوید و بر اساس آنچه در من نازل شده، فتوا می‌دهد». تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۳۲۲ بحارالأنوار، ج۴۰، ص۱۷۸ 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای @faryade_ghahraman
فریاد ِقهرمان
تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام البقره أمیرالمؤمنین (علیه السلام)- عَنْ أَبِی‌الْبَخْتَرِیِّ قَال: رَأ
تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام البقره الصّادق (علیه السلام)- عَنْ مُحَمَّدِ‌بْنِ‌عَبْدِ‌الْجَبَّارِ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِنَا رَفَعَهُ إِلَی أَبِی‌عَبْدِ‌اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ: قُلْتُ لَهُ مَا الْعَقْلُ؟ قَالَ: مَا عُبِدَ بِهِ الرَّحْمَنُ وَ اکْتُسِبَ بِهِ الْجِنَانُ. قَالَ قُلْتُ: فَالَّذِی کَانَ فِی مُعَاوِیَهًَْ؟ فَقَالَ: تِلْکَ النَّکْرَاءُ تِلْکَ الشَّیْطَنَهًُْ وَ هِیَ شَبِیهَهًٌْ بِالْعَقْلِ وَ لَیْسَتْ بِالْعَقْل. امام صادق (علیه السلام) از محمّدبن‌عبدالجبار از امام صادق (علیه السلام) نقل شده است: به امام (علیه السلام) عرض کردم: «عقل چیست»؟ حضرت (علیه السلام) فرمود: «چیزی (قوّه یا نیرویی) است که خدای مهربان به وسیله‌ی آن پرستش می‌شود و بهشت به وسیله‌ی آن به دست می‌آید». گفتم: «پس آنچه در معاویه بود چیست»؟ (آیا نیروی اندیشه و زیرکی هم عقل نامیده می‌شود)؟ حضرت (علیه السلام) فرمود: «آن زیرکی به کاربردن اندیشه در مسیر نادرست و در واقع شیطنت است؛ آن [نیرویی] شبیه به عقل است ولی عقل نیست». تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۳۲۴ نورالثقلین/ الکافی، ج۱، ص۱۱ 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای @faryade_ghahraman
فریاد ِقهرمان
تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام البقره الصّادق (علیه السلام)- عَنْ مُحَمَّدِ‌بْنِ‌عَبْدِ‌الْجَبَّارِ ع
تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام البقره الباقر (علیه السلام)- أَنَّ أَعْظَمَ النَّاسِ حَسْرَهًًْ یَوْمَ الْقِیَامَهًِْ مَنْ وَصَفَ عَدْلًا ثُمَّ خَالَفَهُ إِلَی غَیْرِه. امام باقر (علیه السلام) روز قیامت کسی‌که بیش از دیگران حسرت می‌خورد کسی است که عدل و داد (حقّ و درستی) را توصیف کرده‌باشد [ولی در عمل] با آن توصیفات خود درباره‌ی عدالت، مخالفت و ناسازگاری نموده‌باشد. (در عمل خلاف عدالت را انجام داده‌باشد). تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۳۲۶ الکافی، ج۲، ص۳۰۰ 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای @faryade_ghahraman
ختم نهج البلاغه در ۱۹۲ روز(17).mp3
6.71M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 🌺 سهم روز چهل وپنجم از حکمت ۴۳۰ تا حکمت ۴۳۵ 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای @faryade_ghahraman
🌹ختم گویای نهج البلاغه. سهم روز چهل وپنجم ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 حکمت426 : سزاوار نيست كه بنده خدا به دو خصلت اعتماد كند ؛ تندرستی و توانگری ، زيرا در تندرستی ناگاه او را بيمار بينی و در توانگری ناگاه او را تهيدست. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 حکمت427 : كسی كه از نياز خود نزد مومنی شكايت برد، گویی به پيشگاه خدا شكايت برده است و كسی كه از نيازمندی خود نزد كافری شكوه نمايد، گویی از خدا شكوه كرده است. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 حکمت428 : (در يكی از روزهای عيد فرمود:) اين عيد كسی است كه خدا روزه اش را پذيرفته و نماز او را ستوده است و هر روز كه خدا را نافرمانی نكنند، آن روز عيد است. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 حکمت429 : بزرگترين حسرتها در روز قيامت، حسرت خوردن مردی است كه مالی را به گناه گرد آورده و آن را شخصی به ارث برده كه در اطاعت خدای سبحان بخشش نمود و با آن وارد بهشت شد و گردآورنده اولی وارد جهنم گرديد. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 حکمت430 : همانا زيانکارترين مردم در معاملات و نا اميدترين مردم در تلاش، مردی است كه تن در گردآوری مال خسته دارد، اما تقديرها با خواست او هماهنگ نباشد، پس با حسرت از دنيا برود و با بار گناه به آخرت روی آورد. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 حکمت431 : روزی بر دو قسم است، آنكه تو را می خواهد و آنكه تو او را می جویی، پس كسی كه دنيا را خواهد مرگ نيز او را می طلبد تا از دنيا بيرونش كند و كسی كه آخرت خواهد، دنيا او را می طلبد تا روزی او را به تمام پردازد. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 حکمت432 : دوستان خدا آنانند كه به درون دنيا نگريستند آنگاه كه مردم به ظاهر آن چشم دوختند و سرگرم آينده دنيا شدند آنگاه كه مردم به امور زودگذر دنيا پرداختند، پس هواهای نفسانی كه آنان را از پای درمی آورد، كشتند و آنچه كه آنان را به زودی ترك می كرد، ترك گفتند و بهره مندی دنياپرستان را از دنيا، خوار شمردند و دست يابی آنان را به دنيا زودگذر دانستند با آنچه مردم آشتی كردند، دشمنی ورزيدند و با آنچه دنياپرستان دشمن شدند آشتی كردند، قرآن به وسيله آنان شناخته می شود و آنان به كتاب خدا آگاهند، قرآن به وسيله آنان پا برجاست و آنان به كتاب خدا استوارند، به بالاتر از آنچه اميدوارند چشم نمی دوزند و بيش از آنچه را كه می ترسند هراس ندارند. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 حکمت433 : پايان لذّتها و بر جای ماندن تلخی ها را به ياد آوريد. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 حکمت434 : مردم را بيازمای تا دشمن گردی. (بعضی این حکمت را از رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم ) نقل كردند و نقل ثعلب از ابن اعرابی را تاييد می كند كه اين كلام از علی (علیه السلام ) است، اعرابی از مامون نقل كرد. اگر علی (علیه السلام ) نگفته بود (بيازمای تا دشمن گردی) من می گفتم كه (دشمن دار تا بيازمایی.) ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 حکمت435 : خدا در شكرگزاری را بر بنده ای نمی گشايد كه در فزونی نعمتها را بر او ببندد، و در دعا را بر روی او باز نمی كند كه در اجابت كردن را نگشايد، و در توبه كردن را باز نگذاشته كه در آمرزش را بسته نگه دارد. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای @faryade_ghahraman
8163141664.mp3
12.62M
🔊 📣جلسه سی و یکم 🔹ماجرای سوم کتاب آن سوی مرگ( آقای دکتر ) * اعتدال هوای بهشتی * کیفیت پرواز دکتر در باغ بهشتی * آیا در بهشت نیروی جاذبه وجود دارد ؟ * ارتباط پرواز و صورت سیر فرد * ملکوت سفلی و علیا * عدم وجود جبر در برزخ بهشتی * توصیف احساسات و هیجانات دکتر در پرواز * چگونگی حشر حیوانات * آیا حیوانات هم نفس دارند ؟ * حرف زدن پدیده های بهشتی * حضور دکتر درون قطره * سطوح متفاوت بهشت * اجر ویژه خدا برای نماز شب * موسیقی ملکوتی، آیاتی الهی توحیدی * حقیقت همراه ادیان، یکی است ⏰ مدت زمان:۳۰:۲۴ 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای @faryade_ghahraman
یا شاهچراغ: 🔺اعدام نکنیدهای امروز، مجوز جنایات فردای آن‌هاست. 🔹آدولف هیتلر نمونه‌ای از کسانی است که در سال ۱۹۲۴ با مطالبه مردمی از زندان آزاد شد و در سال ۱۹۳۹ جنگ جهانی دوم را راه انداخت که میلیونها انسان بیگناه را به کام مرگ کشاند. 🇮🇷 بروزترین کانال خبری تحلیلی ایتا @faryade_ghahraman
13.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆کارشناس مزدور سعودی‌اینترنشنال: توهین به مقدسات مسلمانان حق فرانسوی‌ها است، اگر دوست ندارید جمع کنید برید از اینجا ♦️جاهلیت مدرن پس چطور انتظار دارید چیزی که ۱۴۰۰ سال پیشینه داره بخاطر چند تا قرطی بچه بسنی تغییر کنه ؟ 🇮🇷 بروزترین کانال خبری تحلیلی ایتا @faryade_ghahraman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵در حمایت از رهبری تردید نکنید🔵 آنهائیکه هنوز در دفاع از انقلاب و رهبری تردید دارند! سخنان استدلالی آیت الله اراکی را گوش کنند» ۱۴٠۱/۱٠/۲۶ 🇮🇷 بروزترین کانال خبری تحلیلی ایتا @faryade_ghahraman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لحظاتی قبل از سقوط هواپیمای نپال با ۷۲ سرنشین 🇮🇷 بروزترین کانال خبری تحلیلی ایتا @faryade_ghahraman
یک هواپیمای مسافربری نپال با ۷۲ سرنشین سقوط کرد و همه مسافران جان باختند 🇮🇷 بروزترین کانال خبری تحلیلی ایتا @faryade_ghahraman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلمی از داخل هواپیما که توسط یکی از مسافران گرفته شده از دقایقی قبل از سقوط تا بعد از سقوط و شعله های اتش کهاز سوختن هواپیما ضبط شده است 🇮🇷 بروزترین کانال خبری تحلیلی ایتا @faryade_ghahraman
🇮🇷 📝 پلاکارد در دست یک اسرائیلی در تظاهرات دیشب: ایران همینجاست... 🇮🇷 بروزترین کانال خبری تحلیلی ایتا @faryade_ghahraman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شاه فرار کرد! این تصاویر شادی و جشن مردم پس از فرار شاه در ۲۶ دی ماه سال۱۳۵۷ است. محمدرضاپهلوی از ترس جانش مانند کودتای بیست وهشت مرداد که با آرزوی بازگشت به کشور پس از سرکوب و کشتار مردم، از کشور خارج شد دوباره در بیست وششم دی از کشور فرار کرد ولی دیگر بازنگشت واین آرزو را به گور برد. ✍سالگرد فرار شاه خائن را گرامی می داریم به امید نابودی اسرائیل و فرار آمریکایی از منطقه 🇮🇷 بروزترین کانال خبری تحلیلی ایتا @faryade_ghahraman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ملتت کجاس سید علی؟ 😂 من نمیدونم اینا کورن یا حافظه شون در حد ماهیه🤗 ۲۱ دی ماه تو یزد جدید ترین حماسه مردم بود قبلیا انقدر زیادن که میشه باهاش هزار تا از این فیلم ها ساخت😏 🇮🇷 بروزترین کانال خبری تحلیلی ایتا @faryade_ghahraman
📸 روزهای تعطیل در ایران و سایر کشورها چقدر است؟ با این حجم کم تعطیلات در کشور مافیای لیبرال به دنبال حذف تعطیلات در کشور میباشد 🇮🇷 بروزترین کانال خبری تحلیلی ایتا @faryade_ghahraman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی دمای هوا منفی"۱۰"درجه است،مبارزه کردن به چه معناست؟! شلوار یکی از مدافعین مرزهای وطن برای سلامتی‌شون 🇮🇷 بروزترین کانال خبری تحلیلی ایتا @faryade_ghahraman
🔘علیرضا اکبری را بهتر بشناسید! 🔻او به لطف انتخاب روحانی در سال 92 مجدد وارد شورای عالی امنیت ملی شد و شد آنچه که نباید می شد! @faryade_ghahraman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای سالی که در ایران ۳ متر برف بارید و میزان تلفاتش در گینس ثبت شد 🔹سال ۱۳۵۰ به مدت دوهفته برفی بارید که روزنامه اطلاعات تیتر زد: خدایا برف بس است. 🔹تعداد کشته‌ها در برف و بوران در آن سال بیشتر از ۴ هزار نفر بود. 🔹اوضاع در تهران بحرانی اعلام شد و مسیر بسیاری از روستاها قطع شد. 🔹پر تلفات‌ترین سرما و بوران جهان که در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد متعلق به ایران در سال ۱۳۵۰ بود. @faryade_ghahraman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سمیرم زیر برف مدفون شد! هزار نفر در گیلان جان دادند! 🔹 شاید در وهله اول اگر بگوییم منطقه سمیرم کجاست؟ ذهنتان میرود سمت دهکده های سوئد یا سوئیس بهمن ماه ۱۳۵۰ ایران شدیدترین کولاک قرن را تجربه کرد! 🔹 ۸ روز بارش پی در پی و ارتفاع ۸ متری برف سمیرم منطقه ای از جغرافیای ایران که در بهمن ۱۳۵۰، ۱۲ روستای آن از روی نقشه حذف و زیر کولاک و برف پنهان شد تمام ساکنین یخ زده و کشته شدند در روستاهای کاکان یاسوج هیچ بشری زنده نماند دقیقا شبیه فیلم های آخرالزمانی هالیوود 🔹 هزار نفر فقط در گیلان جان دادند بعد از کولاک ۱۳۵۰ ایران، ۲۰۰روستا از روی نقشه محو شد.طبق آمار ۴۰۰۰ نفر تلفات این فاجعه بود. 🔹 سوال جالب اینجاست شاه مملکت کجا بود؟ طبق عادت هرسال، کشور درگیر بحران را رها کرده وهمراه فرح عازم سن موریتس سوئیس برای تفریحات زمستانه شده است!! 🔹 میگویند شاه به اسکی علاقه زیادی داشت و برای اسکی عازم سن موریتس شد بگویید که برای تفریح اسکی و خوش گذرانی اعلی حضرت، ۴ هزار نفر جان دادند. @faryade_ghahraman
🔴 انگلیس در آستانه اعتصاب سراسری دوباره/ مجلس عوام برای سرکوب دست به کار شد 🔹در حالی اتحادیه‌های پرستاران، کارگری معلمان و اصناف آموزشی در انگلیس در اعتراض به حقوق پایین و وضعیت نامناسب شغلی خود در روزهای آینده دوباره اعتصاب خواهند کرد که مجلس عوام فردا (دوشنبه) جلسه‌ای برای بررسی اعتصاب‌ها و تصویب قوانین احتمالی علیه حرکت‌ها و جنبش‌های کارگری تدارک می‌بیند. @faryade_ghahraman
🔴 اتحادیه پرستاران، دولت انگلیس را تهدید به اعتصاب مجدد کرد 🔸 اتحادیه پرستاران انگلیسی اعلام کرد درصورت توقف مذاکرات برای افزایش دستمزدها به دلیل بالا رفتن هزینه های زندگی اعتصاب بعدی را با دوبرابر تعداد نفرات نسبت به دفعه قبل در اوایل فوریه برگزار خواهد کرد. 🔸 پرستاران انگلیسی معتقد هستند ریشی سوناک نخست وزیر این کشور در قبال پرداخت ناعادلانه دستمزدها در سیستم بهداشتی انگلیس نقش دارد. @faryade_ghahraman