بِسم اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم
۞اَللّهُمَّ۞
۞کُنْ لِوَلِیِّکَ۞
۞الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ۞
۞صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلی آبائِهِ۞
۞فی هذِهِ السّاعَه وَفی کُلِّ ساعة۞
۞وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً۞
۞وَعَیْناً حَتّی تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ۞
۞طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها۞
۞طَویلا۞
🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪَ ألْـفَـرَج🌤
👤عبد
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
یا_صاحب_الزمان_ادرکنی
لبیک_یا_خامنه_ای
فریاد_قهرمان/🇮🇷
"@faryade_ghahraman
فریاد ِقهرمان
#تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام آل عمران آیه ۲۳ - سوره آلعمران آیه أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذينَ أُوتُو
#تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام
آل عمران
آیه ۲۴ - سوره آلعمران
آیه ذالِكَ بِأَنَّهُمْ قالُوا لَنْ تَمَسَّنَا النّارُ إِلّا أَيّاماً مَعْدُوداتٍ وَ غَرَّهُمْ في دينِهِمْ ما كانُوا يَفْتَرُونَ [24]
اين، به خاطر آن است كه مىگفتند: «[به سبب امتيازى كه به ديگران داريم] آتش [دوزخ]، جز چند روزى به ما نمىرسد». اين افترا [و دروغى كه به خدا بسته بودند]، آنها را در دينشان مغرور ساخت [و گرفتار انواع گناهان شدند].
👤عبد
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
یا_صاحب_الزمان_ادرکنی
لبیک_یا_خامنه_ای
فریاد_قهرمان/🇮🇷
"@faryade_ghahraman
فریاد ِقهرمان
#تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام آل عمران آیه ۲۴ - سوره آلعمران آیه ذالِكَ بِأَنَّهُمْ قالُوا لَنْ تَ
#تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام
آل عمران
العسکری (علیه السلام)- إِیَّاکُمْ وَ أَنْ تَکُونُوا مِنَ الَّذِینَ قَالَ اللَّهُ تَعَالَی{فِیهِمْ} أَ لَمْ تَرَ إِلَی الَّذِینَ أُوتُوا نَصِیباً مِنَ الْکِتابِ یُدْعَوْنَ إِلی کِتابِ اللهِ لِیَحْکُمَ بَیْنَهُمْ ثُمَّ یَتَوَلَّی فَرِیقٌ مِنْهُمْ وَ هُمْ مُعْرِضُونَ أَتَرْضَوْنَ بِکِتَابِ اللَّهِ حَکَماً؟ قَالُوا: بَلَی.
امام عسکری (علیه السلام) ای یاران زنهار! از اینکه مثل کسانی باشید که خداوند تبارک و تعالی در حقّ ایشان میفرماید: أَ لَمْ تَرَ إِلَی الَّذِینَ أُوتُوا نَصِیباً مِنَ الْکِتابِ یُدْعَوْنَ إِلی کِتابِ اللهِ لِیَحْکُمَ بَیْنَهُمْ ثُمَّ یَتَوَلَّی فَرِیقٌ مِنْهُمْ وَ هُمْ مُعْرِضُونَ؛ آیا شما راضی به قول خدای عزّوجلّ و حکم لمیزل او هستید یا نه»؟ گفتند: «بلی».
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۵۰۸ مستدرک الوسایل، ج۹، ص۵۲/ بحارالأنوار، ج۲، ص۱۳ و الاحتجاج، ج۲، ص۴۵۴ و الإمام العسکری، ص۳۵۱؛ فیه: «أترضون ... بلی» محذوفٌ
👤عبد
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
یا_صاحب_الزمان_ادرکنی
لبیک_یا_خامنه_ای
فریاد_قهرمان/🇮🇷
"@faryade_ghahraman
فریاد ِقهرمان
#تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام آل عمران العسکری (علیه السلام)- إِیَّاکُمْ وَ أَنْ تَکُونُوا مِنَ الّ
#تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام
آل عمران
الرّسول (صلی الله علیه و آله)- عَنْ سُوَیْدِبْنِغَفَلَهًَْ أَنَّهُ قَالَ: کُنْتُ مَعَ أَبِی مُوسَی عَلَی شَاطِئِ الْفُرَاتِ فَقَالَ: سَمِعْتُ رسولالله (صلی الله علیه و آله) یَقُولُ: إِنَّ بَنِی إِسْرَائِیلَ اخْتَلَفُوا فَلَمْ یَزَلِ الِاخْتِلَافُ بَیْنَهُمْ حَتَّی بَعَثُوا حَکَمَیْنِ ضَالَّیْنِ ضَالٌّ مَنِ اتَّبَعَهُمَا وَ لَا تَنْفَکُّ أُمُورُکُمْ تَخْتَلِفُ حَتَّی تَبْعَثُوا حَکَمَیْنِ یَضِلَّانِ وَ یَضِلُّ مَنْ تَبِعَهُمَا قَالَ سُوَیْدٌ: فَقُلْتُ أُعِیذُکَ بِاللَّهِ أَنْ تَکُونَ أَحَدَهُمَا. قَالَ: فَخَلَعَ قَمِیصَهُ وَ قَالَ بَرَّأَنِی اللَّهُ مِنْ ذَلِکَ کَمَا بَرَّأَنِی مِنْ قَمِیصِی وَ لَمَّا جَرَی لَیْلَهًُْ الْهَرِیرِ صَاحُوا یَا مُعَاوِیَهًُْ هَلَکَتِ الْعَرَبُ فَقَالَ: یَا عَمْرُو! أَ نَفِرُّ أَوْ نَسْتَأْمِنُ قَالَ: لَنَرْفَعُ الْمَصَاحِفَ عَلَی الرِّمَاحِ وَ نَقْرَأُ أَ لَمْ تَرَ إِلَی الَّذِینَ أُوتُوا نَصِیباً مِنَ الْکِتابِ یُدْعَوْنَ إِلی کِتابِ اللهِ لِیَحْکُمَ بَیْنَهُمْ ثُمَّ یَتَوَلَّی فَرِیقٌ مِنْهُمْ وَ هُمْ مُعْرِضُونَ.
پیامبر (صلی الله علیه و آله) سوید گوید: با ابوموسی کنار نهر فرات بودیم که گفت: از رسولخدا (صلی الله علیه و آله) شنیدم که میفرماید: «بنیاسرائیل دچار اختلاف شدند و همچنان میانشان اختلاف بود تا اینکه دو حَکَم گمراه را فرستادند؛ هرکس از آن دو پیروی کرد گمراه است و پیوسته امور شما دچار اختلاف است تا اینکه دو حکم میفرستید که گمراه میشوند و هرکس از آنها پیروی کند گمراه میشود». گفتم: «خداوند تو (ابوموسی) را نگهدارد که یکی از آن دو باشی پس جامهاش را برکند و گفت: همچنانکه خدا مرا از پیراهنم جدا کرد از اینکه یکی از آنان باشم دور کرده است». و هنگامیکه شب هَریر (شبی که در آن شب جنگ میان حضرت علی (علیه السلام) و معاویه بسیار شدّت یافت و کشتههای زیادی برجای گذاشت). واقع شد، فریاد زدند: «ای معاویه عرب نابود شد»! معاویه گفت: «ای عمرو! فرار کنیم یا طلب امان کنیم (تسلیم شویم)». گفت: «قرآنها را بر روی نیزهها بلند میکنیم و میخوانیم: أَلَمْ تَرَ إِلَی الَّذِینَ أُوتُوا نَصِیباً مِنَ الْکِتابِ یُدْعَوْنَ إِلی کِتابِ الله لِیَحْکُمَ بَیْنَهُمْ ثُمَّ یَتَوَلَّی فَرِیقٌ مِنْهُمْ وَ هُمْ مُعْرِضُونَ».
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۵۰۸ بحارالأنوار، ج۳۳، ص۳۱۱
👤عبد
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
یا_صاحب_الزمان_ادرکنی
لبیک_یا_خامنه_ای
فریاد_قهرمان/🇮🇷
"@faryade_ghahraman
فریاد ِقهرمان
#تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام آل عمران الرّسول (صلی الله علیه و آله)- عَنْ سُوَیْدِبْنِغَفَلَهًَْ
#تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام
آل عمران
ابنعبّاس (رحمة الله علیه)- رُوِیَ عَنِ ابْنِعَبَّاسٍ (رحمة الله علیه): أَنَ رَجُلًا وَ امْرَأَهًًْ مِنْ أَهْلِ خَیْبَرَ زَنَیَا وَ کَانَا مِنْ ذَوِی شَرَفٍ فِیهِمْ وَ کَانَ فِی کِتَابِهِمُ الرَّجْمُ فَکَرِهُوا رَجْمَهُمَا لِشَرَفِهِمَا وَ رَجَوْا أَنْ یَکُونَ عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) رُخْصَهًٌْ فِی أَمْرِهِمَا فَرَفَعُوا أَمْرَهُمَا إِلَی رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) فَحَکَمَ عَلَیْهِمَا بِالرَّجْمِ فَقَالَ لَهُ النُّعْمَانُبْنُأَوْفَی وَ بَحْرِیُّبنُعَمْرٍو {نَجْرُبْنُعَمْرٍو}: جُرْتَ عَلَیْهِمَا یَا مُحَمَّدُ (صلی الله علیه و آله)! لَیْسَ عَلَیْهِمَا الرَّجْمُ. فَقَالَ لَهُمْ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله): بَیْنِی وَ بَیْنَکُمَا التَّوْرَاهًُْ. قَالُوا: قَدْ أَنْصَفْتَنَا. قَالَ: فَمَنْ أَعْلَمُکُمْ بِالتَّوْرَاهًِْ؟ قَالَ: رَجُلٌ أَعْوَرُ یَسْکُنُ فَدَکَ، یُقَالُ لَهُ ابْنُصُورِیَا. فَأَرْسَلُوا إِلَیْهِ فَقَدِمَ الْمَدِینَهًَْ وَ کَانَ جَبْرَئِیلُ قَدْ وَصَفَهُ لِرَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) فَقَالَ لَهُ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله): أَنْتَ ابْنُصُورِیَا؟ قَالَ: نَعَمْ. قَالَ: أَنْتَ أَعْلَمُ الْیَهُودِ؟ قَالَ: کَذَلِکَ یَزْعُمُونَ. قَالَ فَدَعَا رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) بِشَیْءٍ مِنَ التَّوْرَاهًِْ فِیهَا الرَّجْمُ مَکْتُوبٌ فَقَالَ لَهُ اقْرَأْ فَلَمَّا أَتَی عَلَی آیَهًِْ الرَّجْمِ وَضَعَ کَفَّهُ عَلَیْهَا وَ قَرَأَ مَا بَعْدَهَا فَقَالَ ابْنُسَلَامٍ: یَا رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) قَدْ جَاوَزَهَا وَ قَامَ إِلَی ابْنِصُورِیَا وَ رَفَعَ کَفَّهُ عَنْهَا وَ قَرَأَ عَلَی رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ عَلَی الْیَهُودِ بِأَنَّ الْمُحْصِنَ وَ الْمُحْصِنَهًَْ إِذَا زَنَیَا وَ قَامَتْ عَلَیْهِمَا الْبَیِّنَهًُْ رُجِمَا وَ إِنْ کَانَتِ الْمَرْأَهًُْ حُبْلَی انْتُظِرَ بِهَا حَتَّی تَضَعَ مَا فِی بَطْنِهَا فَأَمَرَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) بِالْیَهُودِیَّیْنِ فَرُجِمَا فَغَضِبَ الْیَهُودُ لِذَلِکَ فَأَنْزَلَ اللَّهُ تَعَالَی هَذِهِ الْآیَهًْ.
ابنعبّاس (رحمة الله علیه) مرد و زنی از اهالی خیبر زنا کردند و آن دو از شخصیّتهای برجسته بودند و در کتاب خودِ آنها (تورات) سنگسارکردن وجود داشت ولی به خاطر بزرگی آن دو نمیخواستند آنها را سنگسار کنند و امیدوار بودند که در نزد رسولخدا (صلی الله علیه و آله) در کار آن دو تخفیفی باشد؛ بههمینجهت کار این دو را پیش رسولخدا (صلی الله علیه و آله) بردند. پیامبر (صلی الله علیه و آله) آن زن را محکوم به سنگسار نمود. نعمانبناوفی و بحربنعمرو گفتند: «ای محمّد (صلی الله علیه و آله)! بر ما ستم کردی. حکم آن زن سنگسار نیست». رسولخدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: «بین من و شما تورات داور است». گفتند: «به عدالت میان ما حکمکردی». فرمود: «چه کسی آگاهترین شما به تورات است»؟ گفتند: «مردی نابینا به نام ابنصوریا که ساکن فدک است». پی او فرستادند؛ پس به مدینه آمد و جبرئیل قبل از آمدنش ابنصوریا را برای رسولخدا (صلی الله علیه و آله) توصیف کرده بود. رسولخدا (صلی الله علیه و آله) به او فرمود: «تو ابنصوریا هستی»؟ گفت: «بله»! فرمود: «تو داناترین یهودی هستی»؟ گفت: «چنین گمان میکنند». رسولخدا (صلی الله علیه و آله) قسمتی از تورات را که در آن سنگسارکردن نوشته شده بود، خواست و به او فرمود: «بخوان»! شروع کرد به خواندن تا به آیهی سنگسارکردن رسید؛ دست خود را بر روی آن نهاد و آنچه بعد از آن آیه بود، خواند. ابنسلام عرضکرد: «ای رسولخدا (صلی الله علیه و آله)! از آیهی سنگسارکردن رد شد». و بهسوی ابنصوریا رفت و دستش را از روی آیه سنگسارکردن برداشت و سپس آیه را برای رسولخدا (صلی الله علیه و آله) و یهودیان خواند که: «وقتی مرد زندار و زن شوهردار زنا کنند و این مطلب بهوسیلهی گواهان ثابت شود، باید سنگسار شوند و اگر زن آبستن باشد باید منتظر شد تا فرزند خود را زایمان کند». رسولخدا (صلی الله علیه و آله) در مورد این دو یهودی دستور سنگسار داد پس آن دو یهودی را سنگسار شدند. بههمینجهت یهودیها خشمگین شدند و خداوند این آیه را نازلنمود: ثُمَّ یَتَوَلّی فَریقٌ مِنْهُمْ؛ یعنی گروهی از آنها از دعوتکنندهی الهی روی میگردانند و آنها از پیرویکردن از حقّ رویگردان هستند.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۵۱۰ بحارالأنوار، ج۹، ص۶۹
👤عبد
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
یا_صاحب_الزمان_ادرکنی
لبیک_یا_خامنه_ای
فریاد_قهرمان/🇮🇷
"@faryade_ghahraman
#سلام_امام_زمانم
کی شود در ندبه های جمعه پيدايت کنم
گوشه ای تنها نشينم تا تماشايت کنم
هر سحر با یاد تو، در گریه ام میخوانمت
تا به کی از سوز دل ناله ز هجرانت کنم
چشمهای خسته ام بارد ز هجرانت عزیز
آنقدر بارم ز ديده تا که پيدايت کنم
بيقرارم مهديا از بهر ديدار رخت
تا به کی از مادرت زهرا (س) تمنايت کنم
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
👤عبد
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
یا_صاحب_الزمان_ادرکنی
لبیک_یا_خامنه_ای
فریاد_قهرمان/🇮🇷
"@faryade_ghahraman
دعایندبه۩حاجمهدیسماواتی.mp3
12.32M
🤲 دعای ندبه
🎙 با نوای حاج مهدی سماواتی
👤عبد
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
یا_صاحب_الزمان_ادرکنی
لبیک_یا_خامنه_ای
فریاد_قهرمان/🇮🇷
"@faryade_ghahraman
ترجمهدعایندبه۩یاسردعاگو.mp3
9.21M
❇️ ترجمه فارسی صوتی دعای ندبه
🎙 با صدای یاسر دعاگو
تهیه شده توسط مؤسسه شراب بهشتی
🌧الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج🌧
#امام_زمان (عج)
👤عبد
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
یا_صاحب_الزمان_ادرکنی
لبیک_یا_خامنه_ای
فریاد_قهرمان/🇮🇷
"@faryade_ghahraman