🚨#فوق_مهم
بعضی ها هر چی در مورد دوران سیاه پهلوی براشون حرف میزنی و دلیل میاری میگن کو سند ، کو منبع و مدرک؟؟؟
تمام اسناد و مدارک رو براتون یه جا جمع کردم👇
▪️اوضاع دوره پهلوی
محمدرضا پهلوی: اعتراف به اشتباهات و ظلم و ستم و نبود آزادی و...
📽اینم فیلمش📽
بختیار: کارنامه سیاه حکومت پهلوی
📽اینم فیلمش📽
بنی صدر: گوشه ای از کارنامه سیاه رضاشاه
📽اینم فیلمش📽
بختیار: پاسخ به مدعیان پیشرفت در دوران پهلوی
📽اینم فیلمش📽
روزنامه های دوران پهلوی: گزارش مشکلات و نابسامانی ها و گرانیها
📽اینم تصاویرش📽
وزیر اطلاعات پهلوی: عمق بی درایتی در دوران پهلوی
📽اینم فیلمش📽
علی امینی، نخستوزیر پهلوی: بی برنامگی و اشتباهات بزرگ ساواک و مشکلات بزرگ معیشتی مردم و عدم آزادی در دوران پهلوی
📽اینم فیلمش📽
نمایندگان مجلس دوران پهلوی: اعتراض نسبت به نابسامانی ها و مخارج نجومی جشنهای دربار و ...
📽اینم فیلمش📽
داماد شاه: علل سقوط حکومت پهلوی و آینده روشن جمهوری اسلامی ایران
📽اینم فیلمش📽
«علینقی عالی خانی»وزیر اقتصاد پهلوی بمدت۷سال:
پس رفت حکومت پهلوی و خفقان و ترس از انتقاد و...
📽اینم فیلمش📽
تفریحات نجومی شاه و خانواده اش با وجود اوضاع وخیم مردم
📽اینم مدارک و عکسش📽
▪️گرانی و تورم
محمدرضا شاه: گران شدن 200 تا 400 برابری اجناس از 50 تا 52
📽اینم فیلمش📽
مروری بر وضعیت گرانی ها در دوران پهلوی
📽اینم فیلمش📽
رئیس دانشگاه تهران در دوران پهلوی: گرانی شدید آن دوران
📽اینم فیلمش📽
محمدرضا شاه: اعتراف به بحران مسکن و اجاره
📽اینم فیلمش📽
▪️دزدی و اختلاس و فساد
یکی از نویسندگان دوران پهلوی: توصیف بخشی از دزدی های رضاشاه به همراه معرفی کتاب انگلستان و رضاشاه
📽اینم فیلمش📽
فردوست (رئیس دفتر ویژه اطلاعات بازرسی پهلوی): فساد مالی گسترده و نجومی در دوره پهلوی، پروندههای بالای صد میلیون ۳۷۵۰ مورد.
📽اینم فیلمش📽
وزیر آموزش و پرورش پهلوی: فساد مالی گسترده وابستگان شاه
📽اینم فیلمش📽
پسر شاه: بزرگترین اختلاس تاریخ ایران توسط شاه و دیگر غارتگری ها و چپاول و ...
📽اینم فیلمش📽
▪️شکنجه و کشتار مخالفین
محمدرضا شاه: اعتراف به اعدام مخالفان حکومتش
📽اینم فیلمش📽
روایت مردم از کشتارهای رژیم پهلوی
📽اینم فیلمش📽
◼️سیاست خارجی
پرداخت حقوق نجومی و حق توحش به نظامیان آمریکایی مستقر در ایران از سوی دربار پهلوی
📽اینم فیلمش📽
روزنامه نگار آمریکایی: استعمار ایران توسط انگلیس و آمریکا و دخالتها و... شاه را آمریکا برای منافع خودش روی کار آورد …
📽اینم فیلمش📽
محمدرضا شاه: اذعان به اینکه ایران گاو شیرده کشورهای غربی بود در زمانی که کشور درگیر مشکلات بود
📽اینم فیلمش📽
عرب پرستی شاه ایران
📽اینم فیلمش📽
مقامات سیاسی رژیم پهلوی: خیانت رژیم پهلوی در جدایی بحرین و بی توجهی به ایرانیان جدا شده از وطن
📽اینم فیلمش📽
◼️شخصیت متزلزل و فساد اخلاقی شاه
وزیر بهداشت پهلوی: مرگ شاه در اثر مصرف داروهای جنسی
📽اینم فیلمش📽
درباریان پهلوی: شخصیت متزلزل محمدرضا پهلوی و فساد جنسی و خیانت به ناموس ایرانی
📽 اینم فیلمش 📽
◼️عاقبت اعتماد شاه به آمریکا
خاطرات فرح از رفتار توهین آمیز آمریکا با شاه بعد از فرار از ایران
📽اینم فیلمش 📽
#فتنه_تطهیر_پهلوی
فرق است بین کسی که به هر مقوله از زندگی انسان، نگاه تمدنی داشته و رویارویی #جنود_رحمان و #جنود_شیطان را در آن میبیند، با آنها که تاکنون نتوانسته و نمیتوانند از ظاهر به عمق برسند!
فرق است بین کسی که #مصلحت_مردم را در اولویت قرار میدهد و آنها که صرفاً #رضایت_مردم را میطلبند!
فرق است بین ...
✍🏻محسن انبیائی
📸 اشتراکات حکمرانی شهید رئیسی با امیر کبیر
🔹️رهبر انقلاب در دیدار با کابینه دولت چهاردهم با تمجید از «امیرکبیر»برای بنیانگذاری طرحهای بزرگ، «شهید رییسی عزیز» را در امتداد امیرکبیر ارزیابی کردند.
♨️حکمت برخی تفاوتها و تناقضهای ظاهری در کُنشگری امامجامعه با کُنشگری خواص دلسوز، چیست؟
#مهم
⁉️مثلا چرا امیرالمؤمنین(ع) ازخلیفه سوم تا آنجا حمایت میکند که فرمود: «به خدا سوگند، آنقدر از او دفاع كردم كه ترسيدم گناهكار باشم»(خطبه۲۴۰نهجالبلاغه)؛
درحالیکه جناب ابوذر، چنان تیغ انتقاد و افشاگری علیه عثمان را تیز میکند که مغضوب و تعبید میشود؟
✍پاسخ #علامه_مصباح در کتاب "بزرگترین فریضه" ص۱۲۶-۱۲۹ نسبت به ضرورت توجه به اختلاف در روشها به تناسب شرایط زمان و مکان:
📌«هدف امربهمعروفو نهیازمنکر، اصلاح مفاسد و جلوگیری از رواج بدعتهاست. برای رسیدن به این هدف، در هر زمان و مکانی، و تحت شرایط مختلف، راههای عمل به این فریضه هم تغییر میکند.
📌...مطالعه سیر تاریخ صدر اسلام و سیره امیر مؤمنان(ع) و دیگر ائمه اطهار(علی) نشان میدهد که بهقدری اختلاف روشها و رفتارها دراینزمینه وجود دارد که آدمی تصور میکند بین رفتار این بزرگواران #تناقض وجود داشته است.
📌البته همه ما معتقدیم که آنها حلقههای یک زنجیر بههمپیوستهاند؛ ولی چون شرایط زمانی هریک از آنها متفاوت بود، روشهایشان نیز متفاوت به نظر میرسید. همه آنان، در پی احیای دین بودند؛ منتها بر اساس مقتضیات و شرایط زمانی و مکانی خاص خود
📌...میتوان نمونههای فراوانی را در صدر اسلام جستوجو کرد. ابوذر(ع) یکی از بزرگترین صحابه پیامبر اکرم(ص) بهقدری به فریضه امربهمعروف و نهیازمنکر عنایت داشت و بدان عمل میکرد که عثمان، خلیفه سوم، را به ستوه آورد و موجب شد که وی او را به شام تبعید کند.
📌او در مقابل خلیفه، از باب نصیحت حاکم مسلمین، با صراحت انتقاد میکرد و رسواییهای مالی، بذل و بخششهای بیجا و جناحگرایی و باندبازی دستگاه خلافت را گوشزد مینمود تا کار به رسوایی کشیده شد. انتقادهای تند و صریح ابوذر در مقابل عثمان، به دلیل موقعیت خاص او در آن زمان بود؛ بهطوریکه عثمان نمیتوانست با او مقابله کند. موقعیت ابوذر در جامعه اسلامی، آنچنان بود که به این زودی نمیشد با او برخورد تند کرد.
📌در شام نیز چون تمام مردم، ابوذر را بهمنزله یکی از صحابه بزرگ پیامبر(ص) میشناختند، نمیتوانستند به او جسارتی کنند. او انتقادهای خود را از دستگاه معاویه ادامه داد تا اینکه معاویه از عثمان خواست که او را به مدینه بازگرداند.
📌نقل شده در مجلسی، کعبالاحبار، یهودی تازهمسلمان، برای نشان دادن خود، صحبتی کرد تا جواب ابوذر را داده باشد. ابوذر چنان به کعبالاحبار حمله کرد که سرش شکست و خون از آن جاری شد. ابوذر به او گفت ای یهودیزاده! تو میخواهی دین را به ما یاد بدهی؟!
📌در همان زمان، موقعیت امیرمؤمنان(ص) با ابوذر کاملاً متفاوت بود که وظیفه دیگری را میطلبید. البته امام علی(ع)، به صورتهای کلی و خصوصی، انتقادهایی را مطرح میکرد اما نه آنگونه که ابوذر عمل میکرد؛ چراکه موقعیت ایشان با ابوذر متفاوت بود. ایشان میکوشید تا با موعظه کردن، مردم را از اعمال ناصواب برحذر دارد. پس ابوذر وظیفهای داشت و امیر مؤمنان(ع) وظیفهای دیگر.
📌ازاینروست که نهتنها علی(ع) دراینزمینه با ابوذر مخالفتی نکرد، بلکه وقتی ابوذر را به ربذه تبعیت کردند، علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را فرستاد تا او را مشایعت کنند.
آنگاه کلام عجیبی را خطاب به ابوذر فرمود که در نهجالبلاغه نیز آمده است: «ای اباذر، همانا تو برای خدا به خشم آمدی، پس امید به کسی داشته باش که به خاطر او غضبناک شدی. این مردم برای دنیای خود از تو ترسیدند، و تو بر دین خویش از آنان ترسیدی.»
📌موقعیت علی(ع) در آن زمان، موقعیتی ویژه بود؛ بهگونهایکه مصلحت ایجاب نمیکرد برخورد ایشان همچون ابوذر باشد؛ زیرا ایشان، درصورتیکه بنای انتقادات شدید را در پیش میگرفتند، متهم میشدند که چون اعضای شورای ششنفره، که علی(ع) هم خود در میان آنها بود، او را برای خلافت رد کردهاند، کارشکنی میکند.
📌علی(ع) بهقدری تنها مانده بود که اگر انتقاد تندی میکرد، فوراً از دستگاه حکومتی شایعه میکردند که چون علی رأی نیاورده، حسادت میورزد و اسلام و نظام اسلامی را تضعیف میکند. اما ابوذر هیچگاه ادعای خلافت نداشت و ازاینروی نمیتوانستند او را چنین متهم کنند.
📌بنابراین هرکسی در هر موقعیت اجتماعی که قرار دارد، باید بکوشد وظیفه خود را درست تشخیص دهد و در هر پست و مقامی که قرار دارد، متناسب با شأن، مقام، موقعیت و شرایط زمانی و مکانی، آن کاری را انجام دهد که به نفع اسلام است؛ مثلاً نویسنده باید بنویسد، سخنران باید حرف بزند و مسئول رسمی کشور هم باید در اجرای احکام اسلام اهتمام داشته باشد.
📌البته گاه تشخیص کار صحیحی که به نفع اسلام باشد، مشکل است؛ چون در بسیاری از نمونهها، تعارض مصالح و مفاسد پیش میآید؛ اما درهرحال باید مصمم بود که به هرچه تشخیص داده شد عمل شود هرچند به قیمت شهادت باشد»
#تزویر
@Cwarfare
فاستَقِمـــــ |حُـــــرّه
♨️حکمت برخی تفاوتها و تناقضهای ظاهری در کُنشگری امامجامعه با کُنشگری خواص دلسوز، چیست؟ #مهم ⁉️م
#مهم👆👆👆
♨️در رابطه با حکمت حمایت امیرالمؤمنین از عثمان، همچنین انتقادها و افشاگریهای جناب ابوذر علیه عثمان، به قلم مرحوم آیتالله مصباح👇
Eitaa.com/CWarfare/5908
💢 وظیفه اصلی
🔷 تویِ ساختمانِ سپاه چند برادرِ پاسدار دیدم. حاجعلی هم داشت براشون حرف میزد. میگفت: بچهها! وظیفه ما فقط جبههرفتن نیست، وظیفه اصلیِ ما #امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر کردنه.
وقتی میایم مرخصی نباید بنشینیم تویِ خونه و وضعِ شهر اینجوری باشه؛ بیاید بریم توی شهر و امر به معروف کنیم...
از اون روز به بعد بچهها وقتی میآمدند مرخصی، توی سطحِ شهر امر به معروف و نهی از منکر میکردند...
از زندگی سردار🌷 شهید علی قوچانی
📚 کتاب سیره دریادلان ۲
🔴 وقتی که ۱۷۰۰ مدیر اجرایی اهل سنت در سکوت کامل در دولت سیزدهم حضور داشتند و حالا انتصاب یک اهل سنت با این همه بوق و کرنا
🔺در شهریور سال گذشته شهید رییسی در دیدار با علمای اهل تسنن در گزارشی اعلام کرد: در دولت سیزدهم بیش از ۱۷۰۰ نفر از اهل سنت در مدیریت های اجرایی کشور فعال هستند. اما متاسفانه به دلیل ضعف رسانهای دولت مردمی سیزدهم، کار به این بزرگی دیده نشد. اما تیم رسانهای اصلاح طلبان با انتصاب حسینزاده که یک سنی میباشد به عنوان معاون رئیس جمهور با استفاده از تیترهایی چون تابوشکنی پزشکیان و یا حکمی تاریخی به برجسته سازی این انتصاب پرداختند.
#دلمـسوخت
ترکیه اینستاگرام را مسدود میکند.
آمریکا تیکتاک را به محکمه میکشاند.
قطر و امارات واتساپ را فیلتر میکنند.
آلمان و دانمارک یوتیوب را میبندند.
فرانسه صاحب تلگرام را زندانی میکند.
خودتحقیرهای غربزده همه اینها را نظارت قانونی میدانند، اما اقدامات ایران در این زمینه را نقض آزادی!
#فضای_مجازی_ولنگار
#حکمرانی_مجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻مسألهٔ زن و رابطهٔ صحیح زن و مرد چگونه حل خواهد شد؟!
📽 پاسخ را در بیان رهبر انقلاب بشنوید
🔴 قلمهای حزبی
➖قلمهای حزبی و تحلیلهای یکبار مصرف، حکایت این روزهاست.
▪️تیترها و متنهای مربوط به فضای سیاسی کشور، نشان میدهد آنچه بیشتر غلبه دارد نگاه و رقابت حزبیست تا نگاه اصولی و معارف انقلاب.
▪️اگر ما و شمایی که قصدمان خدمت به انقلاب و سعادت مردم است، شاخص و معیار نداشته باشیم، کمکم سرباز حزبهای سیاسی میشویم در حالی که احساس میکنیم در مسیر درست، حرکت میکنیم.
▪️برای نمونه در خصوص انتصاب ظریف در دولت، اغلب مباحث خطاب به دولت یا حزب غربگرا نگاشته میشود اما با یک نگاه مکتبی و انقلابی، نوع قضاوت و تحلیل و مطالبه، تغییر کرده و موثر میشود.
•• در نگاه انقلابی، انتصاب ظریف فقط تقصیر دولت یا انفعال مجلس نیست.
یعنی اگر انتصاب ظریف، غیرقانونیست، مستقیم سراغ دولت نروید.
سراغ نهادهای مربوطه و افراد دارای مسئولیت و تکلیف هم برویم.
🌀در این رابطه دو عرصه تعریف میشود.
➖عرصه مطالبه و موضعگیری: مانند علمای دینی، ائمه جمعه، اعضای مجلس خبرگان و...
عرصه مسئولیت رسمی: قوه قضاییه، مجلس، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و...
▪️حالا اگر در مردهباد زندهباد حزبی، نتیجهای در این حدود نیم قرن دیدهاید ادامه بدهیم و الا از این بازی دوسرباخت دست بردارید.
#راهبیفرجام
حجت الاسلام رحمت الله معظمی
@r_moazzami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ببینید
🔶🔹 اظهارات معنادار وزیر علوم دولت وفاق ملی
💠 پینوشت
افراد زیادی از زمان انتشار این مواضع وزیر علوم نسبت به آن واکنش نشان داده و نقدهای صحیح و دقیقی بیان کردهاند. لذا قصد ندارم تکرار مکررات کنم.
حرف من از زاویهای دیگر است؛ یک بار ماجرا را ببینید:
1⃣ شهریور ۱۴۰۲: علیرغم تلاش سنگین و همهجانبهی استکبار جهانی برای تحمیل امضای بیانیۀ پاندمی به کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران، شهید رئیسی به همراه ۱۰ کشور دیگر پذیرش این بیانیۀ استعماری را رد نمود و مهمترین بستر حقوقی کنترل کشور توسط سازمان بهداشت جهانی در پاندمیهای آتی را کنار زد؛
2⃣ تا پایان ۱۴۰۲: ادامهی تلاش سازمان ملل برای پذیرش بیانیه از سوی ایران بینتیجه ماند؛
3⃣ اردیبهشت ۱۴۰۳: حجتالاسلام والمسلمین رئیسی طی سانحهی هوایی به #شهادت رسید؛
4⃣ تیر ۱۴۰۳: یک پزشک از طیف غربگرا بهعنوان رئیسجمهور انتخاب شد!
5⃣ مرداد ۱۴۰۳: یک پزشک فعال در فتنۀ ز-ز-آ، معاون اجرایی دولت شد؛
6⃣ شهریور ۱۴۰۳: یک پزشک همراستا با سازمان بهداشت جهانی، وزیر بهداشت شد!
7⃣ شهریور ۱۴۰۳: وزیر علوم با طرح موضوع «شبه علم» که مورد تاکید WHO در ایام کرونا بود، به طب چند هزار ساله و افراد علمی منتقد پروتکلهای WHO حمله کرد؛
8⃣ شریفی زارچی، مدیر سابق مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت و طراح قرنطینههای کرونایی کشور که به دلیل مشارکت در فتنه از دانشگاه شریف اخراج شده بود، به دانشگاه بازگشت!
⭕️ حال بهنظر میرسد چه چیزی در پیش باشد؟ چه چیزی قرار است امضا شود؟ چه چیزی قرار است رخ دهد؟!
✍️ تمدننگار | شکوهیانراد
@SHRChannel
❌پورنوتوپیا صرفا با بناهایی با شمایل جنسی تعریف نمیشود. بلکه با انجام اعمال جنسی نامتعارف در بناهای نامتعارفتر که با پوششهایی نامتعارف شکل میگیرد نیز به منصهٔ ظهور میرسد.
‼️ این فاحشهٔ نر، در سارایووی بوسنی و هرزگوین که از قضا دین بسیاری از مردم آنجا اسلام و مسیحیت است، برای استحالهٔ دین و فرهنگ مردم به اسم انسانیت و آزادی، در مکان مقدسی همچون کلیسا و در پوشش مقدسی همچون چادر، به چنین اعمال شنیعی دست میزند!!
😒 به خالکوبی بازویش توجه کنید، فرم خوشنویسی قرآنی را هرچند بیمعنی، وام گرفته.
#پورنوتوپیا
#فحشازدگی
#استحاله
🏙معماری هجری
@MemariHejri_ir
⭕️ اجرای اسلام، شرط موفقیت
«امروز بنده به عنوان کسی که با آمار و ارقام و واقعیّات دستگاههای حکومتی از نزدیک آشناست، به شما مردم عزیز عرض میکنم: هرجا که ما با قاطعیّت، معرفت و روشنبینی، #احکام_اسلام را بر سر دست گرفتیم، دنبال آن حرکت کردیم و صادقانه خواستیم اسلام را پیاده کنیم، موفّق شدیم؛ اما هرجا ناکامی و ضعفی وجود دارد، بر اثر این است که ما در آن مورد، از اسلام و حکم اسلامی و ترتیب اسلامی غفلت کردهایم.»۸۰/۳/۱۴
✍ اگر به رهنمودهای این رهبر حکیم کامل عمل میکردیم، حالا بسیاری از مشکلات حل میشد؛ ای کاش برخی نظرات سیاستمداران دنیا پیرامون هوشیاری، کیاست و حکمت رهبری را میخواندند تا بدانند سخن ایشان چه گوهری است؛ ایشان موفقیت را در اجرای #احکام_اسلام میدانند اما برخی بزدلانه از ترس هیاهوی دشمن نسخه عقبنشینی و وادادگی میپیچند و آن را با رنگ و لعاب استدلالهای تو خالی تزیین میکنند. یکی از احکام مسلّم اسلامی حجاب است و حکومت اسلامی در این عرصه وظیفه سنگینی دارد.
حجاب در دانشگاههای عربستان اجباری اعلام شد.
🔹دانشگاههای عربستان روز یکشنبه ۱۸ آگوست ۲۰۲۴ اعلام کردند که در راستای حفظ همبستگی و هویت ملی، از ورود دانشجویان پسر و دختر به محوطه دانشگاه و کلاسهای درس و رویدادهای دانشگاه جز با «پوشش ملی عربستان سعودی» جلوگیری خواهد شد.
🔹بر اساس این اعلامیه، پوشیدن لباس ملی عربستان (عبا و پوشش سر) اجباری است / روزنامه عکاظ
🔻انقلابیهایی که استحاله شدند:
تحجر ما، یا تجدد آنها؟!
🖊مهدی جمشیدی
۱. برخی میگویند نباید «برچسب» زد و مقصودشان این است که از جمله نباید تعبیر «لیبرالهای مذهبی» را به کار برد. من تعبیر «لیبرالهای مذهبی» را از استاد مطهری آموختهام و میدانم که تحلیل جهان انسانی و اجتماعی، مبتنی بر «مفاهیم» است. ما با مفاهیم سخن میگوییم. این «مفاهیم» را نمیتوان با تعبیرِ منفیِ «برچسب»، کنار زد. این مفاهیم - یا به بیان منتقدان، برچسبها - اگر تطبیق بر مصداق دارند، خطا نیستند. نباید گفت مفهوم به کار نبرید، بلکه باید دلیل بر «انطباق مفهوم بر مصداق» طلبید. برخی به جای اینکه در مقام اثبات و ابطال «کیفیّت انطباق» باشند، بیدرنگ تعبیر برچسب را به کار میبرند تا «سنخبندی» نشوند و در «بیمکانی» و «بیموقعیّتی»، حس آرامش داشته باشند. میخواهند تولید گفتار کنند اما در «جا»یی قرار نداشته باشند و فقط بتوانند به دیگریهای ثابتشده و مستقر، حمله کنند. در این روش گفتگو، ما با حریفی مواجه خواهیم بود که سیّال و ژلهای است و در سایۀ ابهام و تاریکی نشسته است. ازاینرو، او میتواند به نقد ما بپردازد، ولی ما باید نظارهگر و منفعل باشیم؛ چون طرف مقابل، «تعیّن» و «استقرار»ی ندارد که بتوان آن را به چالش کشید. بههرحال، تردیدی در میان نیست که تبیینهای علوم انسانی، خواهناخواه، برآمده از مفهومسازیها هستند و اگر علوم انسانی با معرفت عامیانه، دو تفاوت داشته باشد، یکی از آنها، همین مفهومسازیهاست.
۲. من با بخشهای دگرگونشدۀ جریان انقلابی، گفتگو کردم و به نتیجه نرسیدم؛ چون مسأله، «سلیقه» نیست و به واقع، به «دو نظام فکریِ مختلف» تبدیل شدهایم. جریان انقلابی، دو لایه شده است و این یک واقعیّت است. هیچیک از دو طرف، همدیگر را قبول ندارند و برنمیتابند. این شکاف فکری، یک حقیقت است و قابل تقلیلدادن به سلیقه نیست. وضعی که پدید آمده بدین صورت است که پارهای از جریان انقلابی در طول دو دهۀ اخیر، به سوی فضای فکریِ اصلاحطلبی، گذار تدریجی داشته و هویّت جدیدی به دست آورده است. ازاینرو، ما اکنون در مواجهه با این بخش از جریان انقلابی، باید به همان اشکالها و مناقشههایی پاسخ بدهیم که جریان اصلاحطلبی از دهۀ هفتاد به این سو، مطرح کرده است. برایناساس، مشاهده میکنید که مناظرهها و مواجهههای این بخش استحالهشده از جریان انقلابی با جریان اصلاحطلبی، به تضارب و تقابل جدّی نمیانجامد و این دو در بسیاری از زمینهها، توافق فکری دارند. روشن است که جریان اصلاحطلبی، همچنان بر بنیانهای فکریِ آغازین خویش، وفادار است و تعدیل نشده، پس این بخش از نیروهای انقلابی هستند که به آنها نزدیک شدهاند.
۳. بزرگترین مسألهای که در دو سال اخیر، به گسست درونیِ فزاینده در جریان انقلابی انجامید، اغتشاش ۱۴۰۱ بود. درحالیکه بخش اصیلِ جریان انقلابی، این اغتشاش را یک توطئۀ بیرونی و طراحیشده قلمداد کرد که معطوف به سبک زندگی است و میخواهد از این طریق، جامعه را در برابر حاکمیّت قرار بدهد، اما جریان اصلاحطلبی که از مدّتها قبل، تحرّکات رسانهای و تخریبی خویش را آغاز کرده بود، ادّعا کرد که از لحاظ عملی، مواجهۀ نظام در قالب گشت ارشاد، علّت این اغتشاش بود؛ و از لحاظ نظری نیز، دیگر باید تکثّر هویّتی و ارزشی را در جامعه پذیرفت و دینداری را اصل و الگو تصوّر نکرد. برای جریان انقلابیِ اصیل، روشن بود که گشت ارشاد، یک بهانه و دستاویز است و نه علّت و ریشه، و مسأله این است که نیروهای تجدّدی، در پی لیبرالیسمِ فرهنگی هستند و منطق «نه به حجاب اجباری»، منطق مخالفت با نحوۀ برخورد و راهکار حل مسأله نیست، بلکه منطقی است که میخواهد با ذهنشوییِ رسانهای، دست تصرّف به سبک زندگی دراز کند. طبق آمار یکی از نهادهای فرهنگی، چهل درصد از کشف حجاب، پیش از واقعۀ ۱۴۰۱ بوده است. این یعنی یک «روند» در طول دهۀ نود در جریان بوده که ارتباطی هم با گشت ارشاد نداشته است. زمانی که گشت ارشاد بود، باز هم کشف حجاب بود و اینک هم هست. کشف حجاب، واکنش به گشت ارشاد نیست، بلکه یک «چالش تحمیلی» است؛ یعنی از بیرون، القا و تلقین میشود. در هر زمینهای میتوان با ارجاع به چند خطای موردی، واکنشی در حد کشف حجاب را مستند به آن کرد و گفت چون چنین کردیم، چنان شد. کسانی در درون جبهۀ انقلاب که کشف حجاب را حاصل گشت ارشاد میانگارند، تصوّری از واقعیّتهای جنگ شناختی و روایتی و رسانهای در دهۀ نود که مستقل از گشت ارشاد به جریان افتاد، ندارند و بیپروا، همان سخنِ جریان سکولار را تکرار میکند.
@mahdi_jamshidi60
♨️ نظارت بر محتوای اینترنت
🔹به نقل از نیویورک تایمز #انگلیس🇬🇧 در سال 2020 میلادی طرحی را معرفی کرد که به دولت اجازه تنظیم و #نظارت_بر_محتوای_اینترنت را میداد. این طرح بخشی از تلاش برای وادار کردن فیسبوک، یوتیوب و سایر ابرشرکتها برای کنترل بیشتر بر پلتفرمهای دیجیتالی خود بود. انگلیس همچنین مسئولیت جدیدی را در حوزه نظارت بر محتوا اینترنتی به سازمان تنظیمکننده مقررات رسانهای «آفکام» واگذار کرد و بر اساس آن آفکام این اختیار را دارد تا علیه شرکتهایی که برای مقابله با محتوای مضر، غیرقانونی، تروریستی و حاوی مطالب در سوءاستفاده از کودکان اقدامات کافی انجام ندادهاند، جریمههایی را صادر کند.
✍️ کشورهای غربی خودشان کاری می کنند و برای ما نسخه ای دیگر میپیچند.
آنها با وجود #شبکه_ملی_اطلاعات بر محتوای موجود در اینترنت نظارت میکنند تا از ترویج مفاهیم مضر، مخالف قانون کشور و... جلوگیری به عمل آورند و برای ما با کلیدواژههای موهومی مانند #آزادی این عمل را قبیح میشمارند. با اندک تاملی نسبت به این مسائل میتوان دلیل پافشاری رهبر حکیم انقلاب بر تشکیل و تکمیل شبکه ملی اطلاعات را متوجه شد.
#شبکه_ملی_اطلاعات
#محتوای_مخرب
🔰 طرفداران بیحجابی و برهنگیِ زنان خیانتکارند / زن، آدمساز است!
#زن_زندگی_آزادی
🔸 آنها که زنها را میخواهند ملعبه مردان و ملعبه جوانهای فاسد قرار بدهند، خیانتکارند. زنها نباید گول بخورند؛ زنها گمان نکنند که این #مقام_زن است که باید بزک کرده بیرون برود با سرِ باز و لخت! این مقام زن نیست؛ این عروسکبازی است نه زن.
زن باید شجاع باشد؛ زن باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت بکند. زن آدمساز است؛ زن مربی انسان است.
📚 امام خمینی (ره) | ۱۳ اسفند ۱۳۵۷
#صنعت_آدم_سازی
#حق_زنان