eitaa logo
فاتحان خیبر
946 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
5هزار ویدیو
8 فایل
#جهاد تبیین ،امروز به عنوان یک فریضه بر همه واجب است #خادم الشهدا
مشاهده در ایتا
دانلود
15.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا به این زامبی هایی که به این دختر نوجوان آمر به معروف هم رحم نمیکنند باید رحم کرد؟ از مراجع قانونی میخوایم جوری این آشغال رو ادب کنن تا مایه عبرت دیگر زامبی ها بشه. فدای غیرت و حیات بشم دخترم . بمیرم که ترسوندنت. آفرین به والدینت که چنین فرشته با مسئولیتی تربیت کردن که جور بعضی گردن کلفتهای پشت میزنشین رو میکشه. آفرین 👏. ⬅️به کانال فاتحان خیبر بپیوندید👇 @fatehanekheybar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ائتلافی که برای تجزیه ایران تشکیل شده بود، خودش تجزیه شد ⬅️به کانال فاتحان خیبر بپیوندید👇 @fatehanekheybar
🔷‌ خانم مجری مشهور در نماز عید فطر شرکت کردن و اونو توی پیجشون استوری کردند. 🔹‌ خانم زارعی با وجود اینکه میدونند الان مورد حمله و هجمه ی جماعت سلبریتی دوزاری قرار میگیرند اما بازم این کارو کردند، احسنت به این شجاعت. ➖➖➖➖ 🌍 ⬅️به کانال فاتحان خیبر بپیوندید👇 @fatehanekheybar
📺 برنامه زنده 👈🏼 موضوع: مناظره‌ای مهم برای تاملی در باب نظام اقتصادی ایران 📌مهمانان: 🔶دکتر مسعود درخشان؛ استاد تمام اقتصاد داشگاه علامه طباطبایی، دکتری اقتصاد مدرسه اقتصاد لندن، برنده دومین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی، طرفدار اقتصاد اسلامی 🔷دکتر موسی غنی نژاد؛ هیات علمی دانشگاه صنعت نفت، دکتری اقتصاد دانشگاه سوربن فرانسه، رییس مرکز تحقیقات اقتصادی روزنامه دنیای اقتصاد، طرفدار اقتصاد لیبرال ✅ امشب؛ دوشنبه 4 اردیبهشت 22:00 تکرار فردا 14:30 ⬅️به کانال فاتحان خیبر بپیوندید👇👇 @fatehanekheybar
11.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏡 زیست‌شهر‌نوین‌مولّد 🏡 ✅ ✅ آسیب‌شناسی نظام توزیع متناسب با نظام سرمایه‌داری این نظام توزیع قطعاً هیچ ارتباطی با جامعه مطلوبی که آئین اسلام ما رو به سمت اون رهنمون میکنه، نداره... ⬅️به کانال فاتحان خیبر بپیوندید👇👇 @fatehanekheybar
6.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 قربانی کردن نقش همسری ومادری مولود تمدن غرب است که بر زخم آسیب های سنت نشست 🔹 این همه دختر مجرد دهه شصت فدای همین فدا کردن نقش مادری و همسری به نقش اجتماعی زن شدند، هیچ کس هم از خودش نپرسید چرا باید ازدواج دختران به تحصیل و اشتغال گره بخورد، چرا باید دختران صبر کنند برای ازدواج که جای پایی در جامعه برای خود پیدا کنند؟؟ ❓ کدام یک زنان اثر گذار تمدنی ما منتظر ایفای نقش اجتماعی خود برای ازدواج بودند؟ حضرت زهرا، حضرت زینب؟ کدامشان؟ ⁉️ مگر ما می‌خواهیم چقدر در جامعه اثر گذار باشیم که اثرمان بیشتر از حضرت زینب باشد؟ پس چرا این بانو مادری و همسری را قربانی نقش سیاسی خود در عاشورا نکردند؟ چه خیانتی که به دختران شیعه به اسم تحصیل و اشتغال شد؟ 🔻خیلی از مادرانی که مهارت مدیریت زندگی مشترک را نداشته اند، به دنبال تربیت دخترانی برآمدند که حقوق بگیر و مستقل و تحصیل کرده و جایگاه اجتماعی دارد و اینگونه بود که بلای بدتری بر سر زن آمد ‌و مولود آن دختران مجرد تنها شد. 🔻اینجور که میبینم باید یه دوره ویژه روی اقتصاد اسلامی و اقتصاد زن مسلمان یادداشت بنویسم‌ تا هویت زن مسلمان فدای اقتصاد نشه. 🔻نمیشه با مدل اقتصاد غربی توقع داشت زن اسلامی فکر کنه و اسلامی عمل کنه‌ 🔻اقتصاد اسلامی کاملا در تضاد اقتصاد امانیست غربی است‌. هم ماهیتا، هم کارکرد و هم اجرا. اما دنیا فعلا بر اساس اقتصاد غرب داره میگرده، و زنان بین هویت اسلامی خودشان و کارکرد اقتصادی غربی سردرگم هستند و این خیلی تنش ها و شبهات ایجاد می‌کند. ✍️ ⬅️به کانال فاتحان خیبر بپیوندید👇👇 @fatehanekheybar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا داریوش همایون، وزیر اطلاعات پهلوی از مبارزه با جمهوری اسلامی ایران دست کشید؟ این صحبت‌های ۱۵ سال قبل همایون قابل تامل است. او معتقد است که دولت‌های بزرگ خواستار تجزیه ایران هستند. وقتی ایران تجزیه شود، کشور به دست مافیا میفتد. ⬅️به کانال فاتحان خیبر بپیوندید👇 @fatehanekheybar
7.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 این نابغه همه‌چیزدان، قرآن را اشرف علوم می‌دانست! 🔹️شیخ بهائی ⬅️به کانال فاتحان خیبر بپیوندید👇 @fatehanekheybar
را اگر خطرناک‌تر از بمب اتم بدانیم، متکی بر ، بارها بیشتر از هزاران کلاهک هسته‌ای توان بازداراندگی، دفاع و تهاجم دارد! به نقش عاشورا، اربعین و رمضان در تغییر موازنه به نفع فرد و جامعۀ اسلامیِ ما در مصاف کمی و کیفی با شیاطین انس و جن فکر کنید. ⬅️به کانال فاتحان خیبر بپیوندید👇 @fatehanekheybar
🔴شکست خوردن نقشه صهیونیست‎ها به قلم اکونومیست 🔹مجله «اکونومیست» انگلیس: اسرائیل امیدوار بود توافقنامه ابراهیم که در سال ۲۰۲۰، به طور رسمی روابط اسرائیل را با بحرین، مراکش، سودان و امارات عادی کرد، صنعت توریستش را متحول کند و هجوم اعراب را به این کشور به همراه داشته باشد، اما این اتفاق نیفتاده است. ⬅️به کانال فاتحان خیبر بپیوندید👇👇 @fatehanekheybar
درباره مناظره اقتصادی در جهان‌آرا ابوالفضل اقبالی مناظره یک ساحت علمی و نظری دارد که افراد با سطح سواد خود در آن قضاوت می‌شوند و یک ساحت رسانه‌ای دارد که رفتار و گفتار افراد در آن تعیین کننده است. در مناظره دیشب بلاشک دکتر موسی غنی‌نژاد پیروز رسانه‌ای مناظره بود و دکتر مسعود درخشان عملکرد بسیار بدی داشت. اما در صحبت‌های دکتر غنی‌نژاد چندتا نکته قابل مناقشه وجود داشت که عرض می‌کنم. سه محور مهم در صحبت‌های دیشب دکتر غنی‌نژاد وجود داشت که عبارتند از: ۱. چپ‌انگاریِ اقتصاد اسلامی دکتر غنی‌نژاد در ابتدای سخنان خود، علت‌العلل چالش‌های اقتصادی کشور را ابتنای اصول اقتصادیِ قانون اساسی کشور(به‌ویژه اصل ۴۳) بر رویکردهای مارکسیستی و چپ در اقتصاد دانست. ایشان در اینجا عامدانه و با هوشمندی برای مخاطب تلویزیونی یک ساده‌سازی در تقسیم‌بندی رویکردهای موجود در اقتصاد انجام می‌دهند. به این ترتیب که هرکس برای دولت(حاکمیت) شان مداخله در اقتصاد در نظر می‌گیرد تبار مارکسیستی دارد! و هرکس مخالف مداخله دولت در اقتصاد است تفکر لیبرالی دارد. و لذا براساس این دوگانه‌ی بسیط و نادقیق، اصل ۴۳ قانون اساسی کشور را سوسیالیستی دانسته و با یک تحریف تاریخی، تنظیم این اصول را به چپ‌های اول انقلاب نسبت می‌دهد و از جزوات حزب توده به عنوان رفرنس سخن خود استفاده می‌کند! چنین تقسیم‌بندی بسیط و تقلیل‌گرایانه از نظریه‌های اقتصادی توسط دکتر غنی‌نژاد صرفا کارکرد سیاسی و رسانه‌ای برای برچسب‌زدن به طرف مقابل دارد و فاقد مبنای علمی است. رویکردهای موجود در اقتصاد در نسبت به مقوله مداخله دولت‌ها، طیفی از نظریه‌های مارکسیستی، لیبرالیستی و اسلامی را شامل می‌شود که تفاوت‌های دقیقی با یکدیگر دارند و به این سادگی نمی‌توان آنها را یک کاسه کرد. ۲. علم‌انگاریِ(به‌معنای ساینس) اقتصادِ مدرن دکتر غنی‌نژاد اصرار داشت که به صحبت‌های دکتر درخشان برچسب ایدئولوژی و شعار بزند و سخنان خودش را علمی جلوه دهد. در حالیکه خود ایشان بهتر از هر کسی واقف هستند که اقتصاد، فلسفه‌ای است که گاهی امتداد ریاضیاتی نیز پیدا کرده است. همین نظریه اقتصاد بازار که ایشان از آن دفاع می‌کنند بیشتر از آنکه ماهیت علمی(scientific) داشته باشد، ایدئولوژی محض است و بنیان‌های فلسفی و الهیاتی دارد. تمام بحث‌های فون هایک درباره مفاهیمی چون آزادی، قانون، نظم و... ایدئولوژی است. حال اگر کسی چون پروفسور مسعود درخشان با آن سوابق علمی و تئوریک، از کسی چون امام خمینی(ره) نقل قول بیاورد متهم به شعرخوانی می‌شود، اما اگر دکتر غنی‌نژاد که خودشان مدت‌ها از مدافعان رویکردهای مارکسیستی در اقتصاد بودند، الان از لیبرال‌هایی چون فون هایک نقل قول بیاورد، می‌شود بحث اصولی و علمی! کسی هم نمی‌پرسد که اعتبار و مشروعیت گزاره «قانون نظم خودجوش است» با کدام محک علمی سنجیده شده است؟ ۳. جداانگاریِ قلمرو دین و اقتصاد دکتر غنی‌نژاد در پایان مناظره یک پرسش مشهور و فراگیر در فضای عمومی جامعه را از پرفسور درخشان مطرح می‌کنند که شما چرا در مباحث اقتصادی از امام خمینی(ره) یا مقام معظم رهبری رفرنس می‌آورید؟ ایشان بلاشک فقیه و دین‌شناس هستند اما چون تخصص اقتصادی ندارند، نظرشان در این عرصه قابل استناد نیست! حال سوال من از آقای غنی‌نژاد این است که شما چه درک و شناختی از دین دارید که براساس آن قلمرو اقتصاد را از قلمرو دین جدا کردید؟ این که همان شبهه رایج سکولاریسم در دهه 70 است که فقه و دین را محصور در ارتباط فردی ما با خدا می‌دانست و معتقد بود کار سیاست و اقتصاد و علم را باید به متخصصان خودش واگذار کرد و دین و روحانیت باید مشغول نماز و روزه مردم باشند! پس احکام اجتماعی و اقتصادی اسلام که اتفاقا حجم وسیع‌تری از احکام فردی را به خود اختصاص داده چه می‌شوند؟ حرمت ربا، قاعده نفی سبیل، انفاق، خمس و زکات، الگوی مصرف و... اینها ناظر به اقتصاد نیستند؟ جالب است که خود ایشان در ابتدای مناظره صراحتا می‌گویند در قانون اساسی ما ردپایی از اصول اقتصادی اسلام نیست! یعنی می‌دانند که در اسلام ابواب متعدد و اصول بسیاری ناظر به ساماندهی وضعیت اقتصادی جامعه داریم. خب پس اگر کسی دین‌شناس باشد به این امور نیز واقف است و نظراتش درباره اقتصاد مسموع است. ⬅️به کانال فاتحان خیبر بپیوندید👇👇 @fatehanekheybar
▪️چرا فقیه می‌تواند و باید در فهم و خط دهی اقتصاد نقش ایفا کند؟! دیروز آقای غنی نژاد به مضمون می‌گفت که لیبرالیسم یعنی: انسان، مطیع هیچ کس نباشد غیر از خدا و ولایت هیچ کس را نپذیرد، غیر از خدا. تعریف بدیع و بامزه‌ای از لیبرالیسم بود. ولی دست آخر که صحبت از دخالت فقیه در اقتصاد شد، این را نپذیرفت که فقیه در اقتصاد دخالت کند. وقت یار کشی از مسلمین یا اقناع خودمان به نام مسلمان که "ول انگاری" که معنای دقیقتر لیبرالیسم است تا "آزادی" را اینگونه معرفی می‌کنیم که گویا عین توحید است، ولی وقت عمل راضی نیستیم از آثار الهی تبعیت کنیم. این ول‌اندیشی لیبرالیسم خام، اگر چه درست است ولی هیچوقت چنین استنباط توحیدی از لیبرالیسم در میان بشر وجود نداشته است. مثل شعار اسلامی است که به آن عمل نشود! مگر نقش فقیه چه چیزی است جز کنکاش و پژوهش در آثار الهی؟ خود آقای غنی‌نژاد در اول بحث اشاره به این‌کرد که امام خمینی انقلاب اسلامی را از دست کمونیستها نجات داد چون "اسلام را میشناخت و اسلام مالکیت خصوصی را احترام میگذارد"، این درست جواب ردّ دخالت او در امر حکومت و اقتصاد و یا هر چیز دیگری است، که البته مجری برنامه هم از او خواست توضیح بدهد و توضیحی نداد. این "فقیه" نیست که در امور دخالت می‌کند، فقیه صرفا مسئول استنباط و انتقال درست مفاهیم الهی به بشر است و اگر بنا باشد هیچ بشری عبد و بندۀ دیگری نباشد، اقتصاد دان هم موظف است مفاهیم خود را از فیلتر فرامین الهی رد کند تا سایر ابناء بشر را موظف به رعایت مذاق خود نکند، تا این لیبرالیسم کاملا توحیدی را رعایت کرده باشد. طبعا سواد و علم خدا در قرآن و سیرۀ فرستادگانش که قابل انکار نیست. گویا پادشاه لخت است و متاسفانه این مفهوم بسیار ساده حتی در این سطح رهبری دانشگاهی مجال آموزش نیافته است که فقیه موجودی نیست که شریعت خلق می‌کند که اگر چنین باشد، وجودش باطل است. فقیه موجودی است که از وحی الهی با صداقت و علم، چارچوب و دستور خارج و اعلام می‌کند. این را وقتی "استاد دانشگاه" نداند و تطبیق ندهد، وای به حال مردم کف خیابان. 💬 سید احمد خوئی ⬅️به کانال فاتحان خیبر بپیوندید👇👇 @fatehanekheybar