دستنوشتههای یک مبلغه
▫️نشست آموزشی «هویت دخترانه»▫️ ویژه مربیان و مبلغین حوزههای علمیه خواهران در اعتکافهای دانشآموزی
انشاءالله به زودی فایل این نشست در اینجا بارگزاری خواهم کرد 🙏
01.mp3
42.16M
قسمت اول: مسائل هویتی دختران نوجوان
ارائه کننده: خانم اعظم شیری، پژوهشگر و کنشگر حوزه زن و خانواده
نشست تبلیغی آمادگی برای مربیان فرهنگی و مبلغان اعتکافهای دانشآموزی
به همت معاونت فرهنگی حوزههای علمیه خواهران، اداره کل شبکهسازی و راهبری فرهنگی_تبلیغی
#هویت_دخترانه
#حوزه_علمیه
#شبکه_مسائل
@fatemearabzadeh
03.mp3
50.59M
قسمت سوم: راههای انتقال مفهوم تفاوتهای جنسیتی با محوریت هویت دختران نوجوان
ارائه کننده: خانم لیلا عباسی، پژوهشگر و کنشگر حوزه زن و خانواده
نشست تبلیغی آمادگی برای مربیان فرهنگی و مبلغان اعتکافهای دانشآموزی
به همت معاونت فرهنگی حوزههای علمیه خواهران، اداره کل شبکهسازی و راهبری فرهنگی_تبلیغی
#هویت_دخترانه
#حوزه_علمیه
#قالبهای_ارائه
@fatemearabzadeh
02-۱(2).mp3
32M
قسمت دوم: سیر محتوایی هویت دخترانه
ارائه کننده: خانم عفت عربزاده، پژوهشگر و کنشگر حوزه زن و خانواده
نشست تبلیغی آمادگی برای مربیان فرهنگی و مبلغان اعتکافهای دانشآموزی
به همت معاونت فرهنگی حوزههای علمیه خواهران، اداره کل شبکهسازی و راهبری فرهنگی_تبلیغی
#هویت_دخترانه
#حوزه_علمیه
#اعتکاف_دانشآموزی
@fatemearabzadeh
بسمالله
استادی داشتیم میگفت صد سال دیگه رو تصور کنید، اون موقع خونهها چه شدن؟
خیابونها؟ آدمها؟ عزیزانتون؟
چه کسی از شما یاد میکنه؟
صد سال دیگه یعنی سال ۱۵۰۲ هجری شمسی
زمانی که حتی عزیزترینهای ما نیستند و کسی نیست خوبی و بدی ما رو یادش مونده باشه!
اصلا چند نفر از ما اسم پدر بزرگِ پدربزرگِ پدربزرگمون رو میدونیم؟
چه قدر به اسم ازش یاد میکنیم؟
تو این تصورها چه قدر دنیا سرد و نامرد میشه!
چه قدر بیروح و بیدرد میشه!
چه قدر خوبه باور به این که ابد در پیش داریم و الا چه قدر زندگی غم داشت!
به یاد همه درگذشتگان، همه اونهایی که به گردن ما حقی داشتن صلواتی بفرستیم و فاتحهای روانه کنیم.
بخونیم تا برامون بخونن.🌱
#دلنوشته
#یاد_مرگ
#ابد_در_پیش_داریم
@fatemearabzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه قدر از این فیلم متاثر شدم.
چه کارهایی که به خاطر «قلة عددنا» رها کردیم!
حال آنکه شاید ما مامور به آغازش بودیم و بقیه راه را دیگران طی میکردند.
خدایا من را ببخش به خاطر همه حساب و کتابهای دنیاییام!
#شعبان
#مناجات_شعبانیه
#انتخابات
@fatemearabzadeh
بسمه تعالی
🟡 نگرشها و کنشهای اجتماعی - سیاسی بانوان محجبه شهر تهران
مقدمه🔻
🔸دینداری در جامعه ایران چهرههای متعدد دارد و یکی از این چهرههای جدی مسئله پوشش زنان است که در تاریخ معاصر ایران فراز و فرودهایی را تجربه کرده است؛ بیشترین تغییرات در دوره پنجاهساله پیش از انقلاب صورت گرفت و البته پس از انقلاب نیز همچون سایر پدیدههای متغیر فرهنگی، متأثر از عوامل موافق و مخالف بوده است.
🔸در نیمه سال 1401 و با زمینهچینیهای پیشینی، حجاب زنان در مرکز یک آشوب اجتماعی قرار گرفت که ضرورت توجه را دوچندان ساخت. بر همین اساس مرکز مطالعات فرهنگی تیام وابسته به پژوهشکده کاربردی تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع)، یک پیمایش سهگانه را تعریف نمود که هر یک متصدی سنجش وضعیت یک گروه از زنان یعنی زنان مکشفه، زنان کمحجاب و نهایتاً زنان باحجاب گردید.
🔸با لطف ربوبی و پس از اجرای دو پیمایش نخست در انتهای سال 1401 و نیمه سال 1402 اینک در پایان یک سال کاری و در انتهای سال 1402 کار پیمایش سوم هم به اتمام رسیده که نتایج آن در شُرف آمادهسازی و عرضه است.
ابعاد پژوهش🔻
🔸در پیمایش اخیر یکی از اهداف، خوشهبندی(گونهشناسی) بانوان محجبه است. معمولاً بررسی نگرشها و کنشهای مذهبی، فرهنگی - اجتماعی و سیاسی بهشکل گسسته انجام میشود درحالیکه گونههای مختلف در تقاطع این عوامل متنوع شکل میگیرد. تصور غالب، طیف گرایشها و کنشهای مذهبی را بهشکل کلیشهای روی گرایشها و کنشهای فرهنگی - اجتماعی و نیز سیاسی تطبیق میدهد غافل از آنکه تنوعات بسیاری در این میانه وجود دارد. سنجش وضعیت دینداری در ایران علاوه بر سنجش نسبت افراد با فرهنگ و تمدن غربی نیازمند سنجش نسبت ایشان با اسلام سیاسی و به طور خاص مناسبت آنان با طیفهای متنوع سیاسی موجود پس از شکلگیری نظام جمهوری اسلامی است. ازاینرو در پرسشنامه اخیر با لحاظ مقطع زمانی انجام پرسشنامه و نزدیکی به انتخابات مجلس شورای اسلامی، بخشی از سؤالات ناظر به این رویداد و نیز رویدادهای برجسته دیگر سیاسی تنظیم گردید.
🔸با توجه به فرصت انتخابات مجلس شورای اسلامی، بر آن شدیم که بخش اول دادههای جمعیتشناختی، نگرشها و رفتارهای سیاسی را بهسرعت در اختیار علاقهمندان و تحلیلگران قرار دهیم. امید است که در تحلیل و کنش کنشگران در صحنه انتخابات مؤثر افتد. البته باید در نظر داشت که نتایج باید در پیوستگی با نگرشها و رفتارهای فرهنگی- اجتماعی و نیز نگرشهای مذهبی و در نسبت با مسئله بنیادین دینداری جامعه ایرانی و خوشهبندی دینداران مورد ملاحظه و مطالعه قرار گیرد. از این رو خوشهبندی بانوان محجبه، تنها پس از نشر دادههای مرتبط با نگرشها و کنشهای فرهنگی- اجتماعی و نیز نگرشها و کنشهای مذهبی، امکانپذیر است.
روش و جامعه آماری 🔻
🔸این تحقیق به دنبال بررسی نگرشها و رفتارهای اجتماعی ـ سیاسی بانوان باحجاب شهر تهران است. روش انجام این پژوهش پیمایش است. جامعه آماری آن، بانوان باحجاب بالای 18 سال مناطق 22 گانه شهر تهران و حجم نمونه آماری، 1200 نفر از آنانکه بهصورت خوشهای و تصادفی انتخاب شدهاند. بانوان محجبه در این پژوهش افرادی هستند که پوشش سر و گردن را بهصورت کامل دارند؛ اعم از این که نوع پوشش بدن آنها با چادر یا مانتو باشد. همچنین ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه است. این پرسشنامۀ محققساخته با جمعبندی نظرات اساتید حوزه و دانشگاه و همچنین فعالان اجتماعی از بانوان و آقایان تهیه و تنظیم شده است. به منظور اعتبارسنجی پرسشنامه، پیشآزمون با تعداد نمونه 60 تایی از جامعه آماری صورت گرفته و مبتنی بر نتایج پیشآزمون پرسشنامه نهایی شده است. میانگین پایایی سؤالات پرسشنامه مبتنی بر آزمون آلفای کرونباخ 0/79 است.
سوالات پژوهش🔻
🔸 این پژوهش به دنبال بررسی تفکیکی سؤالات زیر است:
◽️دلایل انتخاب حجاب توسط بانوان باحجاب چیست؟
◽️نگرش بانوان باحجاب در مورد بانوان کشف حجاب کرده چگونه است؟
◽️نگرش بانوان باحجاب در مورد حجابشان و بانوان باحجاب دیگر چیست؟
◽️میزان تقیدات شرعی بانوان باحجاب به نوع حجابشان چه میزان است؟
◽️سبک زندگی مدرن چه میزان در زیست بانوان محجبه بروز و ظهور دارد؟
◽️خط فکری فمینیسم چه میزان در دیدگاه بانوان باحجاب وجود دارد؟
◽️نظر بانوان باحجاب در مورد مسئولین نظام جمهوری اسلامی چیست؟
◽️دیدگاه بانوان باحجاب درباره روحانیت در جامعه امروز چیست؟
◽️نظر بانوان باحجاب درباره ریشه مشکلات کشور چیست؟
◽️میزان و نوع مشارکت بانوان باحجاب در انتخابات مجلس سال 1402 چگونه است؟
◽️نوع رفتارهای انتخاباتی بانوان باحجاب در دوره های قبل چگونه است؟
برای مشاهده نتایج پیمایش کلیک کنید.
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
مرکز مطالعات فرهنگی تیام
Tiyaam.ir
https://eitaa.com/tiyaam_cs
چه قدر رایگیری الکترونیک سریع و خوب بود
حیف انگشتامون سفید میمونه😅
باشد به یادگار، اسفند ۱۴۰۲
@fatemearabzadeh
پیام یکی از دوستان خوش ذوق و اهل جهاد تبیین!
ممنون میشم برای جوانان اطرافتون ارسال بفرمایید.
این یک برنامه برای رایگیری جمعهای خصوصی و محدود هست. مثل انتخابات مجتمع مسکونی یا انتخابات دانشجویی و ...
و از همه مهمتر بر بستر اینترنت که به هیچ وجه قابل اعتماد و اجرا برای انتخابات ملی نیست.
#رسانه_باشیم
#انتخابات
#جشن_ملی
#انتخاب_حق_من_است
@fatemearabzadeh
34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یک جواب ساده، روان و بسیار منطقی
برای آنهایی که نگران قیمت دلار هستند و هر وضعیتی را بهتر از وضع موجود میدانند.
@fatemearabzadeh
6.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این فیلم رو با دقت ببینید.
بعضیها به این کنشگری افتخار میکنند اما من به عنوان یک زن از این خانم خجالت کشیدم.
که مجبور شده اینطور جلوی این به ظاهر مردان بیغیرت بایستد و حرفهای آنها را تحمل کند.
ٱف بر مسئولی که اینطور کرامت و حرمت یک زن رو با مماشات به تاراج میگذارد.
این جایگاهیست که برخی برای زن متصورند، زنی شجاع و صبور و مقاوم. اما نقش حاکمیت در این عرصه چیست و دقیقا کجای این میدان ایستاده؟
#نه_به_سند_۲۰۳۰
#حیا
#غیرت
#عفاف
@fatemearabzadeh
نسبت پر مشارکتترین استانها در انتخابات با کمترین آسیبها در چهارشنبه سوری قابل توجه است. بنده درست فردای انتخابات رفتم یاسوج،جایی که بالاترین درصد انتخابات رو داشت!
به یکی از مسئولینش گفتم چهطور این درصد مشارکت رو داشتید
خندید و گفت از بس اینجا همه فامیلها پشت هم هستن و چون تقریبا از هر خاندانی یکی نماینده بوده ...
حرفش تو ذوق زننده بود
اما با آمار چهارشنبه سوری یک چیز عمیقتر دستم اومد .
حقیقتا خانواده بزرگترین عامل رفتار درست و کنترل شده هست.
شما ببینید تهران با کمترین درصد مشارکت بیشترین مجروح رو داشته.
درست مکانی که خانواده و پیوندهای خانوادگی، یا بهجهت سبک زندگی یا به جهت مهاجر پذیر بودن، در متزلزلترین حالت ممکن قرار دارد.
از هر طرف که به فرهنگ، سیاست، اقتصاد و ... نگاه میکنیم رکن اصلی و کانون خیر و صلاح، چیزی جز خانواده و خانواده گرایی نیست!
و این آمار سادهترین تحلیل در فهم تلاش دشمن برای زدن خانواده است.
#چهارشنبه_سوری
#انتخابات
#خانواده
#نه_به_سند۲۰۳۰
@fatemearabzadeh