eitaa logo
هیأت خواهران فاطمیون تهران
2.1هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
6.8هزار ویدیو
92 فایل
هیئت خواهران فاطمیون ارتباط @fatemiioon ✅دفترشعر#گهر @daftaresher110 ✅کلیپهای کوتاه @cilip_f ✅آرشیو صوت @arshivesout ✅خانواده و تربیت @kanevadevtarbiat اخبار @fatemiioonakhbar صفحه آپارات https://www.aparat.com/fatemiioon135 فروشگاه @f_fatemiioon
مشاهده در ایتا
دانلود
پروفایل دهه فجر 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 https://eitaa.com/fatemiioon135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💌💌مهم ترین عاملی که به یک زوج جوان آرامش و زندگی پایدار می بخشد... استاد رحیم پور ازغدی اَلاُنسُ فی ثَلاثٍ: فِی الزَّوجَةِ المُوافِقَةِ وَالوَلَدِ البارِّ وَالصِّديقِ المُصافی؛ انس (و آرامش) در سه چیز است: در زن موافق، فرزند خوش رفتار و دوست باصفا اونایی که اینا رو دارن بفرستن برای انسشون https://eitaa.com/fatemiioon135
علیه السلام فردا پنجشنبه ساعت ۱۵ نشانی: قم تشریف بیارید اول با هم جشن بگیریم. شروع پخش زنده ساعت ۱۵:۳۰ در کانال زیر👇👇 https://eitaa.com/fatemiioon135 ویژه بانوان
9.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کجایید؟؟ بدو بدو بیایید 🏃🏃🏃🏃 به همه یه چیزایی میخواد برسه🌺🌺🌺 یه نفر منتظر ماست...😭😭😭 https://eitaa.com/fatemiioon135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اول روز اوّل رجب روز شريفی است و در آن چند عمل است: ✅اوّل: روزه گرفتن روايت شده كه حضرت نوح عليه السلام در اين روز بكشتی سوار شد و امر فرمود كسانی را كه با او بودند روزه بدارند و هر كه اين رُوز را روزه بدارد آتش جهنّم یكسال راه از او دور شود. ✅دوّم: غسل كند سوم: زيارت امام حسين عليه السلام كند شيخ روايت كرده از بشير دَهّان از امام جعفر صادق عليه السلام كه فرمود هر كه زيارت كند حسين بن علیّ عليه السلام را در روز اوّل رجب بيامرزد خداوند عالَم او را البته ✅چهارم: بخواند دعای طويلی كه سيّد در اقبال نقل فرموده ✅پنجم: شروع كند به نماز سلمان رضی الله عنه بدين طريق كه ده ركعت نماز گذارد و بعد از هر دو ركعت سلام دهد و در هر ركعت يك مرتبه حمد و سه مرتبه سوره توحيد و سه مرتبه قُلْ یا اَيُّهَا الْكافِرُونَ بخواند و بعد از هر سلام دست‌ها را بلند كند و بگويد: لا اِلـهَ اِلاَّ اللهُ، وَحْدَهُ لا شَريكَ لَهُ، لَهُ الْمُلْكُ وَلَهُ الْحَمْدُ، يُحْيي وَيُميتُ، وَهُوَ حَيٌّ لا يَمُوتُ، بِيَدِهِ الْخَيْرُ، وَهُوَ عَلي كُلِّشَيْء قَديرٌ، پس بگويد: اَللَّـهُمَّ لا مانِعَ لِما اَعْطَيْتَ، وَلا مُعْطِيَ لِما مَنَعْتَ، وَلا يَنْفَعُ ذَاالْجَدِّ مِنْكَ الْجَدُّ. پس دست‌ها را بر روی خود كشد. در روز نيمه ماه نيز اين نماز را به همين كيفيّت بخواند لكن عوض اين دعا بعد از عَلي كُلِّشَيْء قَديرٌ بگويد: اِلهاً واحِداً اَحَداً فَرْداً صَمَداً، لَمْ يَتَّخِذْ صاحِبَةً وَلا وَلَداً. ✅و در روز آخر ماه نيز چنين كند لكن بعد از عَلي كُلِّشَيْء قَديرٌ بگويد: وَصَلَّي اللهُ عَلي مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ وَلا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللهِ الْعَلِيِّ الْعَظيمِ. پس دستها را بر روي خود بكشد و حاجت خود را بطلبد و از فوائد اين نماز نبايد غفلت نمود كه آن بسيار است وبدانكه از براي حضرت سلمان نيز نماز ديگری است. در روز اوّل اين ماه ده ركعت در هر ركعت حمد يک مرتبه و توحيد سه مرتبه با فضيلت بسيار كه مجملش آمرزش گناهان و محفوظ بودن از فتنه قبر و عذاب روز قيامت و رفتن جُذام و بَرَص و ذات الجنب از خواننده آن است و سيّد نيز براي اين روز چهار ركعت نماز نقل كرده هر كه خواهد به اقبال مراجعه كند و در اين روز سنه (57) پنجاه و هفت بقولي ولادت حضرت باقر(عليه السلام) واقع شده و لكن مختار داعي در سوم صفر است و در روز دوّم اين ماه بقولي ولادت با سعادت حضرت امام عليّ نقي(عليه السلام) است سنه 212 و شهادت آن حضرت در سوم سنه (254) دويست و پنجاه و چهار در سُرَّ مَنْ رَأي واقع شده، روز دهم: بقول ابن عيّاش ولادت حضرت امام محمّد تقی(عليه السلام) واقع شده. https://eitaa.com/fatemiioon135
بخش اول مفطرات ۱. خوردن و آشامیدن. ۲. جماع (آمیزش جنسی). ۳. استمنا (خود ارضایی جنسی) . ۴. دروغ بستن به خدا و پیامبران و معصومین (علیهماالسلام) (بنا بر احتیاط واجب). ۵. رساندن غبار غلیظ به حلق (بنا بر احتیاط واجب). ۶. فرو بردن تمام سر در آب (بنا بر احتیاط واجب). ۷. باقی ماندن بر جنابت و حیض و نفاس تا اذان صبح. ۸. اماله (تنقیه) کردن با مایعات. ۹. قی کردن عمدی. توجه به کارهایی که روزه را باطل می کند »مفطرات روزه « می‌گویند. ۱. خوردن و آشامیدن ۱. اگر روزه دار عمداً و آگاهانه چیزی بخورد یا بیاشامد روزه‌ی او باطل می‌شود، خواه آن چیز از خوراکی‌ها و آشامیدنی‌های معمول باشد و خواه از چیزهای غیر خوراکی مانند کاغذ یا پارچه و امثال آن، و خواه زیاد باشد یا کم، مانند قطره‌های بسیار کوچک آب یا خرده‌ی کوچکی از نان. ۲. اگر روزه‌دار چیزی را که لای دندان مانده است عمداً فرو ببرد، روزه‌اش باطل می‌شود، اما اگر علم به وجود باقیمانده‌ی غذا در لای دندان‌ها و یا علم به رسیدن آن به حلق نداشته و یا فرو رفتن آن عمدی و با التفات نبوده روزه باطل نمی‌شود. ۳. خوردن و آشامیدن از روی سهو و فراموشی روزه را باطل نمی‌کند و تفاوتی هم بین اقسام روزه از واجب و مستحب نیست. ۴. فرو بردن آب دهان روزه را باطل نمی‌کند. ۵. احتیاط واجب آن است که روزه دار از استعمال آمپول‌های مقوّی یا مغذّی، یا آمپول‌هایی که به رگ تزریق می‌شود و نیز انواع سِرُم‌ها خودداری کند، ولی تزریق آمپول در عضله یا برای بی حس کردن و نیز دارو گذاشتن در زخم‌ها و جراحت‌ها اشکال ندارد. ۶. احتیاط واجب آن است که روزه‌دار از مواد مخدری که از راه بینی یا زیر زبان جذب می‌شود خودداری کند. ۷. اگر موقعی که مشغول خوردن غذا است بفهمد صبح شده، باید لقمه را از دهان بیرون بیاورد، و اگر عمداً آن را فرو ببرد روزه اش باطل است. (وظیفه‌ی کسی که عمداً روزه را باطل کرده است بعداً گفته خواهد شد). ۸. فرو بردن اخلاط سر و سینه تا به فضای دهان نرسیده روزه را باطل نمی‌کند، اما اگر داخل فضای دهان شود احتیاط واجب آن است که آن را فرو نبرد. ۹. هرگاه خوردن قرصدر حال روزه برای درمان فشار خون ضروری باشد اشکال ندارد، ولی با خوردن آن، روزه باطل می‌شود. (بر استفاده از قرص جهت درمان، عنوان خوردن صدق می‌کند). ۱۰. خونی که از لثه بیرون می‌آید تا آن را فرو نبرده است روزه باطل نمی‌شود و چنانچه در آب دهان مستهلک شود (و از بین برود) محکوم به طهارت است و بلعیدن آن اشکال ندارد و مبطل روزه نخواهد بود، و همچنین در صورت شک در همراه بودن آب دهان با خون، فرو بردن آن اشکال ندارد و به صحت روزه ضرر نخواهد زد. توجه به صرف بیرون آمدن خون از دهان، روزه باطل نمی شود، ولی واجب است از رسیدن آن به حلق جلوگیری کند. ۲. جماع (آمیزش جنسی) ۱. آمیزش جنسی روزه را باطل می‌کند، هر چند منی بیرون نیاید. ۲. اگر فراموشکند که روزه است و آمیزش جنسی کند، روزه‌ی او باطل نمی‌شود، ولی هر لحظه که یادش آمد باید فوراً از حال آمیزش خارج شود و گرنه روزه‌اش باطل است. ۳. استمنا (خودارضایی جنسی) ۱. اگر روزه دار عمداً کاری کند که منی از او بیرون بیاید روزه‌اش باطل می شود. ۲. محتلم شدن در روز (خروج منی در حال خواب) روزه را باطل نمی‌کند، و هرگاه روزه‌دار بداند که اگر در روز بخوابد محتلم می‌شود، لازم نیست از خواب خود جلوگیری کند. ۳. اگر روزه دار در حال بیرون آمدن منی از خواب بیدار شود واجب نیست از آن جلوگیری کند. ۴. دروغ بستن به خدا و پیامبران و معصومین (علیهم‌السلام) ۱. دروغ بستن به خدا و پیامبران و معصومین (علیهم‌السلام) بنابر احتیاط (واجب) موجب باطل شدن روزه می‌شود، هر چند بعداً توبه کند و بگوید که دروغ بسته است. ۲. نقل روایاتی که در کتب آمده است و انسان نمی داند که دروغ باشد، اشکال ندارد، هر چند احتیاط (مستحب) آن است که آن‌ها را با نسبت به آن کتاب نقل کند (مثلاً بگوید: در فلان کتاب چنان نوشته شده است که پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود...) . ۵. رساندن غبار غلیظ به حلق ۱. روزه‌دار بنابر احتیاط واجب باید غبار غلیظ را، مانند غباری که از جارو کردن زمین خاکی بر می‌خیزد فرو ندهد، ولی صرف داخل شدن غبار در دهان و بینی بدون این که به حلق برسد روزه را باطل نمی‌کند، همچنین دود سیگار و دیگر دخانیات بنابر احتیاط واجب روزه را باطل می‌کند. ۲. هرگاه روزه دار مبتلا به تنگی نفس شدید، ماده یی را به کار ببرد که از هوای فشرده همراه با دارویی هر چند به صورت گاز یا پودر تشکیل شده و وارد حلق می‌شود روزه اشکال ندارد. رساله‌ی آموزشی امام خامنه‌ای حفظه‌الله ادامه دارد👇👇👇 https://eitaa.com/fatemiioon135
بخش دوم ۶. فرو بردن سر در آب ۱. اگر روزه‌دار عمداً تمام سر را در آب فرو ببرد، بنابر احتیاط واجب روزه‌اش باطل است و باید روزه‌ی آن روز را قضا کند. ۲. در حکم مسأله‌ی قبل فرقی نیست میان این که در هنگام فرو بردن سر در آب، بدن او نیز در آب باشد یا این که بدن او در بیرون باشد و فقط سر را در آب فرو ببرد. ۳. اگر نصف سر را در آب فرو ببرد و سپس بیرون بیاورد و نصف دیگر سر را در آب فرو کند روزه‌اش باطل نمی‌شود. ۴. اگر تمام سر زیر آب برود ولی مقداری از موها بیرون بماند روزه باطل می‌شود. ۵. اگر شک کند که تمام سر زیر آب رفته یا نه، روزه‌اش صحیح است. ۶. اگر روزه‌دار بی اختیار در آب بیفتد و تمام سر او را آب بگیرد روزه اشباطل نمی‌شود، ولی باید فوراً سر را از زیر آب خارج کند، همچنین اگر فراموش کند که روزه است و سر در آب فرو ببرد روزه‌ی او باطل نمی‌شود، ولی هرگاه یادش آمد باید فوراً سر را بیرون بیاورد. ۷. کسی که با پوشیدن لباسم خصوص(مانند لباس غواصی) بدون این که بدنش خیس شود در آب فرو رود، اگر لباس به سر او چسبیده باشد، صحت روزه‌اش محل اشکال است و بنابر احتیاط واجب قضای آن لازم است. ۸. آب ریختن روی سر توسط ظرف و مانند آن به صحت روزه ضرر نمی‌رساند. ۷. باقی ماندن بر جنابت و حیض و نفاس تا اذان صبح ۱. کسی که در شب ماه رمضان دچار جنابت است باید تا پیشاز اذان صبح غسل کند و اگر عمداً تا آن هنگام غسل نکند روزه‌اش باطل است. این حکم در مورد روزه‌ی قضای ماه رمضان نیز جاری است. توجه اگر در شب ماه رمضان جنب شود و بدون تعمد تا اذان صبح غسل نکند، مثل این که در خواب جنب شود و خواب او تا بعد از اذان صبح ادامه یابد روزه‌اش صحیح است. باطل شدن روزه به خاطر بقای بر جنابت، مخصوص روزه‌ی ماه رمضان و قضای آن است و در روزه‌های دیگر به خصوص روزه‌ی مستحبی موجب بطلان نمی‌شود. ۲. اگر جنب در روزه ی ماه رمضان غسل جنابت را در شب تا طلوع فجر فراموش کند و با حالت جنابت صبح نماید روزه‌اش باطل است و احتیاط (واجب) این است که قضای روزه‌ی ماه رمضان هم در این حکم به آن ملحق شود، ولی در سایر روزه‌ها، روزه بر اثر آن باطل نمی‌شود. ۳. اگر شخصی در حال جنابت چند روز روزه بگیرد و نداند که طهارت از جنابت شرط صحت روزه است، روزه‌هایی که در این چند روز گرفته باطل است و باید آنها را قضا نماید. ۴. اگر شخصی در ماه مبارک رمضان با آب نجس غسل کند و بعد از چند روز متوجه شود که آن آب نجس بوده است، روزه‌های او محکوم به صحت است. ۵. کسی که در شب ماه رمضان وظیفه دارد غسل کند، اگر به دلیل تنگی وقت یا مضر بودن آب و امثال آن نتواند غسل کند، باید تیمم بدل از غسل به جا آورد. توجه کسی که وظیفه‌ی او تیمم است جایز است عمداً خود را در شب‌های ماه مبارک رمضان جنب کند به شرط این که بعد از جنب شدن، وقت کافی برای تیمم داشته باشد. هرگاه کسی قبل از اذان صبح، غسل جنابت و یا تیمم بدل از آن را انجام دهد روزه‌ی او صحیح است، هر چند بعد از اذان صبح بدون اختیار از او منی خارج شود. ۶. اگر در حال روزه در خواب جنب شود روزه باطل نمی‌شود، بنابراین اگر قبل از اذان صبح یا بعد از آن بخوابد و در خواب جنب شده و بعد از اذان بیدار شود، جنابت به روزه‌ی آن روز او ضرر نمی‌زند. بلی واجب است که برای نماز غسل کند و می‌تواند غسل را تا وقت نماز به تأخیر بیندازد. توجه اگر روزه‌دار در روز ماه رمضان و سایر ایام که روزه است در حال خواب جنب شده، پس از بیدار شدن واجب نیست فوراً غسل کند. ۷. کسی که در بیداری جنب شده یا پس از جنب شدن در حال خواب، بیدار شده و می‌داند که اگر به خواب رود، تا پیش از اذان صبح برای غسل بیدار نخواهد شد، جایز نیست قبل از غسل کردن بخوابد، و اگر خوابید و پیش از اذان، غسل نکرد روزه‌اش باطل است، ولی اگر احتمال می‌دهد که پیش از اذان صبح برای غسل بیدار خواهد شد و تصمیم بر غسل داشته باشد ولی بیدار نشود روزه‌اش صحیح است، ولی اگر دوباره خوابید و تا صبح بیدار نشد باید قضای آن روز را به جا آورد. توجه هرگاه در شب ماه رمضان قبل از فجر شک کند که محتلم شده یا نه، ولی به شک خود اعتنا نکند و دوباره بخوابد و بعد از اذان صبح بیدار شود و متوجه گردد که قبل از طلوع فجر محتلم شده است، چنانچه بعد از بیداری اول، اثری از احتلام در خود مشاهده نکند بلکه فقط احتمال آن را بدهد و چیزی بر او کشف نشود و تا بعد از اذان بخوابد روزه‌اش صحیح است، هر چند بعد از آن معلوم شود که احتلام او مربوط به قبل از اذان صبح است، همچنین اگر قبل از اذان صبح متوجه احتلام خود نشود و دوباره بخوابد و بعد از اذان صبح بیدار شود و متوجه گردد که قبل از اذان صبح محتلم شده است روزه‌اش صحیح است. رساله‌ی آموزشی امام خامنه‌ای حفظه‌الله ادامه دارد👇👇👇 https://eitaa.com/fatemiioon135