eitaa logo
این الفاطمیون
205 دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
2.1هزار ویدیو
153 فایل
ارتباط با ما : #پیشنهادات و انتقادات و #نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 👇👇👇 : @mdzaer
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰نڪات ڪلیدے از قرآن ڪریم 💠سورہ احقاف  🔶نوید بہ ڪسانے ڪہ در دیندارے ڪم نمی‌آورند َ(سوره احقاف. آیات ۱۳ و ۱۴) بی‌تردید ڪسانے ڪہ گفتند: پروردگار ما اللہ است، سپس [در میدان عمل بر این حقیقت] استقامت ورزیدند، نہ بیمے بر آنان است و نہ اندوهگین می‌شوند؛ اینان اهل بهشت‌اند ڪہ بہ پاداش اعمال شایسته‌اے ڪہ هموارہ انجام می‌دادند، در آن جاودانه‌اند. در این فراز قرآن ڪریم بہ ڪسانے ڪہ گفتند: «رَبُّنَا اللَّهُ» و بعد «استقامت ورزیدند» سہ وعدہ ویژہ دادہ است: «لَا خَوْفٌ» و «لَا هُمْ یحَْزَنُونَ» و نیز «أُوْلَئڪَ أَصْحَابُ الجَْنَّةِ خَالِدِینَ فِیهَا» منظور از گفتن«رَبُّنَا اللَّهُ» اقرار و شهادت بہ انحصار ربوبیت در خداے سبحان است و مراد از آن پایدارے و استقامت این است ڪہ آن‌ها از آنچہ بہ حقانیتش شهادت می‌دهند و باور دارند؛ منحرف نمی‌شوند و رفتارے بر خلاف آن و بر خلاف لوازم آن نمی‌ڪنند. قرآن براے رسیدن بہ این درجہ از آرامش روحے، دو شرط را مطرح ڪردہ است: ایمان و استقامت بر آن. استقامت بر ایمان بہ این است ڪہ انسان مراقب باشد عملش ادعایش را تڪذیب نڪند. بر اساس روایات این صبر و استقامت در سہ حوزہ باید رعایت شود: تحمل سختے عبادت، استقامت در برابر فشار گناهان و صبر در ناملایمات و مصائب و چون خوف همیشہ در جایے پیدا می‌شود ڪہ احتمال خطرے در پیش باشد و اندوہ وقتے بہ دل می‌آید ڪہ خطرے واقع شدہ باشد؛ بنابراین نفے خوف و حزن از این عدہ بہ این معناست ڪہ ایشان هیچ خطر و عقابے نہ در پیش رو دارند ڪہ از آن بترسند و نہ در پشت سر داشته‌اند ڪہ از آن اندوهناڪ باشند؛ گذشتہ آن‌ها عبادت بود و بندگے خدا و آینده‌شان هم لطف و پاداش خداست پس براے این گروہ ڪہ باور ڪردند و بر باور خود پا فشردند و با عمل، ادعاے خود را بہ امضاء رساندند جز امنیت و دل آرامے نیست نہ از گذشتہ و نہ نسبت بہ آیندہ. در جملہ پایانے با وعده‌اے حق آن‌ها را ڪسانے معرفے می‌ڪند ڪہ در بهشت موعود، جاودان خواهند ماند. 💠سورہ حجرات 🔶زینت واقعے خریدنے نیست َ(سوره حجرات، آیه۷) خداوند ایمان را محبوب شما و آن را مایہ زینت دل‌هایتان قرار داد و در مقابل، ڪارے ڪرد ڪہ شما نسبت بہ ڪفر و فسق و گناہ، نفرت داشتہ باشید. میل بہ زیبایے انسان را وامے دارد تا خود را با انواع و اقسام وسایل تزیینے بیاراید و زیبا ڪند. اما این خواست طبیعے هم بہ مانند سایر در خواست‌هاے غریزے، هم پاسخ صادق دارد و هم پاسخ ڪاذب. قرآن ڪریم وسایل تزیینے عالم را بہ سہ دستہ تقسیم می‌ڪند. در این تقسیم بندے ستارگان را زینت آسمان، آنچہ روے زمین است زینت زمین و در این آیہ «ایمان» را زینت انسان معرفے ڪردہ است. این سخن هرگز بہ معناے نادیدہ گرفتن بهداشت و زیبایے تن نیست؛ اگر جان بہ ایمان مزین شد همان ایمان، انسان را وامے دارد ڪہ بہ ظاهر خود توجہ ڪردہ و بهداشت و زیبایے را آن گونہ ڪہ شایستہ یڪ فرد مؤمن است رعایت ڪند. آنچہ در زیبایے ظاهر بین مؤمن و غیر مؤمن فرق می‌گذارد این است ڪہ مؤمن، زینت حقیقے خود را می‌شناسد و بہ دنبال آن است و در زیبایے ظاهر هم تا جایے پیش می‌رود ڪہ دین و ایمان بہ او اجازہ می‌دهند بنابراین او هرگز براے حرام زینت نمی‌ڪند و بہ زیبایے خود چوب حراج نمی‌زند. 🔶آیه‌اے مهم دربارہ بدگمانے، تجسس و غیبت (سوره حجرات، آیه۱۲) اے اهل ایمان! از بسیارے از گمان‌ها در حقّ مردم‌ بپرهیزید؛ زیرا برخے از گمان‌ها گناہ است و در امورے ڪہ مردم پنهان ماندنش را خواهانند تفحص و پی‌جویے نڪنید و از یڪدیگر غیبت ننمایید. آیا یڪے از شما دوست دارد ڪہ گوشت برادر مرده‌اش را بخورد؟ بی‌تردید از این ڪار نفرت دارید و از خدا پروا ڪنید ڪہ خدا بسیار توبه‌پذیر و مهربان است. منظور از «الظَّنِّ» اولے، گمان‌هاے بد است ڪہ چون نسبت بہ گمان‌هاے خوب در میان مردم بیشتر است لذا از آن تعبیر بہ ڪثیر شدہ و گر نہ حسن ظن یا همان گمان خیر، نہ تنها ممنوع نیست بلڪہ بہ آن توصیہ هم شدہ است. گمان‌هاے بد، برخے مطابق با واقعند و برخے مخالف آن. آنچہ بےتردید گناہ است آن گمان‌هایے هستند ڪہ مخالف با واقع باشند لذا فرمود: «إِنَّ بَعْضَ الظَّنّ‌ِ إِثْمٌ». وجود همین دستہ از گمان‌هاے حرام در بین گمان‌هاے بد ڪافے است حڪم بہ پرهیز از تمام آن‌ها بشود. بنابراین آیہ شریفہ مؤمنین را از هرگونہ گمان بد (خواہ موافق با واقع باشد؛ خواہ مخالف) بر حذر می‌دارد «تجسس» بہ معنے جستجوگرے است ڪہ معمولاً در امور نامطلوب بہ ڪار می‌رود و عاملے است براے ڪشف اسرار و رازهاے نهانے مردم. از آنجا ڪہ اسلام می‌خواهد مردم در زندگے خصوصے خود از هر نظر در امنیت باشند بنابراین هرگز اجازہ نمی‌دهد ڪہ رازهاے خصوصے آن‌ها فاش شود. 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 🌎eitaa.com/fatemiyoon18 -ir ایتا 🌎sapp.ir/fatemiyoon18. org سروش 📡حداقل برای یک نفر ☝️ارسال کنید
#امام_صادق عليه السلام: همانا خداوند به بنده، به خاطر محبّت زياد او به فرزندش، رحم مى كند إنَّ اللّهَ لَيَرحَمُ العَبدَ لِشِدَّةِ حُبِّهِ لِوَلَدِهِ الكافی ج 6 ص 50 🆔 @fatemiyoon18
💚 در جوشن کبیر یک عبارتی هست که میگوییم" یا " معناش خیلی جالبه: یک وقتی یک کسی تورو میبخشه اما یادش نمیره که فلان خطا رو کردی و میشه یک جوری نگات میکنه که تو میفهمی هنوز یادش نرفته یه جورایی انگار که سابقه بدت رو مدام به یادت میاره. ولی یک وقتی،یه کسی تورو میبخشه و یه طوری فراموش می کنه انگار نه انگار که تو خطایی رو مرتکب شدی،اصلا هم به روت نمیاره. به این نوع بخشش میگن صَفح. و خدای ما اینگونست... از صمیم قلب می گوییم یا کٓریمٓ الصَّفْح 🌍 eitaa.com/fatemiyoon18 _ir ایتا 🌍 sapp.ir/fatemiyoon18 .org سروش 📡حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید
🔰نڪات ڪلیدے از قرآن ڪریم در سومین و آخرین دستور ڪہ در حقیقت معلول و نتیجہ دو برنامہ قبل است می‌فرماید: هیچ‌ڪدام از شما غیبت دیگرے را نڪند و براے آنڪہ قبح و زشتے این عمل را ڪاملاً مجسم ڪند پردہ از راز آن گشودہ و حقیقت باطنے آن را بیان ڪردہ است ڪہ همانا خوردن گوشت مردار است. 🔵دو نڪتہ ۱. از آنجا ڪہ گمان بد بردن معمولاً یڪ امر غیر ارادے است بنابراین نهے در آیہ نهے از ترتیب آثار است، یعنے هرگاہ گمان بدے نسبت بہ مسلمانے در ذهن شما پیدا شد، در عمل ڪوچڪ‌ترین اعتنایے بہ آن نڪنید، طرز رفتار خود را دگرگون نسازید و مناسبات خود را با طرف تغییر ندهید، بنا بر این آنچہ گناہ است ترتیب اثر دادن بہ گمان بد می‌باشد. ۲. نهے همراہ با بیان واقعیت گناہ ڪہ نمونہ آن در این آیہ در خصوص غیبت آمدہ، براے بازدارندگے بیشتر است و این مانند آن است ڪہ پدرے دلسوز براے اینڪہ فرزندش بہ بخارے داغ دست نزند او را چنین نهے ڪند: «دست بہ بخارے نزن! می‌خواهے بسوزے؟!» ڪہ این نهے همراہ با بیان اثر آن ڪار، بہ طور قطع از اثر بازدارندگے بیشترے برخوردار خواهد بود. 💠سورہ قاف 🔶روزے ڪہ پرده‌ها ڪنار رود (سوره ق، ۲۲) [بہ او می‌گویند:] تو از این روز بزرگ غافل بودے، پس ما پردہ غفلت را از دیده‌ات ڪنار زدیم در نتیجہ دیده‌ات امروز بسیار تیزبین است. این آیہ از خطابات روز قیامت است ڪہ در آن خطاب ڪنندہ خدا و مخاطب تنها ڪسانی‌اند ڪہ معاد را انڪار ڪردند و دین را نپذیرفتند. سہ تعبیر در آیہ وجود دارد ڪہ از اهمیت بالایے برخور دارند. یڪ از آن‌ها «غفلت» است. غفلت وقتے وجود پیدا می‌ڪند ڪہ میان چیزے در محدودہ درڪ ما باشد و ما از بودنش غافل باشیم. تعبیر دیگر «غطاء؛ پرده» است و این تعبیر نشان می‌دهد چیزهایے موجود بودہ اما پردہ آویختہ مانع می‌شدہ ڪہ آن‌ها دیدہ شوند. تعبیر سوم تعبیر بہ «حدت؛ تیزبینی» است و این نشان می‌دهد ڪہ اگر در گذشتہ هم مانند امروز چشم تیزبینے داشت می‌توانست تمام این‌ها را همان روز ببیند. حقایقے ڪہ در قیامت رخ خواهد داد (حداقل بخشے از آن) هم اڪنون موجود است و قابل مشاهدہ ؛ زیرا فرمود تو از این‌ها غافل بودے یعنے بود و تو ندیدے و امروز ڪہ پرده‌ها ڪنار رفتہ و دیده‌ات بینا شدہ می‌توانے تمام آنچہ بود را ببینے 🔵نڪته‌هاے نهفتہ در آیہ ۱. قیامت صحنہ ایست ڪہ انسان واقعیت‌هاے همین دنیا را بہ عیان می‌بیند؛ همان واقعیت‌هایے ڪہ خود و دیگران با ڪارهاے خوب و بد ساختند و از خود بر گذاشتند. ۲. آنچہ ڪہ مانع دید انسان است و نمی‌گذارد باطن اعمال و واقعیت‌هاے زندگے را ببیند پردہ ایست ضخیم ڪہ خود با تار و پود گناہ و معصیت بہ هم بافت و بر دیدہ انداخت. اگر گفتیم ڪہ خود بافت و خود آن را در مقابل دیدگانش آویخت بہ دلیل تعبیر آیہ است ڪہ فرمود «عنڪَ غطاءڪَ» و نیز آیاتے ڪہ گناہ را موجب ڪورے دل و دیدہ معرفے می‌ڪنند. ۳. حقایقے ڪہ در قیامت رخ خواهد داد (حداقل بخشے از آن) هم اڪنون موجود است و قابل مشاهدہ ؛ زیرا فرمود تو از این‌ها غافل بودے یعنے بود و تو ندیدے و امروز ڪہ پرده‌ها ڪنار رفتہ و دیده‌ات بینا شدہ می‌توانے تمام آنچہ بود را ببینے. 💠سورہ ذاريات 🔶متقین، نیازمندان را سهیم در مال خود می‌دانند (سوره ذاریات آیات ۱۵،۱۶،۱۷،۱۸،۱۹) بی‌تردید پرهیزڪاران در بهشت‌ها و چشمہ سارهایند. آنچہ را پروردگارشان بہ آنان عطا ڪردہ دریافت می‌ڪنند زیرا ڪہ آنان پیش از این هموارہ نیڪوڪار بودند. آنان اندڪے از شب را می‌خوابیدند [و بیشتر آن را بہ عبادت و بندگے می‌گذراندند] و سحرگاهان از خدا درخواست آمرزش می‌ڪردند و در اموالشان حقّے براے سائل تهی‌دست و محروم از معیشت بود. این آیات از سري آیاتے است ڪہ بہ توصیف متقین و پرهیزگاران پرداختہ و اوصافے از آنان را مایہ الگو گیرے و تبعیت دیگر مؤمنان می‌شود را بیان می‌ڪند. نڪته‌اے ڪہ بہ نظر در این آیات نیاز بہ توجہ بیشتر دارد قسمت پایانے آن است ڪہ می‌فرماید متقین بخش معینے از اموال خود را بہ نیازمندان تقدیم می‌ڪنند. شاید گمان شود ڪہ مراد از این اموال مشخص همان واجبات مالے مانند خمس و زڪات است؛ هر چند برخے چنین تفسیر ڪرده‌اند اما از آنجا ڪہ این سورہ مڪے است و دستور آن واجبات مالے در مدینہ نازل شد پس این تفسیر نمی‌تواند درست باشد و حق آن است ڪہ بگوییم همان‌گونہ ڪہ برخے گفته‌اند، منظور از این حقے ڪہ در اموال متقین هست و ایشان بہ نیازمندان می‌دهند اموالے بہ غیر از خمس و زڪات و واجباتے از این دست است. پس یڪے از صفات متقین این شد جداے از واجبات مالے مشهور مانند خمس و زڪات با اهداء بخشے از اموال خود بہ نیازمندان از آن‌ها دستگیرے می‌ڪنند. 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 🌎eitaa.com/fatemiyoon18 -ir ایتا 🌎sapp.ir/fatemiyoon18 .org سروش
دعای افطار بِسْمِ اللهِ اَللَّـهُمَّ لَكَ صُمْنا وَ عَلي رِزْقِكَ اَفْطَرْنا فَتَقَبَّلْ مِنّا اِنَّكَ اَنْتَ السَّميعُ الْعَليمُ 📚 مفاتیح الجنان روزه همه شما خوبان قبول باشه @fatemiyoon18
👺👿👿👹 😞😞 بعضی از افراد توهمی نموده و گفته اند: اگر انسان گناهی انجام دهد، آثار آن گناه در نفس باقی است؛ حتی اگر توبه کامل هم نماید و خدا او را بخشیده باشد باز هم آن آثار از بین رفتنی نیست!! این بسیار اشتباه و مخالف آیات و روایات است. در معتبر داریم که التائب من الذنب کمن لا ذنب له . توبه کننده از گناه مانند کسی است که هیچ گناهی نکرده باشد. نکته ها از گفته ها/جلد سوم/ ص 206 کن💜💛💚❤️💙 😍 🌍 eitaa.com/fatemiyoon18 _ir ایتا 🌍 sapp.ir/fatemiyoon18 .org سروش 📡حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید
❁﷽❁ #سلام_علے_الحسین_ع🌹🍃 حتے بہ عشق جاذبہ‌‌ے یڪ نگاهتان میگردد آفتاب جهان،دور ماهتان آقاے من سلام! دوباره منم همان آشفتہ‌اے ڪہ آمده‌ام در پناهتان #ڪربلا❤️ #یاسیدالشهدا🍃🌸 🆔 @fatemiyoon18
دعای روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان 🌙 🔺خدایـا در این ماه کارهایم را از سختی به آسانی برگردان 🙏 🆔 @fatemiyoon18
🌟 غنیمت دانستن روزهای آخر 🔺️ رهبر انقلاب: پروردگارا! شبهای ماه رمضان سپری شد، روزهای ماه رمضان درنوردیده شد و ما نمیدانیم که در این روزها و شبهائی که گذشت، چه مقدار توانستیم ظرف وجود خودمان را از رحمت تو، از عنایت تو لبریز کنیم: «إن لَم تَکُن رَضِیتَ مِنّا فَالآنَ فَارضِ مِنّا»؛ پروردگارا! اگر تا این لحظه ما نتوانسته‌ایم رضایت و خشنودی تو را کسب کنیم، درخواست و تمنا میکنیم که در همین لحظه رضایت خودت را شامل حال ما بفرما. ۱۳۸۹/۰۶/۱۴ 🌷 #مواعظ_رمضانی 🆔 @fatemiyoon18
13.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 که در زیر گنبد آن صخره ای است که بر آن قرار گرفت و به رفت این تصویر برای اولین بار پخش میشود و تا به حال هیچ عکس ویا فیلمی گرفته نشده است. 🌍 eitaa.com/fatemiyoon18 _ir ایتا 🌍 sapp.ir/fatemiyoon18 .org سروش 📡حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید
🌹 🔻 استاد نجم الدين طبسي تعريف مي‌کرد كه روزي با يك وهابي بحثم شد. بعد از چند دقيقه... 🔸 از من پرسيد: شما شيعه هستيد يا سني؟ 🔹 گفتم: سني 🔸 گفت: ايراني و سني؟ 🔹 گفتم: بله 🔸 براي اينكه اطمينان كند گفت: بگو خلفاي بعد از پيغمبر كيا هستند؟ 🔹 گفتم: سيدنا ابوبكر صديق 🔸 گفت: احسنت. بعدش؟ 🔹 گفتم: سيدنا عمر. 🔸 گفت: احسنت. بعدش؟ 🔹 گفتم: سيدنا علي 🔸 گفت: پس عثمان چي شد؟ 🔹 گفتم: عثمان را مردم از خلع كردند 🔸 گفت: به مردم ربط دارد كه خليفه را كنند؟ 🔹 گفتم: به مردم ربط دارد كه كنند؟ 🔸 گفت: تو هستي! .................................. 🌍 eitaa.com/fatemiyoon18 _ir ایتا 🌍 sapp.ir/fatemiyoon18 .org سروش 📡حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید
🌹 عجیب خواندن در زمان و خوردن ♦️عن أَبِي يَحْيَى الصَّنْعَانِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ:مَا مِنْ مُؤْمِنٍ صَامَ فَقَرَأَ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقِدْرِ عِنْدَ سَحُورِهِ وَ عِنْدَ إِفْطَارِهِ إِلَّا كَانَ فِيمَا بَيْنَهُمَا كَالْمُتَشَحِّطِ بِدَمِهِ فِي سَبِيلِ اللَّهِ. ♦️حضرت صادق علیه السلام فرمود: هیچ مؤمن روزه داری نیست که در هنگام خوردن سحری و افطارش سوره قدر را بخواند،مگرآنکه بین این دو زمان ثواب کسی را خواهد داشت که در راه خدا در خون خود غلتیده است. 📚بحارالأنوار، ج97، ص344 به نقل از اقبال الأعمال 🌍 eitaa.com/fatemiyoon18 _ir ایتا 🌍 sapp.ir/fatemiyoon18 .org سروش 📡حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید