شهیدان محله فرحزاد
حجت الاسلام روحانی فرد محمد لآلی، مرتضی لآلی ، ابراهیم فرحزادی، محسن فرحزادی ،ابراهیم لآلی، حسین لآلی، محمد مهدی فرحزادی، مصطفی محب افضلی، سید علی حسینی، حجةالاسلام مجتبی فرحزادی، محمد فرحزادی، حسین فرحزادی، حسین فرحزادی، حسین فرحزادی، مصطفی فلاحی، عباس رمضانی، رضا فرحزادی ، مجتبی فرامرزی، محمود عباسیان، قاسم فرحزادی، عباس لآلی، محمد جهانی، ۵ شهید گمنام
هدیه به روح شهدا صلوات💐
@fatholfotooh
هدایت شده از کانال متن روضه
-1512694013_-312861422.mp3
2.34M
|⇦•با یاد روزهای اسارت...
#روضه و توسل به راوی دشت کربلا امام سجاد علیه السلام اجرا شده به نفس حاج حسن خلج •✾•
●━━━━━━───────
⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻
امام سجاد علیهالسلام به وقت افطار آنقدر گریه میکردند که جلوی لباسشان، خیس از اشک میشد و مکرّر میفرمودند:پدرم را با لب تشنه کشتند...قُتِلَ اِبْنُ رَسُولِ اَللَّهِ عَطْشَاناً
📕مثیرالاحزان،ابن نما حلی، ج١ ص١١۵.
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج
🆔 @babolharam_net
🖥 www.babolharam.net
#شنبه ها
#معرفی_کتاب
امالاسرا (خاطرات خانم بهجت افراز)
کتاب، خاطراتی از دوران مبارزات نهضت اسلامی شش فصل دارد؛ فصل اول به مسائل مختلف زندگی وی مانند خانواده، چگونگی تحصيل در مكتبخانه تا اخذ ديپلم از دانشسرای تربيت معلم شيراز و اشتغال به تدريس در مدارس پرداخته است و تا سال ۱۳۴۶ را دربرمیگيرد.
فصل دوم به دو بخش با عناوین «انتقال به تهران» و «مدرسه رفاه و مدارس دولتی» تقسيم شده است و به اقامت در تهران و تدريس خانم افراز و خواهرانش در مدرسه رفاه میپردازد.
فصل سوم هم شامل بخش محدودی از خاطرات درباره چگونگی فعاليت خواهرانش در سازمان مجاهدين خلق است.
در فصل چهارم، خاطرات او از رخدادهای انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ و مراسم استقبال از امام و پيروزی انقلاب اسلامی در بهمن آن سال میپردازد. مديريت او در مجتمع آموزشی زينب(س) و فعاليت او در سفارت جمهوری اسلامی ايران در هند مباحث دیگری از این فصل است.
فصل پنجم فعاليت او در جمعيت هلالاحمر و تأسيس اداره امور اسرا و مفقودان را دربرمیگیرد .
فصل ششم به چگونگی ارتباط با اسرای ايرانی در عراق پرداخته است.
@fatholfotooh
فتح الفتوح لحظه های یاد شهدا در راه شهدا
#یکشنبه ها #جهادبانفس #چهل_حدیث #حدیث_ششم #فصل_سوم تاثیر حظ های دنیایی در قلب و مفاسد آن 🍃🍃🍃🍃 👈نف
#یکشنبه ها
#چهل_حدیث
#جهادبانفس
#حدیث_ششم
#فصل_چهارم
🍃🍃🍃🍃
هرکسی برحسب حال و مقام خودش ، کمال را تشخیص میدهد.
اهل دنیا ، کمال را در لذایذ دیدند و مدام حریص میشوند.
👈
کسی که صبح را شام کند و دنیا بزرگترین هم او باشد، خداوند فقر را بین دو چشمش قرار دهد و کسی که صبح را شام کند و آخرت بزرگترین هم او باشد، خداوند غِنی را در قلب او قرار دهد.
🦋کسی که توجه قلبش به آخرت باشد دنیا و کارهای سخت در نظرش حقیر و آسان میشود و به هیچ یک از سختی و خوشی آن اعتنا نمیکند و احتیاجات او کم میشود. به جایی میرسد که بیاحتیاج میشود.
امورش جمع میگردد و تنظیم در کارش پیدا میشود
هرچه به این عالم به نظر عظمت و محبت نگاه کنی و قلبت علاقمند به آن شود به همان اندازه:
مراتب محبت احتیاجاتت زیاد میشود.
فقر در باطن و ظاهر تو نمایان میشود و امورت در هم میگردد،
قلبت متزلزل و غمناک و خائف میشود
کارهایت بر وفق دلخواه انجام نمیشود
آرزو و حرص روزافزون میشود
غم و حسرت بر او چیره میگردد
یاس و حیرت در دلش جایگزین میگردد.
📣 پس ای عزیز اکنون که علاقه و محبت دنیا را متذکر شدی و دانستی که انسان را این محبت به هلاکت میرساند و ایمان انسان را از دست او میگیرد و دنیا و آخرت انسان را در هم و آشفته میکند 👈👈کمر همت بزن و هر قدر میتوانی دلبستگی را از این دنیا کم کنی و ریشه محبت را سست از خدای تعالی توفیق به خاک تو را کمک کند و از این رنج و محنت خلاصی دهد و دل تو را مانوس به دار کرامت خود کند.
شادی روح امام خمینی رحمة الله علیه صلوات 💐
@fatholfotooh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاروان تعزیه #زن_زندگی_شهادت
وارد خیابان های تهران میشوند
📌 امروز شنبه ۲۱ و فردا یکشنبه۲۲مرداد
میدان حضرت ولیعصر (عج)
📌دوشنبه۲۳ و سه شنبه ۲۴مرداد
پارک دانشجو جنب مترو
📌چهارشنبه۲۵ و پنجشنبه۲۶ مرداد
امام زاده صالح
💔زینب مباد بشکند ایـن دفعہ هم دِلت
ما را #مدافعانِ_حجابِ تو آفریده اند
#پا_به_پای_زینب_میمانیم
#کار_فرهنگی_تمیز
#دختران_انقلاب
🏴تصویری از حضور پیرغلام اهل بیت شهید حاج غلامعباس عباسی در مراسم عزاداری محرم الحرام سال ۱۴۰۲ 🌷
خوشا به سعادتت که شهادت را از ارباب گرفتی
این شهید پاسدار بازنشسته سپاه و اصالتا برای شهرستان خرامه در ۷۵کیلومتری شیراز هست.
🌷حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ یعنی همین نزدیکی ها ، ایران موفقیتهایی داشته که دشمن عصبانی شده و خواسته مام ملت را تلخ مند و در هیاهو محو شود
📣اما ای دشمن خصم بدان،
ملت ما بصیرت دارد و افق نگاهش بیت المقدس است🇮🇷
@fatholfotooh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اگر مجروح شدید ، دستتون قطع شد ، پاهاتون قطع شد ، سر و صدا نکنید ، فقط خیلی آروم و آهسته مهدی رو صدا بزنید ، خدا رو صدا بزنید 😭
در جنگ ترکیبی هم در هر مجروحیت و شهادت، فرماندهمان مهدی موعود را صدا بزنیم
💠یا صاحب الزمان
💠الغوث الامان
@fatholfotooh
هدایت شده از راويان نور، سربازان ظهور
4_5789750317419596086.mp3
22.63M
#تاریخ_تطبیقی
#جلسه_صدویازدهم
#جلسه_صدویازدهم
#استاد_طائب
عنوان: مروری بر خیانتهای منافقان و یهودیان علیه اسلام
هدایت شده از راويان نور، سربازان ظهور
#تاریخ_تطبیقی
#جلسه_صدویازدهم
#قسمت_صدویازدهم
#استاد_طائب
در دوران منتهی به سال۲۶۰، که سال شروع غیبت صغری است. دوران پیچیدهای از لحاظ، روایات و اشخاص و اتفاقاتی که می افتد. ما باید اینها را به طور کامل بررسی کنیم تا به خط نفوذ دست پیدا کنیم.
بنده از بعضی دوستان خواسته بودم در مورد بعضی افراد،که اینها اسامی مشترک ولی عقاید کاملا متفاوتی داشتن تحقیق کنند. من جمله این افراد " احمد بن حسین" است.
یکی از اینها استاد صدوق، ودیگری شاگرد سید مرتضی یا سید رضی است.
یکی امامی صد در صد و دیگری ناصبی صد در صد
مرحوم صدوق در روایتی در مورد او می فرماید: انصب الناس. یعنی، من از او ناصبی تر ندیدم.
در جای دیگر می فرماید: من اینقدر در او شدت و نصب می دیدم؛ که وقتی صلوات می فرستاد، بعدش" و ال " را نمی گفت.
از این بیان شیخ صدوق متوجه می شویم، که صلواتهای ایران حتی در دوران حاکمیت اهل سنت" ال " داشته یعنی ایرانی حاضر نبوده،" ال " را از صلوات بیندازه. بعدها که خطوط جدا شد" ال" ازش افتاد. والا ایران در زمان اهل سنت ،ال را می گفته.
که مرحوم صدوق در توصیف ناصبی بودن این آدم می گوید: با وجودیکه در ایران " ال" گفته می شده، ولی این حاضر نبوده بگه.
آن وقت از همین آدم ناصبی، یه روایتی نقل می کند: که او علی(علیه السلام) را همتای پیامبر( صلی الله) معرفی می کند.
یعنی خدای متعال کسی را بخواهد جهنم ببرد. اگر نور را هم ببیند به دردش نمی خورد.
در مورد روایات دوتا نگاه هست. یکی اینکه، بخواهیم محتوی را قبول کنیم. نگاه دیگه، اینکه نمی خواهیم این مطلب را از روایت قبول کنیم، ولی می توانیم بفهمیم این مطلب آن موقع مطرح بوده.
حالا اینکه مطرح بوده، چرا مطرح شده، ریشه اش کجاست؟ چرا قبل آن مطرح نبوده؟ اینها ما را به یک سلسله حقایق می رساند.
بر می گردیم به ادامه بحث جلسه قبل
در روایت مطرح شده از شیخ صدوق، در مورد احمد بن اسحاق و آل یعقوب. اینها که خدمت امام رسیده بودند.
حضرت می فرماید: " ولما حال اخبرنی من الصدیق و الفاروق اصل ما طوعا و کرها"
وقتی حضرت پرسید: بگو ببینم، این بنده خدا، از روی رغبت و طاعت اسلام آورده است یا از روی فشار و سختی و اجبار؟
که اگر بگویی "طوعا" بود، از تو می پرسد، که نفاق یعنی چی؟
وقتی با میل و رغبت آمد و قبول کرد پس نفاق یعنی چه؟ اگر بگویی " کرها" بود، در آن موقع پیامبر قدرتی نداشت که بخواهد فشار بیاورد. هرکسی می آمد مسلمان میشد تازه کتک می خورد. اسلام در مکه مساوی بود با کتک اما اسلام در مدینه مساوی بود با گرفتن سهمیه زکات و اینها...
لذا قرآن می فرماید: لایستوی من انفق من بعد فتح و اتت اولیک اعظم درجه من الذین انفقو بعد و قاتلو...
یعنی اینهایی که قبل از پیروزی اسلام آمدند درجاتشان بالاتر است. چرا؟ چون هم باید کتک می خوردند هم پول می دادند.
درسته که بعد از پیروزی اسلام، مسلمانان وارد فاز جنگ شدند. ولی بعد از این جنگها مثلا بدر و احد، مسلمانان غنایم می بردند. در جنگ خندق که غنایم کمتری بردند، بعضی ها کم آوردند.
بعد حضرت می فرماید: "لما لم تقل له"
چرا در پاسخش نگفتی: " بل استما طمعا و ذلک بان هما کانا یجالسان لیهود و یستغفرونهم، عما کانوا یجدون فی التورات فی سایر الکتب المتقدمة الناطقة بالملایم من حال الی حال من قسوة محمد(ص) (اکمال الدین صدوق ص ۴۶۲)
اینها با یهود نشست و برخاست داشتند.
♦️در میان بحث، یه نکته رو یاداور شویم. ما در اوایل بحث تاریخ گفتیم، هیچ پیامبر اولی العزمی در منطقه ای که غافل از عصر ظهور باشه، ظهور نکرده. یعنی، هر پیامبر اولی العزمی که آمده، در منطقه ای آمده، که مردم انتظار ظهور در آنجا می کشیدند.مثلا حضرت آدم، خودش منتظر خودش بود تا خدا توبه اش رو قبول کنه.حتی خانمش منتظر قبولی توبه او بود.بعد از او نوح، که بعد از ۹۰۰۰ سال امد و منتظر بودند.
بعد ایشون حضرت ابراهیم، که نمرود به دنبال کشتن ایشون بود تا می رسه به حضرت موسی که بنی اسراییل منتظرش بودند. بعد ایشان حضرت عیسی است. که خود حضرت عیسی می فرماید: شما که می دانید من رسول خدا هستم چرا اذیتم می کنید؟
در مورد پیامبر هم که مطالب رو می دونید. قبلا گفتیم.
که منتظر حضرت محمد (ص)بودند.
در ادامه، بحث، حضرت می فرماید: " کانا یجالسان" ، حضرت هر دو را خطاب قرار می دهد، که اینها مجالست دارند با یهود.چرا؟ چون اینها همه چی رو می دونند، اینها صاحب کتاب "ملاحم"هستند.
یهود احساس می کرداگر مردم را با خودشان همراه سازند، قدرت به خودشون برمی گرده. لذا دنبال این بودند که نطفه را به خودشان انتقال دهند.
لذا آن خانم یهودی که سر راه عبدالله سبز می شه.این فاحشه نبوده. می خواسته نطفه به یهود منتقل بشه.
هدایت شده از راويان نور، سربازان ظهور
که نتوانست چون ایشون آمنه رو گرفته بود و نطفه بسته شده بود.
لذا اینها می نشستند و می پرسیدند از خصلت حضرت محمد و عاقبت یهود.
ولی تا آنها این روایات رو می شنیدند. می گفتند این دروغ است( یعنی ادعای ظهور حضرت محمد)
سوال؟ چطور با وجود این مباحث در تورات، حضرت را انکار می کردند؟
یهود در مبارزه اش با پیامبر، با حقی که می دانست با حضرت مبارزه می کرد.هیچکس به حقانیت اسلام بیشتر از خاخام ها اطلاع نداشت. آنها تورات را خوب می دانند و می دانند حضرت موسی تمام تلاش شان این بوده که زمینه را برای پیامبر مهیا کنند. قرآن می فرماید :"یعلمون الحق و هم یجهدون"
علامه طباطبایی عرض می کنند: این تورات آن تورات نیست.
یهودی ها، در ترجمه تورات، کلمات را از مواضعش تحریف می کنند. یعنی چه؟
مثلا: "علی کلمه الله" است می آمدند می گفت نه این یوشع است، که در اینجا نوشته، علی نیست.
تحریف عن مواضعه یعنی؛ مصداق را جا به جا کنی.نه عبارات را.
مثلا هر کجا " الذین امنوا " با پیوست کار خوب آمده، مرادش اهل بیت(علی) است. اما در خیلی از تفاسیر به این معنا اشاره نشده.. خود همین قضیه نیز تحریف است.
در مورد انجیل هم همین است
علامه در ادامه می فرمایند، این انجیل ۶۰ سال بعد از مسیح نوشته شده. حال انکه خود پیامبر با همین انجیل با اینها محاجه می کرده.
لذا به همین جهت که این بنده خدا که داره با اینها نشست و برخاست می کند. او اهل اطلاع است ولی در اطلاعات توراتی اش می اید این را اضافه می کند.
و می گوید:" الا عن غیر انه کاذب فی دعوا انهم نبی" ولی در اینکه ادعا می کند. من پیغمبرم، دروغگو است پیغمبر نیست. بخت النحس، دارد.
ایشون می فرماید، وقتی این اطلاعات را گرفته بودند " محمد(امدند) فصاعدات علی شهادت ان لا اله اله الله( کمکش کردند بر این شهادت) و باهاش بیعت کردند، ولی این به طمع این امده بود که حاکم شود) اینها از اینکه به حکومت جزیی برسند، مایوس شدند.
پس صورتشان را پوشاندند، رفتند بالای تنگه، با تعدادی از منافقین که بکشند...
که حضرت در اینجا به ماجرای عقبه اشاره دارد.
در واقع ماجرای عقبه دو بعد دارد و محل اختلاف است.
یکی در "تبوک"
ودیگری در "ربیع"
در دو جا به سازمان یهود ضربه وارد شد. یکی از انها، ماجرای تبوک است. که ماجرای بسیار پیچیده ای در تاریخ دارد.گفته اند نبرد تبوک بعد از موته بوده. یعنی پیامبر سال هفتم رفت موته و سال نهم رفت تبوک.
موته کجاست؟ موته در مرز اردن فعلی با اسراییل است.تبوک کجاست؟ ۳۰۰ کیلومتری موته. یعنی ۳۰۰ کیلومتر مانده به موته می شود تبوک. کدام منطق نظامی می گوید که پیامبر اول به موته می رود و درگیر می شود، در حالیکه پشتش دشمن است. در انجا شکست می خورد و بعد باز می اید در موته درگیر می شود. بعد سال بعد بخواهد بیاید برود با موته بجنگد.
از طرفی کسی شبهه ندارد که سپاه اسامه برای سال نهم و دهم است.
اسامه قرار بود در کجا درگیر شود؟ در موته. وقتی که اسامه فرمانده شد به پیامبر التماس کرد. گفتند: آقا شما یه بچه رو گذاشتی فرماندهی کند.
حضرت فرمودند: این بهانه تان است. والا من بابای اسامه را هم که فرمانده کردم. شما اعتراض کردید.
دقت کنید، اعتراض اینها مال ۳ سال قبل بوده. وقتی حضرت این را می فرمایند، اینها خاموش می شوند.
دقت کنید؛ یعنی اعتراض اینها به فرماندهی یه مسئله بوده، که در سیر تحولات داغ مانده. این مال کجاست؟ مال سال قبل، که رفتن موته جنگ کردند. زید شهید شد. خالد بن ربیع اینها را برگرداند. حضرت اینها را سرزنش کرد که چرا برگشتید. دارند تجدید قوا می کنند که برن موته یعنی قضایای موته در ذهنشان زنده است. که حضرت می فرمایند، اگر الان اعتراض دارید بگویید. شما به پدرش هم اعتراض داشتید. این نمی تونه برای ۴ سال قبل باشه. خوب پس تبوک می شود برای سال هفتم.
یعنی بین تبوک و فتح مکه یکسال فاصله است.
حالا ماجرا پیوند می خورد به حوادث فتح خیبر و ماجرای تبوک و فتح مکه.
چطور؟
خیبر فتح میشود. یهود خود را در معرض خطر میبیند. می روند با مشرکین مکه(ابوسفیان) طرح مشترک میریزند آنها میگویند ما پیغمبر را از مدینه بیرون میکشیم شما از مکه نیرو راه بیندازید منافقین هم در مدینه کودتا کنند وقتی مدینه را گرفتید پیامبر میان زمین و اسمان می ماند.
چون مدینه دست شما میفتد.
اینها بین خود قرار داد میبندند جبرئیل به پیغمبر خبر میدهد به او میگوید:به عمره برو.
یاران پیامبر میگویند
هدایت شده از راويان نور، سربازان ظهور
ما نمی توانیم سلاح ببریم. حضرت می فرماید:سلاح ها را توی بار شتر ها بگذارید.1800 نفر با حضرت به راه می افتند.
یاران میگویند: مکه دست ابوسفیان است.ولی پیامبر می فرمایند: عمره برای همه آزاد است.
حضرت به حدیبیه که رسید، ابوسفیان فهمید و غافل گیر شد. ابوسفیان گفت:نمیگذارم وارد شوید.حضرت فرمودند: با زور می آییم. ابوسفیان گفت: زور ندارید. حضرت فرمودند:سلاح ها در بار شترهاست.
ابوسفیان دید با لباس احرام جنگیدن سخت است به پیشنهاد حضرت بیعت کردند.
از مفاد صلح نامه این بود:1- دیگر نجنگید 2-با احدی حق پیمان بر علیه ما ندارید
هرکس بر خلاف پیمان عمل کند طرف مقابل حق دارد سرزمین او را بگیرد.
از آن طرف مشرکین با یهودی های مکه، قرار داد بسته بودند.
حضرت به مدینه رسید. آنها تضارب حمله را شروع کردند حضرت فرمودند:به تبوک میرویم. حال آنکه منافقین مدینه آماده اند اگر ایشان از مدینه بیرون رفت کودتا کنند. حضرت امام علی را داخل مدینه گذاشتند و رفتند.
چون خلاف قرار داد عمل کردند مکه به دست مسلمانان افتاد
هدایت شده از کانال متن روضه
روضه خانگی - حضرت زینب(س) - 1446.mp3
11.24M
|⇦کعبه بی نام و نشان ...
#روضه و توسل به حضرت زینب کبری سلام الله علیها اجرا شده به نفس حاج مهدی سماواتی •✾•
●━━━━━━───────
⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻
حضرت زینب(س) نصرت و پیروزی واقعی را در صبر و مقاومت میدید؛ زیرا از جدش رسولخدا چنین آموخت: «وَ اعْلَمْ أَنَ النَّصْرَ مَعَ الصَّبْر؛ بدان که یقیناً نصرت و پیروزی با صبر و مقاومت است»
📚وسایل الشیعه ج ۱۵، ص ۲۶۳.
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج
🆔 @babolharam_net
🖥 www.babolharam.net
.
https://farsnews.ir/my/c/216417
پویش حمایت از عدم بازگشت سلبریتی های حامی براندازان به صدا و سیما.
لطفا حمایت کنید و نشر دهید.
هدایت شده از فتح الفتوح لحظه های یاد شهدا در راه شهدا
Dua-Tawassul-al-Halawaji.mp3
17.96M
#هیئت_مجازی
حسینیه منتظران شهادت
سه شنبه ها
#دعای_توسل
هدیه به روح شهدا، امام و درگذشتگان ، صلوات
@fatholfotooh
#خادم_شهید
نایب الزیاره شهیدان یوسف و علیرضا پندیار در کربلای معلی بودیم
🕊زیارت قبول
ان شاءالله با شفاعت شهیدان عزیز در خیمه اهل بیت علیهم السلام خادمی امام مهدی عجل الله فرجه الشریف را انجام بدید💐
@fatholfotooh
📸 پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما: «پاورقی» و محمدرضا شهبازی ادامه مییابد
➕ همچنین رضا رشیدپور با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود، از حضور در برنامه سیم آخر شبکه ۳ انصراف داد، اما حاضر نشد درباره حمایت خود از اغتشاشگران سال گذشته که مقابل حکم خدا و قانون کشور ایستادند از ملت شریف ایران عذرخواهی کند!
@Roshangari_i
هدایت شده از کانال خبری معراج شهدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ورود پیکر شهدا به حرم مطهر شاهچراغ (ع) برای اقامه نماز
🌹اینجامعراجشهداست 👇
@tafahoseshohada
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 محتواهای دروغ چطور ساخته میشود؟
🔸برشی از فیلم «سگ را بجنبان» محصول سال ۱۹۹۷ آمریکا که در آن ساخت روایتهای جعلی علیه کشورها توسط آمریکا را نشان میدهد.
🔸در این روزها که محتواهای جعلی ساخته می شود،نمایش این فیلم مخاطبان را با نحوه ساخت دست های پشت پرده محتواهای جعلی آشنا می کند.
🔹این فیلم توسط استاد حسن عباسی تحلیل شده است .
💢کانال خبری #شهدای_ایران
✅@shohadayeiran57
حسینطاهری_۲۰۲۲_۰۸_۲۳_۱۹_۱۵_۴۲_۹۰۵.mp3
13.06M