زمانه، زمانه عجیبی است!
برخی مردمان امام گذشته را عاشقند نه امام حاضر را، میدانی چرا؟
امام گذشته را هرگونه بخواهند تفسیر میکنند، اما امام حاضر را باید فرمان برند
و کوفیان عاشورا را اینگونه رقم زدند.
#شهید_مرتضی_آوینی
ماکان ِعزیز ، پسر ِ۷ سالہ مینابی ؛
پسری که حتی با
آزمایشات دیانای ،
هم شناسایی نشد !
پسری که ، به گفته خیلی ها فقط
یک کفش ازش برای مادرش
باقی موند ِ
میدونی چرا؟! چون موشک مستقیم به بدنش خورده.. 🥲
از اون دهه نودی هایی که میگفتیم
نسل ِزد هستن ،
الان شده مفقودالااثر ؛
اره خب ، سپهر بابا نیست که
براش هشتک بزن..سپهربابانیست
تا براش گلو جر بدن !
هم وطن ِ گرامی عزیزم ؛
این جنایات رو دیدی و هیچی
به زبون
نیاوردی؟!
تمام شد
رقیه بی پدر شد
زینب بی بردار شد
لیلا بی اکبر شد
نجمه بی قاسم شد
رباب بی اصغر شد
سکینه بی پناه شد
حرم آل عبا بی علمدار شد
قصه ما به سر رسید 💔🥀⛓
_ سطح بهره هوشی یه پهلوی فن :
پن : آخه انسانِ … ، الله وسط رو خط زدی ، اون ۲۲ تای دیگه چی🗿💘؟
| @Mahe_Penhan313 |
میگفت :
زرنگ باشید .
اون صدقه ، اون کار خیر رو
از طرف شهدا یا فلان شهید انجام بدید ،
یقین بدونید شهدا جبران میکنند .
ز همه دست کشیدم ك تو باشی همه ام :)
با تو بودن ز همه دست کشیدن دارد ..
هدایت شده از اَلعَبْد ؛
.
نشد که مادر زیبای دخترت باشم!
نشد که مال تو باشم ؛ که همسرت باشم . .
اگر چه یک زن ام اما در عشق تو ؛ مَردم!
نشد که سینه سپر کرده ؛ لشگرت باشم . .
تمام حسرت من وقت گریههای عمیق :
نشد بغل بگشایی و در برت باشم!
نشد کنار تو باشم ؛ مراقبت باشم!
نشد که دور و برت ؛ مثل مادرت باشم!
اگر شکسته دو بالم ؛ فدای پروازت!
نشد برای تو هم بال و هم پرت باشم .
ضمیر مالکیت بعد نام تو ؛ رؤیاست . .
نشد که همنفسِ روز محشرت باشم .
وطن ، برای من آغوش توست ؛ اما آه !
نشد برای تو مانند کشورت باشم . .
تمام باور من ، سهم توست ! اما من ؛
نشد که قلب تو باشم ، که باورت باشم .
منی که شهرهٔ شهرم به حُسنِ یوسف وار
نشد ز فرط خجالت که دلبرت باشم . .
نیاز نیست لزوماً که ماه باشم من !
برای بنده که کافیست اخترت باشم . . !
اگر چه عاشق صوتم شدند استادان ؛
نشد که حین تلاوت ، برابرت باشم . .
و چشم من که به جز تو ، ندیده مردی را !
نشد که عشق نخستین و آخرت باشم . .
کنار پهلوی تو ؛ بوی خون رسیده به من
نشد که پیش تو باشم ؛ معطّرت باشم . .
شنیدهام که تو بوسیدهای شهادت را !
نشد که در کفنت ؛ کنج پیکرت باشم . .
سپردی آرزویم را به زیر سنگ لحد ؛
نشد علی بشوی تا که کوثرت باشم !
_ شاعر : اَلعَبْد ؛
_ به وقت ِ: ¹⁴⁰⁵/⁰⁴/⁰⁶
سروده شده در نیمهشبی که عطر عجیب خوشبویی به مشام میرسید !
#غزل
[ کپی راضی نیستم ؛ فرهنگ حسنهٔ فوروارد ]
_ اَلعَبْد ؛
.
مطمئن باش هر کس با امام حسین'ع رفیق شود، تغییر میکند..
- #شهیدابراهیمهادی