eitaa logo
حوزه علمیه تمدن ساز
4.5هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
555 ویدیو
92 فایل
فضایی طلبگی برای نگاهی راهبردی‌تر و عمیق‌تر ... ✏نقد تحجر ✏نقد التقاط @amin_dehghani ◾صوت @s_feghheakbar
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 سرّ موفقیت و تفاوت جوهری او و انبیاء با دیگر علما علامه : ما دو دعوت داریم؛ ۱. یک دعوت این است که کسی یک جا می‌نشیند و به مردم می‌گوید بروید. این صدا با فطرت مردم سازگار نیست به همین خاطر مردم آن را قبول نمی‌کنند. ۲. یک دعوت این است که به مردم گفته شود «مردم من رفتم شما هم بیایید». این صداست که با فطرت مردم آشنا و مردم به دنبالش راه می‌افتند. فرق امام خمینی(ره) و دیگران نیز همین بود. امام قائد بود دیگران سائق بودند. دیگران می‌گفتند بروید امام می‌گفت بیایید. سر موفقیت امام این بود که قائد و پیشرو بود نه سائق. انبیاء نیز اینطورند. ☘ در تفسیر آیات ۲۰ تا ۲۷ سوره مبارکه یاسین ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 تئوریزه فقهی جاسوسی توسط سید صادق شیرازی! موضوع "مماشات و مدارا با جاسوسان" چند سالیست که تبدیل به یک مطالبه‌ی عجیب از سوی شده است. در حالیکه در طول تاریخ، کشورهای اسلامی و خصوصاً شیعیان، از جانب جاسوسان و مزدوران گماشته‌ی دشمن خسارات و هزینه‌های زیادی را متحمل شده‌اند، تکرار و تأکید چند باره‌ی صادق شیرازی بر روی این موضوع، شک‌برانگیز و قابل تأمل است؛ تا جایی که می‌توان گفت وی عملاً در قامت یک تئوریسین فقهی دستگاه‌های جاسوسی و اطلاعاتی در حال ایفای نقش است! 🎥 در این کلیپ، میزان اصرار و تأکید وی بر موضوع (!) به خوبی نمایان است ... ✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 سخنی با دغدغه‌مندِ کم‌مایه اگر شما یک دور نهج البلاغه رو بخونی و بفهمی (البته نه اونطور که فلسفه رو خوندی و کتاب "فلسفه از منظر قرآن و عترت" رو نوشتی و نه اونطور که تجدد مطالعه کردی و کتاب "اسلام و تجدد" رو نوشتی)، خواهی فهمید که تایید صلاحیت جهانگیری‌ها و عباس‌آخوندی‌ها، به عموم مردم و انقلاب و فقراء و شهداست. ✍ امین دهقانی ✅ @feghheakbar
💢 هیچ تأسفی نمی‌خوریم که لیبرال‌ها در کنار ما نیستند، چرا که از اول هم نبودند. 💢 تشکر از شورای نگهبان : من امروز بعد از ده‌سال از پیروزى انقلاب اسلامى همچون گذشته اعتراف می‌کنم که بعضی تصمیمات اول انقلاب در سپردن پست‌ها و امور مهمه کشور به گروهى که عقیده خالص و واقعى به اسلام ناب محمدى نداشته‌اند، اشتباهى[تحمیل اطرافیان] بوده است که تلخى آثار آن به راحتى از میان نمی‌رود، گرچه در آن موقع هم من شخصا مایل به روى کار آمدن آنان نبودم ولى با صلاحدید و تأیید قبول نمودم و الآن هم سخت معتقدم که آنان به چیزى کمتر از از تمامى اصولش و هر حرکت به سوى قناعت نمی‌کنند، در حالى که در کارهاى دیگر نیز جز و هنرى ندارند. امروز هیچ تأسفى نمی‌خوریم که آنان در کنار ما نیستند چرا که از اول هم نبوده‌اند. انقلاب به هیچ گروهى بدهکارى ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهاى فراوان خود را به گروه‌ها و می‌خوریم. 📚 صحیفه نور، ج۲۱، ص۲۸۵ ✅ @Islamicphilosophy_ir
استاد : متن اوّل را سخت نگيريد؛ مثلاً اگر بدايه مي‌خوانيد، فقط يك دور نگاه كنيد تا مطالبي را به دست آوريد و اگر سؤالي هم برايتان پيش ‌آمد بنويسد. ممكن است در بدايه مثلاً‌ دويست سؤال و در نهايه صد سوال و در کتاب بعدی ده سوال و بعد هم وقتي به آخرين كتاب مي‌رسيد، ديگر هيچ سؤالي برايتان باقي نمانده‌باشد. هر چه جلو مي‌رويد، سؤالات خود را بنويسيد؛ اما سعي كنيد وقتي به نهايه ‌رسيديد، فقط به دنبال دانستن گزاره‌ها نباشيد. در نهايه، چنين كاري نكنيد. اگر استاد قََدَري در بدايه داشته‌باشيد، همان‌جا فلسفه را در كامتان شيرين مي‌كند. اگر در بدايه نشد، در نهايه ديگر نبايد كم لطفي كند. ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 تفاوت فلسفه‌ورزهای حوزوی و دانشگاهی در بیان رهبری / در جمع اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی ✅ @Islamicphilosophy_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من حوزوی‌ام. حرف‌های من حوزوی است. من از دانشگاه هیچی یاد نگرفتم. رفتم دانشگاه، یاد دادم. _ استاد / برنامه فکرت ✅ @Islamicphilosophy_ir
▫️ پذیرش مرکز تخصصی دین پژوهی علوی (در رشته کلام جدید) ▫️ زمان ثبت نام تا ۲۱ خرداد با مراجعه به سایت نجاح 💢 علاقمندان به رشته‌های تخصصی حوزه (، ، ، مطالعات اسلامی به انگلیسی و ...) می توانند جهت ثبت نام و کسب به سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه به آدرس http://paziresh.ismc.ir مراجعه نمایند. ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
چرا باید امام راحل فریاد بزند و در نامه‌ای به گورباچوف تأکید کند که متفکران شما باید در حوزه‌های علمیه ما زانو بزنند و اگر خدا توفیق داد بفهمند عرفان الهی چه می‌شود. امام(ره) با این نامه حوزه را خطاب قرار می‌دهد که شما باید مرکز باشید و آن‌ها اینجا رفت و آمد کنند. امام خمینی(ره) کانون عرفان، فلسفه، فقه و علوم قرآن بودند ولی چرا با ایشان فاصله داریم و تربیتمان نسبت به ایشان اسوه نباشد؟ ایشان مگر اسوه نیستند؟! امام راحل عارف، فقیه و حکیم بودند ولی چرا تنها در فقه‌اش مانده‌اند؟ چرا ایشان در کشف اسرار اصرار می‌کند که ما سه فقه اصغر، اوسط و اکبر داریم که فقه اصغر فقه معمولی، فقه اوسط حکمت و فقه اکبر عرفان است؟! _ استاد یحیی / عضو هیئت علمی فلسفه دانشگاه تهرلن ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
4_5877657289967534100.mp3
3.05M
استاد ⭕️ فلسفه بخونید؛ آیت الله می فرمود: برای فهم معارف قرآن و دین، باید فلسفه و عرفان خواند ... ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
💢 لوث شدن دین الزامُ التلبّس و تفرّعُ المزایا علیه، لا یوجِبان الّا لُوثیةالدين و وهنه ... فانظر و تامّل فی جوانب هذه المسالة المهمة و فی اعمال و سکنات و علوم و سلوك الشباب المتلبسین، یوضح لک امور کثیرة پ ن: به نظر می‌رسه فهم این آسیب‌ها سخت نباشه. ✍ کانال حوزه و فلسفه ✅ @feghheakbar
علامه : اگر روحانی سالک باشد، جامعه معطر می شود. ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
💎 روش فلسفه آموزی در بیان استاد 💢 من به اعتقاد جدی دارم. بعضی‌ها متن‌خوانی را تقلید صرف از گذشتگان مي‌دانند؛ ولي من معتقدم متن‌خوانی، هست، هم هست، همراهی با بزرگترین فیلسوفان هم هست؛ درست مثل اینکه به جایی برسيم که انگار ملاصدرا مستقیماً استاد ما بوده‌است. گاهی در سطح ما قرار می‌گیرند و به ما كمك مي‌كنند ... 💢 بعضی‌ها متن‌ها را می‌خوانند و برای بقیه تعریف مي‌کنند؛ ولی من به این اعتقاد ندارم و می‌گویم که این جواب‌گو نیست. البته باید کمی سرعت بخشید؛ آموزش به شکل منسجم و مجموعه‌ای و دست به دست هم بايد باشد. معمولاً اگر استادی را همراهی کنیم، بیست سال طول می‌کشد تا یک دوره فلسفه را بخوانيم؛ ولی اگر یکی را همراه یک استاد و دیگری را با استاد دیگر و مقداری را خود فرد بخواند، می‌تواند به سرعت آن را جمع کرد؛ ولی باید همه متنها خوانده شود؛ ، ، ، ، ، و باید خوانده شود ... 💢 در کنار آن، خوب بفهمد. من به بسیار معتقدم، اما به اصلاً معتقد نیستم. بعضی‌ها فقط حفظ می‌کنند. شخصی، تمام آنچه که استاد می‌گفت را توضیح می‌داد؛ ولی از همان متن یک سؤال كه از او ‌کردم، نتوانست جواب دهد. از اول که می‌خوانید، داشته‌باشید. 💢 متن اوّل را سخت نگيريد؛ مثلاً اگر بدايه می‌خوانيد، فقط يك دور نگاه كنيد تا مطالبی را به دست آوريد و اگر سؤالی هم برايتان پيش ‌آمد بنويسد. ممكن است در بدايه مثلاً‌ دويست سؤال و در نهايه صد سوال و در کتاب بعدی ده سوال و بعد هم وقتی به آخرين كتاب می‌رسيد، ديگر هيچ سؤالی برايتان باقی نمانده باشد. هر چه جلو می‌رويد، سؤالات خود را بنويسيد؛ اما سعی كنيد وقتی به نهايه ‌رسيديد، فقط به دنبال دانستن گزاره‌ها نباشيد. در نهايه، چنين كاری نكنيد. اگر استاد قََدَری در بدايه داشته‌باشيد، همان‌جا فلسفه را در كامتان شيرين مي‌كند. اگر در بدايه نشد، در نهايه ديگر نبايد كم لطفی كند ... 💢 از یکی از دوستان ‌پرسيدم نهايه كه خوانديد چطور بود؟ گفت خيلی عالی بود. در دلم گفتم خیلی خوب نخواندی! چون وقتی به نهايه می‌رسيد، بايد با مشكلات فراوانی رو به رو ‌شويد و كمی خون دل بخوريد تا آن را حل كنيد ... ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
استاد شهید : صورت بى‌معنا و ظاهر بى‌باطن و جوى خالى از آب فايده ندارد. تنها با نام‌گذارى قوام الشريعه و حجةالاسلام و ركن الدين و آيةالله و مروّج الاحكام، دين درست نمى‌شود و دل ها سيراب نمى‌شود. مثنوى حكايت آن ديو را مى‌آورد كه انگشتر سليمان را ربوده بود و به جاى سليمان نشست ولى دل ها او را نمى‌پذيرفت. مى‌گويد: ديو گر خود را سليمان نام كرد مُلك برده مملكت را رام كرد صورت كار سليمان ديده بود صورت اندر سرّ ديوى مى‌نمود خلق گفتند اين سليمان بى صفاست‌ از سليمان تا سليمان فرقهاست‌ 📚 يادداشتهاى استاد مطهرى، ج۱۳، ص۲۴۵ ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
گرایش ۱۵ درصدی حوزه به علوم عقلی از نظر ما فاجعه است. چون مخاطب اساس اسلام عقل انسان است و نقل باید دوم باشد؛ در حالی که در حوزه علمیه نقل اول است و عقل دوم و این موضوع عجیبی است. بر همین اساس در گذشته افرادی مانند شهید و اکنون نیز افرادی مانند آیت‌الله و آیت‌الله وقتی می‌گویند، زجر می‌کشدند منتهی مؤسساتی زده‌اند و علوم عقلی را نگه داشته‌اند. ادامه 👇👇👇 http://www.rasanews.ir/detail/News/442721/43 (استاد یحیی / عضو هیئت علمی فلسفه دانشگاه تهران) ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
▫️ نقد استاد خسروپناه بر بیان اخیر سروش محلاتی: 👇 https://eitaa.com/meftaah_com/6752 ▫️ نقد استاد رضا اسلامی بر بیان اخیر سروش محلاتی: 👇 https://eitaa.com/meftaah_com/6735
زاکانی: امروز رقابت میان غارت‌گران و غارت‌شدگان است.
زاکانی: سعی کردم با گردن کلفت‌ها درگیر بشوم.
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جلیلی: برخی کوچک‌ترین شناختی از مناسبات جهانی ندارند اما برای آن نسخه می‌نویسند 🔹برخی ناکارآمدی خود را گردن تحریم می‌اندازند. دوستان تعاملات خارجی را خلاصه کردند به دو یا سه کشور. نباید اقتصاد را معطل ۳ کشور کرد. شما حتی نتوانستید مذاکره کنید. نتیجه مذاکره موفقتان هم ۸۰۲ تحریم را کرد ۱۵۰۰ تا و دلار ۳۰۰۰ تومانی را کرد ۳۰ هزارتومان. 🔹دشمن اهرم تحریم را در دستش گرفته و شما باید آن را از دستش خارج کنید نه اینکه بنشینید و فقط بگویید برخی نگذاشتند. ۱۱ طرح داریم که می‌شود در شرایط تحریم، مبادلات مالی انجام داد و تحریم را بی‎اثر کرد. برجام یک چک بلامحل بود که جواب نداد. @Farsna
آقای زاکانی اومده فقط انتقام ۸۵ میلیون نفر رو از بانیان وضع موجود بگیره و رد بشه. که البته به دادگاهی کردن اَبَر مفسدان ادامه خواهد داد ... آفرین به آقای زاکانی که نقش خودشون رو برای پیروزی مردم و جبهه انقلاب به درستی فهمیدند و عمل می‌کنند ...
💢 امور عامه، ورودی و سنگ‌بنای فلسفه و الاهیات شهید علامه : امور عامه، فلسفه‌ی الهی است. از نظر حکمای الهی بدون اینکه قبلا درباره‌ی امور عامه به عمل آید، بحث فلسفی در مسایل مربوط به مبدا و معاد، است. 📗 شرح مختصر منظومه (جلد۵ مجموعه آثار)، ص۱۹۲ پ‌ن: علاقمندان به الهیات اخص و هستی شناسی و فلسفه‌های مضاف، باید در امورعامه صدرایی تا جایی که می توانند خودشان را قوی کنند ... ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
💢 فلسفه و عرفان، ظرف دل را برای دریافت معارف بلند قرآن باز می کنند مرحوم علامه مانند مرحوم صدرالمتألهين مي كوشيد تا منطق را كاملاً تعليم و آن را در خدمت فلسفه قرار دهد و نيز فلسفه را تكميل و به عرفان نزديك كند؛ آن گاه برهان و عرفان را به خدمت قرآن ببرد تا انسان با داشتن يك سلسله زمينه ها بتواند از اين درياي بي كران معارف الهي بهره گيرد و ظرفي تهيه كند و از قرآن مددي بگيرد و فلسفه و عرفان، ظرف دل را باز مي كنند. نظر مرحوم صدرالمتألهين همين است و مرحوم علامه نيز همين روش را به عنوان سيره‌ي عملي خود برگزيد كه حكيم و عارف، ظرف قلبشان براي دريافت معارف بلند قرآن كريم، منشرح است. 📙 مهراستاد، آیت الله ، ص ۱۳۳ ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar