eitaa logo
حوزه علمیه تمدن ساز
4.5هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
555 ویدیو
92 فایل
فضایی طلبگی برای نگاهی راهبردی‌تر و عمیق‌تر ... ✏نقد تحجر ✏نقد التقاط @amin_dehghani ◾صوت @s_feghheakbar
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 به اندازه یک محقق کتاب می‌خواند! از زمان جنگ که سردار سلیمانی را شناختم، شبانه روز مطالعه می کرد. عاشق کتاب بود. سلیمانیِ فرمانده جنگ که وقت نداشت سرش را بخاراند، به اندازه‌ی یک محقق که کارش مطالعه است کتاب می خواند. در بعضی سفر های سوریه و عراق که خیلی کم می خوابید، از توی کیفش کتاب در می آورد و مشغول خواندن می شد. سردار سلیمانی قرآن را با تدبر می خواند، تفسیر مطالعه می کرد و یادداشت برمی داشت. نهج البلاغه و صحیفه‌ی سجادیه می خواند. به کتاب های تاریخی، اخلاقی، فقهی و رمان های ایرانی و خارجی هم علاقه داشت. کتاب هایی می‌خواند که وقتی به بعضی آقایان اهل مطالعه گفتم، اسمشان را نشنیده بودند. یکبار مطلبی از کتاب اخلاق آیت الله مصباح نقل کردم. گفت:«کتاب را بیاور، بخوانم». سه جلد است، هر سه جلد را گرفتم و به او دادم. کتاب اول را بیست روزه خواند. وقتی هر سه جلد را تمام کرد. گفت:«کتاب های بعدی آقای مصباح را بده». رفتم قم و چند جلد کتاب مربوط به مباحث اخلاقی ایشان را گرفتم و به سردار سلیمانی دادم. پس از مدتی گفت:«کتاب ها را خواندم و نکته برداری کردم.» یک دوره کتاب های شهید مطهری را به او دادم. استقبال کرد. گفت:«بیشترش را خوانده‌ام، آن هایی را که نخوانده‌ام می خوانم.» 📔 حاج قاسمی که من می شناسم، صفحات:126،130،131،133.
حوزه علمیه تمدن ساز
شکست دین‌ها در دنیا زیر سر کسانی است که میان دین و سایر نیازهای بشری جنگ انداختند. 📔 استاد شهید #مط
تعلیمات خلاف حقیقت برخی مبلغین موجب گشت که مردم از دین فراری شوند و خداشناسی را مستلزم قبول محرومیت و تحمل بدبختی و ذلت این جهانی بپندارند. 📗 شهید استاد ، علل گرایش به مادی‌گری
حوزه علمیه تمدن ساز
💢 آنگاه که فعالیت‌های فرهنگی پوچ می‌شود (گذار از ساحت علم حصولی به حیات علم حضوری) ✍ استاد اصغر : «اگر می‌خواهیم فعالیت فرهنگی به معنی دینیِ آن، انجام دهیم و در اصلاح خود و دیگران تلاش كنیم، این كار باید چه سمت و سویی داشته باشد كه پس از مدتی با بی‌ثمری كارمان روبه‌رو نشویم؟! به خصوص كه تجربه بی‌نتیجه‌بودن بعضی از فعالیت‌های فرهنگی گروه‌های مذهبی، در قبل و بعد از انقلاب به شدّت ما را به این فكر فرو می‌برد که صِرفاً به ظاهرِ دینی کارهایمان دلخوش نباشیم. زیرا بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی كه حتی با انگیزه‌های دینی انجام می‌گرفت، پس از مدتی یا كاملاً بی‌ثمر بود و یا نسبت به انرژی مصرف‌شده بهره بسیار کمی در پی داشت، به طوری كه برنامه‌ریزان آن، امكان ادامه كار را از دست می‌دادند و گرفتار حالت یأس و پوچی می‌شدند. در صورتی‌كه اگر قبل از انجام هر گونه فعالیت فرهنگی، سمت و سوی كار مشخص باشد و معلوم شود تا كجا می‌خواهند بروند و چگونه می‌خواهند این مسیر را طی كنند، كار به جایی نمی‌كشد كه بعد از یك مدتی احساس كنند نه خودشان به كمال مطلوبی رسیده‌اند و نه بقیه را توانسته‌اند به کمالی برسانند. صد انداختی تیر و هر صد خطاست / اگر هوشمندی یك انداز و راست آخر آیه‌ای که در ابتدای بحث عرض شد (آیه ده سوره مبارکه فاطر) می‌خواهد بفرماید؛ اگر کار - چه فردی و چه اجتماعی- به نحو شایسته به خدا متصل نشود و دارای پشتوانه عقیدتی صحیحی نباشد، هرچه هم تلاش و چاره‌جویی شود نتیجه آن پوچ و بایرشدن و بی‌ثمری است. اگر خواهران و برادران به این دغدغه رسیده باشند كه ممکن است بعد از مدت مدیدی در کار فرهنگی خود با این مسئله روبه‌رو شویم که تقریباً هیچ‌ كاری كه بتوان آن را كار فرهنگی واقعی نامید، نكردیم و این احتمال را بدهیم که در فعالیت‌های خود، خطرِ درجازدن در روزمرگی‌ها ما را تهدید می‌كند، إن‌شاءالله راه برون‌رفت از آن خطر را دنبال خواهند كرد. ما چه بخواهیم بر روی خودمان كار فرهنگی انجام دهیم، چه روی دیگران، باید به این فكر باشیم كه بعد از مدتی کار ما نتیجه بدهد. عالم مشهوری به مرحوم آیت‌الله‌ بهاری ‌همدانی که از عرفای بزرگ است، نامه می‌نویسد كه آقا! یك دستورالعمل به ما بدهید. آقای بهاری می‌فرماید: آخر شما خودتان اهل علم هستید! آن عالم می‌گوید: آقا تعارف را كنار بگذارید، شما كه می‌دانید ما از راهی كه باید در كنار كسب علم طی می‌كردیم، غفلت كردیم و شما هم از اول می‌دانستید كه راه ما برای نتایج حقیقی كافی نیست، برای همین شما در كنار کسب علم، راه سلوک قلبی را رها نكردید، ولی ما مسیر خودمان را رفتیم و حالا بعد از چهل، پنجاه سال فهمیدیم آن‌چه می‌خواستیم حاصل نشد. چنانچه ملاحظه می‌فرمایید حتی نباید به صرف این‌كه یك فعالیت، فعالیت دینی است و با حدیث و آیه سر و كار دارد، به آن دل‌خوش بود، بلكه باید تلاش كرد علاوه بر موضوع مورد تحقیق، روش ما هم درست باشد و معلوم باشد که خود و جامعه را می‌خواهیم به كجا برسانیم.» 📔 آنگاه که فعالیت های فرهنگی پوچ می‌شود (گذار از ساحت علم حصولی به حیات علم حضوری)، ص ۲۷ و ۲۸
💢 وحدت قرآن و برهان این تعبیر استاد پارسانیا که فرمودند ، حائز عمق فهم ایشان از قرآن و برهان است ... شیخنا العلامه آملی نیز گرچه در آثار خود فراوان از واژه جمع سالم بین قرآن و عرفان و برهان، سخن می‌گویند؛ اما جمعی که مرادشان است از لحاظ روشی در نهایت به یک نقطه وحدت می رسد ... بنده در زمانی که به نگارش مقاله تجسم اعمال مشغول بودم، درحالی که مقاله را تحت عنوان "جمع قرآن و برهان در تبیین تجسم اعمال" گذاشته بودم، اما در نهایت به این عنوان رضایت ندادم و قبل از چاپ مقاله، واژه‌ی را به واژه‌ی تبدیل کردم ... برای مشاهده مقاله اینجا را کلیک فرمایید. ✍ امین دهقانی
💢 به بهانه‌ی "تنفر از شفاء" 🔸 یکی از اساتید محترم و محبوب فلسفه اخیرا فرمودند: "کار کم دیگر از فلسفه گذشته است. از شما چه پنهان که فلسفه برای من تمام شده است. تصمیم گرفته‌ام به طور کلی کتاب شفا را کنار بگذارم. اگر صفحات باقیمانده خطابه شفا و منظومه را تمام کنم، بعدش می‌خواهم «تفسیر مجمع‌البیان» را تدریس کنم. البته تا امروز یک جلد از آن را درس گفته‌ام؛ اگر عمری باشد، ۹ جلد دیگر را هم خواهم گفت و قصد دارم که دروس تفسیر و حدیث را جایگزین فلسفه کنم ... تمام این درس‌هایی که ما می‌خوانیم مقدمه‌ای هستند برای این ذی‌المقدمه؛ یعنی قرآن و حدیث. عمر من در مقدمه گذشته است و هنوز به ذی‌المقدمه نرسیده‌ام. همواره دعا کرده‌ام که: خدایا من را به این راه منتقل کن. الآن دیگر به شفای بوعلی فکر نمی‌کنم. فکر می‎‌کنم خدا اول تنفر شفا را به من داد، بعد به این طرف علاقه‌مندم کرد (متن کامل)" ❇️ صرفا نکاتی به بهانه گفتار فوق خدمت سروران عرض کنم: ۱. اول اینکه انسان باید آرام آرام برای خودش هدف لحاظ کند، وگرنه بعد از مدتی سرخوردگی رخ خواهد داد. ۲. فلسفه در بستر اسلام، مانند هر علمی در حال تکامل بوده است. همانطور که فیزیک مراحل گالیله و نیوتن و انیشتین را طی کرده و به کوانتوم رسیده، فلسفه نیز فارابی و ابن سینا و سهروردی را طی کرده و به صدرا رسیده است. از این رو اگر فلسفه سینوی را تاریخ فلسفه بدانیم، سخنی به دور از تحقیق نخواهد بود. ۳. جایگاه بین فلسفه صدرایی با فلسفه سینوی و نیز رابطه وثیق فلسفه ملاصدرا با قرآن را با عبارات برخی بزرگان می توان به خوبی بیان کرد: ◽️ الف: : هر کس رجوع کند به معارفی که در ادیان عالم و نزد فلاسفه بزرگ هر دین رایج است و مقایسه کند در معارف و با معارفی که در دین حنیف اسلام و نزد حکماء بزرگ اسلامی و شامخ این ملت است، درست تصدیق می کند که این معارف از نور معارف شریف و احادیث نبی ختمی و او علیهم السلام است که از سرچشمه نور قرآن استفاده و اصطلا نموده اند. آن وقت می فهمد که حکمت و عرفان اسلامی از و یونانیین نیست، بلکه اصلا شباهت به آن ندارد. بلی، بعضی از حکمای اسلام به منوال حکمت یونانی مشی نموده، مثل ؛ ولی حکمت شیخ در بازار اهل معرفت در باب معرفةالربوبیه و مبداء و معاد رونقی ندارد و در پیشگاه اهل معرفت ارزشی از برای آن نیست. بالجمله، فلسفه امروز حکمای اسلام را و معارف جلیله اهل معرفت را به حکمت یونان نسبت دادن، از بی اطلاعی بر کتب قوم - مثل کتب فیلسوف عظیم الشأن اسلامی، قدّس سره و استاد عظیم الشأنش محقق داماد قدّس سره و تلمیذ بزرگوار او فیض کاشانی قدّس سره و تلمیذ عظیم الشأن فیض، عارف جلیل ایمانی، قاضی سعید قمی قدّس سره- و نیز از بی اطلاعی به معارف صحیفه الهیه و احادیث معصومین سلام الله علیهم است؛ پس هر حکمتی را به نسبت داده و حکمای اسلامی را تابع حکمت یونان انگاشته اند. / آداب الصلوة، ص ۳۰۴ ◽️ ب: علامه : کافی است که ذخایر علمی اهل بیت علیهم السلام را با کتب فلسفی که با مرور تاریخ نوشته بسنجیم؛ عینا خواهیم دید که روز به روز فلسفه به ذخایر علمی نام برده نزدیک تر می شد تا در قرن ۱۱ هجری [ عصر ] تقریبا به همدیگر منطبق گشته و فاصله ای جز اختلاف تعبیر در میان نمانده است. / شیعه در اسلام، ص۱۳۷ ◽️ ج: علامه : حکیم‌ عظیم‌الشأن‌ و فیلسوف‌ متفکر و متعبد ما ملاصدرالدین‌ شیرازی‌ أعلی‌ الله درجته‌ هرجا در کتبش‌ بالاخص در «أسفار أربعه‌» مطلبی‌ را از محیی‌الدین‌ نقل‌ می‌کند، نام‌ وی‌ را در کمال‌ عظمت‌ و جلالت‌ و منزلت‌ می‌آورد؛ و اگر مطلبی‌ را از بوعلی‌ سینا نقل‌ می‌کند کأنه‌ او را فیلسوف‌ نمی‌داند. / روح مجرد، ص ۴۳۱ ۴. البته برای فهم فلسفه صدرا باید مقداری به فلسفه ابن سینا آگاهی داشت و اساسا ابن سینا یک نابغه‌ی تمام عیار بوده و در آخر در حد بضاعت خود به عرفان منتهی می شود و حتی برخی اکابر فلسفه برای نظم ذهنی به توجه به آثار ابن سینا توصیه کرده اند ولی باید به جایگاه نسبی فلاسفه نسبت به هم و نیز توانایی آنان در وحدت برهان با قرآن توجه ویژه نمود. ۵. در نهایت به مطالعه کتب تفسیر اساتید بزرگ فلسفه مانند علامه به جدّ توصیه می‌کنم. به عنوان مثال در تفسیر موضوعی ایشان، جمع بین قرآن و برهان و عرفان را عیان خواهید یافت (ببینید). ✍ امین دهقانی ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
💢 دوگانه‌ی رانت و فقر 🔳 گزارش مجله فوربس از رشد انفجاری میلیونرهای ایران در ۲۰۲۰ علیرغم فقر مردم: _ میانگین رشد افراد با ارزش ثروت بالای یک ملیون دلار در جهان ۶/۳درصد و در ایران۲۱/۶درصد! (یعنی ۳.۴ برابر ثروتمندان جهان در ایام کرونا و تحریم) _ ایران به لحاظ شمار میلیونرها: رتبه اول خاورمیانه (۲۵۰ هزار نفر که ثروتی بالای یک ملیون دلار دارند) و چهاردهم دنیا(عربستان هفدهم دنیاست)! _ این گزارش می‌گوید صاحبان رانت در ایران این ثروت را از بورس و استخراج رمز ارزها به دست اورده‌اند. _ بیش از ۶۰درصد جمعیت در فقر نسبی!
حوزه علمیه تمدن ساز
💢 دوگانه‌ی رانت و فقر 🔳 گزارش مجله فوربس از رشد انفجاری میلیونرهای ایران در ۲۰۲۰ علیرغم فقر مردم:
این گزارش مال ۱۳۹۹ هست، که البته اثرات ویرانگرش تا الان هم ادامه دارد ... مگر بنا نبود علاوه بر جرم، حتی "ترک فعل" مسئولان، عقوبت قضایی داشته باشد؛ الان عباس آخوندی و جهانگیری و روحانی و ... در کجا پاسخگو بوده‌اند؟! ... مگر همین فشل بودن قوه قهریه کشور نیست که چپاول‌گران و رانت‌خواران را جری کرده است.
شاید برخی‌ از علمای‌ دین، با دعوت‌ و تبلیغ‌ یا با سکوتشان، در نشاندنِ‌ عبادت‌ به‌ جای‌ عدالت، سهیم‌ بوده‌ باشند. این‌ در حالی‌ است‌ که‌ اسلام‌ اعلام‌ داشته‌ است: افضل‌ العبادات‌ کلمه‌ حق‌ عند سلطان‌ جائر! برترین‌ عبادت‌ سخنِ‌ حق‌ گفتن‌ در برابر سلطان‌ ستمکار است. عدل‌ ساعه‌ خیر من‌ عباده‌ سبعین‌ سنه‌! روشن‌ است‌ که‌ نتیجه‌ این‌ روش‌ تربیتی‌ بوده‌ است، چرا که‌ نبودِ‌ عدالت‌ در جوامع‌ از مرحله‌ خطرهای‌ سیاسی‌ و اجتماعی‌ گذشته‌ و به‌ مرحله‌ انحرافات‌ ایدئولوژیک‌ رسیده‌ و موجب‌ ناامیدی‌ بزرگی‌ از دین‌ و مؤ‌سسه‌های‌ دینی‌ و علمای‌ دین، مخصوصاً‌ از آن‌ دسته‌ از علمای‌ دین‌ که‌ در برابر بیدادگری‌ها سکوت‌ می‌کنند و برای‌ احقاق‌ حقوق‌ مردمِ‌ زیرِ‌ ستم‌ مبارزه‌ نمی‌کنند، شده‌ است. هرگاه‌ عدالت، در برخی‌ جوامع، به‌ صورت‌ جزئی‌ و جدا از قاعده‌ و زیربنای‌ اعتقادی‌- اسلامی‌ تحقق‌ یابد، مشکلات‌ بزرگ‌تری‌ به‌ جای‌ می‌گذارد. زیرا این‌ نوع‌ عدالت‌ موجباتِ‌ متعارف‌ و فرهنگیِ‌ خود را همراه‌ می‌آورد. ▫️ امام موسی ، برای مطالعه متن کامل این سخنرانی اینجا کلیک کنید. ▫️ 👈ببینید: هفت موتور تولید تبعیض و فساد و رانت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◽️ سخنان پروفسور جفری لانگ استاد ریاضیات دانشگاه کانزاس آمریکا درباره قرآن ایشان از آتئیسم خارج و مسلمان شده‌اند ...
حوزه علمیه تمدن ساز
◽️ سخنان پروفسور جفری لانگ استاد ریاضیات دانشگاه کانزاس آمریکا درباره قرآن ایشان از آتئیسم خارج و مس
به کلمات پروفسور جفری لانگ دقت کنید؛ در پایان میگه اگر خودم قرآن رو نمی‌خوندم فکر می‌کردم اسلام فقط احکام و قوانین است و مسلمان نمی‌شدم.
حوزه علمیه تمدن ساز
◽️ سخنان پروفسور جفری لانگ استاد ریاضیات دانشگاه کانزاس آمریکا درباره قرآن ایشان از آتئیسم خارج و مس
این پست رو صرفا برای بیان اسلام‌گرایی دانشمندان جهان نگذاشتم (اون جای خودش) ... برای این گذاشتم که ببینید عمده چیزی که باعث گرایش دانشمندان و غربی‌ها به اسلام میشه، ابعاد عقلی-معنوی قرآن هست (یعنی همون فقه اکبر که فلسفه است و فقه اوسط که اخلاق است).
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوباره پاییز و زمستان آمد تا دائما اخبار تعطیلی مدارس و ادارات به علت آلودگی هوا در کلانشهرهایی همچون تهران و اصفهان و ... منتشر شود. هزینه‌های پنهان هر روز تعطیلی مدارس و ادارات و ... چقدر است و سهم سیاستهای اشتباه شهرسازی از این آلودگی‌ هوا چقدر است؟ چرا برخی مدیران که شعار شهر اسلامی می دهند در عمل، برخلاف اصول اولیه شهرسازی اسلامی ایرانی عمل می کنند؟! آیا تداوم اشتباهات شهرسازی دهه‌های قبل در کلانشهرها هیچ توجیهی دارد؟! این کلیپ را ببینید و خودتان قضاوت بفرمایید. ✍ بلد طیب @baladetayyeb
بعد از تشکیل اسلامی باید اسلامی به معنای واقعی کلمه، سپس اسلامی، و بعد از آن حقیقی اسلامی به وجود آید که حوزه‌ها در این روند مسئولیت‌های سنگینی دارند که باید با فکر و تعمق، این وظایف را درک و برای اداء آنها برنامه‌ریزی و تلاش کرد. رهبر انقلاب _ ۱۳۹۸/۲/۱۸ ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
جدول برنامه ریزی ماهانه.pdf
451.2K
💢 جدول برنامه‌ریزی ماهانه چندتا از این رو پرینت بگیرید و یه جایی هم ذخیره‌ش کنید ... جدول ماهانه است. ستون سمت راست، روزهاست، و ستون بالا مربوط به کارهایی هست که هر روز در طول ماه باید انجام داده بشه (تا ده فعالیت رو می‌تونید ثبت کنید). گوشه‌ی بالا سمت راست نام ماه رو بنویسید.
آیت الله : شما فکر می کنید این بانک‌ها با نصیحت درست می شوند؟ با نصیحت؟! ... این بانک های شما لوس و ننر هستند. اصلاً گوششان بدهکار نیست! این جور هم نیست شما به آنها التماس بکنید و درست بشوند. این ها این طوری نیستند! مغرور هستند ... ✍ پ‌ن: مدعی‌العموم کیست و کجاست؟!
◽️ کانال جنایات غرب: @jenayaat
💢 زمان پرداختن به فلسفه غرب استاد عبدالرسول : 🔸 تا انسان در فلسفه اسلامی اهل نظر نشده است، نباید سراغ برود که او را به می‌کشاند. وقتی اهل نظر شد، مطالب خوبشان را می‌گیرد و اشتباهاتشان را فرو می‌گذارد. 🔸 تا وقتی انسان صاحب‌نظر نشده است، ذهن او منفعل است، شکاکیت را قبول کرده، باور نمی‌کند که ممکن است فیلسوفان اسلامی هم را گفته باشند. 🔸 بسیاری از کسانی که ابتدا با فلسفه غرب شروع می‌کنند، در روح خود قبول می‌کنند که فلسفه اسلامی یاوه‌هایی است که فیلسوفان جزم ‌گرا بافته‌اند و دیگر حاضر نیستند به آن دل بدهند و با آن کنار آیند 👈 با اینکه صاحبنظران درجه یک فلسفه چنین رویکردی به فلسفه اسلامی ندارند. 🔸 کار کردن در فلسفه غرب، برای کسی که هنوز قدرت تجزیه و تحلیل پیدا نکرده است، حتی همراه با نقد استاد، درست نیست. 🍃 فرازی از سیرمطالعاتی استاد عبودیت ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
اگر فعال فرهنگی، سالک و باسواد باشد، جامعه معطر می‌شود.
هدایت شده از مهدی عبداللهی
🔻 حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: ✅ در نگاه خوش‌بینانه، تنها ده درصد اهداف شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی، محقق شده است. 🔹 شورای عالی انقلاب فرهنگی نباید تصدی‌گری کند. تصدی‌گری وظیفه قرارگاه نیست. بلکه باید از ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شود و با مشارکت فعالین موجود مشکلات را حل نماید. به نظر من شورای عالی انقلاب فرهنگی چهار مأموریت اصلی دارد. 🔹 بعد از گذشت چندین سال در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اولین بار داریم بر مصوبات گذشته نظارت می‌کنیم. ببینیم چه میزان از مصوبه‌ها اجرا شده است؟ چه میزان غیرقابل اجراست؟ چه میزان از فعالیتها اثرگذار بوده است؟ چه میزان از مصوبات اثر خود را دیگر از دست داده است و باید تغییر کند؟ 📝 متن کامل: https://ihkn.ir/?p=35890 پ.ن: آیا به نظر نمی‌رسد شورای تحول و ارتقای علوم انسانی خود نیازمند تحول و ارتقا ست؟! آیا همه اعضای این شورا از عمق ذهن و جانشان معتقد به امکان و ضرورت تحول در علوم انسانی موجودند؟ آیا آنان که به ضرورت این امر اذعان دارند، فرصت ذهنی و زمانی بایسته برای اقدام شایسته در خصوص این امر خطیر را دارند یا کثرت مشاغل و دغدغه‌های دیگر مجالی برای این مهم نمی‌گذارد؟! اگر قرارگاه تحول و ارتقای علوم انسانی توان بایسته برای راهبری این امر را نداشته باشد، دیگر نمی‌توان از صف و ستاد توقع اقدامی اساسی و بنیادین داشت! تا بیشتر از این دیر نشده، قرارگاه را تقویت کنید، سپس... ✍️ مهدی عبداللهی 🆔 @MAbdullahi
حوزه علمیه تمدن ساز
💢 رویای صادقه آقای شهردار و سفارش شهید سلیمانی به ایشان برای مطالعه آثار عبدالحمید #نقره_کار @balade
💢 نه علمی، نه اسلامی، نه انسانی، نه اقتصادی استاد عبدالحمید : و ما در تراز اسلام و تمدن عظیم فرهنگ ما نیست و نباید ادامه پیدا کند و معماری امروزی کشور ما علمی، اسلامی و انسانی نیست و از منظر اقتصادی نیز با برنامه کلان ملی توجیه ندارد. وابسته به شرایط زمانی و مکانی باید روز به روز تحول رو به جلو داشته باشد، مانند سایر تمدن‌ها نباشد و ترجمه و تقلید نداشته باشیم و تمدن نوین جدید باید خلاقانه و به روز باشد. واقعیت موجود را باید قدم به قدم بهتر کرد و این وابسته به مجموع شرایط محیطی و مؤلفه‌های روزآمد است؛ تحقیقات حوزه معماری و و وابسته به شرایط محیطی باشد. @setad_memari _ برای آشنایی با عبدالحمید نقره‌کار کلیک کنید (معرفی آثار و مقالات)