#محفل_شعر
📣 رسانه فکرت با همکاری گروه رسانهای رحیل به مناسبت وفات حضرت معصومه سلامالله علیها برگزار میکند:
◾️محفل شعر رَحیل معصوم
👤با حضور
عاطفه جوشقانیان
مهتا صانعی
نجمهسادات هاشمی
سمانه خلفزاده
رقیه خلفزاده
📅 سهشنبه ۲۴ مهر
⏰ ساعت ۱۳ تا ۱۵
🏛 بلوار بسیج، بعد از خیابان شهید تراب نجفزاده، موسسه رسانهای فکرت
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
کم حجم نجفی.mp3
13.64M
🔶 تمدنسازی از مسیر مقاومت
👤دکتر موسی نجفی
ریشه دوگانههای اندیشهای در غرب و شرق 01:30
اندیشه ترقی 04:34
دوگانهها غالبا در تقابل هم نیستند 05:45
آیا مقاومت را میتوان ذیل علوم سیاسی دانست؟ 15:20
دوگانه ترقی و تعالی 20:35
بزک رسانهای اسرائیل برای مقابله با جنایاتش 28:22
خودآگاهی دانشجویان آمریکایی و اروپایی 36:20
کمک فروپاشی مارکسیست به آگاهی غرب 37:53
آیا بازسازی سنتهای گذشته قابل استفاده است؟ 44:40
جایگاه ما و تمدن غرب در تمدن نوین اسلامی 46:35
تقابل روح متعالی مقاومت با اندیشه ترقی 51:30
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
#گزارش_تصویری
📸 محفل علمی با موضوع بررسی سیمای انسان مقاوم در دوران معاصر با حضور سید جواد طاهایی پژوهشگر فلسفه و علوم اجتماعی در رسانه فکرت برگزار شد. این نشست به مساله پایداری در برابر بحران در عصر مدرنیته میپردازد.
➕ صوت و کلیپهای تصویری این جلسه به زودی منتشر خواهد شد.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
10.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ|#گفتگو
🎞 حیات دوباره علوم انسانی در غرب
👤مهدی گلشنی؛
رئیس گروه فلسفه علم دانشگاه شریف
📍امروزه در غرب علوم انسانی دوباره جایگاه ویژه پیدا کرده و بزرگان آن قائلند که تمام دانشجویان باید واحدهای علوم انسانی مخصوصا فلسفه را پاس کنند؛ اما این مساله در ایران جدی گرفته نمیشود.
🔥نظر شما چیست؟
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
#گفتگو | #عصر_پرسش
هشتمین قسمت ویژهبرنامه «عصر پرسش» به همت رسانه فکرت برگزار میگردد:
🔶 موضوع | مقاومت مردمی؛
از گفتار تا عمل در بستر اجتماع
با حضور:
👤 علیرضا کمیلی
دبیر اتحادیه امت واحده و کنشگر اجتماعی
💢 مخاطبین گرامی میتوانند سوالات خودرا تا یک ساعت قبل از آغاز برنامه به این آیــدی ارسال نمایند تا از کارشناس برنامه پرسیده شود.
⏰ شنبه ۲۱ مهر، ساعت ۱۷
«بستر برگزاری برنامه: اسکایپ»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام| تویتر
📌 دینستیزان و «مصادره راهبران دینی»
✍🏻 احمدحسین شریفی
🔸یکی از خیانتهای بزرگ دینستیزان از اواخر دوران قاجاریه تا زمان حاضر این بوده و هست که با سوء استفاده از جهل مردم و بیتفاوتی بسیاری از عالمان دینی، بزرگان عرفان و ادب و اخلاق ایرانی را که قرنها به عنوان راهبران دینی و اخلاقی و الگوهای عرفان و حکمت اسلامی شناخته میشدند، به عنوان مدافعان «می» و «شراب» و «همجنسبازی» و «لاابالیگری جنسی» و مخالفان «فقه» و «شریعت» و «مناسک دینی» و «حکومت دینی» و اخیراً نیز به عنوان «مخالفان قدیمی حجاب اجباری!» را معرفی کرده و می کنند!
🔹بزرگانی چون فردوسی و سعدی و مولوی و #حافظ در رأس این دستبردهای ناجوانمردانه بوده و هستند. فیالمثل مدتی است عدهای از دینستیزان با استناد به کتاب تاریخ ادبیات ایران، نوشته #ادوارد_براون، داستان خاکسپاری حافظ را چنین دینستیزانه بافیدهاند: «ﺭﻭﺯﯼ ﮐﻪ ﺣﺎﻓﻆ از دنیا میرود ﺑﺮﺧﯽ ﻣﺮﺩﻡ ﮐﻮﭼﻪ ﻭ ﺑﺎﺯار ﺑﻪ ﻓﺘﻮﺍﯼ ﻣﻔﺘﯽ ﺷﻬﺮ ﺷﯿﺮﺍﺯ ﺑﻪ ﺧﯿﺎﺑﺎﻥ میریزند ﻭ ﻣﺎﻧﻊ ﺩﻓﻦ ﺟﺴﺪ ﺷﺎﻋﺮ ﺩﺭ ﻣﺼﻼﯼ ﺷﻬﺮ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ، به این ﺩﻟﯿﻞ ﮐﻪ ﺍﻭ ﺷﺮﺍﺏﺧﻮﺍﺭ ﻭ ﺑﯽﺩﯾﻦ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﺤﻞ ﺩﻓﻦ ﺷﻮﺩ!
🔸ﻓﺮﻫﯿﺨﺘﮕﺎﻥ ﻭ ﺍﻧﺪﯾﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﺷﻬﺮ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺑﻪ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ برمیخیزند. ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺑﮕﻮ ﻣﮕﻮ ﻭ ﺟﺮّ ﻭ ﺑﺤﺚ ﺯﯾﺎﺩ، ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﯿﺎﻥ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩ میدهد ﮐﻪ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﯿﺎﻭﺭﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻓﺎﻝ ﺑﮕﯿﺮﻧﺪ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺁﻣﺪ ﺑﺪﺍﻥ ﻋﻤﻞ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ. ﮐﺘﺎﺏ ﺷﻌﺮ ﺭﺍ ﺩﺳﺖ ﮐﻮﺩﮐﯽ میدهند ﻭ ﺍﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ میکند ﻭ ﺍﯾﻦ ﻏﺰﻝ ﻧﻤﺎﯾﺎﻥ میشود:
ﻋﯿﺐ ﺭﻧﺪﺍﻥ ﻣﮑﻦ ﺍﯼ ﺯﺍﻫﺪ ﭘﺎﮐﯿﺰﻩ ﺳﺮﺷﺖ
ﮐﻪ ﮔﻨﺎﻩ ﺩﮔﺮﺍﻥ ﺑﺮ ﺗﻮ ﻧﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﻧﻮﺷﺖ
ﻣﻦ ﺍﮔﺮ ﻧﯿﮑﻢ ﻭ ﮔﺮ ﺑﺪ ﺗﻮ ﺑﺮﻭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎﺵ
ﻫﺮ ﮐﺴﯽ ﺁﻥ ﺩِﺭﻭَﺩ ﻋﺎﻗﺒﺖ ﮐﺎﺭ ﮐﻪ ﮐﺸﺖ
ﻫﻤﻪ ﮐﺲ ﻃﺎﻟﺐ ﯾﺎﺭﻧﺪ ﭼﻪ ﻫﺸﯿﺎﺭ ﻭ ﭼﻪ ﻣﺴﺖ
ﻫﻤﻪ ﺟﺎ ﺧﺎﻧﻪ ﻋﺸﻖ ﺍﺳﺖ ﭼﻪ ﻣﺴﺠﺪ ﭼﻪ ﮐﻨﺸﺖ
ﻫﻤﻪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺷﻌﺮ ﺣﯿﺮﺕ ﺯﺩﻩ میشوند ﻭ ﺳﺮﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺰﯾﺮ میافکنند. ﺑﺎﻻﺧﺮﻩ ﺩﻓﻦ پیکر حافظ انجام میشود ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﺣﺎﻓﻆ ﻟﺴﺎﻥ ﺍﻟﻐﯿﺐ ﻧﺎﻣﯿﺪﻩ ﺷﺪ ...»
🔹این در حالی که است که اولاً، در زمان وفات حافظ اساساً هنوز کتابی با عنوان «دیوان حافظ» وجود نداشته است! حافظ در زمان خود مجموعه اشعار و غزلیاتش را گردآوری نکرده بود؛ و بعدها یکی از شاگردانش به نام محمد گلندام با سختیهای فراوانی اقدام به این کار کرد. ثانیاً، مسأله تفأل به دیوان حافظ از مسائل متأخر است و در آن زمان اساساً چنین فرهنگی در میان عوام مردم وجود نداشته است؛ ثالثاً، هیچ مخالفتی با محل دفن حافظ وجود نداشته است؛ رابعاً، به دلیل جایگاه دینی و عرفانی و معنوی و قرآنی حافظ، جنازه او را در بهترین جای مصلای شهر دفن کردند؛
🔸خامساً، حافظ در زمان خودش از مفسران و حافظان قرآن و حدیث شناخته میشده است و نه بیدین و شرابخوار! و مخالف حجاب و ضد ولایت فقیه! شعر حافظ همه الهامات و حديث قدسى و لطايف حكمى و نكات قرآنى است؛ و سادساً، اساساً چنین دروغی در کتاب «تاریخ ادبیات ایران» ادوارد براون وجود ندارد! بلکه یک دروغ دیگری است که خود وی هم تصریح کرده است که از منبع نامعتبری آن را نقل می کند!
🔎#بازتاب_اندیشه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب |ایتا | تلگرام | اینستاگرام |توییتر
20.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ|#گفتگو
🎞 رِندی در برابر ریاکاری
👤مرحوم باقر خلیلی؛
استاد ادبیات و زبان فارسی دانشگاه
📍حافظ با استفاده از واژه رِند، به کسانی که زندگی خود را بر پایه تزویر و ریا بنا نهادند، اعتراض میکند؛ بنابراین این واژه در تقابل با زهد و معنویت نیست.
🔥نظر شما چیست؟
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
رسانه فکرت با همکاری مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و ستاد راهبری مهاجرین حوزههای علمیه برگزار میکند:
📌 تبیین رویکرد تمدنی به مسئله مهاجرین
👤با حضور:
ارائهدهنده: دکتر مرتضی صبوری
دبیر: دکتر محمد زهرایی
📅 یکشنبه ۲۲ مهرماه
⏰ ساعت: ۱۰ الی ۱۲
🏛قم، خیابان سمیه، خیابان شهید رجایی، پلاک ۷۸، مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
هدایت شده از رادیو فکرت
هوش مصنوعی.mp3
18.83M
هوش مصنوعی🔍
👤 آیتالله میرباقری
❕️بررسی هوش مصنوعی و استفاده از آن از دیدگاه اسلام
🔹️هوش مصنوعی در اختیار مسلمین
#پادکست | #هوش_مصنوعی | #اسلام
📼 رادیو فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
@radiofekrat
@fekrat_net
10.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ|#گفتگو
🎞 گرتهبرداری ناقص روشنفکران
👤روحالله اسلامی؛
نویسنده، مترجم و استاد دانشگاه
📍جریان روشنفکری ایرانی، ضدیت روشنفکران غربی با مسیحیت بخاطر دنیاگریزی را به معنای ضدیت با دین لحاظ کرده و تفاوتهای مبنایی اسلام و مسیحیت تحریفشده را در نظر نمیگیرد.
🔥نظر شما چیست؟
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر