#نشست
#تعاملات_علمی
🔻 از سلسله جلسات #نقد_کتب دانشی و سیاستی
🔶 گروه #سیاست و اداره تعاملات علمی و بین المللی پژوهشگاه برگزار می کنند:
🔰 " نقد کتاب #حقوق_اسلامی و #حقوق_بینالملل"
📌 از سری کتابهای انتشارات دانشگاه آکسفورد
⚜️ مشروح خبر:
🌐 iict.ac.ir/daneshsiasat
🆔 @iictchannel
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
🎤 #گزارش
♦️روانشناسی بالینی و #انقلاب_جنسی
🔹شاید هیچ موضوعی در جهان خلقت پیچیدهتر از امر جنسی نیست.
🔹پیچیدهترین چیزی که فکر میکنم هر چیزی دربارهاش بگوییم بازهم بخشهای دیگری روی زمین میماند.
🔹این پیچیدگی و کامپلکسبودن موضوع، هرکسی که بخواهد در این زمینه نظریهپردازی کند را گیج میکند.
🔹مثلاً خود فروید از ۴۱ سالگی به بعد، سکس را کلاً تعطیل میکند.
🔹یکی از نظراتش این بوده که دور از شأن انسان است که سکس داشته باشد.
✍️نویسنده: دکتر عابدینی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1662
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
🎤 #گزارش
♦️روانشناسی بالینی و #انقلاب_جنسی
🔹یکی از حُسنهای آقای #دلاوری و #شمقدری این است که جهتدار نیستند.
🔹چون وقتی بحث مسائل جنسی مطرح میشود این کلیشه در ذهن میآید که اینها میخواهند آخرش بگویند خوب و خویشتندار باش.
🔹اما ایشان خیلی تلاش میکند که بگوید من آزاد و با تو هستم و میخواهم تو را همراه کنم.
🔹این هم پاشنهآشیل قضیه است؛ یعنی شما نمیدانید مستند دنبال چه چیزی است.
🔹در کل این ۴ مستند، نمیدانید میخواهد چکار کند و چه بگوید؟
🔹معلوم نیست که چه چیز خوب است و چه چیزی بد است.
🔹چون اصلاً نمیخواهد در مقام قضاوت قرار بگیرد.
🔹اساساً من فکر نمیکنم مستند، مدیوم خوبی برای مباحث جنسی باشد.
🔹کل این سه دختری که با آنها مصاحبه شد، هیستریونیک (نمایشی) هستند.
🔹آن دختر فقه و حقوقی، آن دختری که شلوار چاکدار پوشیده بود و آن دختری که میگفت حافظ قرآن است، هر سهشان افسرده و وسواسی شدید هستند و چند اختلال شخصیتی را باهم دارند.
🔹حالا این آدم دیگر پیام برایش معنا ندارد.
🔹یعنی شما بهترین ورژن قرآن و تربیت دینی و رشته دینی را برای این آدم بگذارید، بازهم این طرف نمایشی است و باید فلرت کند.
🔹فلرت به این معناست که شما میآیید اغوا میکنید به اینکه نیاز جنسی داشته باشد.
🔹اینها فلرت دارند، اما اغواگریشان نمیخواهد به مسائل جنسی منتهی شود.
✍️نویسنده: دکتر عابدینی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1662
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
🎙 #مصاحبه
♦️بررسی ماهیت #اقتصاد رسانه
🔹ماهیت #رسانه لزوماً کالای خصوصی مثل در، پنجره، خانه و ماشین که بشود خرید و فروش کرد، نیست. چرا؟
🔹چون رسانه اساساً پیامدهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی متعدد و متکثری دارد و ما نمیتوانیم این را رها در اختیار بخش خصوصی قرار بدهیم و بگوییم که هرکس عرضه کرد، ما نباید جلویش را بگیریم.
✍️نویسنده: دکتر علی سعیدی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1745
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
🎙 #مصاحبه
♦️بررسی ماهیت #اقتصاد رسانه
🔹در مورد #رسانه هم اگر بخواهیم از نگاه اقتصادی به آن نگاه کنیم، اولاً باید بگوییم که اساساً رسانه چه ماهیتی دارد؟
🔹آیا رسانه ماهیت خصوصی دارد؟
🔹یعنی آیا رسانه مثل کالاهای خصوصی مانند در، پنجره، چوب و سنگ میتواند بازار آزاد رقابتی داشته باشد و هر کسی وارد بازار شود و بتواند این را عرضه کند؟
🔹آیا ساز و کار بازار را میشود برای این پیشنهاد داد؟
🔹اگر این ماهیت را بپذیریم، خودش تبعاتی دارد؛ بالاخره یکعدهای میشوند عرضهکننده رسانه، یکعده هم تقاضاکننده رسانه.
🔹ما بازار داریم، بنگاههایی داریم که اینها عرضهکننده رسانه خواهند بود؛ افرادی هستند که اینها مصرفکننده رسانه هستند.
🔹در این ادبیات وقتی وارد میشویم، در واقع ما رسانه را در حد یک کالای خصوصی آوردهایم؛ یعنی یک چیزی که میتواند قابلیت تملک خصوصی پیدا کند و افراد میتوانند این را در مبادلات با همدیگر خرید و فروش کنند.
✍️نویسنده: دکتر علی سعیدی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1745
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
♦️موج بیعدالتی در #آمریکا
🔹سیاهان سالها است که علیه ناعدالتی و #نژاد_پرستی میجنگند.
🔹برای نمونه در سال ۱۹۶۶،گروه پلنگ سیاه به رهبری آقای «هیویی پی نیوتن» تشیکل شد که دغدغۀ اصلی آن رسیدن به حقوق سیاهان بود. کمتر از یک سال بعد از تأسیس این گروه، بیانیهای صادر شد و در آن بر خواستههایی چند که پای در حقوق آنان داشت تاکید کرد.
✍️نویسنده: دکتر سیدکاظم سیدباقری
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1748
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
♦️موج بیعدالتی در #آمریکا
🔹بیعدالتی، نبود آزادی، نبود عدالت برای همگان، نژادپرستی و تبعیض و تراکم ثروت و شکاف اقتصادی، شرایطی را به وجود آورده است که برخی از مردم و از جمله سیاه پوستان احساس میکنند که به آنان ظلم شده و میشود.
🔹لذا میتوان گفت که این شورشها، حکایت از بازگشت سرخوردگان، به تعبیر برتران بدیع، ذلیلشدگان و جمعیت سرخورده، در صحنۀ سیاسی ـ اجتماعی آمریکا است، جمعیتی که حقش ادا نمیشود و گرفتار مشکلات و تنگناهای اقتصادی شده است.
🔹این شورشها را باید «بازگشت سرخوردگان» نامید، تحقیرشدگانی که اگر قبلا صدای آنان به جایی نمیرسید، امروزه به همکاری رسانهها و عرصۀ مجازی، صدایشان گوش جهانیان میرسد، هر چند که گوش سیاستمداران آمریکا در شنیدن این صدا، سنگین است.
🔹لذا میبینیم که در بسیاری از کشورها، مردم به پشتیبانی اعتراضهای آمریکا برخاستهاند.
✍️نویسنده: دکتر سیدکاظم سیدباقری
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1748
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
🎙 #مصاحبه
♦️آیا حقوق و قوانین مدنی در نظام اسلامی تابع احکام اجتماعی اسلام است یا خیر؟”
🔹بد نیست به اصل چهارم قانون اساسی اشارهای داشته باشیم.
🔹در این اصل آمده؛ «کلیه قوانین و مقررات مدنی، جزائی، مالی، اقتصادی،اداری، فرهنگی، نظامی، سیاسی و غیر اینها باید براساس موازین اسلامی باشد.
🔹این اصل بر اطلاق یا عموم همه اصول قانون اساسی و قوانین و مقررات دیگر حاکم است و تشخیص این امر برعهده فقهای شورای نگهبان است.»
🔹اساسا اسلامی بودن یک نظام و حکومت، معنایی جز این نمیتواند داشته باشد که آن حکومت درصدد پیاده کردن احکام اسلام باشد و این مطلبی است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی بدان تصریح شده است.
✍️نویسنده: حجتالاسلام سید عباس سیدنژاد
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1609
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
🎙 #مصاحبه
♦️آیا حقوق و قوانین مدنی در نظام اسلامی تابع احکام اجتماعی اسلام است یا خیر؟”
🔹پس جای بحثی باقی نمیماند که نظام #جمهوری_اسلامی موظف است قانون حجاب در اسلام را که یک قانون مدنی برای پوشش زنان است به عنوان یک قانون به رسمیت بشناسد و اگر کسی فقط کمی در مبانی قوانین اسلامی و حوزه زنان و مردان و روابط بین آنان تامل کند و آگاهی نسبی داشته باشد، درمییابد که مساله #حجاب، از سنخ مباحث حقوق مدنی؛ و احکامی همچون حکم زنا و لواط، در زمره قوانین مربوط به حقوق جزا (کیفری) میباشند؛ و اتفاقا قوانین نظام جمهوری اسلامی هم بر همین اساس تدوین شده است.
🔹پس همانطور که گفتم اول باید ببینیم مخاطب بحث ما کیست؛ اگر کسی است که #اسلام را و قوانین و احکام آن را قبول دارد ولی اعتقادی به الزام حجاب در حکومت اسلامی ندارد، مسلما با همین مقدمات اندکی که گفته شد به فکر فرو میرود؛ ولی اگر کسی باشد که قوانین اسلام را قبول ندارد، سخت است با این منظر با او وارد گفتگو شد.
✍️نویسنده: حجتالاسلام سید عباس سیدنژاد
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1609
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
📝 #یاداشت
♦️خودنمایی
🔸در مواجهه با «خودنمایی» یا به اصطلاح موارد متعددی از «بدننمایی» با یک مسئلهی دو طرفه روبرو هستیم و بار عفاف جامعه روی دوش هر دو جنس است، نه فقط زن یا فقط مرد!
🔸مسلما هر مردی، اعم از اینکه مجرد باشد یا متاهل، در مواجه با زنانی که از حجاب کافی برخودار نبوده و از آرایش و زینت خاصی استفاده کردهاند، حق ندارد حریم چشم خود را از دست داده یا اینکه به همسرش سرکوفت بزند.
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/?p=1445
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
📝 #یاداشت
♦️خودنمایی
🔸در مواجهه با «خودنمایی» یا به اصطلاح موارد متعددی از «بدننمایی» با یک مسئلهی دو طرفه روبرو هستیم و بار عفاف جامعه روی دوش هر دو جنس است، نه فقط زن یا فقط مرد!
🔸مسلما هر مردی، اعم از اینکه مجرد باشد یا متاهل، در مواجه با زنانی که از حجاب کافی برخودار نبوده و از آرایش و زینت خاصی استفاده کردهاند، حق ندارد حریم چشم خود را از دست داده یا اینکه به همسرش سرکوفت بزند.
🔸او به عنوان یک مرد وظیفه دارد که «غَض بصر» کند، چشمش را فرو بیندازد و مقایسه نکند.
🔸اما در مقابل، دختر یا خانمی که حریم عفت و حجاب را رعایت نمیکند، عمل کردن به این وظیفه یعنی چشمپوشی را برای مرد سخت میکند.
🔸در واقع، او زمینهی گناه را تقویت کرده و خود نیز مقصر است.
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/?p=1445
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
10.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍 #اختصاصی
🎬 #کلیپ
♦️اساس نظریه اقتصادی
🔸در تحلیل اقتصادی یک پدید نو ظهور ما به سراغ ماهیت و ذات آن می رویم.
🔸در مرحله بعد بر اساس ذات آن تعیین می کنیم که چه کسی حق تولید و توزیع و مصرف آن را دارد.
🔸این مقوله چگونه باید تولید و حتی چگون مصرف شود و یا چه کسانی باید به آن دست رسی داشته باشند.
🔸درباره #رسانه نیز چنین فرایندی باید طی شود.
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net