📝#یاداشت
🔻میرداماد(ره) دانشمند برجسته ایران
🔹میرداماد علاوه بر فعالیت علمی- فراگیری علوم در مشهد رضوی- و دارا بودن کرسی درس در دو پایتخت ایران، قزوین و اصفهان و تربیت شاگردان بسیاری مانند صدرای شیرازی، با درایت و هوشمندی به حمایت از مردم مسلمان و دفاع از کیان و حدود و ثغور ایران همواره تلاش مینموده است .
🔹بهسبب مرتبه بلندی که نزد شاهعباس صفوی داشته به تمشیت امور و دستگیری مردم نیازمند پرداخته است.
🔹 وی به شهادت تاریخ در هر فرصتی برای کمک به محرومان استفاده میکرده و از این جهت پشتوانه مطمئنی برای احقاق حق مظلومان و اعاده حقوق آحاد مردم ایران و کمک به حاجتمندان بوده است.
✍️نویسنده: کتر سیدمجتبی میردامادی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/1914
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📍#اختصاصی
📰 #نشریه
✅پیشنهاد دانلود
🔹موسسه فرهنگی رسانهای شناخت تقدیم کرد:
♦️سومین شماره نشریه تخصصی اندیشههای جاری انقلاب اسلامی «خردورزی» منتشر شد.
🔹سومین شماره نشریه خردورزی با موضوع «الهیات کرونا؛ ظرفیت سنجی الهیات توحیدی در بحران کرونا» با تمرکز بر مباحث نظری اندیشهای ویژه الهیات توحیدی در بحران کرونا، دارای بخشهایی شامل گفتگو، گزارش ویژه و یادداشت برای استفاده فرهیختگان در فضای مجازی منتشر گردید.
🔹«خردورزی» در شماره سه خود به «تقابل الهیات توحیدی و لیبرالی»، «تعامل علم و دین»، «سینمای راهبردی غرب در بحران کرونا» و «جریانشناسی الهیات توحیدی» پرداخته است؛ و همینطور به بهانه بحران کرونا ابعاد مختلف جایگاه دین را در عرصههای اجتماعی و فرهنگی مورد کناکاش داده است.
🔹ورشکستگی و خشونت نئولیبرالیسم با کرونا آشکار شد،اهداف سینمای راهبردی غرب در کرونا، کرونا، فرصتی برای دعوت جهان اسلام به همبستگی، در قضیه کرونا، نصرت الهی شامل حال ملت ایران شده است، بهانه کرونا نگاهی دیگر به فیلم شیوع، دوگانه پنداری کرونایی و تأملات فلسفی درباره کرونا، جلوههای هنر در بحران بشری، کرونا و مناسک دینی، نگاه تعاملی به مسأله علم و دین و عقلانیت شیعی در مواجهه با بحران اجتماعی از مطالب این نشریه است.
لینکدانلود سایت:
🌐http://fekrat.net/1933
لینک شماره دوم خردورزی:
♻️https://eitaa.com/fekrat_net/1557
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
الهیات کرونا -مرداد-فکرت.pdf
11.34M
📍#اختصاصی
📰 #نشریه
✅پیشنهاد دانلود
🔹موسسه فرهنگی رسانهای شناخت تقدیم کرد:
♦️سومین شماره نشریه تخصصی اندیشههای جاری انقلاب اسلامی «خردورزی» منتشر شد.
🔹سومین شماره نشریه خردورزی با موضوع «الهیات کرونا؛ ظرفیت سنجی الهیات توحیدی در بحران کرونا» با تمرکز بر مباحث نظری اندیشهای ویژه الهیات توحیدی در بحران کرونا، دارای بخشهایی شامل گفتگو، گزارش ویژه و یادداشت برای استفاده فرهیختگان در فضای مجازی منتشر گردید.
🔹«خردورزی» در شماره سه خود به «تقابل الهیات توحیدی و لیبرالی»، «تعامل علم و دین»، «سینمای راهبردی غرب در بحران کرونا» و «جریانشناسی الهیات توحیدی» پرداخته است؛ و همینطور به بهانه بحران کرونا ابعاد مختلف جایگاه دین را در عرصههای اجتماعی و فرهنگی مورد کناکاش داده است.
🔹ورشکستگی و خشونت نئولیبرالیسم با کرونا آشکار شد،اهداف سینمای راهبردی غرب در کرونا، کرونا، فرصتی برای دعوت جهان اسلام به همبستگی، در قضیه کرونا، نصرت الهی شامل حال ملت ایران شده است، بهانه کرونا نگاهی دیگر به فیلم شیوع، دوگانه پنداری کرونایی و تأملات فلسفی درباره کرونا، جلوههای هنر در بحران بشری، کرونا و مناسک دینی، نگاه تعاملی به مسأله علم و دین و عقلانیت شیعی در مواجهه با بحران اجتماعی از مطالب این نشریه است.
لینک دانلود سایت:
🌐http://fekrat.net/1933
لینک شماره دوم خردورزی:
♻️https://eitaa.com/fekrat_net/1557
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝#یادداشت
🔻هالیوود علیه کاسترویس
🔸«شبکه زنبور» به کارگردان فرانسوی اُلیویه آسایاس، فیلم تازه شبکه نتفلیکس است.
🔸این فیلم روایتگر شبکهای از نیروهای ضدجاسوسی کوبایی است که در برنامه ساختگی فرار از کوبا، موفق به تشکیل شبکهای تودرتو به نام زنبور میشوند تا علیه نیروهای اپوزیسیون کوبایی، موسوم به بنیاد ملی کوبا – آمریکا اقدام کنند.
🔸در واقع ما با فیلمی مواجهیم که صرفا به ما میگوید اینها بودند و چنین کردند؛ ولی از ما نخواهید به شما بگوییم چگونه اقدام کردند و در چه مواردی به دولت کوبا کمک کردهاند.
✍️نویسنده: احسان زیورعالم
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/1915
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📝#یادداشت
🔻هالیوود علیه کاسترویس
🔸بازنمایی آسایاس در فیلم «شبکه زنبور» چنان ضعیف بوده است که منتقدان هم روی خوشی به فیلم نشان ندادهاند.
🔸نمره متوسط ۵۴ در متاکریتیک گواه بر آن است که با فیلم درخوری روبهرو نیستیم؛ هرچند موضوع برگزیده فیلم، در شرایط معکوس یک عمر «سینما علیه کاسترو»، به نظر میتوانست اتفاق مهمی را رقم زند.
🔸تای بار، منتقد بوستونگلوب نوشته است فیلم آسایاس «هیچ ایدهای ندارد که قرار است به کدامین سو میرود، به نظر میرسد وقت تمام شده است.»
🔸در یک فیلم آرشیوی او دولت آمریکا را متهم میکند که بهصورت ناعادلانه مردانش را محاکمه کرده است و حکومت آمریکا را متهم به حمایت از تروریسم میکند و اینجا تنها نقطهای است که تکلیف فیلم مشخص است.
🔸 میشد با انتخاب یکی از شخصیتها از این همه تشتت دوری جست و انسجامی به ماجرا داد.
✍️نویسنده: احسان زیورعالم
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/1915
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📝 #یادداشت
🔻چرا در کرونا باید محرم برگزار کرد
🔹در کنار سلامت فیزیکی و پزشکی باید سلامت اجتماعی (social health) را مهم (و شاید مهمتر از سلامت پزشکی) در نظر گرفت .
🔹حفظ شعور، شور فرهنگی و اجتماعی را از اولویتهای سلامت اجتماعی و سلامت روحی اجتماع در نظر گرفت.
🔹سلامت اجتماعی در جامعه دینی در ارتباط تنگاتنگ با باورهای دینی و مناسک دینی است.
✍️نویسنده: حجتالاسلام حبیبالله بابایی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/1932
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📝 #یادداشت
🔻چرا در کرونا باید محرم برگزار کرد
🔹در نسبت بین روح و جسم در جامعه و تمدن تحلیلهای مختلفی مطرح شده است.
🔹از منظر آلبرت اشویتسر در فلسفه الحضاره، هرچند تمدن بهمثابه ترقی و پیشرفت روحی و جسمی، مادی و معنوی بهصورت توأمان است، ولی پیشرفت حقیقی آنجایی است که به جهت روحی تکاملی حاصل شده باشد.
🔹از نظر ایشان، ادعای تمدن زمانی صحت پیدا میکند که بین آنچه که جوهری است و آنچه که نیست تمایز ایجاد شود.
🔹 هر دو پیشرفت فوق، کار روح است، ولی در یکی تصرف روح در ماده است و در دیگری تصرف روح در روح است.
🔹در این معنا، پیشرفت اخلاقی، جوهر تمدن خواهد بود و اساساً تمدن غیر از این معنا معنای دیگری نخواهد داشت. (بر این اساس در وضعیت تمدنیِ دنیای دنیوی شده باید در پی روح جدیدی گشت، باید خُلق باطن را عوض کرد تا تمدن حقیقی شکل بگیرد).
🔹 بر همین اساس در دفاع از برگزاری مراسم محرم، برخی به درستی تقدم و اولویت نیازهای روحی بر نیازهای جسمی و فیزیکی را مطرح میکنند.
✍️نویسنده: حجتالاسلام حبیبالله بابایی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/1932
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📝 #یادداشت
🔻فضایی برای صفای جنون
🔸دیوانه خواندن نمکی در فیلم «مسافران مهتاب» تماما قائم بر این دوگانه شهر و روستاست.
🔸شهر عقلانیتی دارد و استانداردهایی برای خود ساخته که روستا با آن در تضاد است و «دهاتی» و «غربتی» مظهر «بیعقلی» محسوب میشود.
🔸پس پیش از تقابل دوتایی جنون و عقلانیت، این تقابل شهر و روستاست که به تقابلهای دوتایی بعدی معنی و جهت میدهد.
✍️نویسنده: داوود طالقانی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/1928
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📝#یادداشت
🔻فضایی برای صفای جنون
🔸در فیلم «مسافران مهتاب»نمکی «مالکیت خصوصی» را بهرسمیت نمیشناسد و این بزرگترین خطا در کلانشهر است.
🔸 او غذای دیگران را بیاجازه میخورد -کاری که شاید در روستا از او قبیح نبود- او بهدلیل ناآگاهی از این قاعده، دائما مورد تهدید و صدمه است و این صدمات جمله معروف و مکرر نمکی را سبب میشود: «میخوای اذیت کنی؟»
در پایان فیلم نیز، شهر، این عنصر مخرب یا همان گودزیلا را میبلعد.
🔸نمکی بهدلیل آسیبهای روحی و عاطفی که از دو برادرش دیده، دچار آشناییپنداری میشود و کودکی را مشحسینآقای آشنا، فرزند برادرش، فرض میکند و او را از کالسکه میدزدد.
🔸این آدمربایی، به مسالهای امنیتی تبدیل شده و نیروهای نظامی و معاون شهربانی برای حل آن به میدان میآیند و همزمان، خبرنگاران از این واقعه گزارش لحظهبهلحظه میدهند.
🔸شهر و عقلانیت مستقر در آن، در آخرین مرحله، نمکی را محکوم میکند و او را به زندان میسپارد تا نظم و هنجارهایشان را از خطرات احتمالی او نجات بدهند.
🔸زندان، فضایی برای آنها که به حلیه این عقلانیت شهری یا به موذیگریها و گزندرسانیهای فراقانونیاش، متحلّی و آراسته نیستند.
✍️نویسنده: داوود طالقانی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/1928
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_ne
▫️به مناسبت عید غدیرخم
🔰فروش ویژه کتاب دین در سینمای شرق و غرب
با 20 درصد تخفیف
🔸قیمت کتاب 135000 تومان با 20 درصد تخیفیف 105000 تومان به فروش میرسد.
📞شماره تماس جهت سفارش کتاب:
09910232398
📪آدرس تحویل کتاب:
قم، میدان روحالله، جنب کوچه دفتر آیت الله سیستانی، کوچه 15، کتابفروشی طیب
📞شمار تماس جهت تحویل کتاب:
09130984350
◀️شماره کارت جهت واریز مبلغ کتاب:
6037-9918-9177-5094
ابراهیم کارگران
✅ #اختصاصی
📝 #یاداشت
🔻حذف تدریجی اسلام و ایرانی ها از هند
🔹فعالیت انگلیسی ها در تغییر فرهنگ هند بزرگ:
🔹- گرفتن قدرت از مسلمانان و دادن قدرت به اقلیتهایی چون سیکها و بهائیان و پارسیان و گجراتیهای تندروی هندو و احزاب غربزده و اسلامستیزی چون جی.وی.پی در صحنه سیاست هند.
🔹- تضعیف جدّی زبان فارسی که حدود سیصد سال، زبان شبهقاره هند بود و سپس تضعیف زبان عربی و اردو و سایر زبانهای محلی هندیان و فارسی زُدایی و ایرانزُدایی و اردوزُدایی از هند.
✍️نویسنده: محمدحسین فرجنژاد
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/465
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net